Groovi 21.03.2006 19:48:35 (muokattu 21.03.2006 19:48:51) | |
---|
Mistä työ ootte noita KELlejä ostanut? Ite tilasin suoraan juurikin tuolta Kel-Audiolta kanadasta. Niillä taisi olla tanskassa joku jälleenmyyjä, mutta ei suomessa eikä muuallakaan euroopassa. Kannattaa muistaa että tuohon hintaan lisääntyy tietysti tulli ja alv 22%. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
kuriken 21.03.2006 20:05:13 | |
---|
Kannattaa muistaa että tuohon hintaan lisääntyy tietysti tulli ja alv 22%. Aivan... perkele!! Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
husvan 28.03.2006 22:10:41 | |
---|
|
Aki 29.03.2006 00:54:51 | |
---|
Parahin husvan, otan osaa, nämä ovat vaikeita päätöksiä. Apua saattaa löytyä tutustumalla näihin testeihin: http://www.thelisteningsessions.com/session5-pf.htmhttp://testing.holmerup.biz/mic_pretest/index_en.htmlhttp://www.transom.org/tools/record … terviewing/200508.mic_shootout.html Kuunteluvertailua voi toki tehdä vain yhden testin sisällä, mutta noi sisältää hankinnan kannalta olennaisia malleja. Noiden testien perusteella päätin hankkia itselleni ADK SC-1 puikot (~90€/kpl) KM84i-parin kaveriksi, mutta vielä en ole keksinyt mistä, kun Suomessa kukaan ei pysty toimittamaan (vaikka Bändikeskus lupasi, mur). Puikot on klasareille yleensä paremmat, mutta tossa hintaluokassa yleensä ei. Halvoissa puikoissa (TSM, SE, ...) on todella karusti pistävä diskantti. Mitä Rodeen tulee, SP B1 on mun makuun reilusti Rodea paremman kuuloinen, vaikka botneleikkuria joutuneekin käyttämään hieman useammin. Tämän takia omistan yhden myös noita SP B1:siä. AT2020 on aika erisoundinen, mutta mun mielestä erittäin hyvä mikki. Käyttäisin sitä luultavasti sinun käyttökohteissa enemmän kuin B1:stä. Briteistä sen saa halvimmalla, mulla on niitä 2kpl. Sehän on elektreettikonkka, mutta jos ei anna sisuskalujen haitata, niin se todella kuulostaa erittäin hyvältä. Liika botne ei tuon kanssa ole ongelma, ja uskaltaa mikittää läheltä. Toisin kuin TSM MT87:lla ja Rode NT1A:lla. t.bone SC450 on käsittääkseni aikalailla samanluonteinen kuin TSM MT87 = Rode NT1A, en tosin ole testannut. MXL-mikit ovat hyvin kiinnostavanoloisia, ja niistä modailee huippumikkejä mm tän foorumin tallaajat: http://www.prodigy-pro.com/forum/ MXL-mikkejä mukana yllä mainituissa testeissä. Onko muita varteenotettavia?ADK. Mukana em testeissä. Se A-51 (tms) muistaakseni osuisi hintaluokkaan. |
Teijo K. 06.04.2006 16:05:01 | |
---|
Osta 2 kpl niitä Panasonicin 6x5mm elektreettikapseleita stereopariksi. Ihan parhaita ja maksaa euron kappale, plus xlr-liittimet, pari vastusta ja 9v patterin. Mistäs näitä saa ostettua? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Roberto 06.04.2006 16:15:10 | |
---|
Mistäs näitä saa ostettua? Into Luthmanin tilpehööripuolelta on tullut joskus haettua. |
mhelin 06.04.2006 16:19:30 (muokattu 06.04.2006 16:26:29) | |
---|
|
Teijo K. 06.04.2006 20:56:30 | |
---|
Kiitoksia teille! *tilaa* Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
inflames 07.04.2006 08:59:33 | |
---|
Mun mielestä kannattaa miettiä kanssa mikä siinä musassa on se tärkein elementti ja valita mikki sen mukaan. Useimmiten se tärkein elementti on laulu, eli jos tiedät jo laulajan etukäteen, niin itse suosittelisin, että ostat yhden, parhaiten laulajan äänelle sopivan laajakalvoisen konkamikin. Esim. toi t-bonen sct800 putkimikki on lauluun jo varsin hyvä. Ja vaikka oiskin vähän yli mikki-budjetin niin sille ei tarvi enää erikseen etusta. http://www.thomann.de/thoiw3_the_tb … sn=99140c807454d8a67bbb155f1878c88f'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
Mikael 07.04.2006 09:02:05 (muokattu 07.04.2006 09:04:08) | |
---|
Ja vaikka oiskin vähän yli mikki-budjetin niin sille ei tarvi enää erikseen etusta. Ai miksei? Onkos tossa virtalähteessä myös etunen? Kuvasta saa kyl sellasen vaikutelman että kyseessä on pelkkä virtalähde, niinkuin noissa putkimikeissä usein on tapana... Siitä mistä aita on matalin... |
Ai miksei? Onkos tossa virtalähteessä myös etunen??? Joo pelkkä virtalähdehän se on. Niin, siis tarkotin vaan että ton phantom-virran puolesta ei tarvi. Mihinkäs muuhun sitä etusta... :P 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
Niq 07.04.2006 09:18:36 | |
---|
Tuli edullisista konkkakapseleista semmoinen idea, eli noistahan voisi rakentaa kiinteän stereoparin treenikselle, siellä on kamat sijoiteltu niin, että kun tuollaisen kun asentaa yhdelle seinälle, niin pitäisi napata sopivasti kaikkea. Ei sitten tarvitsisi treenidemoja varten alkaa mikkejä sijoittelemaan ja vetelemään piuhoja. Riittäisi siis kun laittaisi mikseristä noiden kiinteiden mikkien kanavat auki ja äänitys päälle. Ajattelin myös sellaista, että nuo mikit heittäisi eri puolille treenikämppää jotta saisi kaiken kuuluviin, mutta siinä tapauksessa varmaan joutuisi vaihevirheiden kanssa taistelemaan, joten se lienee poissuljettu vaihtoehto. Ideoita? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Aki 07.04.2006 12:20:05 | |
---|
Niin, siis tarkotin vaan että ton phantom-virran puolesta ei tarvi. Mihinkäs muuhun sitä etusta... :P Öh... Ootko tosissasi? Toivottavasti et. noistahan voisi rakentaa kiinteän stereoparin treenikselle Ei ollenkaan huono, etenkin jos kamat tosiaan on ns lava-asetelmassa. Jos mahdollista niin riiputtaisin mikit katosta esim 50cm päässä toisistaan siten että ovat reilusti kitarakaiuttimien linjan yläpuolella. Ja nehän voi olla vähän lähempänäkin bändiä kuin takaseinällä. Riippuen tietty miten iso kämppä on. Vastaavanlaisia kapseleita saa myös Partcosta, Haagassa. Jos rakennat noille sen patterilähteen, ei mikseriäkään tartte käyttää. Ja MD ja useimmat tietokoneen äänikortithan antavat riittävän pluginpowerin. |
Niq 07.04.2006 12:53:01 | |
---|
Jos rakennat noille sen patterilähteen, ei mikseriäkään tartte käyttää. Ja MD ja useimmat tietokoneen äänikortithan antavat riittävän pluginpowerin. Mikseri phantom-virralla on jo ja myöhemmin myös ADA8000, josta haamuvirtaa saa. Nyt kun olen tuota suunnitellut päässäni, niin tosiaan tuollainen kattomalli pitäisikin oikein testata, jos nuo mikit roikkuu omasta johdostaan, niin eipähän runkoäänetkään häiritse. Tarkoitus siis että johdot olisi kiinteästi vedettynä mikserin/ADA:n luokse, josta voisi tarvittaessa piuhat lyödä kiinni ja painaa koneelta recciä kun haluaa treenit nauhalle. Samallahan nuo voisivat toimia tilamikkeinä rumpu ym. nauhoituksissa. "I have a cunning plan" -Baldrick |
varakeef 07.04.2006 13:10:28 (muokattu 07.04.2006 13:10:39) | |
---|
Minä tapaan taltioida treenisessioita yhdellä pallokuvioisella behkun mittamikillä, joka roikkuu piuhastaan katossa olevasta koukusta. Sijoituksena "suurinpiirtein just just soittajien päitten yläpuolella, keskellä soittajien muodostamaa puoliympyrää". Piuha menee tilanteen mukaan joko mikserin tai irtoetusen kautta minidiskille tai suoraan läppärin interfeissiin. Soundi on aina älyttömän hyvä, tosin kämppä on entisenä studion tarkkaamona erityisen hyvin akustoitu. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
inflames 07.04.2006 13:14:56 (muokattu 07.04.2006 13:15:40) | |
---|
Öh... Ootko tosissasi? Toivottavasti et. No selitäppä vaikka huvikseen sitten, että miksi siihen jonkun halvan etuasteen vielä väliin tarvis. Semmonen tuskin sitä ääntä mitenkään hirveesti parantaa jos mikki on hyvä, vai mitä? Kyllä mä oon tosta suoraan mikseriin tai raituriin lykänny, eikä oo ollu valittamista, mutta ainahan parantamisen varaa varmaan olisi, joten kerro vaan miten... 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
Mikael 07.04.2006 13:22:32 (muokattu 07.04.2006 13:33:19) | |
---|
No selitäppä vaikka huvikseen sitten, että miksi siihen jonkun halvan etuasteen vielä väliin tarvis. Semmonen tuskin sitä ääntä mitenkään hirveesti parantaa jos mikki on hyvä, vai mitä? Kyllä mä oon tosta suoraan mikseriin tai raituriin lykänny, eikä oo ollu valittamista, mutta ainahan parantamisen varaa varmaan olisi, joten kerro vaan miten... Kyl ne sun mikseri ja raituri sisältävät ton mikrofonietuasteen, joten sä et välttämättä sellaista tarvitse tohon sun systeemiin mikäli oot tyytyväinen niihin mitä on. Aika monet tekevät kuitenkin suoraan koneelle ilman mikseriä tai raituria, jolloin mikrofonin itsensä tuottama signaali ei riitä ja se pitää vahvistaa ns. linjatasoiseksi. Siitä mistä aita on matalin... |
Daunt 07.04.2006 13:32:09 | |
---|
Minä tapaan taltioida treenisessioita yhdellä pallokuvioisella behkun mittamikillä, joka roikkuu piuhastaan katossa olevasta koukusta. ... Soundi on aina älyttömän hyvä, tosin kämppä on entisenä studion tarkkaamona erityisen hyvin akustoitu. Heh. Oman kokemukseni mukaan tuolla millä saa taltioitua äärimmäisen tylsää livesoundia ;) Jollain viisseiskalla saa paljon enemmän luonnetta. |
Mikael 07.04.2006 13:35:13 | |
---|
Heh. Oman kokemukseni mukaan tuolla millä saa taltioitua äärimmäisen tylsää livesoundia ;) Jollain viisseiskalla saa paljon enemmän luonnetta. Ehkäpä tollasen äänityksen tarkoitus onkin nimenomaan saattaa kuuluville se miltä se bändi oikeasti kuulostaa ja mitä siinä musassa tapahtuu. Jos kuulostaa tylsältä niin siitähän voi tehdä omat johtopäätöksensä.... Siitä mistä aita on matalin... |
inflames 07.04.2006 14:09:51 | |
---|
Kyl ne sun mikseri ja raituri sisältävät ton mikrofonietuasteen, joten sä et välttämättä sellaista tarvitse tohon sun systeemiin mikäli oot tyytyväinen niihin mitä on. Aika monet tekevät kuitenkin suoraan koneelle ilman mikseriä tai raituria, jolloin mikrofonin itsensä tuottama signaali ei riitä ja se pitää vahvistaa ns. linjatasoiseksi. Aivan, olet oikeassa. Ja taisi tuossa äänikortissa jo olla ne etusetkin. Mutta tuo mikki oli nyt vain esimerkki ja ilmeisesti huonosti valittu bujetin vuoksi. Kirjoitukseni pääpointti oli kuitenkin aivan muu. Kiitos oikaisusta. 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |