Herra Rapu 09.09.2003 22:00:29 | |
---|
Tässä mielenkiintoinen paradoksi: mitä enemmän kitaraa soittaa, mitä enemmän eri asioita treenaa ja oppii, mitä laaja-alaisemmin ottaa soitinta haltuunsa, sitä enemmän havaitsee asioita joita EI osaa. Ja se on vain ja ainoastaan merkkinä jonkinlaisesta edistymisestä, ja siitä ettei enää katsokaan musiikkia ihan niin pitkän putken päästä vaan näkee sitä taas hieman laajemmin. Juuri mitä Nahkis sanoi. Sitten vaan reenaamaan niitä juttuja mitä ei vielä osaa. Eiköhän siinä ole ihan mukavasti hommaa :) Eräänlainen itsekritiikki ja järki pitää hommassa olla myös mukana. Oman soiton analysoiminen on oma taitonsa.. |
R.Cooley 10.09.2003 08:44:33 (muokattu 10.09.2003 08:44:51) | |
---|
Juuri mitä Nahkis sanoi. Sitten vaan reenaamaan niitä juttuja mitä ei vielä osaa. Eiköhän siinä ole ihan mukavasti hommaa :) Niitä riittää=) No pikkaus on sellanen basic juttu, mistä on hyötyä joka musiikkilajissa ja etenkin "leadeissa" Eräänlainen itsekritiikki ja järki pitää hommassa olla myös mukana. Oman soiton analysoiminen on oma taitonsa.. Olen kyllä kehittynyt huimasti tässä viimeisen puolen vuoden aikana, rytmillisesti ja muutenkin taidoillisesti. Vaikkakaan rytmi ei ole vahvuuksiani. Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
R.Cooley 10.09.2003 08:45:23 (muokattu 10.09.2003 08:51:02) | |
---|
Onko kukaan muuten sanonut sulle, että näytät ihan "Salattujen elämien" "Teemulta"?? Ja Huom. siis tää EI oo mitään vittuilua.. Kyllä on.. Mitäs jos etsisit itsellesi opettajan. Tuntuupi siltä, että siulla on vähän hakusessa tuo treenauspuoli (siis mitä & miten treenata), ja opettaja olisi sen selvittämisessä paras apu.Selittäisit sille, minkälaiseksi soittajaksi haluat tulla, ja antaisit sen hieman avustaa siinä perille pääsyssä. Samalla voisi takkiin tarttua hieman jotain muutakin. Juu opetteja löytyy, nimeä en uskalla mainita, mutta todella taidokas soittaja on kyseessä. Sehän on opettajassa hyvää kun saa erilaisia läksyjä, oma treenaamiseni menisi aika yksipuoliseksi varmaan. Toki olen vielä niin nuori ja kokematon, että sweepit ja nopea soitto on mulle SE JUTTU. Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
Brian May jr. 10.09.2003 09:17:30 | |
---|
Mitäs jos etsisit itsellesi opettajan. Tuntuupi siltä, että siulla on vähän hakusessa tuo treenauspuoli (siis mitä & miten treenata), ja opettaja olisi sen selvittämisessä paras apu.Selittäisit sille, minkälaiseksi soittajaksi haluat tulla, ja antaisit sen hieman avustaa siinä perille pääsyssä. Samalla voisi takkiin tarttua hieman jotain muutakin. Ja samalla se pitää huolen että sä varmana opit sen myös, mä oon ottanu 6 vuotta tunteja klassisella sarakkeella, mut se onki ihan eri asia ku sähkis, ja vaik oonki vuoden aktiivisesti treenannu sähkökitaralla siit olis tuskin tullu mitää isompaa ellen olis älynny mennä ammattimuusikon oppiin opettelemaan. Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Insane Kane 10.09.2003 09:18:25 | |
---|
Jälleen aika hölmö topikki. Sinä tulet hyväksi harjoittelemalla. Vitusti säröä Perkele!! Soita sitä KASARIA!! |
The_Real_Saimanroppa 12.09.2003 11:49:47 | |
---|
