immudium 04.04.2006 13:56:57 | |
---|
Löytyykö muita ihmisiä, jotka harrastavat bändien live-esitysten videokuvaamista (tai esim. pelkän äänen taltioimista)? Itse on tullut kuvattua mm. Klamydian, Popedan & Yön keikkoja, ja siis ihan harrastuspohjalta vaan, ja bändien luvalla. |
STT 04.04.2006 16:17:07 | |
---|
Tulee väkisinkin eräs jyväskyläläinen Laajavuoren kunkku mieleen, joka voisi tuumia tähän yhtä sun toista. |
Jonte 04.04.2006 18:05:59 | |
---|
Löytyykö muita ihmisiä, jotka harrastavat bändien live-esitysten videokuvaamista (tai esim. pelkän äänen taltioimista)? Itse on tullut kuvattua mm. Klamydian, Popedan & Yön keikkoja, ja siis ihan harrastuspohjalta vaan, ja bändien luvalla. Kyllä joo. Tosin vaan omia touhuja ja kavereiden bändejä. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Colin 04.04.2006 19:23:53 | |
---|
Tulee väkisinkin eräs jyväskyläläinen Laajavuoren kunkku mieleen, joka voisi tuumia tähän yhtä sun toista. Mikä juttu tämä on? Kerro kerro. |
Rise 04.04.2006 23:55:26 | |
---|
Tulee väkisinkin eräs jyväskyläläinen Laajavuoren kunkku mieleen, joka voisi tuumia tähän yhtä sun toista. Mitäs tuumattavaa mulla tähän olisi, selvään asiaan :-) Eli joo, aika paljon on kokemusta aiheesta, joskin korostettakoon että jatkuvaa opettelua ja oppimistahan tämä on edelleen vielä kymmenen vuoden jälkeenkin. Ja hyvä niin - mielenkiinto tehdä taltiointeja säilyy just tasan niin kauan kun ei eletä valmiissa maailmassa. |
immudium 06.04.2006 12:17:47 | |
---|
Eli joo, aika paljon on kokemusta aiheesta, joskin korostettakoon että jatkuvaa opettelua ja oppimistahan tämä on edelleen vielä kymmenen vuoden jälkeenkin. Ja hyvä niin - mielenkiinto tehdä taltiointeja säilyy just tasan niin kauan kun ei eletä valmiissa maailmassa. Oletkos harrastuksena bändejä kuvaillut vai ihanko ammattina kuvailet? Oletko minkään mainitsemani bändin eli Yön/Klamydian/Popedan keikkoja taltioinut? |
Oletkos harrastuksena bändejä kuvaillut vai ihanko ammattina kuvailet? Ihan ammatiksi en tuota kehtaisi väittää (eikä toivottavasti koskaan tarvitsekaan) eli enempi harrastuspohjalta tässä mennään. Toki olen korvauksen saanut silloin kun tallenteita on mennyt DVD- tai CD-julkaisuille. Oletko minkään mainitsemani bändin eli Yön/Klamydian/Popedan keikkoja taltioinut? Näitä bändejä en ole taltioinut, menevät vähän ohi oman musamakuni, mutta esim. Klamydian Rockperry 2003 DVD:n ohjanneen kaverin kanssa olen tehnyt yhteistyötä muutaman kerran muissa yhteyksissä. Lähinnä raskaampaa rokkia ja metallimöykkää on tullut taltioiduksi nyt viimeisen 2 - 3 vuoden aikana ja yleensä "uhrina" ovat olleet tuttujen bändit täältä omilta nurkilta. |
obiwan 07.04.2006 09:41:36 | |
---|
Kavereiden keikkoja tulee kuvailtua silloin kun pyytelevät. En oo kyllä kovin montaa kuvaustani ite nähnyt, toivottavasti tykkäävät:) |
Jonte 09.04.2006 21:11:49 | |
---|
Löytyykö muita ihmisiä, jotka harrastavat bändien live-esitysten videokuvaamista (tai esim. pelkän äänen taltioimista)? Itse on tullut kuvattua mm. Klamydian, Popedan & Yön keikkoja, ja siis ihan harrastuspohjalta vaan, ja bändien luvalla. Tänään kuvasin Tenavatähtikisaa Kiuruvedellä, Sony Handycam 14:lla ja Panasonic NVGS 17:lla yhtä aikaa. Siskon tyttö tuli toiseksi, pistein 55,0 ja 54,5. Kuvasin ihan vierekkäin salin perällä. Sony veti pinnat kotiin äänessä, Panasonic kuvan värikylläisyydessä ja äänen täyteläisyydessä. Mutta:Panasonicin äänenvoimakkuus souteli kuunneltaessa edestakaisin solistin ja säestyksen osuuksien mukaan, miksiköhän? Kertokaa Jontelle. Sony ei ollut milläänkään, koko satsi oli ihan tasainen ja basson köyhyys poislukien aika hyvä. Niin, siskon tytön biisi oli Yön Joutsenlaulu. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Rise 10.04.2006 11:43:13 | |
---|
Mutta:Panasonicin äänenvoimakkuus souteli kuunneltaessa edestakaisin solistin ja säestyksen osuuksien mukaan, miksiköhän? Syyllinen on todennäköisesti Panan automaattisen äänitystasojen säädön toteutus. Kamera kyttää sisääntulevan audiosignaalin voimakkuutta ja tarpeen mukaan säätää sitä (eli käytännössä ihan perinteinen kompressori/limitteri-meisinki). Eri kameroissa lienee tasojen säädölle erilaiset parametrit, jonka seurauksena myös jälki on erilaista. |
Jonte 20.04.2006 20:27:31 | |
---|
Syyllinen on todennäköisesti Panan automaattisen äänitystasojen säädön toteutus. Kamera kyttää sisääntulevan audiosignaalin voimakkuutta ja tarpeen mukaan säätää sitä (eli käytännössä ihan perinteinen kompressori/limitteri-meisinki). Eri kameroissa lienee tasojen säädölle erilaiset parametrit, jonka seurauksena myös jälki on erilaista. Aha. Tuolle ei sitten taida olla mitään tehtävissä. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |