Aihe: Grazy Mama & the Sidekicks : 5 uutta kappaletta (Rock/Pop)
1 2 3
Finlander
14.03.2006 16:17:54
Aika maukasta menoa puut nukkuvat; ehkä vähän sävelentapailua messiin. Taustat toimii ja akustisen bändin elävät soundit OK
Slowhand
jussiohman
22.03.2006 21:58:31
Siisti meininki! Hyvät biisit ja hyvää soittoa. Luulisi tälle löytyvän yleisöä.
sikanaamalla on kuulolaite ja eturauhastulehdus
Janus
22.03.2006 22:06:28
Aika maukasta menoa puut nukkuvat; ehkä vähän sävelentapailua messiin.

Mitä ihmettä on "sävelentapailu"? Vai käytätkö säkin jotain sellaisia teoria-aineita, joita ei saa ihan jokaisesta lähiapteekista...
Finlander
22.03.2006 22:47:44
Säveltapailu tarkoittaa että ette ole tavanneet oikeaa säveltä kaikissa osin eli se siis on moite ja jos tänne panette biisejä arvostelun alle ottakaa ne vastaan tyynesti VAI oletteko jo niin iso bändi että ei saa arvostella? Jos päänsärky tulee näistä biiseistä - otan Buranaa ja jos ei itse sitä ymmärrä ottaa kannattaa jättää kuuntelut vähemmälle. Silti kaikkea hyvää "sävelienne" etsiskelyyn
Slowhand
JCM
22.03.2006 22:53:46

Säveltapailu tarkoittaa että ette ole tavanneet oikeaa säveltä kaikissa osin eli se siis on moite ja jos tänne panette biisejä arvostelun alle ottakaa ne vastaan tyynesti VAI oletteko jo niin iso bändi että ei saa arvostella? Jos päänsärky tulee näistä biiseistä - otan Buranaa ja jos ei itse sitä ymmärrä ottaa kannattaa jättää kuuntelut vähemmälle. Silti kaikkea hyvää "sävelienne" etsiskelyyn

???

Olette hauska!!

Kiitos:)

..emme me arvostelusta tykkää huonoa, emme lainkaan jos jostain syystä sellaisen käsityksen olet saanut!

Vai oletko niitä arvostelijoita, jotka ymmärtääkseen muistavat aina musiikkia katsoen neljältä kantilta, ettei pidä miettiä asioita niin kuin kriitikoilla on tapana tai muuten vaan levyraadin tyyliin? Sävelien ollessa kuitenkin tärkeimpiä, ja aina tavattavissa... vaikka joskus kiireisiä ovatkin.
Finlander
22.03.2006 23:17:47
Katson aina yhdellä kantilla musaa. Se on vain yksi näkemys. Jollain on toinen. Se voi olla erilainen tai samanlainen. Mietin millä nostaisin teidät siihen kategoriaan jossa voi vittuilla yleisölle jos se diggaile riittävästi? Kyllähän maailmaan musiikkia mahtuu. Mikä olen sinua neuvomaan. TUNTUU vain siltä että suuremmatkin starat kuin te ovat nostattaneet ureaa aivoihin buranan sijasta ja se ei ole hyvä se.

Yleisön arvostus on AINOA asia mikä tekee eron bändien välille ostettujen levyjen ja keikkojen vuoksi - olkoon se RASMUS (ihan ok) tai ei.

Mikä teidät saa nousemaan ylös SUOMEN poptaivaalle ja mikä ei. Kerro se.

Ja sitten vidsi: Mitä käytettiin ennen kuppalääkkeenä

Niin ei kait se vitsi ole - elohopeaa

best wishes yours FINLANDER
Slowhand
JCM
23.03.2006 14:15:32

Katson aina yhdellä kantilla musaa. Se on vain yksi näkemys. Jollain on toinen. Se voi olla erilainen tai samanlainen. Mietin millä nostaisin teidät siihen kategoriaan jossa voi vittuilla yleisölle jos se diggaile riittävästi?

Mistä päättelet, että kuvittelisimme olevamme sellaisessa kategoriassa?

Kyllähän maailmaan musiikkia mahtuu. Mikä olen sinua neuvomaan. TUNTUU vain siltä että suuremmatkin starat kuin te ovat nostattaneet ureaa aivoihin buranan sijasta ja se ei ole hyvä se.

Kenellä tässä nyt on ureaa aivoissa, ja millä perusteella?

Yleisön arvostus on AINOA asia mikä tekee eron bändien välille ostettujen levyjen ja keikkojen vuoksi - olkoon se RASMUS (ihan ok) tai ei.

Mikä teidät saa nousemaan ylös SUOMEN poptaivaalle ja mikä ei. Kerro se.

Ei meillä ole tavoitteena nousta poptaivaalle, me vaan soitetaan ja tehdään biisejä kun tykätään siitä niin paljon.. emme tietenkään panisi pahaksemme mikäli sellainen vahinko sattuisi, että laajempaankin suosioon pääsisimme. Eli tottakai olemme tosissamme, mutta emme tee musaa siksi, että pääsisimme huipulle, vaan siksi koska se on niin hemmetin kivaa hommaa.

Jos sä nyt hermostuit tuosta, mitä Janus sanoi, niin tiedoksesi vain että Janus- nimimerkillä ei ole tähän bändiin minkäänlaista yhteyttä. Eli oletko nyt käsittänyt jotain hieman väärin?
Finlander
23.03.2006 16:08:47
Kyllähän asenne soittamiseen ja yleisöön on tärkeää. En myöskään hermostu noin vähästä ja siitä ei myöskään ole mitään hyötyä eikä se nyt niin tärkeää ole mitä minusta ajatellaan. Useimmillahan on tarkoitus puhua ja kommentoida asiallisesti. Voi silti olla niin että asiallisen kritiikin ja vastakritiikin hyväksyttävyyden rajat tulevat vastaan joskus. Minusta täällä on lisäksi paljon rakentavampaa esitellä kappaleitaan kuin monessa muussa paikassa saadakseen palautetta. Jos sanon että ette minun mielestäni ole vielä valmiita niin ei kait se pahasti ole sanottu. Hyvä että soitto maistuu. En halua pilata teidän intoanne millään lailla sen suhteen.

Hyvät viikonloput
Slowhand
sormunen
24.03.2006 14:00:51
Olipa helvetin lupaavaa juttua! Mut sitten yksi juttu eli mäkin oon noncheleerannut koko jutun, koska toi nimi vaikuttaa suoraan sanoen tuollaiselta puolivillaiselta rokkirokkikoverimeiningiltä. Täähän oli kaikkea muuta.

Itse tykkäsin tosi paljon noista suomenkielisistä jutuista, koska niissä oli minusta aitoa preesensiä. Tuo Morning oli puolestaan hippasen ikäänkuin näyttelijä laulaisi -pohjalta eli tarkoitan siis, että siinä oli vähän suorituksen makua.

Toisaalta siinä bändi oli kohdillaan. Itse muutenkin tykkäsin kovasti tuosta vähän pidätellystä, rennon tiukasta kolkuttelusta. Ei mitään sooloja jossei ne sitten keikalla tipahda luonnostaan.

Kuunnellessa mietin myös sitä, että kuka nämä voisi tuottaa ja en Suomesta keksinyt ketään muuta kuin Riku Mattilan. Rikuhan on rootsmiehiä, mutta hänellä on sellainen kaikkien genreiden ulkopuolelle ulottuva tinkimätön ja aika armoton näkemys siitä, mikä sanomaa palvelee. Mä nimittäin jotenkin kaipaisin vielä alastomampaa ja ikäänkuin lujempaa meininkiä ilman turhia pehmentelyitä, mutta kuitenkin niin, että sellainen rento ja välitön fiilis tulisi sieltä läpi.

Tykkäsin siis tosi paljon ja oon aivan varma, että tälle olisi olemassa paikka kunhan tämä vain tehtäisiin ehyesti biisin ehdoilla. En siis suinkaan tarkoita mitään yhdellä-mikillä-yhdellä-otolla-purkkiin -meininkiä, koska se ei useimmiten kuulosta luontevalta vaan sitä, että huolella rakenneltaisiin illuusio.
superfly
24.03.2006 14:09:00
Olipa helvetin lupaavaa juttua! Mut sitten yksi juttu eli mäkin oon noncheleerannut koko jutun, koska toi nimi vaikuttaa suoraan sanoen tuollaiselta puolivillaiselta rokkirokkikoverimeiningiltä. Täähän oli kaikkea muuta.

Aivan. Mä olen tästä ihan samaa mieltä. Tuo nykyinen nimi antaa hieman väärän kuvan orkesterista.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
JCM
24.03.2006 14:42:34

Kiitoksia Sormuselle palautteesta.. harmi sinänsä, että nimi vierotti.. mutta löysit onneksi tiesi kuuntelemaan!

Myö tykätään omasta nimestä, ja pidetään siit kiinni.

Nimestä on saatu ainakin kahdenlaista palautetta, kyllä.. ja niin pitääkin;)

Mainitsen tässä samalla, että "Throuw me up"- EP on nyt ulkona ja sitä saa pikaviestitse minulta tiedustella, mikäli haluaa lätyn hyllyynsä.
Bluesmies
24.03.2006 16:44:13
Suru ansa:
Toi säkeistössä oleva näppäilevä kitara on kiva. Tuli säkeistöstä mieleen vähän SMG. Kertsi nyt ei ihan lähde oikein minulle.

Eternally feeling:
Samantyylinen näppäily säkeistössä, ku edellisessä kipaleessa. Muutenkin meininki saman tyylinen. Diggaan enemmän, ku lauletaan enkuksi, joten siitä plussaa tässä. Kertsissä ei oo turhia lähdetty meuhkaamaan, vaan tässä selvästi vähän kevyempi ote hommaan, joka kyllä toimii. Joku näppärä soolo olis voinu tehdä poikaa tässä.

Kissa:
Intro lähtee hauskalla soundilla ja menolla liikenteeseen. Ehkä tässäkin häiritsee vähän, että aika samantyylinen on tämä, ku edelliset. Säkeistö kuitenkin ihan kivasti poikkeaa, joka onkin tän biisin parasta antia. Ehkä joku c-osio tai soolo tähän olis tehny terää. Mutta toi kitaratyöskentely oli kiva tässä.

Morning:
Progehtava intro. Tästä vähän vaikea saada otetta ekalla kuuntelukerralla, pitäis kuunnella uusiks. Laulu toimii taas kivasti englanniksi. Tästä en paljoa osannut näköjään sanoa. :)

Puut tais nukahtaa:
Rauhallinen ja keinuva tunnelma, ainakin tähän asti (menen kohdassa 1.50). Jahaa nyt rauhaisaa välisoiton poikasta. Hiljainen laulu tuolla taustalla. Ja kertsiä loppuun. Joo, tää oli kyllä musta paras näistä kappaleista. Tai muhun upposi eniten.

Tosiaan vähän paha arvostella, ku itse en tämäntyylistä musiikia oikein kuuntele. Mutta todella hyvin nää oli soitettu ja nauhoitettu.
Tellervo
02.04.2006 19:29:59
Yllätyin positiivisesti, suurimpana yllärinä Puut vain nukkuvat. Maman äänestä paljastui uusia sävyjä joita en ole aiemmin kuullut. Sanoista pidin paljon myös. Puut-biisin kanssa kävi jopa niin, että kun eilen kuuntelin ja tänä aamuna heräsin, biisi soi päässäni ja halusin päästä kuulemaan sen heti uudelleen.

Jatkakaa!
Henkinen tuolini on sohva. - axeman
tatta
07.04.2006 20:14:35 (muokattu 08.04.2006 18:49:44)

lluusio!!!!!!!!!!!

-------------------------------------------------------------------

Grazy Mama sayes!!!!

Sydämeni pohjasta suuri-eleiset kiitokset, että olet kuunnellut tuotantoamme...! :)

kUTEN SANOIT..... aivan jotakin muuta, kuin puolivillainen cover meininki! :)

Vaikka nimi tuo mieleen kaikkea muuta, kuin mitä yhtyeemme on, sen perimmäinen tarkoitus onkin olla oma itsensä!
Arvostaa jokaisen persoonan yksilöllisyyttä! Ja kaikkea sitä, mistä ihmisyys! Musiikki! ja jokainen meistä on lähtenyt!

Ei ylimääräistä kikkailua, Halumme sanoa jotakin, mutta emme odota kenenkään väkipakolla kuuntelevan!
( meitä on niin moneen junaan )

Se mikä tällaisena live muusikkona on kaiken parasta! On se ! Että meitä samankaltaisia ihmisiä kuitenkin löytyy ripoteltuna ympäri maailmaa!

Ehkä emme kuitenkaan ole niin yksin, kuin heikkoina hetkinämme kuvittelemme olevamme!

Jokaiselle tasapuolisesti hyvää vointia ja valoisaa mieltä!

Pian on kevät! Pian on kesä!

Olkaamme onnellisia elämästä!

Kunnioittaen Grazy Mama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tatta the orginal Grazy Mama
Finlander
08.04.2006 08:19:21 (muokattu 08.04.2006 17:43:18)
Toistan nukkukaa hyvin (katsokaa puut nukkuvat kommenttini myös) ja pää selväksi niin ei tarvitse alkaa vinoilemaan asiallisista kommenteista - ette ole valmiita edes musiikillisesti saatikka henkisesti ottamaan vastaan kritiikkia hyvässä ettekä pahassa KUUNNELKAA KUN TEILLE PUHUTAAN!!! Kuiskatkaa kun muut huutavat naama punaisena ehehehe

Yours F - finlander anteex änkytys. Niin tehän ette änkytä ettekä edes jankuta ;)

Ja sitten lisää kritiikkiä: Ette ole mitenkään nimenne näköisiä tämä myönteisessä mielessä Grazy mama tuo mieleeni hullun tummaihoisen jazz-soulhemmon siis naispuolisen tietty ja no eipä sitt nyt muuta... (Y) ;) + ;)
Slowhand
Finlander
08.04.2006 18:07:36
Mikä omasta mielestänne on paras biisinne ja mistä se löytyy. Voitte myös perustella jos haluatte niin tehdä.
Slowhand
Tb
12.04.2006 11:04:07
Voi jumpe! nakit irti on kyllä tosi mehevä jazz-pläjäys! Haluaisin itse laulaa juuri tuollaista musiikkia. Laulajalla on tosi hienoja jippoja äänessä, jotka jossain kohdissa jää vähän kitaran alle, mutta tarkkaan kuuntelemalla kyllä kuuluu. Taustabändi on helvetin taitava. Taidan tän postauksen jälkeen mennä vielä muutaman kerran kuuntelemaan :)
Punapäillä on hauskempaa!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt