Riio-Kola 05.04.2006 21:40:14 | |
---|
Olen tässä pohtinut, että vaihtaisin bassoa, nykyisenä vempeleenä toimii tuollainen Warwickin 5-kielinen, aktiivinen, bubinga corvette. En kauheasti pidä tuon basson soundista enkä niinkään välitä niin monesta soundi vaihtoehdosta ja tuo viides kielikin vain häiritsee. Mietiskelin tilalle Fenderin jotain halvempaa mallia ja katselin, että nuo japanilaiset fenkut ovat suht. halpoja ja niitä on kehuttu todella usein, tuollaisen kun saisi jo apaut tuon Corvetten hinnalla jos sen myisi pois. Onkos kenelläkään kokemusta noista allaolevista malleista? Hinta eroa noilla on satanen, mutta spekseissä ei kauheasti eroavaisuutta ole, paitsi, että tuossa halvemmassa on "vintage-talla", mitä lie tarkoittaa? Ja minkäslaisia nuo japsit ovat laadultaan noin yleisesti ottaen, tuohon omaan japsifenkku kitaraani olen ainakin ollut ihan tyytyväinen, vaikken kauheasti eri kitaroita loppujenlopuksi ole soittanutkaan? http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/63http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/61 |
Jos ostaisin Fenderin, ostaisin japanialaisen. |
Typhus 06.04.2006 10:40:10 | |
---|
Jos ostaisin Fenderin, ostaisin japanialaisen. Veit jalat suustani. |
mr.bungle 06.04.2006 11:19:28 | |
---|
Jos ostaisin Fenderin, ostaisin japanialaisen. Jos ostaisin Fenderin, ostaisin sen mikä saundaa kokeiltaessa hyvältä. bassolla hanuriin |
J.Hollström 06.04.2006 11:29:53 | |
---|
Jos ostaisin Fenderin, ostaisin japanialaisen käytettynä torilta. Semmosen mikä soundaa hyvältä. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Karlsson 06.04.2006 11:31:43 (muokattu 06.04.2006 11:31:57) | |
---|
Ostin japanilaisen Fenderin, käytettynä, kun se soundas hyvältä. "I had to. I was drunk." -Vivian |
seak 06.04.2006 11:40:56 | |
---|
http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/63 Tuota näpelöin Soundstoressa käydessäni joitan viikkoja takaperin. Oivallinen vehje oli enkä minä ainakaan huomannut mitään sellaista eroa amerikanserkkuunsa, että jos olisin presaria ostamassa niin jaksaisin sijoittaa rahani ameriikan versioon tuosta. |
rahvas 06.04.2006 12:31:18 | |
---|
Kovasti on ainakin keskusteluissa kehuttu noita Japanialaisten Fendereitä mitä olen googletellut. Itsellä on GAS -listan kärjessä nyt tämmöinen.. kevään aikana olisi tarkoitus sijoittaa: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/58 Onko kellä kokemuksia? Toinen mahdollisuus on sitten tuo yllämainittu Precari. - Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. - |
okabass 06.04.2006 13:38:50 | |
---|
Kovasti on ainakin keskusteluissa kehuttu noita Japanialaisten Fendereitä mitä olen googletellut. Itsellä on GAS -listan kärjessä nyt tämmöinen.. kevään aikana olisi tarkoitus sijoittaa: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/58 Onko kellä kokemuksia? Toinen mahdollisuus on sitten tuo yllämainittu Precari. Tuli mieleen, että mikä olisi ollut reaktioni, jos joskus 15-16 vuotiaana olisi ollut mahdollisuus saada tuollainen Presari tai CAR jatsi tuohon hintaan. Ehkä pyörtyminen tai ainakin raju huimaus. ;) Japanin nais.. eikun bassoista: se 83-84 Squier by 7ender presari mikä mulla on, on tosi hyvä peli. Niistä sen ajan Squiereista kerrotaan, että Custom shopin jenkit olisivat olleet aivan myrtseinä nähtyään soittimet ekan kerran näyttelyssä Tokiossa. Joku heistä oli todennut, että tähän _he_ olivat pyrkineet monta vuotta. Noista Nippon-bassoista kun vielä valikoi parhaan yksilön. Pyydä jotain kokeneempaa soittajaa avuksi. |
