Aihe: Uudet mikit SZ:aan?
1
Peijooni
06.04.2006 00:07:19
Elikkäs tossa Ibanezin SZ:ssa oli V1/V2 (japanilaiset) humpparit ostettaessa. Nyt olen alkanu miettimään miten paljon saundia saisi vielä paremmaksi asentamalla uudet mikit. Duncanin mikkejä olen harkinnut tyyliin Sh-1/Sh-5 tai 6. Mitä mieltä olette kannattaako sijoittaa?

Ainiin. Olen huomannut usein puhuttavan PAF-mikeistä. Millainen saundi niistä tarkalleenottaen lähtee?
dropD
06.04.2006 08:50:22

V2 ei ole kyllä minusta huono Ibanezin mikiksi (ainakin paljon purevampi kuin oman SZ:n orggismikki). SH-6 toimii mulla tallassa hyvin (räyhäkäs, erotteleva). Saattaisi TB-6 kyllä olla parempi tuohon kitaraan. Ainakin omassani tuo SH-6 jää hivenen kapeaksi.
-K-
06.04.2006 11:18:43
itsellä oli aikoinaan SZ320 mh:ssa custom, melkeen meni jo liian tummaksi. JB:tä ehkä uskaltaisi suositella.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
kojones
06.04.2006 13:14:08
laitanpa tähän samaan ku en halua alottaa uutta...

ongelmana on hullu kiertäminen Tokai SG:ssäni. Olen ajatellut vaihtaa parempiin mikkeihin, seymor duncanin SH-1 '59 tai SH-2 Jazz kaulalle ja SH-4 jb etumikiksi.

Mitä mieltä olette, olisiko toimiva, ainakin sandi klipit noista vakuuttivat...

hakusessa on siis paksua kaulalle ja kirkasta (mutta ei kiljuvan kirkasta) etuun... soitan yleensä progemman puoleista rockkia, esim kingston wall, hidrian spacefolk ja pink floyd, mutta myös led zeppelin ja henkka tippuu kovaan tahtiin...

thanks

Mikähän Tokain SG-malli on kyseessä? Jos on 60 tai 70, eli mahonkirungolla, se suorastaan vaatii tuon JB:n tallamikiksi, tosin se on varsin repivä soundi. Meikä tykkää. '59:kin toimii molemmissa hienosti ja Jazz on "modernimpi". Mulla ainakin soi nuo kaikki erittäin hyvin. Ja ovat muuten niinpäin, että kaulamikki on etumikki ja tallamikki takamikki. Et oo kahta '59:ä harkinnu?
cruel_destiny
06.04.2006 17:27:21 (muokattu 06.04.2006 17:29:55)
Mikähän Tokain SG-malli on kyseessä? Jos on 60 tai 70, eli mahonkirungolla, se suorastaan vaatii tuon JB:n tallamikiksi, tosin se on varsin repivä soundi. Meikä tykkää. '59:kin toimii molemmissa hienosti ja Jazz on "modernimpi". Mulla ainakin soi nuo kaikki erittäin hyvin. Ja ovat muuten niinpäin, että kaulamikki on etumikki ja tallamikki takamikki. Et oo kahta '59:ä harkinnu?

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/sg_70.phtml tommonen tuo SG se mielestäni on...

kuunneltuani noita eri näytteitä niin alan kallistumaan itsekin tohon kahen '59 hommaan, vaikkakin JB toisi vähän vaihtelua jolloin pystyisi sitä käyttämään tarvittaessa treble painotteisempaa saundia...

mielipiteitä kuulisin mielelläni lisää... :) (se pakollinen hymiö, jolla näytän olevani kiltti foorumien käyttäjä)

EDIT: mietin vaan että miten jos hommaisin tuon '59 mallin puolitus mahdollisuudella, miten se toimisi? En ymmärrä tuon päälle mitään... :D
Antti1
06.04.2006 18:24:34
SZ:aan uskaltaisin suositella ns. varmana valintana tallaan JB:tä. Jos haluaa botnekkaamman soundin, niin sitten toi Custom. Kaulaan sopii loistavasti 59 ja Jazz. Jos haluaa vähän lämpösemmän, mutta kivasti kilkattavan soundin, niin Pearly Gatesin kaulamalli.

Dimarziolta löytyy sitten sopivana vaihtoehtona vaikka Evot sekä tallaan että kaulaan. Ehkä myös se Evo II, joskaan niitä en oo kuullu ikinä.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
Aki
11.04.2006 02:03:17

Omaan SZ520:seeni (myynnissä) vaihdoin kaulalle Duncanin '59:n, mutta ero oli hävyttömän pieni. 59 oli hieman selkeämpi matalimmilla sävelillä, muilta osin soundikieli oli yhtenevä.

59 - JB -kombinaatio vois olla hyvä. Omat suosikit löytyy DiMarzion leivistä, mutta Steve's Special taitaa olla hyvin lähellä JB:tä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)