Sitähän se ois parhaillaan. Ajattaran Pasi Koskinen sano, ett tää mitä se tekee on semmosta musaa mitä hän levykaupasta ite ostais. Aika monilta muiltakin on tuon henkistä kommentia kuultu ja mikäs siinä pakkohan se biisi on jonkun korvissa arvottaa, joten miksei sitten omissa. Kyllä minä ainakin pyrin tekemään - ainakin sen tyylistä - musiikkia, mistä itse tykkään. "Open hands to the wind." |
Kimmo72 05.04.2006 02:38:38 (muokattu 05.04.2006 02:44:19) | |
---|
Voisinpa kuunnella omaa musiikkia, varsinkin laulua, jokun toisen korvin. Moni sanoo että uitun hyvältä kuulostaa, mutta itseäni lähes hävettää enkä voi sitä tehdä selvinpäin. En jaksanut lukea koko ketjua.. Sorry. E: nyt luin. :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Bee-äf 05.04.2006 08:28:41 | |
---|
Tämänkö takia suurin osa popmusiikista on niin hemmetin tylsää... no jos haluaa tehdä sitä turvallista samaa vanhaa niin mikäs siinä. hyvinhän se tuntuu myyvän. Mun mielestä lähes kaikki "uusi" on vain nokkelia tapoja yhdistellä ja tulkita vanhaa. Elvis soitti mustien musiikkia valkoisille pennuille. Beatles yhdisteli estottomasti iskelmää ja Rock'n'rollia, Hendrix veti vanhat Bluestemput sadanteen potenssiin. Bowie yhdisti musikaalimaailman ja Velvet Undergroundin. Motörhead pani perinnerokkiin 100 db lisää, Metallica pisti Motörheadiin 100 bpm lisää jne... With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Kapane 05.04.2006 12:31:28 | |
---|
Mun mielestä lähes kaikki "uusi" on vain nokkelia tapoja yhdistellä ja tulkita vanhaa. Elvis soitti mustien musiikkia valkoisille pennuille. Beatles yhdisteli estottomasti iskelmää ja Rock'n'rollia, Hendrix veti vanhat Bluestemput sadanteen potenssiin. Bowie yhdisti musikaalimaailman ja Velvet Undergroundin. Motörhead pani perinnerokkiin 100 db lisää, Metallica pisti Motörheadiin 100 bpm lisää jne... Näin se on ja kun soittokamat ovat aikojen saatossa muuttuneet, niin on soundi sitäkin kautta muuttunut. Skenehuora jo 4 vuotta. |
Torniojaws 05.04.2006 15:11:39 | |
---|
Mikä biisintekijä se semmonen on joka ei voi edes omaa musiikkiaan kuunnella? Itse teen omassa bändissä sellaista musiikkia jota itse juuri kuuntelisin, osittain myös pakosta kun en tiedä yhtään bändiä joka tekisi vastaavaa :P Mutta musiikin kehityshän on aina ollut vanhojen juttujen yhdistämistä uusiin ideoihin tai yhdistelmiin, josta saadaan uutta. Ei niitä nuotteja ole kuin 12 kpl lännessä, niin kyllä ne rajat ovat tulleet jo aikoja sitten vastaan uuden luomiselle tyhjästä. |
Von Blåmberg 05.04.2006 16:35:44 | |
---|
Mutta musiikin kehityshän on aina ollut vanhojen juttujen yhdistämistä uusiin ideoihin tai yhdistelmiin, josta saadaan uutta. Tämän takia biisinikkareiden kannattaakin kuunnella musiikkia mahdollisimman laajalla skaalalla, ettei pääse sisäsiittoisuus iskemään. "Since when did mediocrity and banality become a good thing....? I want my children to listen to people who FUCKIN' ROCK!!!!!!" |
Ari-77 05.04.2006 17:37:49 | |
---|
Jos se sitten on tyhmän kuuloista? Varmaan sama efekti, kun omasta mielestä oma penis on liian pieni, mutta silti on kaikille kelvannut, keille on tarjonnut. Tuntuu että nenässä on hillitön finni, jota kukaan muu ei kuitenkaan sitten edes huomaa. Nenä iso, tukka huonosti, farkut ei istu ja korvatkin on höröllään. Everybody Needs Dancemusic , sometimes... |
migreeni 05.04.2006 20:47:50 | |
---|
Näin pääsee tapahtumaan harmittavan usein...noh..se jos mikä nostaa itsetuntoa...vielä ärsyttävämpää on se, että radioissa soivat biisit on huonompia kuin meillä.. Nykyään muuten tuntuu siltä että radio on nimenomaan keksitty paskaa musiikkia varten. |
Torniojaws 05.04.2006 20:56:52 | |
---|
Nykyään muuten tuntuu siltä että radio on nimenomaan keksitty paskaa musiikkia varten. Vai toisinpäin? |
J.Caven 06.04.2006 08:33:13 | |
---|
Onko se sillee että oma musa kuulostaa vain omaan korvaan tyhmältä ja muulle maailmalle ihan kuunneltavalta? Vai onko se niin että jos se kuulostaa itestä tyhmältä niin se myös kuulostaa muuallekkin tyhmältä? No, tyhmää ja tyhmää... Mutta niin se ainakin tuntuu menevän, että suuri osa omasta matskusta, joka omana matskuna tuntuu loistavalta, kuulostais toisten esittämänä yhdentekevältä. (Siks suurin osa bändeistä kuulostaa yhdentekeviltä.) Mutta taas omat pienet fibat / "tyhmyydet", jotka toisten esittäminä saattais kuulostaa ihan ok:lta, paisuu omassa päässä huikeiks flopeiks. Luonnollista tuo on tietenkin, koska omaan tavaraan on tunneside niin paljon voimakkaampi, että se korostaa fiiliksiä molempiin suuntiin. Epäselvä |