Aihe: Kitaran kanssa tämmöinen..
1 2
jummijammi
04.04.2006 20:27:55
Eli ajattelin hankkia jonkinlaisen mikserin ja PA-kaiuttimet kitaran ja behkun X V-ampin kaveriksi. Onko tämä terveellistä? Laskeskelin että tulisi ehkä vähän halvemmaksi kuin uusi vahvistin. Ajattelin jotain tämmöistä yhdistelmää:

http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … er_ub1204pro_eurorack_prodinfo.html

ja

http://www.thomann.de/thoiw3_ev_sx80we_prodinfo.html
näitä ehkäpä kaksi

Onkos nyt mitään järkeä?
tommiot
04.04.2006 20:29:56
Millä ajattelit vahvistaa äänen?

Tuo 8" EV on melko pieni.
-septimisti-
04.04.2006 20:30:40 (muokattu 04.04.2006 20:31:03)
Onkos nyt mitään järkeä?

Ei, sillä noista kolmesta vehkeestä ei kuulu pihaustakaan. Siihen tarvitaan vahvistin vielä.

Muut pohtikoot asiaa syvällisemmin.
Quu
04.04.2006 21:23:05 (muokattu 04.04.2006 21:26:44)

Osta suoraan joku PA-setti, niin saat äänenkin... Ja mahtuu sellainen setti takuulla tuohon (ehkäpä) ~600euron budjettiisi.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Jesus_Plastica
05.04.2006 01:48:04
Kyllähän tuohon pelkkä aktiivikaiutin riittää, behkusta vaan sitten säädöt.
JuSu
05.04.2006 08:23:36
Kyllähän tuohon pelkkä aktiivikaiutin riittää, behkusta vaan sitten säädöt.

Juuri näin.

Mutta suosittelisin silti oikean kitaravahvistimen hankintaa. Ainakin mä sain säädeltyä paremmat soundit mallintavasta etusesta ajamalla melkeinpä mihin tahansa kitaravehkeeseen (mieluiten tietty suoraan päätteeseen esim. efektilenkin paluun kautta) verrattuna aktiivikaappiin tai suoraan linjaan soittamiseen.

Makuasioita varmaan nämäkin. Toki tuo PA-tzydeemi tuntuu houkuttelevalta, mutta testaa huolella ennen ostamista.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
min
05.04.2006 09:43:12
Itse ostin Behkun KX1200 kiipparivahvarin POD xtl:n kaveriks. Täytyy kehasta kyllä nyt, notta TOIMII. Mökää lähtee, eikä soundi silti hajoa. Eikä muuten maksakkaan hirmusesti.
kivi
05.04.2006 09:54:25
Itse ostin Behkun KX1200 kiipparivahvarin POD xtl:n kaveriks. Täytyy kehasta kyllä nyt, notta TOIMII. Mökää lähtee, eikä soundi silti hajoa. Eikä muuten maksakkaan hirmusesti.

Verrattuna mihin?

Kyllä mäkin olin lapsena sitä mieltä, että se Eka Oikea vahvistin - jonkun urheiluhallin komentojärjestelmästä irroitettu 1930-luvun Teleste - oli varsin toimiva peli, kun vertasin sitä niihin putkiradioihin joilla sitä aiemmin soittelin.

Itse asiassa, nyt noin kahdetkymmenet kitarakamat myöhemmin, se voisikin olla taas mun mielestäni hyvä. Mutta en silti lähtisi suosittelemaan.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa ostaa erikseen kitaralle tehty vahvistin, ja jättää ne V-Ampit ja Podit kotisoitteluun. Kitaran laittaminen kalliiseenkin PA-settiin on aina huonompi ratkaisu kuin erillisvahvistin.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
min
05.04.2006 10:38:52
Verrattuna mihin?

Kyllä mäkin olin lapsena sitä mieltä, että se Eka Oikea vahvistin - jonkun urheiluhallin komentojärjestelmästä irroitettu 1930-luvun Teleste - oli varsin toimiva peli, kun vertasin sitä niihin putkiradioihin joilla sitä aiemmin soittelin.

