Aihe: Red Hot Chili Peppers - Dani California
1 2 3 4 5 6
kyuss
05.04.2006 00:13:29
Ehkäpä tuota soitetaan radiossa niin paljon että se rupeaa väkisin tarttumaan.
carnation
06.04.2006 14:31:45
Ehkäpä tuota soitetaan radiossa niin paljon että se rupeaa väkisin tarttumaan.

Näinpä. Tänäänkin olen nähnyt tuon uuden videon MTV:llä kaksi kertaa. Ei mulle ole koskaan RHCP:n musa liiemmin uponnut, vaikkei se suoranaisesti ärsytäkään. Dosed on ehkä sellainen biisi joka on parhaiten jäänyt mieleen, mutta sekin kuulostaa aika paljon John Fruscianten soololevyiltä karanneelta kappaleelta. Ja nyt kun Frusciante mainittiin, niin kyseisen hemmon soolotuotanto on kyllä helvetin hyvää, peittoaa mielestäni mennen tullen chilipippureitten funkkaukset.
tommijk
06.04.2006 15:50:10 (muokattu 06.04.2006 15:50:24)
Ja nyt kun Frusciante mainittiin, niin kyseisen hemmon soolotuotanto on kyllä helvetin hyvää, peittoaa mielestäni mennen tullen chilipippureitten funkkaukset.

On ainakin melko tr00!11 Jokainen uskottava pop heebo kuuntelee fruscianten sooloja..

itse en kyllä pysty kuuntelemaan rumpukoneen päälle akustisella huonosti vedettyjä ylijäämä biisejä, näin kärjistettynä ..onhan se toisaalta sympaattista. Tykkään kyllä muuten johnin kitaroinnista RHCP lätyillä.

Yksi levy taisi olla ihan hyvä, se missä chad smith? on rummuissa. Muutenkin vähän helpommin sulateltava levy.
OSTAKAA mun valvetroniksi!
Ziggy Bubba
06.04.2006 17:01:10

On ainakin melko tr00!11 Jokainen uskottava pop heebo kuuntelee fruscianten sooloja..

itse en kyllä pysty kuuntelemaan rumpukoneen päälle akustisella huonosti vedettyjä ylijäämä biisejä, näin kärjistettynä ..onhan se toisaalta sympaattista. Tykkään kyllä muuten johnin kitaroinnista RHCP lätyillä.

Yksi levy taisi olla ihan hyvä, se missä chad smith? on rummuissa. Muutenkin vähän helpommin sulateltava levy.

Juuba juu. Ei ne kaikki levyt ole tehty pollekoukussa rahanpuutteessa, kuten nuo aika karskit vanhemmat levyt. Miehen tuotannosta löytyy ihan oikeessa studiossa tehdyn kuuloista matskua eikä hyvistä biiseistäkään ole pulaa. Tuo (olikos se nyt viimevuotinen) about kuuden levyn pötkö tais olla näinkin luomisvoimaiselle herralle turhan iso suupala. Saas nähdä miten paljon löytyy ylijäämäroinaa tältä uudelta Peppersin tuplaplatalta..

Ja laulaa muuten tuo John livenä jotakuinkin vielä nuottiin osuen, toisin kuin tuo pääasiassa sixpäkkinsä esittelyyn erikoistunut Kiedis :D
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Piepe
06.04.2006 17:28:46

Eeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! To record only water for ten days (2001) oli viimeinen "rumpukoneen päälle huonosti akustisella" -levy. Ja jos susta toi Shadows collide with people on helposti sulateltavaa, niin tsekkaapas jätkä nyt nopiaan The will to death (bändilevy lähinnä akkareilla), Inside of emptiness (bändilevy runsaammalla säröllä) ja Curtains (lähinnä akkari, piano ja laulu), jolla on muuten aivan uskomattoman hienoja biisejä.

Nii!
gocreatethenextcraze
Cut out
06.04.2006 17:57:20
Ei kovin erikoinen biisi mun mielestä. Tosi hyvä video.
Anarkiapurilainen
06.04.2006 18:21:07

Tylsää radiorokkia. Lopussa oli kyllä ihan kivaa kitarointia, mutta kokonaisuutena ei innosta yhtään. Turhan melankolista ja löysää minun makuuni.
Johnny Buzz
06.04.2006 18:23:07

Loisto video kyllä! Biisi ei oikeen vieläkään vakuuta. Se on vaan aika tylsää peruskamaa. Levy on kuitenkin lähtenyt jo tilaikseen.
www.soulstab.com
Promo 2006 juuri valmistunut. Tsekkaa lisää saitilta.
punk s blood
06.04.2006 18:32:23

Loisto video kyllä! Biisi ei oikeen vieläkään vakuuta. Se on vaan aika tylsää peruskamaa. Levy on kuitenkin lähtenyt jo tilaikseen.

Nyt näin videon ja kuulin biisin ekaa kertaa. En koskaan oikein bändistä ole välittänyt. Mutta video oli hauska, varsinkin Misfits-kohtaukset ja biisin kertosäe on kyllä pirun kova.
arppah8
06.04.2006 18:33:49

Odotin tämän threadin perusteella bändiltä jonkinlaista paluuta ruotuun, mutta samaa tylsää muniinpuhaltelua tuo biisi oli kuin pari edellistä levyä. Höh. Emmie uutta BSSMmää odota, mutta potkun persuksille tarvitsisivat. Video oli kyllä hauska. Ja Kiedis näytti hieman laihemmalta versiolta Till Lindemannista.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Wellumus
06.04.2006 18:47:06
Voi että.. niin se vaan taitaa olla että peppersin parhaat ajat on ohi, jos tämmäseen perusteinipoprock-hittikamaan on ajauduttu. Sitähän se By The Waykin aika lailla o.
Toivoa saattanee vielä, sillä ohanse tuplaplätty kuitenkin, voi sieltä jotain hyvää funkkimatskuakin löytyä.
Video oli kyllä hyvä! Siitä pojot.

Ehkä aika rankasti tuomitten, mutta kun sitä ootti niin kovasti jotain funkinpaa touhua. Masentaa.
hjukke
06.04.2006 18:53:55

Odotin tämän threadin perusteella bändiltä jonkinlaista paluuta ruotuun, mutta samaa tylsää muniinpuhaltelua tuo biisi oli kuin pari edellistä levyä.
IMO Californiaistumisella oli kyllä tiukkoja biisejä joissa oli sitä vanhaa peppers-energiaa vielä jäljellä. Kokonaisuutenakin aika onnistunut levy. BTW oli aika lailla jotakin muuta, niin erilaista tavaraa. Toivotaan tosiaan että sitä tiukempaakin jytää olisi uudella levyllä luvassa.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
punk s blood
06.04.2006 19:24:17

Minusta tuo lopun soolo omaa Joshua Hommemaisia piirteitä. Kaipa se on nyt vähän muotia, tuollaiset soolot (vaikka luulin, että se tyyli on mennyt jo ohi).

Tai ehkä se johtuu noista Kalifornia-jutuista (sieltähän nuo Kyuss ym. liikkeelle lähtivät)

:)
Ziggy Bubba
06.04.2006 19:45:17

Voi että.. niin se vaan taitaa olla että peppersin parhaat ajat on ohi, jos tämmäseen perusteinipoprock-hittikamaan on ajauduttu.

Mun mielestä BSSM:nkin voi helposti kuvitella löytyvän monen poprockista pitävän perusteinin levyhyllystä (tai kovalevyltä). Eipä tuo nyt NIIN kaukana vanhasta ole...
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
kk80
06.04.2006 23:19:15
To record only water for ten days (2001) oli viimeinen "rumpukoneen päälle huonosti akustisella" -levy.

Karua kuultavaa, mutta hienoja biisejä tältäkin levyltä löytyy. Kunnollisella tuotannolla saattaisivat olla todella helmi biisejä... Niandra Ladies And Usually Just A T-Shirt on puolestaa aika vaikeaa kuunneltavaa, hyvä juttu, että John on noussut tästä aallonpohjasta.

Ja jos susta toi Shadows collide with people on helposti sulateltavaa, niin tsekkaapas jätkä nyt nopiaan The will to death (bändilevy lähinnä akkareilla), Inside of emptiness (bändilevy runsaammalla säröllä) ja Curtains (lähinnä akkari, piano ja laulu), jolla on muuten aivan uskomattoman hienoja biisejä.

Shadows Collide With The People on tuon soololevyputken oma suosikkini, tosin se tekotaiteellinenpörinä kappaleiden lomassa kannattaa jättää huomioimatta. Esim. levyn aloittava Carvel kannattaa tsekata.

Mitä itse Peppers tuotantoon tulee vähän pettymys tuo uusi biisi oli. Hienoja kohtia, jää päähän soimaan mutta ehkä vähän laimeaa kokonaisfiilisi kuitenkin. Muistan että By The Way -kappaleen kanssa oli vähän samat tunnelmat kun se ekoja kertoja radiosta kuului. By The Way -levyltä löytyy kaikesta paheksunnasta huolimatta iso läjä tiukkoja kappaleita (Can't Stop, By The Way, Minor Thing) sekä hienoja melodisia vetoja (Dosed, Zephyr Song) mutta tasapaksua materiaalia on ehkä vähän liikaa. Jos saisi toivoa, toivoisin uudelta levyltä löytyvät ehdottomasti enemmän yhtäläisyyksiä Californicationiin kuin BTW:hen.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
tommijk
06.04.2006 23:56:24 (muokattu 06.04.2006 23:56:37)
Eeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! To record only water for ten days (2001) oli viimeinen "rumpukoneen päälle huonosti akustisella" -levy. Ja jos susta toi Shadows collide with people on helposti sulateltavaa, niin tsekkaapas jätkä nyt nopiaan The will to death (bändilevy lähinnä akkareilla), Inside of emptiness (bändilevy runsaammalla säröllä) ja Curtains (lähinnä akkari, piano ja laulu), jolla on muuten aivan uskomattoman hienoja biisejä.

Nii!

joo, täytyy myöntää että en oo näihin uudempiin tutustunut. Vanhemmista härö-levyistä jäänyt kenties vähän väärä kuva johnin soolomatskusta. Pitääpä ottaa uudempaa kuunteluun.
OSTAKAA mun valvetroniksi!
Krypto Niitti
07.04.2006 00:01:28
Noista Fruscianten soololevyistä kun nyt tuli puhetta, niin kannattaa myös katsastaa Ataxia nimisen kokoonpanon kanssa äänitetty "Automatic Writing", jos sattuu eteen. Itse löysin tuon onnekseni anttilan alelaarista hintaan 1.50€ ja onneksi tiesin noukkia sen mukaani. :)

Kokoonpano siis sisältää Fruscianten, Fugazin basistin sekä P.J. Harveyn keikkarumpalin. Muistelisin. Eli melko kova poppoo. Tuo levy on kyllä pitkälti semmoista "tajunnanvirta musaa", ja käsittääkseni improvisoitu kaikki muu paitsi laulut. Mutta ainakin itselleni kelpaa.
"Millään kirjoituksellasi ei ole tarpeeksi plussaa."
juhajuha
07.04.2006 00:06:01

Luokattoman laiska letkautus. Eikö ne enää parempaan pysty. Tusinakamaa.
Pian on taas maanantai
Tympee Huttunen
07.04.2006 09:23:07
Eeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! To record only water for ten days (2001) oli viimeinen "rumpukoneen päälle huonosti akustisella" -levy!

Tuo levy on aivan mainio lo-fistely. Johonkin vain sopii ne karut rumpukoneet ja suhisevat soundit. Toimii juuri tuollaisena.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)