Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua Nord Electro 2 soundien tasosäätöihin??
1 2
mkarttun
30.03.2006 17:21:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen ongelma että Urkusoundit soi selvästi kovempaa kuin esim. Clavi soundit..ja kun biisin aikana pitäis käyttää molempia niin menee sähläämiseksi koska toinen soundi soi niin paljon kovempaa kuin toinen(huono homma keikkaillessa). Mikä avuksi?
Vika on todennäköisesti käyttäjässä..mutta hjelpatkaa niin päästään tästäkin sydän surusta. Soundit on kyllä muuten helv..hyvät =)
 
Mitä enemmän luet, sitä enemmän tiedät. Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän unohdat. Mitä enemmän unohdat, sitä vähemmän tiedät...
M.i.k.key
30.03.2006 17:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se output level tai joku vastaava siellä oikealla on tallennettavissa soundiin.
 
Urkujen soitossa kannattaa ottaa haltuun myös volume-pedaalin käyttö, mikä sinänsä on jo aika tärkeä osa urkujen soittoa
 
Möllisty!
Thomy
30.03.2006 17:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urkujen soitossa kannattaa ottaa haltuun myös volume-pedaalin käyttö, mikä sinänsä on jo aika tärkeä osa urkujen soittoa
 
Eikös tuosta volume-pedaalista ollut täällä joskus joku threadikin...?
 
baron
30.03.2006 19:05:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se output level tai joku vastaava siellä oikealla on tallennettavissa soundiin.
 
Urkujen soitossa kannattaa ottaa haltuun myös volume-pedaalin käyttö, mikä sinänsä on jo aika tärkeä osa urkujen soittoa

 
Eihän sillä volume-pedaalilla yhtään lisää volyymia saa, ihan turha vehje.
 
My name is Baron, Sir Baron.
mkarttun
30.03.2006 22:04:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se output level tai joku vastaava siellä oikealla on tallennettavissa soundiin.
 
Urkujen soitossa kannattaa ottaa haltuun myös volume-pedaalin käyttö, mikä sinänsä on jo aika tärkeä osa urkujen soittoa

 
Okay, pitääpä tsekata tilanne. En tullut ajatelleeksi tuota. Thänks. Volume pedaalin hommaaminen ei tällä hetkellä oo hankintalistan kärkeä :)
 
Mitä enemmän luet, sitä enemmän tiedät. Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän unohdat. Mitä enemmän unohdat, sitä vähemmän tiedät...
Pylkkänen
31.03.2006 18:18:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okay, pitääpä tsekata tilanne. En tullut ajatelleeksi tuota. Thänks. Volume pedaalin hommaaminen ei tällä hetkellä oo hankintalistan kärkeä :)
 
Mites on electro toiminu? Mulla tuli niin helvetin kova ikävä sitä, että kolme viikkoa sen jälkeen, kun sen sulle myin, kävin ostaa uuden! ;)
 
Viikset miehen tekee!
Matti
02.04.2006 21:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kun oli nord electro -aihe esillä niin pistän samaan.
 
Omassani pyörii kotelon sisällä jokin pieni kova esine,
josta lähtee kolinaa kun soitinta kallistelee.
Varovaisesti olen peliä kohdellut, eikä mitään soittoon vaikuttavaa
tuossa ole, mutta ihmetyttää vain, että onko sisältä voinut
lähteä jokin osa irti, vai onko pohjan raoista mystisesti joku palikka
kiivennyt sisään.
 
baron
02.04.2006 21:42:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kun oli nord electro -aihe esillä niin pistän samaan.
 
Omassani pyörii kotelon sisällä jokin pieni kova esine,
josta lähtee kolinaa kun soitinta kallistelee.
Varovaisesti olen peliä kohdellut, eikä mitään soittoon vaikuttavaa
tuossa ole, mutta ihmetyttää vain, että onko sisältä voinut
lähteä jokin osa irti, vai onko pohjan raoista mystisesti joku palikka
kiivennyt sisään.

 
Sen mä oon oppinut, että kun kyseessä on ruotsalainen laatutuote, niin viikottaiseen perushuoltoon kuuluu ruuvien kiristys.
Toistaiseksi riittänyt ulkopuolella olevien, mutta kait ne sisälläkin on sama tasoa?
 
My name is Baron, Sir Baron.
joel.makinen
03.04.2006 10:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen mä oon oppinut, että kun kyseessä on ruotsalainen laatutuote, niin viikottaiseen perushuoltoon kuuluu ruuvien kiristys.
Toistaiseksi riittänyt ulkopuolella olevien, mutta kait ne sisälläkin on sama tasoa?

 
Juu, tuon huomasin itsekin. Paitsi että liian myöhään - yksi ruuvi on jo kadonnut keikkailun tiimmellyksessä.
 
baron
03.04.2006 10:47:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, tuon huomasin itsekin. Paitsi että liian myöhään - yksi ruuvi on jo kadonnut keikkailun tiimmellyksessä.
 
Multa oli monta pudonnut, mutta keikan jälkeen mä olin aina korjannut irtoruuvit lattialta tietämättä mistä ne oli peräisin ja kun sitten kotelo oli täysin irtonainen, kaikki ruuvit oli tallella.
 
My name is Baron, Sir Baron.
Janus
03.04.2006 11:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samanlaista ruuvien kiristelyä kannattaa harrastaa Yamahan S90- (ja ilmeisesti myös S90 ES) mallin kanssa. Pohjassa laidoissa olevat ruuvit, jotka pitävät puupäätyjä paikallaan, saattavat löystyä ja irtoilla roudatessa ja niitä saattaakin silloin tällöin löytyä kuljetuscasen pohjalta.
mkarttun
03.04.2006 11:58:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites on electro toiminu? Mulla tuli niin helvetin kova ikävä sitä, että kolme viikkoa sen jälkeen, kun sen sulle myin, kävin ostaa uuden! ;)
 
Sinäkös se tuon mulle myit? perkule että on ollu hyvä peli...soundit on kohillaan. Ruuveja kiristelin viime viikonloppuna minäkin ja samalla päivitin softan 3.0:ksi. Kaverit kehu aluksi väriä ja sitten mollas sitä joksikin saatanan disco vehkeeksi, mutta kun kuulivat soundit niin ovat olleen myös tyytyväisiä.
 
Mitä enemmän luet, sitä enemmän tiedät. Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän unohdat. Mitä enemmän unohdat, sitä vähemmän tiedät...
Lippa
06.04.2006 09:12:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö jostain muuten mummo-ohjeet nord electron softapäivitykseen?
 
Lippa
06.04.2006 09:15:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaah löytyhän ne clavian sivuilta. Kiitos ja anteeks.
 
M.i.k.key
06.04.2006 09:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaah löytyhän ne clavian sivuilta. Kiitos ja anteeks.
 
Ole hyvä.
 
Möllisty!
baron
06.04.2006 09:25:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö jostain muuten mummo-ohjeet nord electron softapäivitykseen?
 
Kun oot tehnyt, kerro oliko jotain hyötyä eli pitäisikö itsekin vaivautua tekemään?
 
My name is Baron, Sir Baron.
Matti
07.04.2006 00:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

* The sample format has changed to make it possible to include two of the grand pianos from the Nord Stage sample library into the Nord Electro's library. The two new grands are a Yamaha C7 and a Steinway D.
* The Rotary Speaker simulation has been tuned to give a slightly brighter sound.
* The organ and piano sections now have individual settings for the effects On/Off parameter. This makes it easier to use the "instrument selector" to switch between organ and piano sounds since the effects routing is remembered.
* Three different settings for the "Rotary Speaker" acceleration and retardation was implemented. A setting of "1" corresponds to the previously used characteristic.

 
Kunnon pianosoundit olisivat kyllä mukava lisä. Kovasti ovat kehuneet, että tuohon stageen olisivat saaneet sen hoidettua. Tiedä sitten. Mitenkäs noiden rotaryasetusten vaihto onnistuu?
Pitäisi se kai itsekin päivittää. Niin ja avata koko laite, että sen yhden ruuvin saisi paikoilleen.
 
baron
07.04.2006 01:12:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnon pianosoundit olisivat kyllä mukava lisä. Kovasti ovat kehuneet, että tuohon stageen olisivat saaneet sen hoidettua. Tiedä sitten. Mitenkäs noiden rotaryasetusten vaihto onnistuu?
Pitäisi se kai itsekin päivittää. Niin ja avata koko laite, että sen yhden ruuvin saisi paikoilleen.

 
Ai että staikkari D olisi saatavissa. No kai se päivitys sitten täytyy tehdä vaikka ennakkoluuloja kuin se NE:llä onnistuu.
 
My name is Baron, Sir Baron.
Corvus
07.04.2006 05:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3.0 version käyttikseen sopivat pianosaundit ovat edistysaskel verrattuna aiempiin.
 
Ei niillä kuitenkaan synny minkäänlaista kisaa esim Yamaha P-90:en pianosaundin kanssa. Ei ole tarkoituskaan. Niinkuin ei ole P-90:en urkusaundeilla mitään asiaa vertailussa Electroon.
 
inks
07.04.2006 10:36:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kun oli nord electro -aihe esillä niin pistän samaan.
 
Omassani pyörii kotelon sisällä jokin pieni kova esine,
josta lähtee kolinaa kun soitinta kallistelee.
Varovaisesti olen peliä kohdellut, eikä mitään soittoon vaikuttavaa
tuossa ole, mutta ihmetyttää vain, että onko sisältä voinut
lähteä jokin osa irti, vai onko pohjan raoista mystisesti joku palikka
kiivennyt sisään.

 
mulla oli sama homma ja johtui siitä, että eräs kitaristi onnistui kerran pudottamaan plekun mun electron sisään sitä luvatta testaillessaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «