WinterMad 07.04.2006 21:06:44 | |
---|
Ongelmani on tämä: Cratestani lähti säröä ihan hyvin, mutta kun kerran aloin soittaa, säröä ei lähtenyt juuri ollenkaan, ja volumea ei lähtenyt yhtäpaljon kuin ennen. No, kopettelin pääteputkia ja jokaisesta kuului kolina. Tiedän että särö lähtee etusista, mutta päätekkin pitäisi nyt siis vaihtaa. Ehdot ovat: -Etuasteeseen 4x12AX7 ja Päätteeseen 4xEL84/6BQ5 -Sopivat metalliin -Pääteputkien matala säröytymiskynnys -Kohtuullisen halpa-Ei mitään NOS-putkia. -Nykyään jääpiikkiä korvaan--->Korkeat äänet vähän hillitympiä En päässyt katsomaan putkia läheltä, koska putket ovat vahvarin kotelon "sisässä", vain päällä olevasta huoltoluukusta. ALEKSI "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! |
msm40 07.04.2006 21:42:44 (muokattu 07.04.2006 21:43:16) | |
---|
JJ:n el84 päättäripuikkoja voin suositella varauksetta. Etuseen olen itse laittanut vahvistimiini heti oston yhteydessä JJ:n ecc83 etusputket joilla lähtee yläpäästä turha kihinä (juuri tuo jääpiikki korvaan) ja tilalle tulee mureutta sekä pehmeyttä. Eli vastaan JJ:t joka reikään. All you really need is your imagination... And few pedals... |
Spike 07.04.2006 22:02:31 | |
---|
Kokeilin marshalliin yhtä JJ ECC83S:ää sovtekin 12ax7wa:n tilalle ja ilmeisesti mullardin ecc83:n tilalle. Siis vaihdoin vain yhtä putkea. Mullardin (eka putki) tilalle kun vaihtoi, niin tuntui että saundi ei ollut enää yhtä elävä. Sovtekin (toinen putki) tilalla saundi tummeni ehkä hieman, ja dynamiikka väheni. Tosin en testannut sen paremmin, ja voi olla että jonain toisena päivänä olisin ollut eri mieltä. You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold. |
WinterMad 08.04.2006 11:28:59 | |
---|
JJ:n el84 päättäripuikkoja voin suositella varauksetta. Etuseen olen itse laittanut vahvistimiini heti oston yhteydessä JJ:n ecc83 etusputket joilla lähtee yläpäästä turha kihinä (juuri tuo jääpiikki korvaan) ja tilalle tulee mureutta sekä pehmeyttä. Eli vastaan JJ:t joka reikään. Mutta Crate ei ota etuasteeseen ECC83-mallisia. Näin ainakin ohjeläpyskässä. "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! |
Thule 08.04.2006 11:30:35 | |
---|
Mutta Crate ei ota etuasteeseen ECC83-mallisia. Näin ainakin ohjeläpyskässä. ECC83 = 12AX7 Tyttis katsoessaan soololovellisen akkarin mainosta Soundista: "Onks tossa säästetty kun siitä on otettu pala pois?" |
|
WinterMad 08.04.2006 13:04:16 | |
---|
ECC83 = 12AX7 Ai jaa...*nolostuttaa* "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! |
Tompsi 08.04.2006 16:31:13 | |
---|
|
WinterMad 08.04.2006 18:09:11 | |
---|
Hähhähää, entäs ne kitaravahvistimet jotka eivät huoli mitään putkia etuasteeseensa? ;) Ne huolii transistoreja :D "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! |
Tompsi 08.04.2006 19:33:40 | |
---|
Ne huolii transistoreja :D Lienevät haluttuja keräilyharvinaisuuksia jos vain 0,02% maailman kitaravahvistinkannasta asuttavat. :P |
WinterMad 09.04.2006 20:03:59 | |
---|
Lienevät haluttuja keräilyharvinaisuuksia jos vain 0,02% maailman kitaravahvistinkannasta asuttavat. :P Meikä on sviddu miljonääri111!!!!11 Mulla on kaksi transistorivahvaria! "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! |
pekurides 13.04.2006 00:05:26 | |
---|
Tung-solia eteen. |
ninos 13.04.2006 02:53:58 | |
---|
Lainaan. 6505+ Lead-kanavan taustalla riipii pienoinen sihinä, ja tämä kihinä on siellä vaikka treblen, presencen ja gainin vääntäisi melkein nolliin. Tuossa ylempänä ehdoteltiin "kihinänpostajana" JJ:n ECC83 etuasteeseen, mutta onko mitään enemmän rokimpaa vaihtoehtoa? Nykyisin tuossa Peaveyssä on siis 6kpl EHX:n 12AX7EH Hampparit<3 |
msm40 13.04.2006 11:09:05 | |
---|
Lainaan. 6505+ Lead-kanavan taustalla riipii pienoinen sihinä, ja tämä kihinä on siellä vaikka treblen, presencen ja gainin vääntäisi melkein nolliin. Tuossa ylempänä ehdoteltiin "kihinänpostajana" JJ:n ECC83 etuasteeseen, mutta onko mitään enemmän rokimpaa vaihtoehtoa? Nykyisin tuossa Peaveyssä on siis 6kpl EHX:n 12AX7EH Mikäs tosta JJ:stä tekee vähemmän rokin? All you really need is your imagination... And few pedals... |
ninos 13.04.2006 11:38:13 | |
---|
Mikäs tosta JJ:stä tekee vähemmän rokin? Ei mikään? No mutta särön määrää lähinnä ajattelin ja sitä yllämainittua pehmeyttä, mutta taitaa nuo JJ:t mennä ostoon. Hampparit<3 |
nakedzen 13.04.2006 13:43:03 | |
---|
Komppaan Tung-solia, ehkä myös Kiinalaiset 12ax7B:t. Tung-sol on tummempi, kiinalaiset enempi marshallmaiset. Cobrassa tosin kiinalaiset saivat aikaan rasittavan yläpääkihinän. |
Miikathebest 13.04.2006 14:41:42 (muokattu 13.04.2006 14:44:09) | |
---|
Ei mikään? No mutta särön määrää lähinnä ajattelin ja sitä yllämainittua pehmeyttä, mutta taitaa nuo JJ:t mennä ostoon. Niistä valmistetaan myös versioa, jolla saa säröä enemmän. EDIT: ECC803s http://www.tubedepot.com/jj-ecc803s.html Hei sinä! |