Tosiaanki hölmö aihe. Jos et oo hyvä niin harjoittele............................. Tai rupea basistiksi. Vika ei aina ole kitarassa!!! |
Gypsy 12.09.2003 14:38:56 | |
---|
Onko kukaan muuten sanonut sulle, että näytät ihan "Salattujen elämien" "Teemulta"?? Ja Huom. siis tää EI oo mitään vittuilua.. Minä ainakin |
Ukko 12.09.2003 16:18:01 | |
---|
, mutta koen itseni ihan paskaksi. Tuntuu että, tästä nopeudesta ei ole hirveästi hyötyä kun en saa mitään maata mullistavia juttuja kitarastani ulos siltikään. Heh. Jos yrität sitten joskus isompana naisväen kanssa samaa eli mahdollisimman nopeasti niin taidat jäädä puutteeseen. Se on katsos sama kitaralla ja naisilla. Tyylillä ja tunteella kokeillen kaikkea mahdollista ja ajan kanssa ;) |
Da Make 12.09.2003 23:47:11 | |
---|
Speed is coproduct of accuracy... tai jotain. |
Burn 13.09.2003 00:18:55 | |
---|
Alku ajoista asti ajattelin, että sitten kun soitan 150 bpm vauhdilla 16-osia, olen hyvä kitaristi. Et sä hyvänen aika voi ajatella niin että sit kun osaat soittaa 150 tempolla 16-osia niin olisist hyvä kitaristi, niinkun noi muut herrat sanoo, laajenna soittoasi, opettele jotain asteikoita, sointuja, improvisoi. ........tEcchl.....tchehcc Dilifcu....Technilac Ddifculiti.....Technical Difficulties... |
sarkjan 13.09.2003 01:13:10 | |
---|
Ei muuta kuin luovuutta peliin vaan. Jammailua itsekseen ja vaikka levyjen mukana, pääasia että on tasainen tahti. Kehittele omia hienoja kuviota ja 'likkejä', esim harjoituksiesi pohjalta, joita voi käyttää sitten omissa sooloissa jne. Mielikuvitusta. Kannattaa pidemmän päälle huomioda myös mahdollinen käsien ylirasittuminen, jos pelkästään 16-osia jollain nopealla tempolla treenaa. Me ollaan kitarasankareita kaikki, kun oikein silmin katsotaan. Kitarasankareita elämän, ihan jokainen. Tai sitten ei. |
No ehkä pitää keskittyä muihinkin läksyihin kuin Speed mechanics for lead guitariin=) On tullut ihasteltua liikaa TiluLandia.. Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
Zed 13.09.2003 11:51:06 (muokattu 13.09.2003 14:10:34) | |
---|
No ehkä pitää keskittyä muihinkin läksyihin kuin Speed mechanics for lead guitariin=) Eihän se mikään pakko ole. Jos ei muut asiat kiinnosta, ei kiinnosta, mutta siinä tapauksessa ei homma ole terveellä pohjalla, eikä vaihtoehdoksi kannata laskea muuta kuin lajin vaihtaminen. On myös yleistä, että joku suhteellisen vähän aikaa soittanut maitoparta on omaksunut seuraavat oletukset: nopeus=tekniikka=soittotaito, jos opettelen soittamaan nopeasti (lue tekniikan), pystyn soittamaan mitä vain, ja keskittymään myöhemmin itse musiikkiin. Höpö-vitun-höpö, eri musiikkityylien ja näkemysten omaksuminen ja tajuaminen synnyttää mielestäni tarpeita tekniikalle, jotka kehittyvät melko pitkälle luonnostaan musiikin ohjailemana. Jos osaat räpeltää nopeasti otelautaa, tarkoittaa se kaikkea muuta kuin sitä, että osaat soittaa Apachen hyvin, tai ollenkaan ilman keskittymistä sellaisen tyylin vaatimuksiin. Välillä on vaikea eritellä, säälittääkö tällainen, vai onko tämä pelkkää vitutusta. Zed is dead, baby, Zed is dead. |
Tsorri 13.09.2003 14:19:33 | |
---|
Tiluliluliiiliii. speed=emotion on joku sanonu varmaan jo tässäkin topikissa mutta, enpä jaksanu lukea. Mä en osaa ainakaan yhdistää nopeutta ja hyvyyttä toisiinsa. Mutta mä olen mä ja sä olet sä. Projekteja pystyyn. |
R.Cooley 13.09.2003 16:09:38 (muokattu 13.09.2003 16:09:55) | |
---|
On myös yleistä, että joku suhteellisen vähän aikaa soittanut maitoparta on omaksunut seuraavat oletukset: nopeus=tekniikka=soittotaito, jos opettelen soittamaan nopeasti (lue tekniikan), pystyn soittamaan mitä vain, ja keskittymään myöhemmin itse musiikkiin. Joo mulla on aika amis parta (muutama haiven) hih Jos osaat räpeltää nopeasti otelautaa, tarkoittaa se kaikkea muuta kuin sitä, että osaat soittaa Apachen hyvin, tai ollenkaan ilman keskittymistä sellaisen tyylin vaatimuksiin. Totta, Apachen kyllä olen soittanut ja nauhoittanut aikoinaan oikeaan rytmiin backin trakcille. Välillä on vaikea eritellä, säälittääkö tällainen, vai onko tämä pelkkää vitutusta. This is me.. Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
R.Cooley 13.09.2003 16:11:00 | |
---|
Mun mielestä ei näytä. Eenemmänkin Don Henleyltä. Ja tämäkään ei ole vittuilua. Kukahan se on? Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
Jackson Dinky 13.09.2003 17:55:08 (muokattu 13.09.2003 17:55:15) | |
---|
Mitä enemmän opit, sitä vähemmän huomaat osaavasi. En oo edes hyvä mutta oon jo hieman ruvennu toteamaan tota. |
Lord of the strings 20.09.2003 14:31:34 | |
---|
Mä oon soittanut kans aika tarkalleen 1vuoden ja 2kk. Opettelen aina yhden asian kerrallaan, eka oli soinnut sitten vähän soitto tekniikkaa jne. nyt olen barre.otteissa. "Who are you? How did you get in"?
"Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith" |
Dick Parker 21.09.2003 11:45:36 | |
---|
Alku ajoista asti ajattelin, että sitten kun soitan 150 bpm vauhdilla 16-osia, olen hyvä kitaristi. Nyt maksimi on jo 120 bpm, mutta koen itseni ihan paskaksi. Tuntuu että, tästä nopeudesta ei ole hirveästi hyötyä kun en saa mitään maata mullistavia juttuja kitarastani ulos siltikään. Onko sulla varmasti tekniikka kunnossa? Pidätkö plekusta oikealla tekniikalla kiinni? Pikkaatko oikeilla tavoilla? Kiinnitä oikeaan tekniikkaan huomiota ja ole kärsivällinen. Kyllä sä varmasti jonkun vuoden kuluttua hallitset ne jutut, mihin sä olet keskittyny. Opettele muuten pikkaamaan siten, että käytät rannetta, mutta esim. nopeissa tremolohevikompeissa jännität kättä silleen jännästi. Treenaa esim. jotain perustroopperia ekaks ja sitten jotain vaikeempaa, kun taitoja kertyy. Ja muista kehittää korvaa ja improvisoida omia juttuja koko ajan. |
R.Cooley 21.09.2003 16:37:40 | |
---|
Onko sulla varmasti tekniikka kunnossa? Pidätkö plekusta oikealla tekniikalla kiinni? Pikkaatko oikeilla tavoilla? Kiinnitä oikeaan tekniikkaan huomiota ja ole kärsivällinen. Kyllä sä varmasti jonkun vuoden kuluttua hallitset ne jutut, mihin sä olet keskittyny. Opettele muuten pikkaamaan siten, että käytät rannetta, mutta esim. nopeissa tremolohevikompeissa jännität kättä silleen jännästi. Treenaa esim. jotain perustroopperia ekaks ja sitten jotain vaikeempaa, kun taitoja kertyy. Ja muista kehittää korvaa ja improvisoida omia juttuja koko ajan. Jees söör Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |