Aihe: Kysymys hihnasta.
1 2
Jake.e
07.04.2006 17:52:19
Minullakin taisi lähteä nyt schallerin hihnalukot hankintaan

Näin. Ongelma on nyt ratkaistu, kiitoksia vastanneille.
http://www.youtube.com/watch?v=1R7k4c074UE&search=hauska
Ze Kink
07.04.2006 18:11:25 (muokattu 07.04.2006 18:11:43)
Joo, hihnalukot hankintaan. Myös cliplock-hihna voisi olla jees. Mulla on toisessa kitarassa Schallerin hihnalukot ja toisessa Dunlopit, molemmat on aika jees. Dunlopit on vähän sleekimmät, että jos nuo Schallerien nupit hinkkaa mahaan, niin kannattaa miettiä Dunloppeja. Vielä jos flushmountit asentaa niin ei varmasti häiritse. Cliplock mulla oli Jpm:ssä, sekin on näppärä systeemi.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
herra47
07.04.2006 18:24:03
Minullakin taisi lähteä nyt schallerin hihnalukot hankintaan, lespa otti ja tippu lattialle ja johdon pää molahti siitä jakkia paikalla pitävästä muovisesta läpyskästä läpi. Saakohan noita läpysköitä suomesta vai pitääkö tkaupasta tilata? http://www.thomann.de/thoiw3_goeldo_jlppb_outputplate_prodinfo.html
Tuommosia siis.

Kyllähän noita muovilättyjä saa kun marssii musiikkikauppaan ja kysyy. Mulla on molemmessa kitaroissa shallerin hihnalukot ja suosittelen. pari kymppiä ei oo paha hinta siitä että skitta ei enää ikinä tipu.
Ze Kink
07.04.2006 18:29:31
Kyllähän noita muovilättyjä saa kun marssii musiikkikauppaan ja kysyy. Mulla on molemmessa kitaroissa shallerin hihnalukot ja suosittelen. pari kymppiä ei oo paha hinta siitä että skitta ei enää ikinä tipu.

Kyllä se tippuu noillakin, todennäköisyys on vain pienempi. Schallereissa on se paska juttu, että ne ei pidä niin hyvin jos ovat väärin päin. Täällä oli joskus kitarakamapuolella yksi Lp custom josta meni kaula päreiksi, koska Schallerit pettivät.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
WBBC
07.04.2006 18:41:07
Yksi radikaali keino on upottaa metallinen kierreputki bodyyn ja vetää hihna kiinni siipipultilla. ei takuulla irtoa. Sitä temppua ei vain raaski tehdä jos kyseessä on joku vanha (tai uusi) klassikkokitara.
Karipiirto
07.04.2006 20:01:41

Kuten jo sanoin ja monet muutkin tässä että kannattaa ainakin kokeilla näitä perinteisiä hihnalukkoja.

Noissa lukkonupeissa on sellanen ongelma että niiden ruuvinreikä on pienempi kuin joidenkin originaalihihnatappien reikä. Itellä kävi näin joten jouduin käyttämään alkuperäisten ruuvien sijaan tappien mukana tulleita pienempiä ruuveja, jotka eivät pysy kovin hyvin suuremman ruuvin tekemässä reiässä. Puuliima pelasti tilanteen mutta silti olisin mielummin käyttänyt alkuperäisiä ruuveja.
Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli?
Karipiirto
07.04.2006 20:02:52

niin ja en viitsinyt suurentaa tappien reikiä joten ei siitä sen enempää.
Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli?
kid ego
07.04.2006 20:21:23 (muokattu 07.04.2006 20:22:05)
Suosittelen sulle cliplock-hihnaa, jota taasen Eemil suositteli mulle. Siinä hihnan päät ruuvataan bodyyn kiinni ja ne eivät todellakaan siitä irtoa. Itse hihnan saa päädyistä irti clipeillä. Levytukku tuo näitä maahan. Todella helppo käyttää eikä maksa paljon, jotain 20€ tsipale.

http://www.dimarzio.com -> straps -> cliplock
Paska soi ja balalaikka haisee.  •••  Kuolema kuittaa kalavelan.
kid ego
07.04.2006 20:21:43 (muokattu 07.04.2006 20:21:51)
Äsh.
McNulty
07.04.2006 20:25:26
Suosittelen sulle cliplock-hihnaa, jota taasen Eemil suositteli mulle. Siinä hihnan päät ruuvataan bodyyn kiinni ja ne eivät todellakaan siitä irtoa. Itse hihnan saa päädyistä irti clipeillä. Levytukku tuo näitä maahan. Todella helppo käyttää eikä maksa paljon, jotain 20€ tsipale.

http://www.dimarzio.com -> straps -> cliplock

Paitsi että... tuossa cliplockissa hihnaan kiinni tulevat MUOVIOSAT eivät ole kovin kestävät. Ne kun murtuvat esim. pakkasen takia niin siinä se lojuu skeba lattialla. Testattu on vanhalla reeniksellä missä oli sisällä -5C oikein kovilla pakkasilla viikon tauon jälkeen. Kaverilla oli cliplock-remmi ja se otti sitten räväkästi hihnasta kiinni ja "naps". Se muovinen "lenkki", mikä tulee siihen lukko-osaan ja hihnaan kiinni, petti.

Toisekseen, minulle tuo nylonremmi on paska muutenkin. Hiertää eikä kitara pysy koskaan paikoillaan. Esim. painavempi Les Paul on ihan hanurista pitää tuollaisella nylonruoskalla. Schallerit saa sentään kiinni Levy's Leatherin leveään nahkaremmiin eikä tarvi murehtia sen jälkeen mistään. Schallerit kun vain kiristää kunnolla ja laittaa "oikeinpäin" kiinni hihnaan niin ne on aika pomminvarmat.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
JS
07.04.2006 20:30:09
Esim. painavempi Les Paul on ihan hanurista pitää tuollaisella nylonruoskalla.

Jaa... ei musta vaan. En sitte tiijä onko tää painavampi vai kevyempi. Ja hihnaki on maksimipituudessaan :P Varmaan tottumuskysymys.
"hei haloo vitun filosofi....onko tullu syötyä tavallista enemmän uhopullaa?" -zaahrock >-)))> #20
Ze Kink
07.04.2006 23:13:03
Paitsi että... tuossa cliplockissa hihnaan kiinni tulevat MUOVIOSAT eivät ole kovin kestävät.

Onneksi niitä kuitenkin saa myös metallisilla. Mulla kyllä kesti muovisetkin ihan hyvin, ne on tuossa hyllyssä vieläkin. Hihna vain katosi joskus, enkä vieläkään tiedä missä se on. Luultavasti se pöllittiin jonkun keikan jälkeen.
kid ego
08.04.2006 00:07:52
Paitsi että... tuossa cliplockissa hihnaan kiinni tulevat MUOVIOSAT eivät ole kovin kestävät. Ne kun murtuvat esim. pakkasen takia niin siinä se lojuu skeba lattialla. Testattu on vanhalla reeniksellä missä oli sisällä -5C oikein kovilla pakkasilla viikon tauon jälkeen. Kaverilla oli cliplock-remmi ja se otti sitten räväkästi hihnasta kiinni ja "naps". Se muovinen "lenkki", mikä tulee siihen lukko-osaan ja hihnaan kiinni, petti.

Muovinen lenkki? Mulla on muovia vain sellainen rinkeli, mikä-sen-nimi-nyt-onkaan. Siinä hihnassa oleva reikä on metallirengas.
Jormaz
08.04.2006 00:40:30
Mulla on kitaroihin ruuvattu Dimarzion turvavyöt.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
H-Diddy
08.04.2006 03:18:06
Vanha kunnon roudarinteippihän nyt on unohtunut tyystin. Sillä ku sipasee hihnan kitaraan kiinni tappien kohdalta niin eipä juuri soitin putoile. On myös helvetin katu-uskottava vaihtoehto. Ainoa miinus on ropsutella sitä liimaa pois kitarasta mutta eipä myöskään maksa paljon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)