Aihe: New Order
1
Allu Sometimes
07.04.2006 22:00:19
Olen tässä diggaillut bändin irtobiisejä ja olisi aika ostaa joku levy. Ajattelin panostaa yhteen kokoelmalevyyn, kun levyjä on ostoslistalla muutenkin liikaa. New Order on muutenkin käsittääkseni kova singlebändi, ja kaikkia singlejä ei edes löydy levyiltä.

Mikä olisi siis bändiltä paras kokoomalevy? Ajattelin varmaan hankkia joko Singlesin tai Substancen, että saisin kahden cd:n verran elektropoppista. Kumpi on mielestänne parempi?
Going away on a strange day...
Mechanizm
07.04.2006 23:21:49
Kysymykseesi en osaa vastata, ainoa levy jonka omaan on Get Ready vuodelta 2001. Joskus jostain alelaarista sen löysin ja muutaman kuullun biisin perusteella ostin. Tykkään kovasti.
Itseasiassa muutama viikko sitten tuli tuota kuuneltua ja itseänikin kiinnostaisi tutstua paremmin bändiin.
Elämä on keskinkertainen näytelmä, jonka viimeinen näytös on surkeasti kirjoitettu
Minstrel
08.04.2006 17:03:32
Loistava bändi! Vielä jokin aika sitten vierastin bändin syntikkasoundeja, mutta ajan myötä olen oppinut pitämään bändistä. New Order on oikeastaan luonut mestarillisia äänimaisemia ja tunnelmia, jotka eivät ole loppujen lopuksi niin ajan kuluttamia kuin äkkiseltään luulin.

Vinkkinä todettakoon, että viime vuonna ilmestynyttä kahden CD:n Singles-kokoelmaa sai ainakin pari viikkoa sitten Sokokselta hävyttömään viiden euron hintaan. Hyvä kokoelma varsinkin ykköslevyn osalta, jossa merkille pantavaa on huima kontrasti bändin alkutaipaleen Joy Division -tyylin ja melodisen elektropopin välillä. Ja kaikki toimii! Pitäisi ostaa lähiaikoina myös bändin studiolevyjä. Ei varmaan mene metsään, jos hankin seuraavaksi levyt Power, Corruption & Lies, Low-Life, Brotherhood ja Technique?

En ole niin innostunut bändin myöhemmästä tuotannosta, mutta helmiä löytyy myös 90- ja 2000-luvuilta. Esimerkiksi 24 Hour Party People -leffasta tuttu Here To Stay ei kalpene yhtään yhtyeen kasarihittien rinnalla.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Jenka
08.04.2006 19:12:11

Vinkkinä todettakoon, että viime vuonna ilmestynyttä kahden CD:n Singles-kokoelmaa sai ainakin pari viikkoa sitten Sokokselta hävyttömään viiden euron hintaan..

No voi helvetti. Tälläiset pitää tiedottaa jossain! Tiedä vaan sitten onko kaikissa Sokoksissa samaa tarjousta ja olisiko enää edes jäljelläkään. Mutta voinhan sitä käydä katsomassa ja pettyä.

Itse olen myös aikeissa ostaa kokoelmaa New Orderilta, sillä olen vain kuullut kolme-neljä biisiä tältä bändiltä. The singles voisi olla hyvä.
"I keep your picture upon the wall. It hides a nasty stain that's lying there."
Allu Sometimes
10.04.2006 20:10:50
No voi helvetti. Tälläiset pitää tiedottaa jossain! Tiedä vaan sitten onko kaikissa Sokoksissa samaa tarjousta ja olisiko enää edes jäljelläkään. Mutta voinhan sitä käydä katsomassa ja pettyä.

Jep, kävin tänään ja pengoin alekorit läpi. Olin aivan murheen murtama, kun en löytäny. Höhö. Noh, aina on Stupido Shop ja sen halvat levyt. Tahtoo tahtoo. Blue Mondaykin on tanssittanut koko viikonlopun, ihan jo sen takia on pakko saada levy.
Going away on a strange day...
Deg
11.04.2006 12:07:47

Suosittelen tutustumaan Joy Divisioniin samalla. Kuitenkin se bändi josta nuo New Order -heput ovat lähtöisin. Hieno ahdistava ja rankka tunnelma, selkäytimeen kerrasta uppoavia biisejä, ja se laulu. Hrrr.
Sexual chocolate, baby!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)