Aihe: Omakohtaiset kokemukset Harley Bentonista
1 2 3 4 5 6
Marshallga
07.04.2006 18:25:58 (muokattu 08.04.2006 00:50:43)
Sattuipa tässä ihan muutama minuutti sitten hauska tapaus, olin rupeamassa soittamaan. Vahvari ja mikit päälle...kuuluu jotain ihmeen surinaa, eikä auta vaikka plugiakin retuutin jonnin verran (ennen tuo auttoi). No loppupahan sillä sonnalla soittelu siihen paikkaan. Polttopuiksikaan ei taida tuo romu kelvata...

Siinä on Harley Benton selitetty kokonaisuudessaan. xD

Nyt kyllä suoraan sanoen arsestaa, muuta kitaraa minulla ei ole ja isoveli ei anna soitella omillaan. Kesällä olis tarkotus ostaa kunnon kitara (Ibanez RG321), mutta eipä varmaan kohta enää kiinnosta paljoakaan tuo soittelu, kun ei voi millään soittaa. Kyllä tuolla jaskalla soitteli jos ei muutakaan ollut tarjolla.

EdiT: kirosanoja poisteltu/muokkailtu
Metalli on paras lääke popin oireisiin.
Mike M. Hiirenloukku
07.04.2006 19:06:24
Sen verran jos polttopuuintoasi laannutan, niin tuo vikahan on todennäköisesti hyvin helposti korjattavissa. Ensimmäiseksi kuitenkin kokeilisin piuhan toimivuuden.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Tietysti Pauligin
07.04.2006 19:37:08
Vika voi olla piuhassa tai ihan missä vaan pikkujutussa joka voi hajota kalliimmassakin.

Koitas toisella piuhalla, jos on. + Tarkista onko piuhoja irti sähköpuolella.

+Kyllä ymmärretään ilman p***** ja v*****kin.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
e.c
07.04.2006 19:38:55
Nyt kyllä suoraan sanoen vituttaa, muuta kitaraa minulla ei ole ja isoveli ei anna soitella omillaan.

Tee niinkuin Stevie Ray Vaughan, että soita salaa veljes kitaralla ku se ei oo kotona:)

Ihan hyvin sekin oppi..
"Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly
Stratocaster_90
07.04.2006 21:43:15

Joo, kymmenen kuukauttaa soiteltu 95e euroa maksaaneeella Bentonin Stratoceasterilla, nykysin maksaa vain 85e. Uutta ostamaan heti kun rahaa tulee.
Johann Onn
07.04.2006 22:01:06 (muokattu 07.04.2006 22:09:23)
...muuta kitaraa minulla ei ole... ...eipä varmaan kohta enää kiinnosta paljoakaan tuo soittelu, kun ei voi millään soittaa.

Kitaralla voi kyllä soittaa myös ilman vahvaria. Silloin se ei ainakaan surise.

Tai jos surisee, niin sitten vasta kannattaa huolestua...
Manicci
08.04.2006 00:37:49
Sattuipa tässä ihan muutama minuutti sitten hauska tapaus, olin rupeamassa soittamaan. Vahvari ja mikit päälle...kuuluu jotain vitun surinaa eikä auta vaikka plugiakin retuutin jonnin verran (ennen oli tuota vikaa). No loppupahan sillä paskalla soittelu siihen paikkaan. Polttopuikskaan ei taida tuo paska kelvata...

Siinä on Harley Benton selitetty kokonaisuudessaan. xD

Nyt kyllä suoraan sanoen vituttaa, muuta kitaraa minulla ei ole ja isoveli ei anna soitella omillaan. Kesällä olis tarkotus ostaa kunnon kitara (Ibanez RG321), mutta eipä varmaan kohta enää kiinnosta paljoakaan tuo soittelu, kun ei voi millään soittaa. Kyllä tuolla paskalla soitteli jos ei muutakaan ollut tarjolla.

Sattuu tuota myös kalliinpien kitaroiden parissa.

Ruuvvimeisselinkäytön ja elektroniikan alkeet osaava henkilö selvittää vian, ja mahdollisesti myös korjaa asian (jos osia ei tarvi uusia) kymmenissä minuuteissa.
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
Marshallga
08.04.2006 00:47:05 (muokattu 08.04.2006 00:55:02)
Kyllähän noiden kytkentöjen tarkistaminen varmaankin onnistuisi (elektroniikkaa opiskelen). Mutta miettikää, kyseessä on Benton, kannattaa tuollasta sontaa ruveta edes korjailemaan. Piuha on siis ihan kunnossa, mutta tuolla romulla oikeastaan ole enää edes väliä. Soittelenpa sitten joskus kun uuden kitaran hommaan. Tosin voi innostus laantua kesään mennessä.

Tarkotus oli vaan väsätä tällänen Benton topic, jossa korostetaan erityisesti sen huonoja ominaisuuksia...tosin löytyykö Bentonista muka hyviä sellaisia...xD

EdiT: lisäilyjä
Marshallga
08.04.2006 00:59:19 (muokattu 08.04.2006 00:59:43)

Tietysti sillä voikin, se vaan sattuu olemaan paljon mukavampaa soitella vahvarilla. Akustiset on erikseen.

Edit: anteeksi triplapostit
Tietysti Pauligin
08.04.2006 01:27:28 (muokattu 08.04.2006 01:27:43)
Tarkotus oli vaan väsätä tällänen Benton topic, jossa korostetaan erityisesti sen huonoja ominaisuuksia...tosin löytyykö Bentonista muka hyviä sellaisia...xD

Mitä hyödymme topikista jossa kuitenkin benton haukuttaisiin umpikaksi ilman kokemuksia, aivan kuten kaikkialla muuallakin..?
Ja tuo mitä omalle vehkeellesi on tapahtunut, voi luultavasti käydä mille tahansa kitaralle. Paitsi tod.näk. ei akustiselle.

Mitä sitä korostamaan halpisvehkeítten paskuutta, jokainen ostaa sen bentonin ihan oman päätöksen mukaan. Naurettavan halpaan hintaan tuskin tarvitsee ihmeellisiä odotellakkaan.
Tuolla hinnalla saa juhlia jo siitä että kitara soi suht ok ja pitää vireen sinne päin.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
ravensoul
08.04.2006 16:40:23
Kyllähän noiden kytkentöjen tarkistaminen varmaankin onnistuisi (elektroniikkaa opiskelen). Mutta miettikää, kyseessä on Benton, kannattaa tuollasta sontaa ruveta edes korjailemaan. ...

muuta kitaraa minulla ei ole ...

eipä varmaan kohta enää kiinnosta paljoakaan tuo soittelu, kun ei voi millään soittaa.

Suoraan sanottuna hämmentävän oloista kommenttia. Korjaaminen onnistuisi itse ja tod.näk. ilmaiseksi, mutta et viitsi vaikka sulla ei oo muuta soittovälinettä ole...
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Stratocaster_90
08.04.2006 16:53:49 (muokattu 08.04.2006 16:59:49)

Ei vitsi että nauroin. Plussaa tuli.

No, itse olen testanu vain sähkökitaroita jotka ovat olleet alle satasen maksavia Bentoneita ja Behringereitä joten minun on paha sanoa mitään kun ei voi verrata... Mutta eikös sitä surinaa kuulu signaalin kiertäessä kaikista vahvistimista jos on säröä? Niin, ja toi vireessä pysyminen on myös aika huvittavaa. About 30 sekuntia pysyy täydellisessä-vireessä. Ja en tiedä missä vika on kun eilen kaveri mun viritysmittarilla viritti sen ylä E:tä (lähinnä lattiaa) ihan normaaliin E:vireeseen, ja kieli meni mittarin mukaan hitusen liian kireäksi ja samantien katki. Oli kitaran mukana tullut setti.
aziztcf
08.04.2006 18:36:42
Mutta miettikää, kyseessä on Benton, kannattaa tuollasta sontaa ruveta edes korjailemaan.

Örh? Kyllä minä ainakin ennemmin korjaisin kuin ilman kitaraa olisin, varsinkin kuin vika melko varmaan on jotain hyvin yksinkertaista. Veikkaisinpa et joudut jackin piuhan kolvaamaan kiinni uudestaan.
Paskakitaristit #6
Marshallga
09.04.2006 02:49:49 (muokattu 09.04.2006 02:50:42)
Örh? Kyllä minä ainakin ennemmin korjaisin kuin ilman kitaraa olisin, varsinkin kuin vika melko varmaan on jotain hyvin yksinkertaista. Veikkaisinpa et joudut jackin piuhan kolvaamaan kiinni uudestaan.

Tarkemmin kun kattelin niin tais siinä joku pätkä olla irronu plugista. Tosiaan, pakkohan tuo on ehjäksi saada, ei jaksa muuten kesään asti ilman kitaraa...
terone
09.04.2006 09:11:48
kannattaa tosiaan soitella joskus ilmankin vahvistinta niin ei ole säröt sotkemassa ja kuuluu sekin että mitä osataan.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
aarghto
09.04.2006 19:42:41

Soittelin reilun vuoden n. 140€ maksaneella Bentonilla.

Kyllä se itseäni ainakin silloin innosti, ihan oikea SÄHKÖKITARA jollaista olin himoinnut vuosia.

Ei se kovin kestävää tekoa kyllä ole, kampi katkesi, halpisfloikka on halpisfloikka ja puu on haperoa.

Eipä tuolla pahemmine enää viitsi soitella mutta ei nyt ihan toivotonkaan peli. Aloittelija ei edes välttämättä huomaa suurta eroa sen parempaan kitaraan. Minä en ainakaan huomannut silloin.
..ja helli samalla kiveksiäni
Kemppilä
09.04.2006 21:37:12
Onkohan noi HB:n kielet mistään kotosin. Maksavat reilu euron setti, mutta ainakaan thomannilta en löytäny .11 settiä.
Kokeeks meinasin tollasia tilata pari settiä, mutta onko kukaan kokeillut jo?
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
Röytö = Emotion
Heikki
09.04.2006 22:07:10

Onkohan noi HB:n kielet mistään kotosin. Maksavat reilu euron setti, mutta ainakaan thomannilta en löytäny .11 settiä.
Kokeeks meinasin tollasia tilata pari settiä, mutta onko kukaan kokeillut jo?

Hyvää Harley Benttonin kielissä on vain hinta
Kemppilä
09.04.2006 23:02:28
Hyvää Harley Benttonin kielissä on vain hinta

Niin vähän ounastelinkin. Eipä siinä paljoa menetä, vaikka osoittautuisivatkin huonoiksi.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
Röytö = Emotion
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)