Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omistatko Yamahan CS sarjalaista?
1 2 3
Mika Torvinen
02.04.2006 21:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, eli onko täällä ketään muuta joka omistaisi jotakin Yamahan CS- sarjasta? Pois suljettuna siis CS1x, CS2x ja CS6r/x.
 
Sequential Circuits Six-Trak/Roland SH-2000/Roland JD-990 Super JD/Roland PRO-E/Yamaha DX7(Master Keyboard Only)/Oberheim Matrix 1000/
polyfonken
03.04.2006 10:50:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla oli cs-5 (joka on nyt kaverilla) ja cs-15. ei oo enää mutta aion kyllä hommata itselleni jonkun isomman cs-numeron jatkossa, siinä määrin hienoja ääniä noista kohteliaista otuksista kuuluu.
 
t. (http://www.polyfonken.com/TravelSampler)
Mika Torvinen
04.04.2006 04:15:24 (muokattu 04.04.2006 04:16:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinaakohan tuo mun allekirjoitus päivittyä ollenkaan?
 
E: Ai se ei tohon ylimpään tule ollenkaan kun kirjotin sen ennen allekirjoituksen päivitystä.
 
Roland Alpha Juno 2/Roland SH-2000/Roland PRO-E/Yamaha CS-5/Yamaha DX7/Oberheim Matrix 1000/
uneksija
04.04.2006 12:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, eli onko täällä ketään muuta joka omistaisi jotakin Yamahan CS- sarjasta? Pois suljettuna siis CS1x, CS2x ja CS6r/x.
 
Mulla on CS20M, ja oon soittanu CS-15:a. Hyviä syniä, etenkin CS-15 on varsin huisi kun siinä on kaks filtteriä. Yamahojen saundia kuvailisin semmoseks "resonanssit täysillä kärpäsenpierufunkkia"-osastoksi, eli hyvä, oma saundi, mutta mitään Moog-tyylistä pehmeyttä tai mehevyyttä ei niistä hirveesti saa.
Jostain syystä tietynlaiset Yamahan saundit toimii erityisen hyvin analogidelayn läpi soitettuna... Siis tottakai joku markan Casiokin on joihinkin tarkotuksiin "kohtalainen" jos sen pistää efektien ja Space Echon läpi, eli kaikista synista voi sanoa että "hyvä delayn läpi", mutta tossa mun Yamaha CS20M ja Ibanez AD-202 -yhdistelmässä on ehkä hitusen verran jotain "extra taikaa".
 
Leikari
04.04.2006 12:44:43 (muokattu 04.04.2006 16:36:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut VG-kuntoinen CS40M reilut viisi vuotta. Duofoninen - hyöty monofoniseen, että ei leadeissa varasta ääntä. Sopii avaruusvingutuksiin - filtteri mainio ja käytän paljon LFO-modulointia. Matalat äänet mukavat - oikeasti lämpimän karu soundi & moduloinneilla saa eloa VCOihin. Yksi kaveri aina halusi ostaa, mutta onneksi löysi muualta oman.
 
En myy
 
Vanhojen jammujen soundia ei virtuaalianalogeilla saa (tosin AN-1stä en koskaan ole kunnolla testannut ja varsinkaan verrannut). CS-80 -softakin kuullostaa liian kliiniseltä vs. alkuperäinen.
 
Soitetaan jamia!
Mika Torvinen
04.04.2006 13:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vaiheessa pakko kysyä että miksi tuota Moogia pitää aina verrata syntikkaan kuin syntikkaan? :-)
 
Roland Alpha Juno 2/Roland SH-2000/Roland PRO-E/Yamaha CS-5/Yamaha DX7/Oberheim Matrix 1000/
Windreaper
04.04.2006 13:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vaiheessa pakko kysyä että miksi tuota Moogia pitää aina verrata syntikkaan kuin syntikkaan? :-)
 
Siksi, koska ihmiset kutsuivat syntikoita muinoin Moogeiksi.
 
Leikari
04.04.2006 13:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vaiheessa pakko kysyä että miksi tuota Moogia pitää aina verrata syntikkaan kuin syntikkaan? :-)
 
Siksi, koska Moog on referenssi-soitin.
 
Moog on refefenssisoitin siksi, että siinä on hyvä soundi ja ihmiset tietävät miltä se kuullostaa.
 
Soitetaan jamia!
JPQ
04.04.2006 14:23:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen taas kokeillut kaverin Yamaha cs01 synaa ja omistanut ketjun
ulkopuolisen cs1xän jossa siinäkin oli ok soundeja joitakin.
 
teroyk
04.04.2006 15:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, eli onko täällä ketään muuta joka omistaisi jotakin Yamahan CS- sarjasta? Pois suljettuna siis CS1x, CS2x ja CS6r/x.
 
En omista, mutta haluaisin omistaa.
Aika pitkänkin pennin olisin valmis maksamaan CS-80:stä. Mieleenpainuvimpia syntikoita, joita olen päässyt kuuntelemaan on CS-40m, mutta jotenkin haluaa vain sarjan parhaan.
 
Mika Torvinen
04.04.2006 15:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä hinnoissa CS-10, CS-15 ja CS-30 liikkuvat? Olisi mukava kerätä nuo kaikki.
 
Roland Alpha Juno 2/Roland SH-2000/Roland PRO-E/Yamaha CS-5/Yamaha DX7/Oberheim Matrix 1000/
Leikari
04.04.2006 16:14:17 (muokattu 04.04.2006 16:37:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika pitkänkin pennin olisin valmis maksamaan CS-80:stä.
 
Mikäli on paremmista syntikoista kiinnostunut ja haluaa takuulla kunnossa olevan niin kannattaa seurailla tätä:
 
http://www.rlmusic.co.uk/mals_site/sale_stock_01.html
 
Cs-80:n hinta (sitten kun taas saatavilla) on näköjään noussut sitten viimeisen - reilu vuosi sitten oli kaksikin yhtä aikaa myynnissä.
 
edit: tsekatkaapa muuten tuolta demo-mp3:set - - noistakin tulee esille kuinka jammut sopivat erityisesti "alakuloon" - - ja paras esimerkki on tunnetusti Blade Runnerin soundtrack! CS40:stäkin lähtee sellainen matala pörinä, joka tuo tietyn uhkan ja uskottavuuden. Moogi on aivan liian lämmin ja "musikaalinen" so. soinnikas, mikäli sellaista tavoittelee.
 
Soitetaan jamia!
Thomy
04.04.2006 18:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vaiheessa pakko kysyä että miksi tuota Moogia pitää aina verrata syntikkaan kuin syntikkaan? :-)
 
Eikös homma mene kuitenkin niin päin että syntikkaa kuin syntikkaa verrataan Moogiin...?
;-)
 
uneksija
05.04.2006 15:30:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut VG-kuntoinen CS40M reilut viisi vuotta. Duofoninen - hyöty monofoniseen, että ei leadeissa varasta ääntä. Sopii avaruusvingutuksiin - filtteri mainio ja käytän paljon LFO-modulointia. Matalat äänet mukavat - oikeasti lämpimän karu soundi & moduloinneilla saa eloa VCOihin. Yksi kaveri aina halusi ostaa, mutta onneksi löysi muualta oman.
 
Mää oon joskus miettiny että pitäiskö "päivittää" Yamaha eli metsästää tommonen CS40M jostain ja myydä toi CS20M, mutta oon miettiny, että onkohan se kuitenkaan sen arvoista. Se mikä meikää lähinnä kiinnostaa CS40M:ssä on sen ring modulaattori, sellasta ihmettä kun ei yhestäkään mun synasta löydy, mutta mulle on vähän epäselvää että minkälainen ring modulaattori tossa CS40M:ssä on. Joissain synissahan se on semmonen, että ring modulaattorin toiseen inputtiin menee synan toinen oskillaattori ja toiseen toinen, mikä aiheuttaa sen, että lopputuloksessa on ring mod. -efekti mutta se on silti harmooninen ja sillä saundilla voi soittaa melodioita jne. Jostain taas heräs epäilys, että tossa CS40M:ssä ois semmonen (tyhmä) ring modulaattori, että sillä on oma oskillaattori (niinkun itsenäisissä efekti-ringmodeissa), ja lopputuloksena on lähinnä epäharmoonisia, kaaoottisia ring modulaattori -ääniä eikä semmosia millä vois soittaa esim. selkeitä melodioita tms. Sinä kun kerta omistat ko. vehkeen niin voisitko hiukan valaista asiaa?
 
Esimerkki vähän samantapasesta asiasta: Mun Akai VX600 -synassa on crossmodulaatio-efekti, eli siis FM-efekti, mikä tarkottaa sitä, että toisen oskillaattorin taajuuttaa voi moduloida toisella oskillaattorilla, niiku esim. Minimoogissa tai tossa mun venäläisessä Altair-synassa, mutta aika vähän on tyhmää että heti kun tossa Akaissa kytkee sen ominaisuuden päälle niin se vireen "träkkääminen" menee ihan päin hanuria ja tuloksena on just vaan semmosia kaoottisia tuomiopäivän saundeja, joilla ei voi ees soittaa Ukko Nooaa p*rkele. Tosi tyhmää. (itseasiassa vaikka ominaisuuden pelkästään laittaisi päälle, ja säätäisi modulaation määräksi "nolla", eli silleen, että FM:llä ei oo ees vaikutusta, menee vire silti ihan mettään, ihan ku se ois suunniteltu tommoseks tyhmäks!)
 
Leikari
05.04.2006 17:20:07 (muokattu 05.04.2006 18:30:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinä kun kerta omistat ko. vehkeen niin voisitko hiukan valaista asiaa?

 
Speedin ja depthin kun vääntää riittävästi oikealle irtoaa kyllä "gamelan bellsit" yms. ;-) - - pystyy kyllä soittamaan melodioita. En ole huomannut myöskään eroa, että käyttääkö osc 1:n vai osc 2:n kanssa (siis, mikäli samat asetukset muuten) eivätkä oskillaattorin säätäminen vaikuta toiseen vaikka ring-mod on päällä.
 
Manualin mukaan ring oscillatorin suurin taajuus on 500 hz (0,5-500) - - sikäli ilmeisesti kuitenkin oma oskillaattorinsa. Perusäänenkorkeus siis noudattaa aina koskettimella soitettua soitettaessa (ihan kokeilin varmistaakseni juuri), mutta sävy pysyy ring-modulatorilla ohjatun mukaisena (paitsi taas, että miten EG:n on säätänyt). Ringmodulatorin päälle/pois -kytkeminen ei mitenkään sekoita laitetta.
 
Härveli on tosiaan iso ja painava rohjo. Joskus aina ihmettelee, että mitä sillä tekee - varsinasesti kunnon sointujakaan kun ei voi soittaa (toki 2-äänisyys kulloinkin sopivalla intervallilla soitettuna antaa matalalla leveyttä ääneen - ja tuo on kyllä ko. soittimen luonne huomioiden etu ainakin minun käytössäni vs. cs-20m). Kun pistää virran päälle ja alkaa testailemaan niin mieli aina muuttuu. Vaikka kerran oli jo vähällä lähteä. Pitäisi tehdä sille joku kunnon laatikko roudausta varten - nykyisin se on reissuun otettuna muiden romppeiden päällä johonkin mattoon käärittynä.
 
Cs20.stä ei ole kokemusta, mutta jos siitä pidät niin sopivasti vastaantullessa kyllä nelikymppistä suosittelen - - vaikka en kyllä myöskään tiedä, että onko yksin ring-mod:n tai muunkaan (monofinen --> duofoninen, enemmän muistipaikkoja ;-)) vuoksi sen arvoista - perussoundihan on sama. Väliraha saattaisi olla noin puolet cs-20:n arvosta vastaavankuntoiseen nelikymppiseen verrattuna. En tosin ole E-bayn hintoja seurannut.
 
edit: tarkistin - ringmodulator soi "on" -asennossa yksinkin "speedin" mukaisella taajuudella kun osc-1 ja osc-2 on väännetty hiljaisiksi. VGA:N ENV vaikuttaa äänen kestoon. Erillinen oskillaattori siis on, mutta melodioitakin voi soittaa.
 
kitaraspedu-ring-modulaattoreista minulla ei ole kokemusta.
 
Soitetaan jamia!
teroyk
05.04.2006 18:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli on paremmista syntikoista kiinnostunut ja haluaa takuulla kunnossa olevan niin kannattaa seurailla tätä:
http://www.rlmusic.co.uk/mals_site/sale_stock_01.html

 
Toi on kyllä huippua, että kunnostetaan ja annetaan 6 kuukauden takuu, mutta siitä saa maksaakkin....itse olisin valmis maksaa "vain" vähän yli 2000 euroa takuuttomasta käytetystä.
 
Cs-80:n hinta (sitten kun taas saatavilla) on näköjään noussut sitten viimeisen - reilu vuosi sitten oli kaksikin yhtä aikaa myynnissä.
 
Odottelin, että hinta laskisi, kun jotkut erehtyis alkaa käyttämään virtuaali CS-80:iä, mutta tais käydä toisinpäin...oppivat arvostamaan entistäkin enemmän.
 
Mika Torvinen
05.04.2006 18:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, mitä hintaa Suomessa noista CS-20M ja CS-40M syntikoista pyydetään? En ole kertaakaan nähnyt myynnissä mutta molemmat kiinnostaisi kovin. eBayssä meni joku aika sit CS-20M 400€:lla.
 
Roland Alpha Juno 2/Roland SH-2000/Roland PRO-E/Yamaha CS-5/Yamaha DX7/Oberheim Matrix 1000/
Leikari
05.04.2006 18:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, mitä hintaa Suomessa noista CS-20M ja CS-40M syntikoista pyydetään? En ole kertaakaan nähnyt myynnissä mutta molemmat kiinnostaisi kovin. eBayssä meni joku aika sit CS-20M 400€:lla.
 
Koskapa jammut ovat rolandeja harvinaisempia, mutta parempien laitteiden osalta kuitenkin haluttuja niin hinnat ovat spekseiltään vastaaviin roluihin kovemmat (paitten sh-101).
 
Pitäisin myydessä tuota neljääsataa miniminä - viittäsataakin voisi yrittää. CS-40m:lle sitten puolet päälle on aivan realismia eikä vielä riistoa.
 
CS:thän ei sitten mitään yleiskäyttötrance-koneita ole, mutta toki kalvavat surinat halutessaan saa. Ennemminkin kaikenlaiseen vanhan koulun synamaalailuun ja hidastempoiseen UG-pöristämiseen soveltuvia - IMHO.
 
Soitetaan jamia!
Mika Torvinen
05.04.2006 19:07:25 (muokattu 05.04.2006 19:07:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
CS:thän ei sitten mitään yleiskäyttötrance-koneita ole, mutta toki kalvavat surinat halutessaan saa. Ennemminkin kaikenlaiseen vanhan koulun synamaalailuun ja hidastempoiseen UG-pöristämiseen soveltuvia - IMHO.

 
Jos tämä oli minulle tarkoitettu, niin olen siitä hyvin tietoinen. Jos katsot tuota nykyistä setuppia niin et varmastikaan löydä siitä yhtään "yleiskäyttötrance-konetta". ;)
 
Ja vaikka tuo ääninäyte linkki viekin sivulle johon tuli trancea pelkästään, se ei tarkoita ettenkö tekisi muutakin. Teen mm. spacesynthiä (80's synthdance), electro/electronic/breakbeat yms.
 
Roland Alpha Juno 2/Roland SH-2000/Roland PRO-E/Yamaha CS-5/Yamaha DX7/Oberheim Matrix 1000/
Leikari
05.04.2006 19:11:19 (muokattu 05.04.2006 19:31:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tämä oli minulle tarkoitettu.
 
Oli kyllä - aivan vaan vilpittömässä kuluttajavalistusmielessä ;-)
 
edit: the glory of the space (vocoder mix) pääsee mun seuraavalle mikseri.net -kokoelmalle - - semmoista kun autossa soittaa niin saa taas viitostiellä ylinopeuspäiväsakkoa (...kele sitä viimestäkin - kallista on ilmaismusa - - piti kirjoittaa ylimääräinen matkalasku ;-P
 
(jep - viikonlopuksi karmaa hakkaamaan ja moogia pörisyttämään jatsirumpalin ja parin puhaltajan kanssa!! kuuntelen sitten matkalla vuorotellen captain beefheartin grow fins rarities (5cd) ja muun autoon sopivan oikean musiikin kanssa...)
 
Soitetaan jamia!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «