Aihe: Lisäpadeja sähkörumpuihin, mutta miten?
1
Peicco
05.04.2006 20:22:28
Tämähän on aina ikuisuusongelma kun Roland ei rakenna moduleihinsa riittävää määrää triggeri-inputteja.

Kuulin sitten, että linkissä näkyvän laitteen voi kytkeä TD-6 modulin jatkoksi midiliitännän kautta ja hui-hai yhtäkkiä käytössää onkin 6 inputtia lisää.

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_tmc6_prodinfo.html

Lumpus, näitten juttujen spesiaaliosaaja, onko näin? Onko jollain kokemuksia?
Joku koira tähänkin on haudattuna..
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
LumPus
05.04.2006 21:28:06
Tämähän on aina ikuisuusongelma kun Roland ei rakenna moduleihinsa riittävää määrää triggeri-inputteja.

mikä on tarpeeksi?

Kuulin sitten, että linkissä näkyvän laitteen voi kytkeä TD-6 modulin jatkoksi midiliitännän kautta ja hui-hai yhtäkkiä käytössää onkin 6 inputtia lisää.

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_tmc6_prodinfo.html

Lumpus, näitten juttujen spesiaaliosaaja, onko näin? Onko jollain kokemuksia?
Joku koira tähänkin on haudattuna..

naapurin musti kuoli viimeviikolla epäilyttävissä olosuhteissa, mutta ei sitäkään noin pieneen boxiin saa haudattua.

tuohan käytännössä toimii juurikin noin. MIDIllä kiinni, ja sieltä sitten asetuksista määrittää saundit nuille inputeille. en ole käytännössä koittanut mutta tiedän että toimii.
south_of_heaven
05.04.2006 21:40:12
kyllä on varmaan ihan tarkotuksella jätetty inputit vähäseen että pääsevät myymään noita revolutionaarisia tuotteitaan kalliilla.
ilmoitti South_of_Heaven
utrikari
05.04.2006 22:16:36
No helposti.Teet niinkuin minä-ostat tarpeeksi moduleita.Tästä tosin seuraa uusia ongelmia,ei riitä räkki eikä padit... :-) Tuolla tmc-6:sen hinnallahan saa jo jonkun käytetyn rumpuaivon...ja tulee lisää saundeja kaupan päälle... :-)
V-drums.
Hössö
05.04.2006 22:34:15
naapurin musti kuoli viimeviikolla epäilyttävissä olosuhteissa, mutta ei sitäkään noin pieneen boxiin saa haudattua. plus plus:D:D
LumPus
05.04.2006 23:10:15
kyllä on varmaan ihan tarkotuksella jätetty inputit vähäseen että pääsevät myymään noita revolutionaarisia tuotteitaan kalliilla.

tai sitten ihmiset jotka haluaa perussetin valittaa että minähän en ylimääräsistä imputeista maksa.
soon fakta, että kaikki ei oo koskaan tyytyväisiä, tekee sitä ihan mitä vaan.
Peicco
06.04.2006 07:59:31
tai sitten ihmiset jotka haluaa perussetin valittaa että minähän en ylimääräsistä imputeista maksa.

TD6 inputteja 10 kpl
TD12 inputteja 12 kpl

Se nyt on vaan niin, että tulee ylimääräisille inputeille aika kova hinta kun modulin hinta yli kaksinkertaistuu... Tottakai siinä saa muutakin samalla, mutta en vaan ymmärrä miksi ei näihin edullisemman pään moduleihin tehdä valmiiksi riittävä määrä reikiä. Tai ymmärränhän minä, se on bisnestä eikä mitään muuta.
Pari inputtia lisää ei nostaisi esim TD6 valmistuskustannuksia varmaan edes prosentin luokkaa.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Peicco
06.04.2006 08:28:31

No pitäähän tässä ottaa kyllä oma hankinta omaan piikkiin, se on ihan totta.
Sen verran hurmiossa tuli syksyllä settiä tilattua, että ei osannut tällaiseen inputtipuutostilaan edes varautua.
Harmittaa kyllä nyt jälkikäteen, eikä olisi auttanut vaikka kuinka olisi asian ennakoinut.
450 euroa ja 1200 euroa, siinä kun on joku lantti eroa.
Ja kun tiedän kuinka valmistajalta olisi niin helppoa muuttaa alkupäänkin moduleihin inputteja riittävästi, asia harmittaa.

Eli ei se valmistaja "tee ihan mitä vaan" kuten viittasit. Valmistajaan taisit viitata?

Täältä keskustelusta olen saanut erittäin arvokasta informaatiota liittyen moduleihin, padeihin ja kaikkeen niihin liittyvään. Ja Lumpus, oot ollut tässä suhteen isossa roolissa, kiitos siitä. Mä kyllä hyvin ymmärrän sun suhtautumisen asiaan kun leipä tulee osittain myös Rolandin jälleenmyynnistä.
rm_wispila
06.04.2006 11:00:12
http://www.thomann.de/thoiw3_alesis_dm5_drum_module_prodinfo.html

40 lisää, mutta hoitaa saman homman ja saa 12 (+haitsu katkaisimella) lisää. Saa sitten ajettua midinä eteenpäin...

Trigger to midi - käytössä eivät kiinteät, ei editoitavat soundit haittaa...

Mutta eikös noita vastaavia kytkentöjä ole tee-se-itse - kolvaajille tarjolla paljon edukkaamminkin ?

Onko siis totta, että jumalaton siperianhuski, sotakoira-Musti on poistunut keskuudestamme?
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
LumPus
06.04.2006 11:49:55
http://www.thomann.de/thoiw3_alesis_dm5_drum_module_prodinfo.html

40 lisää, mutta hoitaa saman homman ja saa 12 (+haitsu katkaisimella) lisää. Saa sitten ajettua midinä eteenpäin...

Trigger to midi - käytössä eivät kiinteät, ei editoitavat soundit haittaa...

Mutta eikös noita vastaavia kytkentöjä ole tee-se-itse - kolvaajille tarjolla paljon edukkaamminkin ?

Tai Rolandin TD-3 aivoa on käytetty kanssa tuossa, totta. Saa tarvittaessa muitakin ominaisuuksia siitä sitten.
http://edrum.for.free.fr/ Tuolla kai on noita itserakentelujuttuja paljon, pitäs löytyä Trigger to MIDI konventterikin.

Onko siis totta, että jumalaton siperianhuski, sotakoira-Musti on poistunut keskuudestamme?

kyä, musti karjaisi komeasti viimeisen taistelumurahduksensa kustessaan muuntajaan.
kaipaamaan jäivät 15 äpäräpentua.
rm_wispila
06.04.2006 11:57:29
Ittellä taas tuo Alesis löytyy, eli siksi suosittelen sitä.

Alesiksen DM-4:stakin taitaa edelleen, ainakin käytettynä, löytyä edukkaasti, joten niitä vaan pino räkkiin, niin ei sisäänmenoista ainakaan triggaus jää kiinni...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
xerxes
06.04.2006 17:40:02
En tiijä onko noitten uusien moduulien ominaisuutet sitten niin huonot, ettei voi soundisettiä vaihtaa silleen lennossa padilla tai polkimella. Tai jos ollaan sellaisen sekvensseri-kaman kanssa menossa niin sitten midillä. Meikäläisen vanhalla jammulla tuommoiseen pystyy. Siksi en niitä inputteja niin pirusti tartte. 10 on, jos vaihtaa padillä settiä. Jos voi vetää koko setin ja sitten vaihtaa käsin niin sitten saa 12 inputtua soundikäyttöön.
Relax.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)