Reddie 10.09.2003 15:32:50 | |
---|
Joo mullekin tuli eilen kotio toi R5. Ihan ekaksi palautetta Thomannille: ei mitään negatiivista sanottavaa. Tavara tuli ehjänä, halpana ja nopeasti. Ja toi R5:n: Paljoa en ole vielä kerennyt soittelemaan. Kotisoitossa peli on kuullostanut aivan loistavalta ja äänensäätömahdollisuudet aivan loistavat. Erittäin selkeä manuaalikin tuli mukana. Perjantaina on ekat treenit joten sen jälkeen osaan sanoa enemmän. Tilanne on traagisuudessaan koominen |
SF3YLO 10.09.2003 17:16:58 | |
---|
mää sanoisin et behringer bx1200! olin ostamassa tommosta "monitori" mallia keväällä ja meinasin jo ostella hartken kickbackiä, mut b on ½ halvempi ja paljon parempi (ainakin kun tekn.tietoja/luetteloo lukee, mielipiteet on eriasia). Paikallisesta musiikkiliikkeestä vähän alle 300€ (thomann joku 320€) Basistit kunniaan! |
chief 10.09.2003 19:54:34 | |
---|
SF3YLO: mää sanoisin et behringer bx1200! olin ostamassa tommosta "monitori" mallia keväällä ja meinasin jo ostella hartken kickbackiä, mut b on ½ halvempi ja paljon parempi (ainakin kun tekn.tietoja/luetteloo lukee, mielipiteet on eriasia). Paikallisesta musiikkiliikkeestä vähän alle 300€ (thomann joku 320€) Yleistyksiä: 1. Halpa ja hyvä myydään erikseen (yleensä). 2. Tekniset tiedot eivät juurikaan vaikuta siihen, miltä joku laite kuulostaa, kuinka kestävä ja luotettava se on tai kuinka hyvin laitteen ominaisuudet toimivat käytännössä. Ps. Korjatkaa jos olen väärässä. Auer-orkesterin ensidemo julkaistu osoitteessa http://www.taivaanautio.net |
Jep. Nyt täytyy sanoa tosta R5sta sen verran että aivan täydellinen peli meikäläiselle. Se on erittäin monipuolinen, soundin saa juuri sellaiseksi kun haluaa oikeastaan ja kun on 300wattinen niin tehoakin riittää ihan kivasti. Ei kaduta ollenkaan. Tilanne on traagisuudessaan koominen |
Reddie 27.03.2004 03:19:45 | |
---|
Pitää muuten pistää tähän threadiin vielä semmosta retrospecti näkemystä, että oon nyt tosiaan ton R5sen ostamisen jälkeen soitellu sillä meidän toisella treeniksellä, ja toisella treeniksellä Hartken 15" Kickbackillä. R5 vie voiton mun mielestä mennen tullen, juuri sen takia että mun mielestä toi Hartken metallinen kolina ei vaan sovi, ei niin millään. |
Niskamies 27.03.2004 09:26:14 | |
---|
Mä tykkään paljon noista Laneyn pikkukomboista, kuulostaa just sellaselta kun pitääkin. Mun mielestä meiän koulun R2 on ainaskin yhtä hyvä kun se Ampegin B115. Soita bassoa ja ole uromies! |
Karlsson 27.03.2004 11:57:39 | |
---|
toi Hartken metallinen kolina ei vaan sovi, ei niin millään. Valaiskaapas nyt minua tuosta legendaarisesta Hartken metallisesta kolinasta. Johtuuko se vaan alumiinisten elementtien tuomasta illuusiosta vai oikeasti soundista? Hartkeissa on tietty korostus soundissa kyllä, mutta en ole ikuna saanut niistä mitään "metallista" irti. "Hihii. Olutta meni neljä kokopulloa. Olin ihan kännisä." -arva |
Reddie 27.03.2004 17:08:57 | |
---|
Valaiskaapas nyt minua tuosta legendaarisesta Hartken metallisesta kolinasta. Johtuuko se vaan alumiinisten elementtien tuomasta illuusiosta vai oikeasti soundista? Hartkeissa on tietty korostus soundissa kyllä, mutta en ole ikuna saanut niistä mitään "metallista" irti. No en tiedä onko se sitten se korostus vai mikä, mutta meikäläinen ei vaan tykkää. Jotenkin se Hartke vaan "kolisee" enemmän kun toi mun Laney. Ja kyse ei kuitenkaan oo siitä ettenkö olis useampaan kertaan yrittäny sen säätöjen kanssa tapella. |
basistivol666 27.03.2004 20:48:55 | |
---|
Itse olen parï kertaa soitellut tuolla kickbackilla, eikä se alumiinikartio tuota minun korvaani mitään kamalaa ääntä, päinvastoin. Ihan hyvä soundi siinä muistini mukaan oli. Pidän myös! Pääasia on soittaa vain heviä, samahan se millä sitä soittaa kunhan soittaa. - Aadolf Virtanen/Diablo |
basistivol666 27.03.2004 20:52:51 | |
---|
Kun bassovahvistinta hankin, niin lopulta valitsin hartken ja laneyn väliltä! Päädyn hartkeen kun pääsin molempia säätelemään mieluisen saundiseksi. Ja omasta mielestä hartke vaan tykitti/saundas paremmin oli se sit mitä vitun kolinaa tahansa mulle se ainakin on miellyttävää. Testaamalla ja vertaamalla siitä omasta mieltymyksestään saa käsityksen. Pääasia on soittaa vain heviä, samahan se millä sitä soittaa kunhan soittaa. - Aadolf Virtanen/Diablo |
Vemmy 28.03.2004 23:28:06 | |
---|
Kai se Hartke sitten kolisee ja kilisee, kun niin sanotaan. Minä olen kyllä luullut tähän asti että se metallinen kolina tulee noista basson kielistä... Kai tuo sitten on huono vahvistin, minä kun olen vaan jostain syystä tykästynyt tuohon laitteeseen ja sen soundeihin. No, toisaalta, minä kyllä pidän tuosta vanhasta Rolandin Spirit Bass-vahvistimestakin, vaikka siinä saisi kyllä olla hiukan enempi tehoa, joten taitaisi olla parempi pysyä hiljaa ja lähteä ostamaan oikeita bassovahvistimia... Täytynee unohtaa unelmat siitä oikeasta rantasaunasta ja hommata se "rantasauna" treenikämpälle niinkuin oikeatkin basistit, ja puukiuas saa sitten vaihtua putkilämmitteiseen "kiukaaseen"... Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |