offerotorium 06.04.2006 23:44:45 | |
---|
Eli olisin ostamassa putkinuppia vähän raskaampaan (Dimmu, COB, Enperor, Mayhem yms.) ja kevyeen (Steve vai, Joe Satriani, kingston wall, Eric Clapton) Tyylisiin musiikkeihin. Hinta maksimiltaan olisi 2000€ ja sillä tulisi saasa Nupin sekä kaapin! Olen itse katsellut Englin Powerball nuppia ja marshall JCM800 lead 1960 kaappia.. Mielipiteitä? Nyt haluaisin kuulla m-nettiläisten ehdotuksia ja mielipiteitä. Tarvisin myös hyvän kaiku/multiefektilaitteen, jota voi ohjata jollain midi yms ohjaimella.. Minulla oli Rocktron xpression, mutta en pitänyt siittä.. Vahvistimesta vielä: Tehoja saisi olla yli 50w, koska käytän sitä keikoilla ilman mikitystä monasti. Kanavia tietty vähintään kaks, koska käytän myös cleania kesken kaiken. Kuulokeliitäntä ehdottomasti PLUSSAA, ei missään nimessä pakollinen.. Kiitos!! |
kimurantti1 07.04.2006 00:00:23 | |
---|
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Kimmo72 07.04.2006 00:07:41 (muokattu 07.04.2006 00:20:24) | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
offerotorium 07.04.2006 11:34:45 | |
---|
Carvin VL-100? Juurihan sanoin, että soitan pääasiassa rankkaa metallia, joten Carvin ei taida tulla kuuloonkaan. Mikäs kaappi sitten olisi ton englin kaveriksi? Engli maksaa sen 1600 sen pedaalin kanssa uutena, niin rahaa jäisi kaappiin vain 400€. Ei taida parempaa kaappia saada sillä hinnalla? |
Spike 07.04.2006 12:04:19 (muokattu 07.04.2006 12:05:02) | |
---|
Hughes & Kettner Trilogy Peavey 5150 Marshall DSL tai TSL tai JCM900/JCM800+boosti muut Englit Laney VH100 GH100TI Koch powertone ja mitä niitä muita nyt on You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold. |
gator 07.04.2006 15:04:56 | |
---|
Parilla tonnilla saa jo hyvän läjän. Kandee silti kattella käytettyjä ni saat vielä parempaa ja monipuolisempaa ku uutena. Custom soundsin Avatar-kaappeja on hehkutettu täällä ainakin hyviksi. Eivät oo ainakaan hinnalla pilattuja. Nupeista taas varmaan yleisimpiä hypetyksen aiheita edellä mainittujen lisäks on olleet myös Framuksen Cobra ja Krankin nupit. |
piiroinenj 07.04.2006 15:18:05 | |
---|
Carvin VL-100? Juurihan sanoin, että soitan pääasiassa rankkaa metallia, joten Carvin ei taida tulla kuuloonkaan. Mikäs kaappi sitten olisi ton englin kaveriksi? Engli maksaa sen 1600 sen pedaalin kanssa uutena, niin rahaa jäisi kaappiin vain 400€. Ei taida parempaa kaappia saada sillä hinnalla? kahtele käytettynä kaappeja. kaveri osti muutamia vuosia sitten juurikin tuon jcm800:sen kaapin 400€. ja vieläpä hyvä kuntoisena. ompa sillä tuo powerpallikin, tais siitä jotain tonnin maksaa. Hevikone se on. riippuu kai minkälaista saundia siitä saa millä tavalla sitä soitaa, millä kepillä ja täytyy muistaa matolaatikot. millään rimpula jacksonilla ei kannata niistä hi-gain säröistä rueta uneksimaan. nimittäin kiertää eikä ihan vähän. omalle soittotavalle ei enkeli oikeen sovellu mutta esim. kaverille menee kun muna poskeen:) MONO SOUND |
Terry Pantheras 07.04.2006 15:25:35 | |
---|
millään rimpula jacksonilla ei kannata niistä hi-gain säröistä rueta uneksimaan. nimittäin kiertää eikä ihan vähän. No tuo nyt riippuu tyystin mikeistä... No höpsis! |
Ze Kink 07.04.2006 15:27:16 | |
---|
Mä kattelisin Jcm800:sta tai Jcm2000 Dsl:ää, tai sitten ehkä Laney Vh100r:ää tai Gh50l:ää. Noilla luulisi lähtevän. Tosin jos kanavia pitää olla 2, niin nuo Gh50l ja Jcm800 jäävät pois. Jcm800:sta tosin on se 2-kanavainen versiokin olemassa, mutta en ole sellaista ikinä kokeillut. Mutta jos ei ihan puhtaita kliinejä tarvitse samaan aikaan kuin mättösäröjä, niin 1-kanavainen ja boosteri toimii varmasti hyvin. Kitaran volapotikalla saa kivasti puhdistettua saundia myös. Suosittelen myös tsekkaamaan Ibanezin uuden putkinupin, itse ainakin pidin, 7-kieliselläkin murahteli kivasti. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
piiroinenj 07.04.2006 15:32:50 | |
---|
No tuo nyt riippuu tyystin mikeistä... niin kyllä. ei kun aja eteen päin MONO SOUND |
dropD 07.04.2006 15:35:07 | |
---|
Tehoja saisi olla yli 50w, koska käytän sitä keikoilla ilman mikitystä monasti Tätä minä jaksan kyllä ihametellä aina uudestaan ja uudestaan. 50W Thunderi tuhnulla marsun 8214 kaapilla peittää rummut tyystin masterit kello 9:ssä (missä nuppi vasta alkaa soimaan kunnolla). Laita kaksi kaappia, niin ei lopu vola kesken... |
Tähän on pakko mainita Framus Dragon: 3 kanavaa, midi-ohjattavissa, 100w putkiverme, kanavat fender-tyylisestä puhtaasta Marshall-rosoon ja Mesa-murinaan. Uutena 1500 € ja tuohon kahdentonnin rajaasi mahdutat helposti jonkun käytetyn kaapin. Jos sulle riittää 2x12, niin Dragonin kyseinen maksaa uutena ~320 €. No höpsis! |
rytilahti 07.04.2006 16:56:09 | |
---|
Eli olisin ostamassa putkinuppia vähän raskaampaan (Dimmu, COB, Enperor, Mayhem yms.) Ota selvää millä nuo veijarit soittaa ja hommaa samat kamat, tai sama nuppi siis.. Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä! |
Spike 07.04.2006 17:02:34 | |
---|
Tähän on pakko mainita Framus Dragon: 3 kanavaa, midi-ohjattavissa, 100w putkiverme, kanavat fender-tyylisestä puhtaasta Marshall-rosoon ja Mesa-murinaan. Uutena 1500 € ja tuohon kahdentonnin rajaasi mahdutat helposti jonkun käytetyn kaapin. Jos sulle riittää 2x12, niin Dragonin kyseinen maksaa uutena ~320 €. Trilogyssa myös 4 kanavaa, midiohjattavissa, 100w. Kliini aika fender, crunch sellaista marshall-osastoa. Lead ja Ultra Lead ovat gain-hirviöitä ja aika lähellä mesaa, mutta toisaalta omaavat vähän marshallille ominaista yläkeskiäänialuetta. You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold. |
hjukke 07.04.2006 17:38:21 | |
---|
Tähän on pakko mainita Framus Dragon: 3 kanavaa, midi-ohjattavissa, 100w putkiverme, kanavat fender-tyylisestä puhtaasta Marshall-rosoon ja Mesa-murinaan. Uutena 1500 € ja tuohon kahdentonnin rajaasi mahdutat helposti jonkun käytetyn kaapin. Jos sulle riittää 2x12, niin Dragonin kyseinen maksaa uutena ~320 €. Ei vallan huono kone. Kaiun kun olisivat pistäneet jo tehtaalta, jotenkin ärsyttää tuo "rankempien" vehkeiden trendi että jätetään pois. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
Torniojaws 07.04.2006 17:47:11 | |
---|
Olen itse katsellut Englin Powerball nuppia ja marshall JCM800 lead 1960 kaappia.. Mielipiteitä? Älä IHMEESSÄ laita Marsun kaappia Powerballille. Ellet sitten väkipakolla halua pierulta kuulostavaa soundia. Marsun kaapit eivät oikein kestä Powerballin jytinää ja tuloksena on härskin kuuloista piereskelyä varsinkin lujemmalla. Suositeltavia kaappeja: Engl Vintage (nykyään nimeltään Pro), Framukset, Genz Benz G-Flex ja Behringerin BG412S (vain tarkalleen tuo malli, ei mikään muu). |
Terry Pantheras 07.04.2006 18:47:50 | |
---|
Ei vallan huono kone. Kaiun kun olisivat pistäneet jo tehtaalta, jotenkin ärsyttää tuo "rankempien" vehkeiden trendi että jätetään pois. Joo, kyllähän tuo muakin aluksi mietitytti, mutta Bossin kaiulla ja delaylla on selvitty hyvin loopissa. Loppujen lopuksi eipä noille ole ollut edes hirveämmin tarvetta, kun kaikki "ylimääräinen" bändisoitossa tuppaa jäämään vähän alle. No höpsis! |
offerotorium 08.04.2006 00:30:12 | |
---|
Tokihan en tarkoittanu8t YLI 50w, vaan vähiintään. Ei taida alle niitä oikein löytyäkkään. Totta jos puhutaan, niin pärjäsin peavey classic 30 vahvistimella ihan vitun hyvin. Volat 6 eikä ollu mitään hätää, ettei kuuluis! Jos laittasin ton powerballin ja framuksen 2x12 kaapin? |
offerotorium 08.04.2006 00:49:02 | |
---|
Ja skittana toimii tosiaan tollanen Ibanez rgex2570vsl Evolution mikeillä. En ole ostanut siis vielä mitään, mutta ensi viikolla olen ostamassa. Powerballia kukaan ei oo ainakaan haukkunu, ja ite tykkään ihan vitusti, mutta kaappi? Nyt mulla on tollanen ite tehty kaappi (Myyty) ja Räkkivahvistin (Mesa 50/50+Engl e530+Rocktron Xpression), ja olen soittanut 10v. En vaan noista kaapeista oikeen tiedä... Vaikuttaako ne paljonki soundiin? kaapille olisi rahaa n.400-600€ Kertokaas ny mikä ois paras powerballin kanssa? Ei ole engliin varaa, kun ovat niin Saatanan kalliita! |
Terry Pantheras 08.04.2006 07:53:30 | |
---|
Ja skittana toimii tosiaan tollanen Ibanez rgex2570vsl Evolution mikeillä. En ole ostanut siis vielä mitään, mutta ensi viikolla olen ostamassa. Powerballia kukaan ei oo ainakaan haukkunu, ja ite tykkään ihan vitusti, mutta kaappi? Nyt mulla on tollanen ite tehty kaappi (Myyty) ja Räkkivahvistin (Mesa 50/50+Engl e530+Rocktron Xpression), ja olen soittanut 10v. En vaan noista kaapeista oikeen tiedä... Vaikuttaako ne paljonki soundiin? kaapille olisi rahaa n.400-600€ Kertokaas ny mikä ois paras powerballin kanssa? Ei ole engliin varaa, kun ovat niin Saatanan kalliita! Sittenhän siun kannattaa ostaa se Powerball. Tuossahan joku jo mainitsikin Framuksen kaapit Powerballin kaveriks vaihtoehtona, itse en ole testannut kyseistä kombinaatiota, mutta luulisi toimivan. Kaappi ja kaiuttimethan vaikuttaa tosi paljon soundiin ja Framuksessa on ainakin laatukaiuttimet, eli Celestion Vintage 30:t. Noista Englin kaapeista olen kuullut paljon moitteen sanaa, mutta itse en ole testinyt. Voithan ostaa vaikka ensiksi tuon 2x12 ja sitten jos tarvista tulee, niin toisen alle, kun nuo on kuitenkin kohtuullisen halpoja. Tosin tuo Framuksen 4x12 maksaa rapiat 600, eli ei sekään ihan mahottomia maksa. No höpsis! |