Uforomeo 11.09.2003 08:35:41 | |
---|
Ostakaa vaan niitä softia niin niillä ko. firman tyypeillä on tulevaisuudessakin rahaa kehittää ensi versioon jotain uutta ja hienompaa. Kaikki voittaa. Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back |
Akimies 11.09.2003 13:52:48 | |
---|
Kun käyn nauhoittamaan kitaroita ym. niin kaikki tulee kaikuna.. Mistä johtuu... Ainakin vanhemmassa Cubasessa kun otat monitoroinnin pois päältä niin ei "kaiu" enää. Johtuu siitä kun äänität soittoa sisään niin soittamasi ääni toistuu myöhässä. Pallo on pyöreä! |
Jabbe 11.09.2003 20:04:12 | |
---|
Selvitettäköön nyt vielä Fortunelle, Notelle ja muille anti-piraateille kantani: Olen periaatteessa myös piratismia vastaan ja pyrin välttämään sitä niin paljon kuin mahdollista. Mutta en aina vältä, koska siihen ei ole varaa. Niin. Musiikkiohjelmat ostan aitona, kuten jo sanoin, sitten kun löydän jotain ostamisen arvoista. Mutta, kun kerran on mahdollisuus kokeilla parempaa ja laajempaa versiota (ware) ohjelmasta ennen ostoa, demon sijaan, niin testaan mieluummin kokonaisen tuotteen toimivuutta kokonaan. Sama pätee esim. käyttöjärjestelmiin. Meinasin ostaa koneen kanssa jonkun Windowsin, mutta jätin ostamatta ja kopsin kaverilta Win98SE:n. Käyttis oli täysi susi eikä meinannut pelittää musaohjelmien (silloin vielä laillinen Cubasis) kanssa ollenkaan. Vaihdoin 98ME:hen, ja nyt ajattelin, että ehkä pitäisi ostaa 2000. Olen yrittänyt metsästää mokomaa kavereilta kokeiltavaksi, mutta heikoin tuloksin. Ehkä on viimein pakko ostaa kallis sika säkissä. Vaikka ei olisikaan rahaa. Mutta pakko kai ne on jostain repiä, olla vaikka syömättä tms. Ja se windows on PAKKO saada koska muuten ei oikein voi tehdä mitään kun konetta tarvitsee nykyään vähän turhankin paljon. Ilmaiset ohjelmat on myös jees, niitä suosin myös mielelläni. Harmi vain, että audiopuolella noita ilmaissoftia ei oikein ole tarvittavalla tasolla. Mutta toisaalta, ei tarvitsekaan, kyllä pro-tason softista maksaakin ihan mielellään. Oikeasti. |
sormunen 11.09.2003 22:32:43 | |
---|
Olen periaatteessa myös piratismia vastaan ja pyrin välttämään sitä niin paljon kuin mahdollista. Mutta en aina vältä, koska siihen ei ole varaa. Niin. Älä nyt viitti puhua paskaa. Ei sun ole todellakaan pakko varastaa. Sä ainoastaan haluat varastaa, koska sä haluat päästä helpolla. Mä en todellakaan usko, että sä oot kuolemassa nälkään ilman varastettua tavaraa. Jos sulla ei oo varaa johonkin työkaluun, niin oot ilman niin kauan että sulla on siihen varaa. Keksi perkele keino kiertää sen tarve. Semmosta toimintaa kutsutaan luovuudeksi. Tää nykyajan meininki, hyviä tuloksia vähällä vaivalla, sucks. Minä, minä, minä. |
sormunen 11.09.2003 22:48:09 | |
---|
Jabbe; ajattelin kumminkin lisätä sen verran, että sä oot mun mielestäni ainakin tällä palstalla ollut hyvä jäbä. Siksi täytyy tommosista rokottaa vähän kovemmalla kädellä. |
Tää nykyajan meininki, hyviä tuloksia vähällä vaivalla Äh, mistä aina toi "nykyaika"? Ainahan ihminen on samanlainen ollut. Nyt ehkä varsinkin nettikeskusteluissa tulee esiin juurikin otollisia asioita, missä toi tulee niin vahvasti esille.
