monkeyheaven 31.03.2006 18:49:18 | |
---|
mietteitä uudesta levystä? ite en oo vielä päässyt ostaan, eilinen Klubi-keikkakin meni sivu suun flunssan takia. vituttaa. kotisivuilla on tarjota yksi näytebiisi, Syysaika, http://www.moonfogprophet.com/syysaika.mp3kuulostaa kerrassaan hienolta. |
carnation 31.03.2006 19:07:53 | |
---|
Ai, niiltäkö on uusi levy tulossa/tullut? Tiedänpä nyt senkin. Tuo kappale ei nyt oikein koskettanut millään lailla, sitä itseäänhän tuo on. Rätön koomisen teatraalinen ulosanti on tosin kääntynyt minun kohdallani jonkinasteiseksi ärsykkeeksi, en nimittäin oikein jaksa kuunnella kyseistä herraa. Lyriikat ovat tosin melkoisen kiehtovia olleet aina. |
FlatOutFucked 01.04.2006 02:55:38 | |
---|
Kyllä Rättö on henkseleineen ja nahkalätsineen perkeleen kova jätkä. Kuusumun profeetta oli hienoa katsottavaa lutakossa. Eniten kyllä toimivat ne rauhallisemmat biisit. There's a liar on the altar. The sermon never falter This is religion.
Your religion. |
superfly 01.04.2006 09:34:20 | |
---|
Rätön koomisen teatraalinen ulosanti on tosin kääntynyt minun kohdallani jonkinasteiseksi ärsykkeeksi, en nimittäin oikein jaksa kuunnella kyseistä herraa. Lyriikat ovat tosin melkoisen kiehtovia olleet aina. Olen täysin samaa mieltä Rätöstä. En jaksa yhtään biisiä oikein loppuun asti kuunnella. Sääli, sillä itse musiikki olisi kovin mielenkiintoista. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
-septimisti- 01.04.2006 12:20:57 | |
---|
En missään nimessä halua dissata kyseistä poppoota, mutta myös itselleni tuo laulutyyli on ollut täysin ylitsepääsemätön kynnyskysymys. Se on vain jotenkin NIIN ylimielisen vasemmistolainen baskeripää luonnonsuojelija älykkö -saundi. Ehkä juuri sitä haetaan, mutta itselleni tökkii. Sitten taas on useampikin tuttu, joiden mielestä homma toimii kuin tauti. |
sientenystävä. 01.04.2006 12:31:22 | |
---|
En missään nimessä halua dissata kyseistä poppoota, mutta myös itselleni tuo laulutyyli on ollut täysin ylitsepääsemätön kynnyskysymys. Se on vain jotenkin NIIN ylimielisen vasemmistolainen baskeripää luonnonsuojelija älykkö -saundi. Ehkä juuri sitä haetaan, mutta itselleni tökkii. Sitten taas on useampikin tuttu, joiden mielestä homma toimii kuin tauti. Itse tykkään oikein kovastikin herran ulosannista, sillä persoonallisia lauluääniä ei Suomessa kauheasti kuule, mikäli lukuun ei oteta Idolsien alkukarsintoja. Musiikkikin on kovasti mieleen tosin Syysaika ei paljon vakuuttanut. Kaupalliset radiokanavat pitäisi kieltää Hessu Sopon mätäkumpareitten mukaan! |
ydinaukio 01.04.2006 13:55:54 | |
---|
Te ette vaan osaa. Mika on nero. Tuota uutta levyä en ole vielä kuullut, mutta eiköhän sekin hankintalistalle mene. Varsinkaan kun en omista vielä yhtään (!) Kuusumun levyä. |
carnation 01.04.2006 14:25:54 | |
---|
Te ette vaan osaa. Mika on nero. Voi olla (ainakin tekstittäjänä), mutta se laulu on silti ärsyttävän kuuloista. |
aksiom 01.04.2006 15:17:05 (muokattu 01.04.2006 15:17:23) | |
---|
Itse tykkään oikein kovastikin herran ulosannista, sillä persoonallisia lauluääniä ei Suomessa kauheasti kuule, mikäli lukuun ei oteta Idolsien alkukarsintoja. Musiikkikin on kovasti mieleen tosin Syysaika ei paljon vakuuttanut. Minä liityn myös tähän leiriin. Kuusumun Profeetta on hieno bändi ja tätäkään levyä ei voi tietenkään sivuuttaa. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
monkeyheaven 01.04.2006 17:17:33 | |
---|
sori hätäilin. levy viivästyy viikolla, Platasta veikkailivat että ens keskiviikoksi vois olla tulossa. Morrissey-krapulaan KP:taa, siis. |
Tympee Huttunen 02.04.2006 10:22:05 | |
---|
Onpas hyvä biisi. Hivenen King Crimsonin seesteisten kappaleiden tunnelmaa yhdistettynä vanhahtavaan suomalaiseen lauluperinteeseen. Tuo vokalisointi on ihan silkkaa suomi-savikiekkoa. Toimii todella hyvin! Onko koko levy tuollaista materiaalia? Jos on, niin hankintaan ehdottomasti menee. Se Panssarivaunu-meininki ei iskenyt niin yhtään. |
TiMiTheShiT 03.04.2006 11:39:10 (muokattu 03.04.2006 11:39:37) | |
---|
Kaatosateessa ilosaarirokissa tämä toimi kuin tauti. Taisivat myös kyseisen näytebiisin vetää siellä. Levyn nimi on ainakin loistava. Ei mikään suosikkibändini, mutta arvostan sinänsä, oma soundi jne. Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa - Fishbone Soldier #1 |
Onki 03.04.2006 20:14:12 | |
---|
Kyllä nimenomaan Rättö äänineen ja esiintymiseen tekee mielestäni bändistä vieläkin paremman ja toimii aina. Tuo Syysaika -biisi kuulosti kyllä hyvältä ja uusi levy tulisi hankkia, kuten myös bändin vanhempaakin tuotantoa. |
Nita Nitro 03.04.2006 22:05:57 (muokattu 03.04.2006 22:15:26) | |
---|
Uusi levy on muutamaan kertaan tullut kuunneltua ja melkoiselta paketiltahan se vaikuttaa! Orkestraatiota löytyy enemmän kuin edellisiltä levyiltä yhteensä ja kappalemateriaalissa on muutenkin reilusti vaihtelua. Levy alkaa klassisesta musiikista ammentavalla kuoromessulla ja käy sitten varioiden läpi juttuja aina Rättö & Lehtisalosta tuttuun robottipoppiin. Tuntuu että Kuusumu on ensimmäistä kertaa malttanut paneutua levyntekoon oikein tosissaan. Ei varmasti bändin linjakkain levy, mutta kiinnostavin ja monipuolisin kyllä. Ja Rättö on loistava. Hieno laulaja ja upea lyyrikko (oletan että ainakin pääosa teksteistä tulee hänen kynästään). Oi sydämiä särkevä Valentine, mikä taidepläjäys! mystische! |
monkeyheaven 06.04.2006 08:25:25 | |
---|
en ois näytebiisin perusteella uskonut että progeilua on luvassa, tai ainakaan niin paljoa kuin sitä lopulta on. kestää ehkä jonkun aikaa, että edes jokseenkin aukenee, mutten mie oikein tämmösestä pidä. rakastuin linjakkaaseen ja suoraan Supersankari-Kuusumuun akustisineen, mutt tämmöinen nyt on vähän mitä on, muusikoiden musaa tai jotain. mutt ei tää huono oo munkaan mielestä, tietystikään. |
J.Ahonen 06.04.2006 09:46:47 | |
---|
Diggasin aluksi Rätön laulua, mutta nyt pariin otteeseen livenä nähneenä, alkaa tökkimään. Juurikin toi överi teatraalisuus. Teatraalisuutta nyt on kahden laista, sellaista "Peter Gabriel" homaa, ja sitten Rätön ei niin vakavaa. |
PomppoK 07.04.2006 00:37:38 (muokattu 07.04.2006 00:39:48) | |
---|
Ei helvetti, miten nuo aina onnistuvat. Tuo Syysaika ei alkuun kuulostanut kummoiselta, eikä itse asiassa kuulosta vieläkään, mutta silti kerta toisensa jälkeen tekee mieli pyöräyttää uudelleen. Taidan olla sitä kastia, jolle kaikki Rätön ulosanti Kuusumun Profeetan (EI Circlen..... eikä jostain syystä Moon Fog Prophetinkaan) puitteissa toimii. Myös lyyrikkona mies on latteastikin ilmaistuna kiehtova. Levy on vielä pureskelematta, mutta ensikosketuksen pohjalta huomaa, että taas uidaan uusissa vesissä ja hyvä niin. Kahden ensimmäisen akustisen levyn arvoa ei ainakaan vähennä 'Salamurhan' hevihulluttelut eikä varmaankaan uutukaisen progeilutkaan. Sattui levykaupassa silmään myös Magyar Possen ja Kuusumun Profeetan hanujen yhteisen teatteri(?)projektin musiikkia. Onkos kukaan ehtinyt kuulla? "Once black, you never come back." |
Sattui levykaupassa silmään myös Magyar Possen ja Kuusumun Profeetan hanujen yhteisen teatteri(?)projektin musiikkia. Onkos kukaan ehtinyt kuulla? Onkohan tässä nyt kyseessä tuo Oopperse le feti de grande anaale (oik. kirj. mitä lie)? On ainakin mulla jäänyt kuulematta. Melko "erikoista" kamaa taitaa olla. mystische! |
PomppoK 07.04.2006 01:37:12 | |
---|
Onkohan tässä nyt kyseessä tuo Oopperse le feti de grande anaale (oik. kirj. mitä lie)? On ainakin mulla jäänyt kuulematta. Melko "erikoista" kamaa taitaa olla. En tiiraillut tarkemmin nimeä, tuli kiirus ulos kaupasta. Ohuehkot pahvikannet siinä ainakin oli. Tästä päästäänkin siihen, onko kukaan näitä näytelmiä käynyt katsomassa? Silkasta mielenkiinnostakin pitäisi käydä seuraava mahdollinen projekti tarkistamassa, vaikka sinänsä ei teatteri olekaan kovin tuttu ja 'omin' juttu. Aina on mennyt ohitse nuo, ja Pilkkaavien tinakellojen aikoihin en tainnut Rätöstä tietääkään. "Once black, you never come back." |
ydinaukio 07.04.2006 08:58:51 | |
---|
Onkohan tässä nyt kyseessä tuo Oopperse le feti de grande anaale (oik. kirj. mitä lie)? On ainakin mulla jäänyt kuulematta. Melko "erikoista" kamaa taitaa olla. Tuon saa jollain vitosella cdonista (tai ainakin vähän aikaa sitten sai). En ole kuullut kuin pari näytebiisiä ja aikamoista paskaahan se on. |