_slash 02.04.2006 22:28:45 | |
---|
Oon soittanu kitaraa jo vähän aikaa mutta tabit ei aukee! Miten niitä oikein luetaan? |
superfly 02.04.2006 22:30:51 | |
---|
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Bald Anus 07.04.2006 13:32:19 | |
---|
Älä opettele tabeja, jos haluat soittaa joskus korvakuulolta. Raha on ilmaista
THV-Klubi#12
Paskakitaristit #1 |
McNulty 07.04.2006 13:48:47 | |
---|
Älä opettele tabeja, jos haluat soittaa joskus korvakuulolta. Miten nämä kaksi poissulkevat toisensa? Tabulatuurien lukutaito ei mielestäni ole millään tavalla yhteydessä korvakuulolta opettelemiseen. Aina parempi jos harrastaa kumpaakin vielä nuottien lukemisen lisäksi. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Miten nämä kaksi poissulkevat toisensa? Tabulatuurien lukutaito ei mielestäni ole millään tavalla yhteydessä korvakuulolta opettelemiseen. Aina parempi jos harrastaa kumpaakin vielä nuottien lukemisen lisäksi. useimmat pitävät tabien lukemista hyvänä kiertotienä, eli liian moni jättää korvan harjoittamisen koska mielummin etsivät tabeina ko biisit jotka haluaa/täytyy opetella. se on nopeampaa ja helpompaa:) jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Sijuk 07.04.2006 15:42:05 | |
---|
Tabeista on hyvä aloittaa ja siirtyä sitten perustaitojen kartuttua korvakuulolla soitteluun. Mutta liikaa ei kannata tabeihin nojata. Aina löytyy virheitä ja silloin on omat korvat paikallaan. You call yourself a Christian,
I think that you're a hypocrite,
You say you are a patriot,
I think that you're a crock of shit |
Carpenter 07.04.2006 16:41:29 | |
---|
useimmat pitävät tabien lukemista hyvänä kiertotienä, eli liian moni jättää korvan harjoittamisen koska mielummin etsivät tabeina ko biisit jotka haluaa/täytyy opetella. se on nopeampaa ja helpompaa:) Nettitabeissa on vaan se huono puoli, että niissä on usein virheitä. Ennemmin kannattaa opetella korvakuulolta tai laadukkaasta tabi/nuottikirjasta. Kaikki kolme tapaa kannattaa osata. |
käsi 07.04.2006 16:54:06 | |
---|
Nettitabeissa on vaan se huono puoli, että niissä on usein virheitä. Ennemmin kannattaa opetella korvakuulolta tai laadukkaasta tabi/nuottikirjasta. Kaikki kolme tapaa kannattaa osata. mutta tavallaa hyväkin puoli, netti tabeista soittaminen melkein poikkeuksetta vaatii sen että kuuntelet sittä biisiä jota yrität tabeista opetella, siinä samalla oppii vahingossa hieman kuulolta opettelemaan, koska todella karkeita virheitä netti tabeissa on paljon ja ne aikas aloittelijakin kuulee. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
baron 07.04.2006 17:19:32 | |
---|
Tyhmä kysymys: (Yksi tyhmä kysyy enemmän kuin 10 viisasta ehtii vastata) Pystyykö tabeista soittamaan piisin, jota ei ole koskaan kuullut? My name is Baron, Sir Baron. |
Cujo 07.04.2006 17:26:15 | |
---|
Tyhmä kysymys: (Yksi tyhmä kysyy enemmän kuin 10 viisasta ehtii vastata) Pystyykö tabeista soittamaan piisin, jota ei ole koskaan kuullut? No, joskus näkee sellaisiakin, joissa on aika-arvot ja tauot merkitty, mutta on ne aika hankalia lukea. Nuotit näpsäkämpiä. No llores mi querida Dios nos vigila Agarrame, mi vida AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Jzci 07.04.2006 17:29:33 | |
---|
Pystyykö tabeista soittamaan piisin, jota ei ole koskaan kuullut? Kyllä joissain tabeissa olen nähnyt aika-arvotkin merkittynä. 99% tapauksista tosin ei, eli sanoisin että ei pysty. Muutenkin nuo netistä saatavat tabit ovat monesti niin päin honkia ettei niitä paljoa kiinosta katsella. |
Carpenter 07.04.2006 22:46:56 | |
---|
|
Basistin aivot 08.04.2006 11:56:54 | |
---|
Mielestäni tälläisistä on kaikkein helpoin lukea. Oppii myös samalla nuoteista soittoa. http://www.stetina.com/lessons/extras/Lightning.PDF Aika hyvä etten sanoisi. Myönnän että itse olen "oppinut soittamaan" tabien avulla tai tabien kautta enkä älyä nuoteista yhtään mitään, ymmärrän vain että "joo, siinä on viivoja paperilla" mutta en sen enempää. Pitäisi toki opetella nuotitkin koska aika harva oikeasti missään tabulatuureja käyttää tai jakelee. Korvakuulolta soittamisesta sen verran että se ei ihan kunnolla luonnistu, ellei oteta jotain helppoa ja yksinkertaista kipaletta kuin vaikka .. Finntrollin Bastuvisan, se vetää nii paljolti samaa rataa että se on helppo opetella korvakuulolta jo muutaman kuuntelukerran jälkeen. Mutta ei tästä tämän enempää. Olen tyhmä, mulle pitää selittää.
möff... |
Basistin aivot 08.04.2006 11:59:20 | |
---|
Pystyykö tabeista soittamaan piisin, jota ei ole koskaan kuullut? minun kohdallani ainakin tämä pitää periaatteessa paikkansa.. ja kaiketi niidenkin kohdalla jotka käyttävät GuitarProta koska siinähän "kuulee" kappaleet. Esimerkiksi en ollut ikinä kuunnellut elvenkingiä ennenkuin latasin yhden tabin. Olen tyhmä, mulle pitää selittää.
möff... |