Itse asiassa, nyt noin kahdetkymmenet kitarakamat myöhemmin, se voisikin olla taas mun mielestäni hyvä. Mutta en silti lähtisi suosittelemaan.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa ostaa erikseen kitaralle tehty vahvistin, ja jättää ne V-Ampit ja Podit kotisoitteluun. Kitaran laittaminen kalliiseenkin PA-settiin on aina huonompi ratkaisu kuin erillisvahvistin.

Onko huono päivä? Ootko koskaan testannut ko. yhdistelmää? Kyllä itsekkin olen elämäni aikana soitellut jos jonkinmoisilla vehkeillä (halvoilla, hintavilla, huonoilla, hyvillä). Tämä yhdistelmä oikeasti on hyvin lähellä sitä "oikeaa putki" soundia. Tästä oikeasti saa sen "puntit tutisemaan" potkun, soundin ollessa silti lämmin ja erottuva. Eikä kuulosta miltään digi-sirinältä. Itse olen joka tapauksessa tyytyväinen. Hinta/laatu on aivan varmasti kohdallaan.
Guitar Hero
05.04.2006 11:53:49 (muokattu 05.04.2006 11:55:11)
Tämä yhdistelmä oikeasti on hyvin lähellä sitä "oikeaa putki" soundia. Tästä oikeasti saa sen "puntit tutisemaan" potkun, soundin ollessa silti lämmin ja erottuva. Eikä kuulosta miltään digi-sirinältä. Itse olen joka tapauksessa tyytyväinen. Hinta/laatu on aivan varmasti kohdallaan.

Anteeks nyt vaan - varmaan huono päivä. Behku ja pod ei ainakaan mun korvaan kuulosta "oikealta putkisoundilta". Kutsu mua vanhanaikaiseksi, mutta munsta oikea putkisaundi lähtee oikeasta putkivehkeestä; Ei mistään digi-sirinämallinnusmultiefektihienoudesta. Ja mähän oikeasti tiedän, oikeasti asian useaan kertaan kokeneena, että kitara pa:n läpi kuulostaa aivan kauhealta.

noniin tuhotkaa mut, mä olen puhunut

edit: tosta sun kirjoituksesta puuttui vain "been playing for 35 years and i've NEVER...." sori sori, turha provo, elä lyö :)
Come to the dark side. We have cookies
Da Make
05.04.2006 12:36:48
Anteeks nyt vaan - varmaan huono päivä. Behku ja pod ei ainakaan mun korvaan kuulosta "oikealta putkisoundilta". Kutsu mua vanhanaikaiseksi, mutta munsta oikea putkisaundi lähtee oikeasta putkivehkeestä; Ei mistään digi-sirinämallinnusmultiefektihienoudesta. Ja mähän oikeasti tiedän, oikeasti asian useaan kertaan kokeneena, että kitara pa:n läpi kuulostaa aivan kauhealta.

noniin tuhotkaa mut, mä olen puhunut

edit: tosta sun kirjoituksesta puuttui vain "been playing for 35 years and i've NEVER...." sori sori, turha provo, elä lyö :)

Repesin. Ja olen samaa mieltä.

Mutta silti tuo voi olla aivan toimiva setti, kiippari vahvistin ja mallintava. En usko sen todellakaan olevan täysin putkisoundinen, mutta soundi voi (kuulemma) olla hyvä sen olematta putkisoundi.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
kivi
05.04.2006 14:05:28 (muokattu 05.04.2006 14:06:30)
Onko huono päivä? Ootko koskaan testannut ko. yhdistelmää?

Ei ole huono päivä, kiitos kysymästä. Päivä on mitä mainioin.

Ja olen käyttänyt Podia, sekä pefletti- että pro-mallia, ihan hyvällä menestyksellä; en suinkaan kuulu niihin jotka tyrmäävät koko ajatuksen mallintavista naurettavana. Niillä on oma käyttötarkoituksensa.

Mutta kun kitaran soittamiseen liittyy todella paljon muutakin, kuin että kitara kuuluu ja kuulostaa suunnilleen oikealta. Kitaran soittaminen kovaa ja hyvällä meiningillä on jonkinlainen uskonnollis-seksuaalinen kokemus parhaimmillaan, jotain aivan muuta kuin että "sieltä nyttulee oikeita ääniä oikeaan aikaan".

Ja mä olen aivan satavarma, että sitä fiilistä ei saa mallinnin+laulukamat -yhdistelmällä. Eihän sitä saa korvamonitoreillakaan, vaikka olis kuinka hyvät, ellei lavalla muuten ole kompensoivaa äänenpainetta. Jostain pitää saada se lahkeiden lepatus.
:-)

Sen sijaan olen kyllä kokeillut hyvällä menestyksellä yhdistelmää, jossa on täysillä paahtava Hiwatt+Marshall -tuplastäkki keskellä ja mallinnettu kitara kaiun kanssa laidoilla erillisen stereopäätteen ja kokoaluekaappien kanssa
:-D

Mutta siis - "sen" fiiliksen voi kyllä saada tavallisella combollakin.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Krice
05.04.2006 15:03:56

Minä olen sitä mieltä, että mallintavia kannattaa välttää niin hyvin kuin osaa.
Ziggy Bubba
05.04.2006 15:44:44

Mulla on kotikäytössä POD XT Live ja Behringerin Truth 2030A pari, ja hyvin skulaa. Samat purkit toimivat pätevästi myös biisinteossa...

Ei olisi ehkä tuo mallintava-aktiiviskobe-yhdistelmä mun eka valinta treeneihin tai keikalle.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
joukov
05.04.2006 18:18:00
Älkäähän nyt taas alkako tappelemaan. Mallintava vs. ei mallintava -sota on ihan turhaa, kuulostatte ihan sarjakuvasta raivostuneilta äärimuslimeilta. ; ) Jos jonkun mielestä mallintavat on pelkkää paskaa niin ehkä voisi pitää turpansa kiinni jos ei ole mitään kehittävää sanottavaa. Jokaisella on oma mielipide ja eri soundit miellyttävät eri ihmisiä. Jos joku haluaa soittaa PA:n kautta niin silloin kannattaisi miettiä parasta PA-systeemiä, eikä alkaa tarjoamaan muita vaihtoehtoja vain sen takia, että se on omasta mielestä paras.
P-Nut
05.04.2006 18:33:45 (muokattu 05.04.2006 18:35:02)

Älkäähän nyt taas alkako tappelemaan. Mallintava vs. ei mallintava -sota on ihan turhaa, kuulostatte ihan sarjakuvasta raivostuneilta äärimuslimeilta. ; ) Jos joku haluaa soittaa PA:n kautta niin silloin kannattaisi miettiä parasta PA-systeemiä, eikä alkaa tarjoamaan muita vaihtoehtoja vain sen takia, että se on omasta mielestä paras.

Joo turha tuosta on sinäänsä alkaa väittelemään vaikka kuinka mieli tekisi jotain töräyttää. Tämä ketju voisi vaan jäädä helposti kohtuullisen tyhjäksi jos tänne ei sais vaihtoehtoja SUOSITELLA...ihan suositella eikä sanoa mikä on oikea ja väärä. Ketjun aloittajan kysyi vielä "onkos mitään järkeä ?" Itse en ole PA-kamojen kautta soitellut, joten en osaa siitä mitään sanoa, mutta kitaran soittoa ajatellen ainakin se kitaraa varten suunniteltu vahvistin olisi ainakin se yksi varmasti toimiva ratkaisu. Varsinkin jos haluaa PA-kamoihin laittaa rahaa niin neuvoisin kuitenkin kokeilemaan vielä varsin samaan hintaan saatavaa kitaravahvistinta. Päätöksen voi tehdä ihan sitten sen mukaan kummasta pitää.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Jucciz
05.04.2006 19:42:29
Minä olen sitä mieltä, että mallintavia kannattaa välttää niin hyvin kuin osaa.

Se on helppo uskoa kun katsoo soittokamaluetteloasi. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Invader
05.04.2006 19:45:30
Minä olen sitä mieltä, että huonoja mallintavia kannattaa välttää niin hyvin kuin osaa.
Tai sitten ei..
min
05.04.2006 21:37:04
huonoja

My point as well!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)