-Fender- 15.05.2005 13:23:36 | |
---|
Olen ostamassa viritysmittaria niin miten se oikein toimii? Ja paljon sellaiset maksaa tavallisissa musiikkiliikkeissä. Ihan sama minkälainen kuhan vaan olis mahollisimman halpa ja siis kitaralle |
tommiot 15.05.2005 13:26:44 | |
---|
Kromaattisen virittimen saa varmaan halvimmillaan pariin kymppiin. Se näyttää soitetun sävelen ja kuinka kuinka vireessä se on (asteikolla -50:stä +50:een) Pastilli? |
Jaffe 15.05.2005 14:30:32 | |
---|
"arhementtoonvahingossajaepähuomiossasyntynytuusikieliperhejokaperustuupääasiassalaiskuuteenjaerimurteidenyhdistelyyn" - Hemmo |
Rämppy 16.05.2005 09:43:33 | |
---|
Helppo ja halpa ratkaisu on esim. Korgin pieni viritysmittari, jossa on viisarinäyttöä matkiva kidenäyttö + kolme lediä. Kulkee taskussa, ja on ainakin meikäläisen kokemuksen perusteella on riittävän tarkka ja nopea normaaliin viritystoimintaan. Intonaation säätämiseen nuo eivät ole hyviä, mutta sellaiseen perustoimintaan kyllä. Mulla on tuollaisia useampi kappale, ja yksi parempi säätöhommiin jne. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
migeboy 16.05.2005 11:27:48 | |
---|
Mulla on Boss TU-2 cromatic tuner, tosin halvempiakin viritysmittareita on. Itse maksoin omasta TU-2:sta 110euroa. Ihan on hyvin pelittänyt näin minun tarpeisiini, amatööri kuin olen. |
re infecta 16.05.2005 11:46:47 | |
---|
Rämppy haastelee fiksuja. Ota kuitenkin huomioon, että jos joskus nouset lavalle, niin pedaalimallinen viritysmittari on ehdoton. Suosittelen Korg DT-10, n. 95 €. Ostin muutama päivä sitten, ja vaikuttaa kyllä hyvältä: kestävä rakenne, selkeä näyttö ja helppokäyttöinen. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
blackorwhite 06.04.2006 16:14:58 | |
---|
Helppo ja halpa ratkaisu on esim. Korgin pieni viritysmittari, jossa on viisarinäyttöä matkiva kidenäyttö + kolme lediä. Kulkee taskussa, ja on ainakin meikäläisen kokemuksen perusteella on riittävän tarkka ja nopea normaaliin viritystoimintaan. Intonaation säätämiseen nuo eivät ole hyviä, mutta sellaiseen perustoimintaan kyllä. Mulla on tuollaisia useampi kappale, ja yksi parempi säätöhommiin jne. No paljonko se makso? :D Nyt on kiire saada viritysmittari perustoimintaan... |
LaXu 06.04.2006 16:22:03 | |
---|
Muistutetaan vielä, että viritysmittareissa on eroja. Mielestäni nuo pedaalimalliset ovat esimerkiksi intonaation säätöön aivan liian epätarkkoja, kyllä niillä toki kitaran jotakuinkin saa vireeseen. |
FunMachine 06.04.2006 16:36:20 | |
---|
Seikon SAT100 on ainakin myös hyvä, selkeä ja helppokäyttöinen. Sain ensimmäistä kitaraa hankkiessani kaupan päälle. |
Perza 06.04.2006 17:10:02 | |
---|
Muistutetaan vielä, että viritysmittareissa on eroja. Mielestäni nuo pedaalimalliset ovat esimerkiksi intonaation säätöön aivan liian epätarkkoja, kyllä niillä toki kitaran jotakuinkin saa vireeseen. Perusteleppa tämä. Eikös esim tuo Bossin TU-2 ole kuiteski aika suhteellisen tarkka ja lisäksi sitte, että minkä mallinen se sun mielestä on sitte tarkka. Turhaa |
Spasi 06.04.2006 17:12:52 | |
---|
odota vielä hetki ja osta tuo ku tulee myyntiin http://www.behringer.com/TU100/index.cfm?lang=ENG Oho, tommoinen pakko saada! =) Onko kenelläkään muuten sellaista mikä vaan kiinnitetään kitaran esim lapaan? Ei tartte piuhaa eikä mitään, saa sen sävelen kitaran "tärinästä". Olisko käytännöllinen! |
LaXu 06.04.2006 18:31:28 | |
---|