|
Closure 12.09.2003 08:59:50 | |
---|
No mulla on vähän sama näkemys tähän kuin levyjen ostoonkin. Testaan ensin netin kautta ja ostan sit hyvän. Mulla on tällä hetkellä aika monta softaa ollu testissä, mut ei oikeesti oo varaa ostaa väärää. Aion kyllä ostaa ihan aidonkin softan, heti kun löytyy sopiva ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan. Tää waretus on vaan väliaikaista. Itse teen aivan samoin, en ole kuitenkaan niin fiksu että saisin työpaikan mistä tienaisin sen 800 euroa kuussa, ja sitten tuhlaisin ne rahan sellaiseen ohjelmaan, 1.mikä ei meidän koneella toimi 2.Mitä en osaisi käyttää Ja sitten kun on sellainen vaara että jokin menee pieleen, kuten juuri kävikin, äänikortti kärähti. Äänet kyllä kuuluu, mutta mitään ei saa sisään??? Mikälie... Tiedän kyllä että tuo waretus on väärin. Mutta nyt onkin hakusessa boss-br-1180cd että jos jokun on käyttänyt tai haluaa haukkua tyhmyyttäni ym.. niin kommentoikaa tonne http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 6&o=0&x=2f12d8a093&co=0 Ynkyn soittotaidot on hurjat, ynkyn ego on suuri, mutta ynkky itse on iso kuin mikä. |
Jabbe 12.09.2003 18:33:09 (muokattu 12.09.2003 18:33:17) | |
---|
ajattelin kumminkin lisätä sen verran, että sä oot mun mielestäni ainakin tällä palstalla ollut hyvä jäbä. Siksi täytyy tommosista rokottaa vähän kovemmalla kädellä. Kiitos. :) Ja saakin rokottaa, mä pidän palautteesta ja tällasesta väittelystä. Hyvällä tuurilla voitte jopa saada mut muuttamaan käytöstäni, ainakin oon miettiny asiaa vähän ja oon entistä varmempi et haluun ostaa sen oikean ohjelman kohta. Mut hitto, ei mulla mitään 800 euroa ole varaa. Mut en halua kyllä piraatti-SX:äänkään välttämättä sortua, kertokaapa pärjäilisikö tuolla Cubase SL:llä siis? |
Notefix 12.09.2003 20:15:48 | |
---|
Siksi täytyy tommosista rokottaa vähän kovemmalla kädellä. Sähän alat pehmentyä...heh. Joo, ja näissähän ei ole ainakaan mun puolelta mitään henkilökohtaista. Joihinkin asioihin vaan pitää tehdä kanta selväksi. |
superfly 13.09.2003 09:02:05 | |
---|
Jumalauta mitä porukkaa. Hiukka tekopyhän kuulosta porukkaa täällä.... "Mulla ei oo yhtään waree" (nyyh), "mulla ei oo yhtään mp3:sta". Just... Harppu on alaston piano |
sormunen 13.09.2003 10:52:08 | |
---|
Jumalauta mitä porukkaa. Hiukka tekopyhän kuulosta porukkaa täällä.... "Mulla ei oo yhtään waree" (nyyh), "mulla ei oo yhtään mp3:sta". Just... Ilmottele sitten kun tuut käymään Kallioon, niin tiedän tuoda fillarin sisään. ps. Mp3:sia ei nyt oo muuten ihan senkään takia, että mä haluan kuulla sen musan enkä rankaa vähän sinnepäin. |
Fortune 13.09.2003 12:11:38 | |
---|
Jumalauta mitä porukkaa. Hiukka tekopyhän kuulosta porukkaa täällä.... "Mulla ei oo yhtään waree" (nyyh), "mulla ei oo yhtään mp3:sta". Just... Sopii tulla tarkistamaan. Oikeasti. Toki minulla mp3-tiedostoja on (eihän se pakkausalgoritmi laiton ole :). Mutta eipä ole Cubasejakaan, kun ei ole varaa, pärjään tosin freewareillakin. Ja sitten jos oikeasti tarvitsee pro-tason ohjelman, niin eiköhän niillä tehdyistä hommista sitten joko saa rahaa tai jos opiskelee alaa, niin kouluilla on moiset vehkeet? |
Jabbe 13.09.2003 12:15:38 | |
---|
Ja sitten jos oikeasti tarvitsee pro-tason ohjelman, niin eiköhän niillä tehdyistä hommista sitten joko saa rahaa tai jos opiskelee alaa, niin kouluilla on moiset vehkeet? Jos sitä rahaa meinaa saada, niin pitää varmaan pystyä tekemään pro-tason tuotteita, joihin taas tarvitsee pro-tason ohjelmia.. hmm, niin. Itse kuulun enemmän tuohon alan opiskelijoihin vaikka en virallisesti vielä olekaan, koululta löytyy kaikkea mahdollista Protools HD:stä lähtien, mutta mitä hyötyä niistä mulla kotona on? |
superfly 13.09.2003 12:18:22 | |
---|
Joo joo. Oikeasti. Harppu on alaston piano |
Jabbe 13.09.2003 13:41:27 | |
---|
Joo joo. Oikeasti. No älä. Ei tämä johda mihinkään. Mä oon molemmilla puolilla tässä asiassa, kun tässä asiassa on puolensa ja puolensa. Nih. |
PL 13.09.2003 20:51:20 (muokattu 10.12.2003 10:15:22) | |
---|
.................. |
Vilhelmus 13.09.2003 21:17:53 | |
---|
Käyttäkää warejanne ihan rauhassa, mutta älkää tulko julkisesti kyselemään apua ja ohjeita niiden käyttöön.
Sama meisinki. Jokainen vastaa omista omantunnontuskistaan, mutta hävytöntä on kysellä ohjeita warevehkeitten käyttöön. |
Jabbe 14.09.2003 11:31:29 (muokattu 14.09.2003 12:25:05) | |
---|
Sama meisinki. Jokainen vastaa omista omantunnontuskistaan, mutta hävytöntä on kysellä ohjeita warevehkeitten käyttöön. Tuosta minäkin samaa mieltä. Mutta en ole kyllä kysellytkään pahemmin, enkä kysele. Ja sitten kun on oikea ohjelma, niin voi jo katsoa manuaalista. :) LISÄYS: Pyydän, että lopetetaan koko jauhaminen. Opetuksenkin sain jo: En ainakaan ikinä enää uskalla olla rehellinen... ;) |
Kyröjoki 16.09.2003 10:14:59 | |
---|
Apuja tännekin kiitos. Cubase SX "reagoi erittäin hitaasti" sisään tulevaan audioon. Volume meter värähtää vasta noin parin sekunnin kuluttua siitä kun kitaraa rämpsäyttää. Sama viive on myös VST-softaa käytettäessä. Nauhoitetut raidat asettuvat noin puoli sekuntia myöhässä aiempiin raitoihin nähden. Myös play-, record- ja kelaus-namiskoitten painalluksiin tulee vastaus vasta parin sekunnin viivellä. Mitähän asetuksia rustaamalla kyseisen ominaisuuden saisi eliminoitua? Koneen tehottomuudesta ei pitäisi olla kyse. |
Vilhelmus 16.09.2003 11:05:44 | |
---|
Cubase SX "reagoi erittäin hitaasti" sisään tulevaan audioon. Äänikortti oli mikä? |