Aihe: kokemuksia eri valmistajien hardwaresta
1 2 3
Paas
10.09.2003 14:53:42
Kokeilin hakua mutta ei löytynyt vastaavaa. Tänne voisi kirjoitella ja jakaa kokemuksiaan eri valmistajien hardware tuotteiden laadusta jne. Mielellään erillaisia näkökantoja hardware tuotteiden toimivuudesta, kestävyydestä. Elikkä hyviä ja huonoja puolia.

Itse voisin kantaa korteni kekoon esim. Taman Roadpro series symbaalitelineiden pellinkiinnitys systeemistä.
Minusta tuo kiinnitys mekanismi(se muovinen molo siinä) on aika huonosti suunniteltu. Ne pehmuste rinkulat saa tietenkin vaihdettua mutta ne vakiona tulevat ovat niin paksut että kun sen pellin ruuvaa siihen systeemiin kiinni niin pelti on siinä niin kireällä että se ei pääse kunnolla "elämään" mikä on todella huonoa. Vaikka sen kiinnittää siihen niin "löysälle" kuin mahdollista on se vieläkin liian tiukka ja saa pelätä että se tipahtaa siitä pois.

Omistan kyllä roadpro haitsutelineen ja se toimii kyllä kaikin puolin hyvin.

Taman titan sarjan pellin kiinnitys systeemi on minusta huomattavasti parempi mutta on siinäkin omat puutteensa.
Sen saa tarpeeksi löysälle(koska muovitappi on tarpeeksi pitkä) mutta se saattaa kiristyä tai löystyä itsestään vähän miten sattuu jos se ei ole kovinkaan kireällä.

Itse varsinaisista peltitelineistä ei ole viime vuosilta pahemmin kokemuksia koska minulla on kaikki kamat Taman power tower räkissä kiinni.(Kohta joku tulee tietenkin sanomaan että räkit ovat laittomia viitaten erääseen luotettavaan internet lähteeseen ;) ) Räkkiin olen ollut tyytyväinen. Säästyy lattiatilaa kun ei ole niin paljon ständin jalkoja sojottamassa joka suuntaan ja saa pellit sijoiteltua aika näppärästi vaikka niitä olisikin paljon. Yksi ongelma saattaa kylläkin olla tuon räkin kiinnityksien kanssa. Nimittäin mikäli haluaa ripustaa siihen joitain isokokoisia tomeja(14",15",16" ja sitä suuremmat). Niissä alkaa olemaan painoa jo senverran paljon että joutuu todella kiristämään niitä clämppejä aika kireälle ettei lähde klämppi pyörimään räkin pyöreässä putkessa(aika hyvin toimii kuitenkin varsinkin kevyempiä kamoja ripustaessa, joskus on 14" tuumasen tomin kiinnike hieman "pyörähtänyt").
Muuten sijoittelu luonnistuu hyvin mutta olen kokenut hieman vaikeuksia tomien sijoittelussa(pienet tomit, tässä tapauksessa 10" ja 12"). Korkeussäädöthän eivät ole esteenä mutta mikäli haluaa ne tomit juuri basarin välittömään läheisyyteen tai hieman ylle niin en saakkaan niitä sitten tarpeeksi alas koska sitten basari ottaakin jo kiinni tomeihin. Sitten joutuisikin jo siirtämään sitä koko hässäkkää ja siirtelemään muita setin eri osia. Olenkin tästä syystä jo hieman harkinnut räkistä luopumista, laittaisin sitten ne tomit erilliseen tomiständiin basarin viereen ja hankkisin sitten niitä yksittäisiä peltiständejä ja kärsisin niistä joka suuntaan sojottavista ständin jaloista. :)
Mutta noin muuten, niin onhanse räkki ihan hyvä niille joiden setup siihen sopii. Ja täytyy vielä sanoa että tuo power tower on ainakin minun mielestäni toiminut oikein hyvin, minulle se ei vaan näköjään välttämättä ole paras ratkaisu mutta nehän ovat jo sitten pitkälti makuasioita. Nuo vehkeet joista pistin juttua löytyvät tästä osoiteesta: http://tama.com

No, tämä meni melkein jo hakoteille mutta pistäkää ihmeessä kommentteja, ajatuksia ja ennen kaikkea kokemuksia erillaisista hardware tuotteista. Minua kiinnostaa henkilökohtaisesti eteenkin tavalliset peltiständit mutta pistäkää vapaasti juttua mistä hardwaresta tahansa.
Pedaaleista en viitsinyt kirjoittaa mitään koska niistä keskustellaan kuitenkin harvasen päivä.

Keskustelua!
http://nocturnalweb.net
Iso-K
10.09.2003 15:25:35

(Kohta joku tulee tietenkin sanomaan että räkit ovat laittomia viitaten erääseen luotettavaan internet lähteeseen ;) )

hehe...tunnustan syyllisyyteni ;-P

Mulla on henk.koht. huonoja kokemuksia semmosista ohuista ja halvoista telineistä...ei ne kestä mitn. Vanhat tamat oli kans ongelmallisia kun ei ne tahtonu vanhemmiten pysyä kireellä...uusista ei tiatoo?

Olin jossain näkevinäni räkin jossa on neliskanttiset putket...??...olisko ollu pearli? Niis ei varmaan oo sitä ongelmaa et täytyy kiristää ihan perkuleesti.

Pearlin telineistä on ollut hyviä kokemuksia...ja vähän oon ajatellu ja suunnitellu jos tekis räkin ite ja just neliöputkesta!
Kalu - Rock 'til You Drop!
Paas
10.09.2003 15:36:26
Olin jossain näkevinäni räkin jossa on neliskanttiset putket...??...olisko ollu pearli? Niis ei varmaan oo sitä ongelmaa et täytyy kiristää ihan perkuleesti.

No, justiinsa noissa Pearlin räkeissä on neliskanttiset putket joo. Niissähän ei ole pyörimis ongelmaa mutta en tiedä sitten millaisia ovat muuten kiinnityksiltään. Neliskanttisista putkista väsätyt räkit tuppaavat vain mielestäni olemaan niin helevatan rumia mutta sekin on vain makuasia.
Alpha
10.09.2003 15:44:35
Itse yhdyn tuohon neliöputkiräkkisydeemiin...vaikka kova Taman kannattaja olenkin. Taman PowerTower-räkki kovassa käyössä...taidan sittenkin pitää ne lattiatomit omilla jaloillaan.

Newsoundin puomillisia symbaaliständejä tuli ostettua noin 5 vuotta sitten pari kappaletta ihan kokeilun vuoksi.

En niitä niin hirveesti käyttänyt ja nyt kuukausi takaperin laukesivat yht´äkkiä käsiin...tosin toisesta oli se jalat putkeen kiristävä ruuvi homma hajonnut jo ajat sitten, mutta toisesta valahti yläputki sisään ja toisesta laukesi putken ja puomin yhdistävä kappale.

Taman Titan telineillä mennään eteenpäin, eikä niistä nyt mitään huonoa mainittavaa ole.

En tiedä mikä toi Taman penkki mulla on, mut siitä sellasta, että:

Tahtoo kiinnitykset pettää ja stooli valahtaa alas kesken soiton, jollei ole vääntäny naama hiestä märkänä ja rystyset valkosina niitä kiristimiä...

Ja vielä on käytössä tollanen vanha Pearlin puomillinen ständi, joka muutaman ruuvin vaihdon jälkeen taas ajaa asiansa lähes loistavasti...

Tällasta tällä kertaa...
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Bacchus
10.09.2003 17:29:39
Tahtoo kiinnitykset pettää ja stooli valahtaa alas kesken soiton, jollei ole vääntäny naama hiestä märkänä ja rystyset valkosina niitä kiristimiä...

Onko sulla memorylock siinä tuolin varressa kiinni? Sen kun saa aika pirun tiukalle avaimella, ja lisäks sit on tuplasti kannatinta kun on vielä lisäks se tuolin oma kiristinmutteri. Ilman sitä nimittäin ei oo mikään ihmekään että valahtaa alas.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Alpha
10.09.2003 18:31:17 (muokattu 10.09.2003 18:33:26)
Onko sulla memorylock siinä tuolin varressa kiinni? Sen kun saa aika pirun tiukalle avaimella, ja lisäks sit on tuplasti kannatinta kun on vielä lisäks se tuolin oma kiristinmutteri. Ilman sitä nimittäin ei oo mikään ihmekään että valahtaa alas.

On lukko...pitänee varmaan vääntää ruuvit/mutterit niin kiinni, et sitä ei enää kukaan aukase...
Bacchus
10.09.2003 19:54:16
On lukko...pitänee varmaan vääntää ruuvit/mutterit niin kiinni, et sitä ei enää kukaan aukase...

Hmm... Jos ei oo mikään kovin vanha istuin, ni kuulostaa kyllä aika selkeeltä vialta. Kannattee kysyä liikkeestä mistä ostit, et mikäs perkele tässä on.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Paas
10.09.2003 20:32:06
En tiedä mikä toi Taman penkki mulla on, mut siitä sellasta, että:

Sehän on vaarallista jos se yhtäkkiä retkahtaa niin selkä männöö vielä paskaksi.

Mulla on Taman first chair sarjan jakkara tai mikä sen sarjan nimi nyt olikaan ja se on ainakin ajanut asiansa oikein hyvin. Ja siinä on ilo istuskella.
Paas
10.09.2003 20:33:14
Niin, onko kellään kokemuksia kärkimerkkien peltiständeistä ja niiden hyvistä/huonoista puolista?
welho
10.09.2003 23:07:46

Niin, onko kellään kokemuksia kärkimerkkien peltiständeistä ja niiden hyvistä/huonoista puolista?

Hep. Voisinpa laittaa tähän kommentit yamahan ständeistä. Niistä ei ole mulla nimittäin juurikaan muuta kuin hyviä kokemuksia=)

Elikkäs toimii.

Ainut miinuspuoli on nuo lautasen/metallin väliin tulevat muoviholkit joita ei ole jostain syystä tullut varaosina maahantuojalle vaikka tässä on jo kohta vuosi odoteltu?! Aika kulutustavara ovatten mutta, ongelmastahan on kyllä päästy yli prikan ja sopivan kumiputken avulla.
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
kkeppana
11.09.2003 09:36:08
Hep. Voisinpa laittaa tähän kommentit yamahan ständeistä. Niistä ei ole mulla nimittäin juurikaan muuta kuin hyviä kokemuksia=)

Allekirjoitan täysin. Erittäin laadukkaita tuotteita.
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
Anri8000
11.09.2003 11:38:14

Yamaha on yleensä helppo valinta koska pettymyksiä ei juuri ole.Paitsi sileätankoiset(enpäs tiedä onko niitä paljon muunlaisia kun ei ole uusia tarvinut ostaa...) puomiständit tuppaa hieman kulahtamaan esim. riden alla,koska pitää kiristää aika kovasti ettei tapahdu "lerpahduksia". (Siis sitä puomin kiinnitystä kiristettiin...)
Elämä on vain osa jalkapalloa.
Alpha
11.09.2003 11:46:36
Paitsi sileätankoiset(enpäs tiedä onko niitä paljon muunlaisia kun ei ole uusia tarvinut ostaa...) puomiständit tuppaa hieman kulahtamaan esim. riden alla,koska pitää kiristää aika kovasti ettei tapahdu "lerpahduksia". (Siis sitä puomin kiinnitystä kiristettiin...)

Just tämän takia mulla tulee olemaan aina Taman ständejä...karhennetut puomit.

Ja puomilla pitää olla...suoria en usko käyttäväni.
miän vain
11.09.2003 12:25:42

Tämä ei nyt ole ihan aiheesta, mutta aiheesta kuitenkin.

Nimittäin virvelitelineen kallistin. Sellaiset mallit joissa on hampaat, ovat aivan mahdottomia. Joko virveli on liian vinossa tai liian suorassa - hyväksi sitä ei saa, koska hampaiden jako on liian harva.

Eli kannattaa hommata sellainen versio jossa ei ole hampaita. Kokemuksesta voin sanoa että se pitää - kertaakaan ei ole löystynyt omia aikojaan. Teline on yamahan halvin.
O jee! *NAX*
Bacchus
11.09.2003 12:32:46
Tämä ei nyt ole ihan aiheesta, mutta aiheesta kuitenkin.

Nimittäin virvelitelineen kallistin. Sellaiset mallit joissa on hampaat, ovat aivan mahdottomia. Joko virveli on liian vinossa tai liian suorassa - hyväksi sitä ei saa, koska hampaiden jako on liian harva...

On muuten harvinaisen totta! Itse oon saman ongelman kanssa kamppaillut... Nyt kun on virvelitelineen hankinta edessä, niin aionkin ostaa jonkun jossa ei oo niitä saakelin hampaita. Joskus käy ständeissäkin kyrpimään ku ei meinaa saada hyvin, jos niissä on siis hammastetut. Pearlin optimount sun muut ois siitä hyviä et niissä voi laittaa just mihin asentoon haluaa.
jazzmies
11.09.2003 15:18:04

Itselläni on Gibraltarin suoria ständejä - ovat toimineet loistavasti. Se lafka ei vissiin tee paljoa muuta kamaa, joten niillä ei ole varaa mokata. Minua pelotti siirtyä suoriin ständeihin, koska pelkäsin ettei symbaaleihin ylettyisi. Höps, hyvin ne asettuvat ja säästää vielä rahaakin. Ainoastaan pikkuruisten splashien kanssa käytän puomiständejä.
Paas
11.09.2003 20:57:22
Itselläni on Gibraltarin suoria ständejä - ovat toimineet loistavasti. Se lafka ei vissiin tee paljoa muuta kamaa, joten niillä ei ole varaa mokata. Minua pelotti siirtyä suoriin ständeihin, koska pelkäsin ettei symbaaleihin ylettyisi. Höps, hyvin ne asettuvat ja säästää vielä rahaakin. Ainoastaan pikkuruisten splashien kanssa käytän puomiständejä.

Kuka mahtaa tuoda gibraltaria maahan?
Roberto
12.09.2003 09:41:45

Laittomuuksia eli ei, tällainen henk.koht. kokemuksiin perustuva yleistys-listaus:

Kaukoidässä valmistettavia, ja ihan paskoja:

- Mapex
- Newsound ym. halpis-shiitti

Poikkeuksia tietty on, mutta en suosittelisi vähänkään aktiivisempaan käyttöön.

Kaukoidässä valmistettavia, tsägällä ihan ok ständejä:

- Pearl
- Yamaha
- Premier
- Tama

Näiden ongelma on epätasainen valujälki ja pehmeä materiaali, eli kannattaa kiristää ruuvit vain niin kireälle että ne just pitää. Perinteinen esimerkki laatuvalusta on halkeavat pedaalin jalkaosat ja ne pystypalikat siinä sivulla. Puomiständeissä on yleensä laatuun nähden liikaa liikkuvia osia -> bolshoi problem.
Samoin kannattaa välttää sitä Pearlin haitsuständiä jossa on yläpellin alapuolella semmonen valkoinen vinyyliruuvi. Ei toimi. DW:n haitsu-klunssi käy suoraan Pearlin ständiin ja kestää iät ajat. Maksaa ehkä 15 eur tms.

Oikeesti aika hyviä, mutta myös aika kalliita:

- DW (löytyy joku uusi pieni kevyt sarja joka on myös jees)
- Gibraltar
- Sonor

Jos on rahulia ja tietää mitä haluaa niin näihin kannattaa ryhtyä.

IMHO.
JeeVes
12.09.2003 09:59:58
Hey hey, paras tuoli jossa olen istunut on Mapexin samoin myös Mapexin vahvat ständit on ihan sika hyviä.
"Artistivieras on välttämätön" (Kummeli aforismi nr. 10)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)