Eli siis toi yhteinen maa kytketään runkoon, jos semmoinen mahdollisuus on? Mikserin runko on monesti se fiksu paikka, jos käytössä multsari. Mut pelkillä XLR-päillä hankala toteuttaa viuhkassa. Tällä tavalla vältetään mm. kahden tiskin käytössä toisinaan syntyvät ongelmat phantomin kanssa (= tiskien rungot yhdessä). Silloin voidaan itse kanavien maat irrottaa siitä tiskistä, joka ei phantomia syötä. Joissain kaukokaapeleissa se onnistuu joko yhdellä nupilla tai sitten tai jollai hyppylankasysteemillä. Joissain taas voidaan irrottaa nimenomaan se tiskien runkojen kytkentä yhteen (tai molemmat). Tapoja on monia ja uset niistä jopa toimivat. Muuntajaerotetuissa kaukokaapeleissa noi rungot on yleensä kytketty yhteen ja vain ongelmatapauksissa se lenkki katkaistaan. miffe |
moder 29.08.2011 15:20:52 (muokattu 29.08.2011 15:21:41) | |
---|
Eli siis toi yhteinen maa kytketään runkoon, jos semmoinen mahdollisuus on? Mikserin runko on monesti se fiksu paikka, jos käytössä multsari. Pieni tarkentava kysymys. Oon tekemässä kaukokaapelia Cordialin CMG 16-letkusta, jossa on siis yhteinen suojavaippa johtimien päällä. Viuhkapäähän aattelin kytkeä suojavaipan monoplugin ringiin, jolloin yhteys mikserin runkoon tulee helposti tökkäämällä kyseinen plugi mihin tahansa joutilaaseen plugireikään mikserissä. Mut mites lavarasian pää, kytketäänkö suojavaippa mihinkään? vai liitinten runkoon? |
miffe 31.08.2011 04:16:51 | |
---|
moder: Pieni tarkentava kysymys. Oon tekemässä kaukokaapelia Cordialin CMG 16-letkusta, jossa on siis yhteinen suojavaippa johtimien päällä. Viuhkapäähän aattelin kytkeä suojavaipan monoplugin ringiin Älä turhaan, koska tarpeettoman hankala jo siitä syystä, että TS-plugissa ei ole ringiä ollenkaan. turkulainen |
moder 01.09.2011 12:24:56 | |
---|
Tai siis plugin runkoa tietenkin tarkoitin, sehän on yhteydessä mikserin suojamaahan. Mutta siis lavarasian päästä ei suojavaippaa mihinkään kiinni? |