Aihe: Byzance vs. Amun
1 2
Speedy
11.09.2003 00:39:48

Kävinpä tossa paikallisessa ohikulkiessani, ja myyjä innostui esittelemään Meinlejänsä.. Tähän asti olen pitänyt niitä ihan leluina, mutta täytyy myöntää, että Byzance sarjassa on aika hyvä saundi..=I Nyt kun vielä olen hommaamaassa (suunnittelen ainakin) semmosta rokki pelti-settiä, ja ihan hyvän tarjouksenkin sain pelleistä..=I

Mutta ennenkun meen puhumaan myyjää ympäri, että saan pellit kotia kokeiltavaks, niin kumpaa kannattas sitten tommoseen rokin vääntöön hommata, Amunia vai Byzancea.. Kumpi on kova äänisempi.. Toi Byz on käsittääkseni tummempi saundisempi ku Amun..

Ja jotain yleistä muutankin, jotain tuolta hain ja lueskelinkin, mutta onko hyvä hankinta..??=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
miän vain
11.09.2003 08:36:26

Tiedä tuosta melutasosta noiden välillä, mutta ainakin minun korvaani byzance kuulostaa paljon miellyttävämmältä kuin amun. Amunissa on jotenkin pistävä, terävä ja kolho sointi.

Erokin löytyy, vaikka Meinl ei sivuillaan sitä mainitsekaan: Byzance on B20-pronssia ja Amun B8-pronssia. (Kyllä, tästä tulee sen sabianin sarjan nimi, samaa ainetta) Lisäksi Byzance on valettu, Amun taas sheet metallista tehty.

Erot valetun ja metallilevystä tehdyn välillä käyvät hyvin ilmi vaikka zildjianin sivuilta. Cast Bronze: K, K custom, A, A custom, Z custom ja FX-efektit; Sheet Bronze: zxt ja zbt.
Soundi-eron huomannee.

Lisäksi cast bronze on lähes aina tuota B20-laatua (80% kuparia, 20% tinaa) ja sheet bronze B8:sia (92% kuparia, 8%tinaa)

B8 on halvempaa, mutta myös yksiulotteisempaa ja läpitunkevampaa (joskus ikävällä tavalla); B20 taas moniulotteisempaa ja hienostuneempaa - mutta tarvittaessa erittäin kovaäänistä (z custom, anyone). Kaikki riippuu kuitenkin pellin taonta-, muokkaus-, sorvaus-, ym-tavoista.

Hups, meni vähän ohi.

Tarkoitus ei ole väittää toista paremmaksi kuin toista. Erilaisia ne kyllä ovat.
O jee! *NAX*
U.F.O
11.09.2003 08:50:35
Speedy kannattaa ottaa Byzance =) usko minua =). Itelläni on byssen hihat ja soittelen itse hardrock/rock ja onko parempia peltejä siihen tarkotukseen?? =) tietenkin vain minun mielipide.
Free your mind and your ass will follow!!.
Speedy
11.09.2003 10:03:59

Speedy kannattaa ottaa Byzance =) usko minua =). Itelläni on byssen hihat ja soittelen itse hardrock/rock ja onko parempia peltejä siihen tarkotukseen?? =) tietenkin vain minun mielipide.

Sanoo mies jolla on Paisteen 2002 kuvassa..=)

Entäs omistaako kukaan tota 20" thin rideä, Byzancea, onko miten thin, ja pystyykö soittamaan vähä rankemmin siihen, cräsh tyylisesti, mutta myös ride tyylisesti.. Kaupassa ei ollu sitä, nii en päässy kokeileen..=(

Entä crasheista thinin ja med.thinin ero, onko thin kauheen paljon hentosempi saundinen..?
Bacchus
11.09.2003 12:05:42 (muokattu 11.09.2003 12:07:54)
Kävinpä tossa paikallisessa ohikulkiessani, ja myyjä innostui esittelemään Meinlejänsä.. Tähän asti olen pitänyt niitä...

Byzance mun korvaan kuulosti ainakin musikaalisemmalta, sinänsä vois sanoa että "paremmalta". Mut käyttötarkoitushan sen ratkaisee, ja rokkiin ne on aivan liian hentoiset. Vähän sama kun soittais rokkia Zildjianin K-pelleillä. Tietenkin jos aiot jotain 50-luvun rokkia vääntää, ni sit saattaa sopiakin, mut...=) Kyl vähänkään raskaampaan soitantaan ottaisin noi Amunit. Niinku joku tais mainitakin niis on tosi pistävä ja terävä ääni, ja niinhän sen pitääkin olla, niiden pitää (ainakin mun mielestä) leikata kunnolla.

Paisteita suosivalle noi Amunit on muutenkin hyvin tutun kuuloiset. Muistaakseni sulla oli aika iso läjä paistetta? Ainakin jos omaan Sound Formulaan vertaisin, niin noi Amunit on tosi lähellä. Ainoastaan jälkisointi on vähän raaka ja pistävä, mut en usko et se paljoakaan haittaa.

EDIT: Entäs omistaako kukaan tota 20" thin rideä, Byzancea, onko miten thin, ja pystyykö soittamaan vähä rankemmin siihen, cräsh tyylisesti, mutta myös ride tyylisesti.. Kaupassa ei ollu sitä, nii en päässy kokeileen..=(

Entä crasheista thinin ja med.thinin ero, onko thin kauheen paljon hentosempi saundinen..?

Modern Drummerin testissä sanottiin että noi Meinlin paksuusluokitukset on vähän yläkanttiin, eli medium esimerkiks vastais paremminkin medium thiniä. Ja mitä itse kävin testailemassa niin totta se on. Itse ottaisin medium paksuiset, hyvä kompromissi.=)
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
U.F.O
11.09.2003 13:40:12
No toi kuva on nyt sen takia et se tyhmä perus avatar lähtis vek =). Mutta itse en muilla soittele kun meinl:llä.
Olli
11.09.2003 15:47:36

Vähän sama kun soittais rokkia Zildjianin K-pelleillä.

Eli helkutin hyvältä
miän vain
11.09.2003 15:56:08

Eli helkutin hyvältä

Jep.
O jee! *NAX*
Blitz
11.09.2003 20:27:26
Meinliä kehiin!

On tässä tätä faktaa tullut jo tarpeeksi, mutta laitetaan nyt itsekin.

Itselläni on muutama Amun, ja olen kyllä tyytyväinen. Nyt on rahaa kasassa sen verran, että ensi Helsingin matkalla täydennän settini sopivaksi Meinleillä. Soittelen itsekin lähinnä Meinlin raudalla, ja hyväksi olen siis todennut lähes sarjan kuin sarjan hintaan nähden.

Amunit sopivat ehkä parhaiten juuri rokkiin/metalliin. Kevyempään käyttäisin ehkä Byzanceja. Byzancejen soundi on todella hienostunut, mutta Amun sopii paremmin kovempaan musiikkiin. Varsinkin Amunin haikat ja crashit rulettaa. Amuneissa hinta/laatusuhde on omasta mielestäni kaikkein paras peltimarkkinoilla.

One of a kindeja en omista yhtakaan, mutta tarkoitus olisi sellainen hommata jos löydän jostakin eikä hinta ohenna kukkaroa yli puolella metrillä.
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
Speedy
12.09.2003 00:24:26

Juu, kahta en vaihda, Premier ja Paiste..=))

Mut siis, en aio mitään heviä soittaa, vaan ihan "perinteistä" rokkia, CCRää, Hendrixiä, Vaughania, Agentsia, yms, vähä laidasta laitaan tossa genressä..=I

Mutta jos medium on niiku medium thin, nii mites sit thin ride, voisko käyttää hyvin crashina.. Meinlillä ei tainnu missään sarjassa olla 20" crashia..=( ei ainakaan Byzancessa.. Itse kun suosin enemmän isoja kun pieniä crässejä.. Vois hommata sit lisäks viel 18" crashin..=I

Nii kauppaan vaan ja käpula käteen, mutta kun kaupassa ei satu kovinmontaa vaihtoehtoa olemaan, joten pitäs tilauttaa eri vaihtoehtoja, ja siihen ei kaupansetä varmasti kovin suurissamäärin ilolla suhtaudu..=/ Varsinki ku ihan tuntematonta merkkiä alkaa kasaamaan settiä. nii ei kehtais ihan "summassa" ottaa..

Mites sit, onko noissa keskenäistä eroa paljon, kun ne kuitenki käsin taotaan, niin kuin hyvin kaks samanlaista peltiä saundaa samalle..?
U.F.O
12.09.2003 07:06:53
Kyllä löytyy 20 crash meinliltä =). Esim meinl Lightning.
Paas
12.09.2003 14:45:50
Nii kauppaan vaan ja käpula käteen, mutta kun kaupassa ei satu kovinmontaa vaihtoehtoa olemaan, joten pitäs tilauttaa eri vaihtoehtoja, ja siihen ei kaupansetä varmasti kovin suurissamäärin ilolla suhtaudu..=/ Varsinki ku ihan tuntematonta merkkiä alkaa kasaamaan settiä. nii ei kehtais ihan "summassa" ottaa..

Missäs päin suomea asustelet/ostelet peltiä? Ainakin Helsingissä päin pitäisi kyllä valikoimat olla kohdallaan, en sitten pahemmin tunne muiden kaupunkien tilannetta.
Itse asun Porvoossa eikä täällä ole mitään musiikkipuotia joten Helsinkiin tulee sitten aina lähdettyä kamaostoksille(muusiikki kamoja tietenkin).
http://nocturnalweb.net
Bacchus
12.09.2003 19:52:42 (muokattu 12.09.2003 20:00:18)
Minä en kanntata ollenkaan sellaista tapaa että kategorisoidaan pelti sarjoja muusiikkityylin mukaan. Minusta kaikki on kiinni siitä mitä oma korva sanoo.
Itse soitan metallia mutta silti suosin ohuempia
peltejä koska ne kuulostavat...

Ei pidäkään, oot ihan oikeessa. Ehkä en tarpeeks selkeesti sitä sanonut omassa tekstissäni, mutta kuten ehkä saatat huomata en puhunut paksuuksista, puhuin pellin ääniväristä (hassu sana, mutta etteköhän ymmärrä mitä tarkoitan). En suinkaan tarkoittanut sitä että rokkiin ja metalliin tarvis jotkut sentin paksuset kattopellit.=) Ei ne paksut munkaan mielestä mitenkään loistavilta kuulosta, tosin yhden power/heavy paksuisen pellin pidän aina setissä, mukavan voimakas korostus sopiviin kohtiin. Itse yleensä käytän lähinnä mediumpaksuisia, hyvä kompromissi paksuus koska ne ei oo yleensä liian hentoisia muttei liian kolkkojakaan.

Mun mielestä on ihan turhaa ehdotella Zildjianin K:ta rokkiin tai metalliin, mutta kuten jo jotkut täällä kerkes todeta niin kyllä siitäkin tykätään. Mun mielestä K:t ja Byzancet on aivan liian tummia ja hentoisia. Eiei... A customit ja Avedikset Zildjianilta itse pistäisin, Meinliltä Amunit ja OFK:t, Paisteelta Sound Formulat, 2002, Innovations, Sabianilta AA, AAX, HHX. Että semmosta...

Mutta oot ihan oikeessa siinä, ettei peltejä pidä ainoastaan sen kategorisoidun standardin mukaan valita, vaan valitsee mistä itse pitää. Tosin kyllä se musatyyli mun mielestä jonkun verran rajaa antaa.

Eipä tässä muuta. Pitäisi itsekkin jossakin vaiheessa ehtiä tutustumaan paremmin noihin meinlin pelteihin. Älä Bacchus ota tätä mielipidettä henkilökohtaisesti. Tuon vain oman näkökantani asiasta esille. Näin se homma etenee...

En ota, emmä nyt niin herkkä ole.=) Näinhän sitä keskustelua syntyy.

EDIT: Lisäys:

Mut siis, en aio mitään heviä soittaa, vaan ihan "perinteistä" rokkia, CCRää, Hendrixiä, Vaughania, Agentsia, yms, vähä laidasta laitaan tossa genressä..=I

No sit noi Byzancet saattais kyllä ihan hyvin toimia, varsinkin just isommat, 18"->, just ohuempina.

Mutta jos medium on niiku medium thin, nii mites sit thin ride, voisko käyttää hyvin crashina.. Meinlillä ei tainnu missään sarjassa olla 20" crashia..=( ei ainakaan Byzancessa.. Itse kun suosin enemmän isoja kun pieniä crässejä.. Vois hommata sit lisäks viel 18" crashin..=I

Saattaa hyvinkin toimia, kannattaa käydä kokeilemassa. Sähän voit vaikka keikkamatkalla poiketa tonne levytukkuun, siellä ainakin on valikoimaa.=)
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Paas
12.09.2003 23:47:24
En ota, emmä nyt niin herkkä ole.=) Näinhän sitä keskustelua syntyy.

Hyvä, joskus vaan tuntuu siltä että saa olla varovainen mitä sanoo kun jotkut saattavat olla niin herkkiä.
http://nocturnalweb.net
Speedy
15.09.2003 21:04:27

Noita One of Kindejä ei ees saa suomesta.. vielä...=I Vai onko joku jostain saanu?
Bacchus
16.09.2003 13:44:31
Noita One of Kindejä ei ees saa suomesta.. vielä...=I Vai onko joku jostain saanu?

Millbrookilla oli niitä useitakin, mutta en tiiä onko enää. Varmaan siinä poistomyynnissä useimmat lähteneet liikkeestä, mut muistaakseni joku mainitsi että siel pitäis ainakin joku ride olla.
Blitz
16.09.2003 18:06:36
Byzance on B20-pronssia ja Amun B8-pronssia.

Lisäksi cast bronze on lähes aina tuota B20-laatua (80% kuparia, 20% tinaa) ja sheet bronze B8:sia (92% kuparia, 8%tinaa)

Nyt taisi mennä jo vähän yli. En usko että Meinlin pojat turhaan kirjoittelee Amun-peltien pintaan (ja nettisivuillensa)Cast Bronze. Eli kyllä ne Amunitkin ihan castilla on tehty.

Byzanceille Meinlillä on oma tehdas Turkissa, ja ne valetaan juuri tuosta B20-pronssista.
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
miän vain
19.09.2003 09:15:18

Nyt taisi mennä jo vähän yli. En usko että Meinlin pojat turhaan kirjoittelee Amun-peltien pintaan (ja nettisivuillensa)Cast Bronze. Eli kyllä ne Amunitkin ihan castilla on tehty.

Byzanceille Meinlillä on oma tehdas Turkissa, ja ne valetaan juuri tuosta B20-pronssista.

Mielenkiintoista. Kun nimittäin kirjoittaessa yritin löytää tietoa amuneiden metallista, sitä ei löytynyt. Edes meinlin sivuilta. (ei sitä ole siellä vieläkään.) Ja koska yleensä noiden halvempien peltien metallista ei pidetä kovaa ääntä, oletin että kyseessä on juuri B8. Ja koska B8 on yleensä sheet bronzea, ei cast:ia...

Lisäksi muistan kuulleeni joltain myyjältä tms. että Amunit olisivat nimen omaan B8 ja sheet. Mutta tiedä häntä.

Saatoin olla väärässä - mutta näyttäkääpä ensin mustaa valkoisella.
O jee! *NAX*
Speedy
19.09.2003 11:01:05

Nyt en näistä materiaaleista muutenkaan juuri mitään tiedä, varsinkaan Meinlin kohdalla, mutta ainakin se materiaali näyttää "halvemmalta" noissa Amuneissa.. Tulee mieleen paisteen 802, mutta Byzanceissa se vaikuttaa lähinnä Zildjianin Avedikselta.. Siis tarkotan nyt pelkästään ulkonäköä.. Vaikkakin Amuneissa on musta aika "halpa saundi" kuten Paisteen 802:ssa..=I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)