Perusteleppa tämä. Eikös esim tuo Bossin TU-2 ole kuiteski aika suhteellisen tarkka ja lisäksi sitte, että minkä mallinen se sun mielestä on sitte tarkka. TU-2 on johonkin kolmeen senttiin tarkka muistaakseni, intonaation säätöön minimi olisi minusta joku alle 1 sentti. Tarkka on sitten Petersonin Strobostomp (0.1 senttiin asti..), vaan kova on hintakin. Itse käytän AP Tuneria tietokoneella..ei tietysti ole kovin keikkaystävällinen tai roudattava. :) |
BigPapa 06.04.2006 18:37:05 | |
---|
Niitä saa ostamalla soitinliikkeistä... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
oiva tumpeloinen 06.04.2006 18:37:56 | |
---|
Rämppy haastelee fiksuja. Ota kuitenkin huomioon, että jos joskus nouset lavalle, niin pedaalimallinen viritysmittari on ehdoton. Suosittelen Korg DT-10, n. 95 €. Ostin muutama päivä sitten, ja vaikuttaa kyllä hyvältä: kestävä rakenne, selkeä näyttö ja helppokäyttöinen. Mihinkäs sitten katosi räkkimallisten käytännöllisyys keikoilla? TU-2 on johonkin kolmeen senttiin tarkka muistaakseni, intonaation säätöön minimi olisi minusta joku alle 1 sentti. Tarkka on sitten Petersonin Strobostomp (0.1 senttiin asti..), vaan kova on hintakin. Itse käytän AP Tuneria tietokoneella..ei tietysti ole kovin keikkaystävällinen tai roudattava. :) Noissa räkkivirittimissä taitaa tarkkuus muistaakseni olla 1 sentti. Eipä mulla ainakaan ole tullut sen kanssa ongelmia hienovirityksen kanssa. Tosin sekin menee yli budjetin. |
AndyH 06.04.2006 19:54:03 | |
---|
Mulla olisi kanssa hankinnassa uusi mittari kun vanhasta Seikosta pimeni näyttö. Millaisella mittarilla saisi intonaation kuntoon muillakin kuin perus E-vireellä? Seiko ST-727 ei ainakaan tiennyt mistään Eb sun muista vireistä mitään. Pitäisi yksi kitara virittää dropattuun Db vireeseen, vai mikä se Hynysen vire on. Siinä alkaa intonaatio jo heittämään jos on säädetty normivireessä. |
JHL 06.04.2006 20:28:52 | |
---|
Off-topiccia... Kallishan se on, mutta tuo aiemmin mainittu Peterson Strobostomp on kyllä paras viritin jonka olen koskaan omistanut. Käsittääkseni yleisesti luottamusta nauttiva Sabine ST-1500, ns. vanha viritysmittarini, jää kirkkaasti kakkoseksi . Standardista poikkeavat vireet yms hoituu. Akustisen kanssa tarvitsee ylimääräisen mikin, ellei sitten löydy piezoa tms. http://petersontuners.com/products/strobostomp/index.cfm |
Helppo ja halpa ratkaisu on esim. Korgin pieni viritysmittari, jossa on viisarinäyttöä matkiva kidenäyttö + kolme lediä. Kulkee taskussa, ja on ainakin meikäläisen kokemuksen perusteella on riittävän tarkka ja nopea normaaliin viritystoimintaan. Intonaation säätämiseen nuo eivät ole hyviä, mutta sellaiseen perustoimintaan kyllä. Meikäläisellä on juuri tuollainen Korg GA-30 perusmittari. Olen sillä intonaatiotkin yrittäny asetella, mitään vertailuja en ole tehnyt, mutta tuntuu kyllä siltä että intonaatio olisi vain "vähän sinne päin". Minkälainen mittari pitäisi olla, jotta intonaatiotkin saisi kohdilleen? |
benny 06.04.2006 22:27:46 | |
---|
Tänään sain treeneissä ekaa kertaa virittää kitarani Korg DT-10:llä. R U L E S ! ! ;) Taitaapi olla parempi ku TU-2. shitfuck inc. |
askomiko 06.04.2006 22:40:28 (muokattu 07.04.2006 07:40:15) | |
---|
Äänestän Petersonia. Miulla on se vanhempi malli, ja ei tarvi arpoa säätöjen kanssa. Ihku. Ja AP-tuner on taasen kuningas jos on tietokone käytössä. Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi" |
SH1THEAD 06.04.2006 23:19:21 | |
---|
Taitaapi olla parempi ku TU-2. Piirun verran tarkempi käsittääkseni. Itse odottelen kovasti tuota behringeriä, joka varmasti menee lavalla tarpeeksi tarkkana, eikä se muovikotelokaan mihinkään hajoa jos sitä ei seinään heittele. äsh :/ |