tontos 05.04.2006 20:22:12 | |
---|
Olen vaihtamassa tokain les pauliin uutta satulaa,mutta miten saan nätisti vanhan irti? |
Itsellä ainakin lähti ihan puukolla. Saakelin varovasti ja pikkuhiljaa hivuttaa sitä irti, niin pitäisi irrota. Mainittakoon vielä että minulla kitara toimi HB. E: En kyllä suosittele väkivalloin repimään, jos ei lähde suosiolla irti. Viisaammat neuvokoot enemmän. Vanmaisilla o halvat huvit.
V.U.K. #20 |
le pargo 05.04.2006 23:52:50 (muokattu 06.04.2006 00:04:18) | |
---|
Mä olen irroitellut siten, että ensin vedän terävällä mattoveitsellä viillot lakkapintaan satulan lavan puolelta ja lyhyiltä sivuilta. Sen jälkeen kalikka otelautaan nojaten satulaan kiinni (bodyn puolelta) ja siihen kevyt napautus. Edit: Hmm.. tuossa huomasin, että kitarat joista olen satulan noin irroittanut ei ole satula viilun ja otelaudan välissä, niinkuin on gibsoneissa ja oletan myös, että tokaissasi. Se viilu luultavasti hankaloittaa asiaa, varsinkin jos se on kovin paksu joten otetaas komento toistaiseksi takaisin. |
Illu 06.04.2006 00:24:24 (muokattu 06.04.2006 00:27:46) | |
---|
Olen vaihtamassa tokain les pauliin uutta satulaa,mutta miten saan nätisti vanhan irti? Eilen viimeksi vaihdoin, ja kyllä se terävä napautus vaikka "huushollivasaralla" suoraan sivusta ts. nauhojen suuntaisesti on toimivin. Illu |
Kumiankka 06.04.2006 07:10:06 | |
---|
Stewmacin sivuilla oli ohjeita, löytyy "free info" otsikolla tai jotain ja niissä oli jotain ohjeita ja pari kuvaakin muistaakseni, neuvotiin mm tarvittaessa sahaamaan satula varovasti halki ja puristamaan hohtimilla kasaan jos ei muuten |