costanza 07.04.2006 12:16:44 (muokattu 07.04.2006 12:24:46) | |
---|
Ite ostin just tollasen 499e hintasen presarin tuolta. Tää tosin makso 459e kun tässä on pieni kolhu. Kyllähän tää ihan laadukkaalta tuntuu ja soi hyvin. Vaikee mitään syvällisempää arvioo laittaa kun sain ton vasta tänään. e: Aika painava tää lehmusrunkonen. |
MrHands 07.04.2006 13:48:06 | |
---|
|
pardy 07.04.2006 14:08:47 | |
---|
Ite ostin just tollasen 499e hintasen presarin tuolta. Tää tosin makso 459e kun tässä on pieni kolhu. Kyllähän tää ihan laadukkaalta tuntuu ja soi hyvin. Vaikee mitään syvällisempää arvioo laittaa kun sain ton vasta tänään. e: Aika painava tää lehmusrunkonen. Komee värkki. Teit luultavasti loistavat kaupat. "It´s easier to give up than allways tried to go up." |
JukkaPena 08.04.2006 11:36:20 | |
---|
Mun mielestä on vähä huono aika myydä pois Warwickin Corvettea, kun ne tuntuu olevan vähä poissa muodista ja niiden hinnat on alhaalla. Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
J.Hollström 08.04.2006 11:39:39 | |
---|
Mun mielestä on vähä huono aika myydä pois Warwickin Corvettea, kun ne tuntuu olevan vähä poissa muodista ja niiden hinnat on alhaalla. Kyllä noikin varmaan 20 vuoden päästä on taas kovaa kamaa... "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Karlsson 08.04.2006 12:04:56 | |
---|
Kyllä noikin varmaan 20 vuoden päästä on taas kovaa kamaa... Vintagee. Sitä vanhempaa ja parempaa. "I had to. I was drunk." -Vivian |
Teijo K. 08.04.2006 12:30:16 | |
---|
Mun mielestä on vähä huono aika myydä pois Warwickin Corvettea, kun ne tuntuu olevan vähä poissa muodista ja niiden hinnat on alhaalla. Niin, nyt olisi aika ostella niitä. Rikkaana voiskin ostella pari ja pistää varastoon lojumaan ja myydä sitten muutaman vuoden kuluttua muoti-ilmiön allonharjalla wanhempina parempina. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
costanza 08.04.2006 14:04:15 | |
---|
Komee värkki. Teit luultavasti loistavat kaupat. Kiitos. Toivottavasti. |
hollstro 09.04.2006 00:21:07 | |
---|
Mitä olen iste katsellut (paikan päällä) Soundstoressa noita Japanin Fendereitä nin se "vinrtage" leima ei oikein kanna. Mikään ei ole ihan tarkka toisinto alkuperäisestä vaan esim. maalaus, virittimet, plekusuojus ja muut pienet yksityiskohdat falskaavat. Jos se ei häiritse (ei muuten minuakaan) niin hyviä soittimia ne ovat. Pane Warre syrjään. 20 vuoden päästä se on tosi haluutua "sitä hyvää Made in Germany-sarjaa". Uudet tehdään Suomessa, kästyön halpamaassa kun Kiinassa duunarit tienaa jo kolminkertaisesti meihin nähden... |
rattledad 09.04.2006 00:34:00 | |
---|
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress |
hollstro 09.04.2006 08:20:14 | |
---|
/lakkaus, kuten tuossa 1982 sevenderlogoisessa JV-squierissa. JV:t on muuten tarkkoja kopioita, mutta lakka vähän paksumpi kuin alkuperäisissä. http://www.vintage-guitars.se/1982_ … ecision_Bass_Japan_JV01467_wear.jpg Mulla on tuollainen JV Presari ('62) vuodelta '82 ja sitten alkuperäinen ('65) niin isoimmat erot ovat lakkauksessa ja JV:n plekusuojuksen alta puuttuvassa alumiinilevyssä. Noissa nykyjapseissa on vielä niitä viritin ja muita pikkujuttuja. |