Drumjamo 04.04.2006 19:29:26 | |
---|
Aika kestäviä nuo Staggit tuntuu olevan. Koulun musiikkiluokassa on Staggin DH crash ja sehän on kestäny siellä pisimpään ehjänä. Siellä on ollu vaikka mitä Zildjiania ja Paistetta ja muuta(ei tosin mitään mitään kalleimpia sarjoja) ja ne on kaikki hajonnut. Se nyt vaan on semmosta |
markkuliini 05.04.2006 23:41:28 | |
---|
Aika kestäviä nuo Staggit tuntuu olevan. Koulun musiikkiluokassa on Staggin DH crash ja sehän on kestäny siellä pisimpään ehjänä. Siellä on ollu vaikka mitä Zildjiania ja Paistetta ja muuta(ei tosin mitään mitään kalleimpia sarjoja) ja ne on kaikki hajonnut. Tai sitten kukaan ei halua lyödä sitä Staggia? :P www.vasamayhtye.com |
ZyDec0 06.04.2006 00:06:00 | |
---|
Itseltäni löytyy DH:n 18" Brilliant Crashi ja 14" Brilliant Hi-Hat, SH:n 20" Brilliant Ride. aivan loistavaa kamaa ja varsinkin isokokoiset pellit on hyvä hommata Staggilta juuri sen hinnan vuoksi. Samankokoisesta Sabianista tai Zildjianista saat maksaa sen 100 euroa enemmän, jos haluat pitää laadun samana. |
Bobana 06.04.2006 09:35:42 | |
---|
Tuosta kestävyydestä muuten puheenollen niin ainakin minulle sattui ällistyttävän sitkeä 17" DH crash tuossa taannoin. Saundi oli kyllä aivan järkyttävä ja sitten kun lopullisesti siihen kyllästyin niin aloin tehdä "tieteellisiä" kokeita pellin kestävyydestä. No ei mitään sen kummempaa kuin että se sai piiskaa potenssin 5 muihin verrattuna eikä silti hajonnut. Ihme kapistus. Sitten joutikin myyntiin kun pirulainen läpäisi nämä testit eikä muuta käyttöä sille enää löytynyt ja sen saundi rupesi jo aiheuttamaan pahoinvointi oireita. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Bobana 06.04.2006 09:38:31 | |
---|
Samankokoisesta Sabianista tai Zildjianista saat maksaa sen 100 euroa enemmän, jos haluat pitää laadun samana. Sellaista käsitettä ei edes ole olemassa kuin Stagg ja laatu. Silloin ei todellakaan voida puhua laadusta jos täytyy mennä kauppaan ja käydä 20 peltiä läpi ja valita niistä paras. No, tosin ovat halpoja että eipä sillä rahalla voi paljoa vaatia. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Silloin ei todellakaan voida puhua laadusta jos täytyy mennä kauppaan ja käydä 20 peltiä läpi ja valita niistä paras. Musnsta tää on hieno juttu. Omasta mielestä paras ei välttämättä kelpaisi jollekin toiselle tyypille ollenkaan. |
Bobana 07.04.2006 22:13:27 | |
---|
Musnsta tää on hieno juttu. Omasta mielestä paras ei välttämättä kelpaisi jollekin toiselle tyypille ollenkaan. No, mun mielestä laatu on sitä että voi vaikka postin kautta tilata ja se on sitä mitä luvataan. Stagg ei tätä valitettavasti ole. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Legatus 08.04.2006 18:11:43 | |
---|
No, mun mielestä laatu on sitä että voi vaikka postin kautta tilata ja se on sitä mitä luvataan. Stagg ei tätä valitettavasti ole. Tämä on ihan totta. Eiku... |
moderndrummer88 08.04.2006 18:16:43 (muokattu 08.04.2006 18:18:09) | |
---|
No, mun mielestä laatu on sitä että voi vaikka postin kautta tilata ja se on sitä mitä luvataan. Stagg ei tätä valitettavasti ole. ai missä luvataan mitä? dorka... siis johan staggilla itelläkin sanotaan näin: Every handmade cymbal is atrue instrument in its own right, not copied or mass produced. missä on luvattu esim. paisteen tasoista tasalaatuista sielutonta kilinää, jossa jokainen pelti kuulostaa juuri samalta? powertreblebassvolume |
Veksi 09.04.2006 00:06:39 | |
---|
Kyllä sitä pitää testata peltiä, kuin peltiä, en ostaisi kokeilematta mitään, tämä on tosi. Kyllä Staggit on hyviä peltejä hintaansa nähden, kokemusta on ? |
Bobana 09.04.2006 15:29:18 | |
---|
No, mun mielestä laatu on sitä että voi vaikka postin kautta tilata ja se on sitä mitä luvataan. Stagg ei tätä valitettavasti ole. ai missä luvataan mitä? dorka... siis johan staggilla itelläkin sanotaan näin: Every handmade cymbal is atrue instrument in its own right, not copied or mass produced. missä on luvattu esim. paisteen tasoista tasalaatuista sielutonta kilinää, jossa jokainen pelti kuulostaa juuri samalta Niin, kyllähän sitä kaikenlaisia korulauseita keksitään paskakasoillekkin. Omani aikoinaan tilasin postin kautta ja hirvee paska olikin. Sitävastoin Paisteet ovat olleet sitä mitä niiden on pitänytkin olla. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Youni 09.04.2006 16:28:07 | |
---|
Niin, kyllähän sitä kaikenlaisia korulauseita keksitään paskakasoillekkin. Omani aikoinaan tilasin postin kautta ja hirvee paska olikin. Sitävastoin Paisteet ovat olleet sitä mitä niiden on pitänytkin olla. Mistä olet selvittänyt "mitä pitää olla"? Olet kuitenkin käynyt kokeilemassa? Jos käy kokeilemassa, niin samahan se sitten on suoraan ostaa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
ddrum54 09.04.2006 16:45:23 | |
---|
Mistä olet selvittänyt "mitä pitää olla"? Olet kuitenkin käynyt kokeilemassa? Jos käy kokeilemassa, niin samahan se sitten on suoraan ostaa. Voihan se olla, että esim. Rovaniemellä on myytävänä joku Paiste. Lähimmässä kaupassa voi käydä testaamassa samanlaisen ja jos miellyttää, niin tilauksen voi tehdä samoin tein. On hyvin todennäköistä, että saat samanlaisen pellin. Paistella tuo onnistuu, mutta esim. Zildjiania tai Sabiania en ainakaan minä osta kaukokaupalla. Niissäkin on eroja. 2`n 4 |
Youni 09.04.2006 17:00:07 | |
---|
Juu, mutta saahan minkä vain postimyynnillä ostetun tuotteen palauttaa 14pv sisään ilman sen kummempaa syytä. Ja samahan se on ostaa sieltä lähiliikkeestä ja sanoa vaikka sen Rovaniemen liikkeen hinta. Näin syntyy kilpailua ja hinta voi tippua paikallispuodissakin. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Bobana 09.04.2006 17:23:33 | |
---|
Voihan se olla, että esim. Rovaniemellä on myytävänä joku Paiste. Lähimmässä kaupassa voi käydä testaamassa samanlaisen ja jos miellyttää, niin tilauksen voi tehdä samoin tein. On hyvin todennäköistä, että saat samanlaisen pellin. Paistella tuo onnistuu, mutta esim. Zildjiania tai Sabiania en ainakaan minä osta kaukokaupalla. Niissäkin on eroja. Juuri näin. Tässä vastaus. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
ddrum54 09.04.2006 22:14:57 | |
---|
Juu, mutta saahan minkä vain postimyynnillä ostetun tuotteen palauttaa 14pv sisään ilman sen kummempaa syytä. Ja samahan se on ostaa sieltä lähiliikkeestä ja sanoa vaikka sen Rovaniemen liikkeen hinta. Näin syntyy kilpailua ja hinta voi tippua paikallispuodissakin. Anteeksi, tarkoitin lähinnä esim. torilla kaupan olevia, käytettyjä tuotteita. 2`n 4 |
lethus1 10.04.2006 09:07:49 | |
---|
Niin, kyllähän sitä kaikenlaisia korulauseita keksitään paskakasoillekkin. Omani aikoinaan tilasin postin kautta ja hirvee paska olikin. Sitävastoin Paisteet ovat olleet sitä mitä niiden on pitänytkin olla. Itse kävelin Helsingin Milbrooksiin, otin korvatulpat, pyysin päästä setin ääreen ja nappasin n. 5 saman merkkistä ja kokoista pelleä ja rupesin fiilistelemään ja testailemaan. Osa oli ruman kuuloisia, kaksi hyvän. Toisen ostin ja olen helvetin tyytyväinen siihen - ei häpeä yhtään vieressä olevien suuren valmistajan korkealaatuisten peltien kanssa. Nauhallakin toimii. Itselläni ei siis mitään valittamista ja varmasti jatkossa ostan vastaavanlaisen crashin jos sellaisen vielä löydän. Nythän kallistuin Staggiin puhtaasti budjetin olemattomuuden takia... Postin kautta en ostaisi, en Wuhaneistakaan vaikka Wuhanin Chinat on aivan silkkaa parhautta parhaimmillaan. |
Jape Muusa 13.04.2006 13:35:01 | |
---|
Joo,makuasioistahan voi/pitääkin riidellä. No mä tein sen, mistä täällä nimenomaan varoitellaan, eli tilasin Staggin "sokkona", johtuen siitä, ettei tässä käpykylässä,jossa asun, ole mahdollisuutta kokeilla peltejä etukäteen. Tilaamani tuote oli Myra 16" crash. Tänään sitte aamupäivällä kauppaan katsomaan, että mitä sitä on tullu tilattua,niin sinne oli Myran lisäksi ilmestynyt Furian 16" brilliant crash. Ja mikä ikävintä, molemmat soundasivat aivan loistavilta. Siinä niitä testailin aikani ja päädyin lopulta valitsemaan Myran.Päätös ei ollut kuitenkaan mikään helppo,ku molemmissa pelleissä on puolensa(sääli, ettei mulla ollu rahaa ostaa molempia.) Furia sytty nopeemmin ja soundi oli diskantimpi kuin Myrassa.Syy miksi lopulta kuitenki päädyin Myraan oli se, että sen tummahko soundi miellytti kuitenki enemmän mun korvaa ja mua arvellutti myös Furian kestävyys enemmän, koska se on osin käsintaottu ja reunat kuitenki työstetty koneella.Myös Myran paksuus viehätti. Mä oon soittanu rumpuja yli 20 vuotta ja mun kokemuksen mukaan esim. Paisteen crashit on kestävyydeltään surkeita,etenki jos tekee paljon keikkaa.Niinpä olen tähän asti käyttänyt Sabiania. Nykyinen soittimien käyttötarkoitus on kuitenkin vähemmän peltejä kuluttava, sillä tarvin niitä lähinnä studiohommissa. Staggit soundaavat mun korvaan siis loistavilta ja niissä on myös persoonallista särmää! |
Y3J 13.04.2006 13:48:49 | |
---|
Itse ajattelin käydä ensi viikolla hakemassa uutta Staggin crashia rokkisoitteluun. Budjetti noin 100e luokkaa. Kannataisikohan ostaa halvempi crashi ja lisäksi splash vai satsata koko huntti krässiin? Ja muuten, onko tuolla Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa millanen valikoima noita Staggeja? Viimeksi kun kävin niin siellä oli muutamaa erilaista, kyllä kait varastossa on kuitekin lisää? Ei se hinta vaan se tuntuma! :) |
Jape Muusa 13.04.2006 15:47:04 | |
---|
Itse ajattelin käydä ensi viikolla hakemassa uutta Staggin crashia rokkisoitteluun. Budjetti noin 100e luokkaa. Kannataisikohan ostaa halvempi crashi ja lisäksi splash vai satsata koko huntti krässiin? Kokeile esim. Stagg SH 16-rässiä. Jostain nettikaupasta katoin, hinta oli 55€. Jos se miellyttää, nii jää vielä rahaa splashiinkin. |