Dutteri 18.02.2006 13:47:22 | |
---|
Olen huomannut tässä lähiaikoina, että olen hyvin aktiivisesti virkannut ja kutonut kaikenlaista pikkujuttua (ja vähän isompaakin juttua) lähiaikoina. Näin talven kynnyksellä valmistuu jatkuvasti kaikkea villasukista ponchoihin ja siitä kaulahuiveihin. Kaikenlaisia kolmiohuivejakin on tullut valmisteltua ja muutamia tilaustöitäkin on tullut aherrettua. Joskus tulee sitten enemmän ommeltua vaatteita, mutta näin talven aikoihin on tosi kiva tehdä kaikenlaista noilla puikoilla ja virkkuukoukulla. Mitä te teette ja millä ja millaisia niistä on tullut? "Äitit keittää ja määrää, ja isit tekee töitä" -Tuukka 3weeIMIK #13 Pastilli? |
Mimi 18.02.2006 14:22:36 | |
---|
Kynsikkäät itselleni neuloin tuossa pari vuotta sitten syksyllä, ne on hyvät. Jokusen paidan olen ommellut ja semmoisen jänskän joskus muinoin muotia olleen lippalätsän. Lähinnä tuo näpertäminen on jäänyt koulun käsityötunteihin, mutta jotain pientä tulee aina nykyisinkin tehtyä, vaikka ei ole enää niitä käsityötunteja. Viikko sitten väkersin painaa mulle hienon paidan ja tuossa talven tullessa tein mulle tuommosen korvapipon (joka näyttää ihan pannumyssylle, kun sen ottaa pois päästä). Kolmiohuivia olen suunnitellut. Ylppärilahjaksi ajattelin ompelukonetta toivoa, jotta voisi alkaa vähän enemmän tekemään kaikkea :) Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari." Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari." |
tigrushka 18.02.2006 14:23:12 | |
---|
Rakastan kutomista! Olen kutonut villapaitoja ja villatakkeja. Saatan olla kutomatta pitkiä aikoja, jopa vuosia, mutta sitten kun saan puuskan niin jälkeä syntyy. Tykkään myös virkkaamisesta ja olen tehnyt pari hartiahuivia. Eniten tykkään kutoa jämälangoista, raitoja tai kirjoneuletta. On hauska irrotella eriväristen, -vahvuisten ja -laatuisten lankojen kanssa. Mutta tekokuitujen osuus ei saa ylittää 20% langan materiaaleista! Tästä olen ehdottoman tarkka. Mohair ja angora ovat ihania, samoin alpakka, mutta eniten tulee tietysti käytettyä lampaanvilaa. I got stripes ^..^ |
Jani The Rock 18.02.2006 14:47:16 | |
---|
Hattunauhoja, bootsiremmejä, vöitä ja sellasia on tullut tehtyä. Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
khm 18.02.2006 15:48:12 | |
---|
ohan tässä tullu tehtyä kaikenlaista mm. liivi, muutamat housut, farkkutakki, toppi, huppari ja paita. alalle kun opiskelen Olé! |
Dutteri 18.02.2006 17:28:25 | |
---|
Näyttäkää mulle kuvia! Mun intohimonani on tällä hetkellä tehdä ponchoja. Kaikenvärisiä. Hähä. Hiton paksut puikot (8-10) ja virkkuukoukku 8. Valmistuu parissa tunnissa yks. "Äitit keittää ja määrää, ja isit tekee töitä" -Tuukka 3weeIMIK #13 Pastilli? |
tigrushka 18.02.2006 17:32:32 (muokattu 18.02.2006 17:35:21) | |
---|
I got stripes ^..^ |
Salaud 18.02.2006 17:34:52 | |
---|
Mä en niinkään väsää vaatteita, mutta kun vaatetukussa/tekstiili-silkkipainossa töissä olen, niin tulee usein painatettua omia printtejä paitoihin ym. tuotteisiin. Saa niistä omanlaisia sillä tavoin. - I feel like an astronaut in a submarine - |
Dutteri 18.02.2006 18:31:45 | |
---|
"Äitit keittää ja määrää, ja isit tekee töitä" -Tuukka 3weeIMIK #13 Pastilli? |
tigrushka 18.02.2006 18:43:04 (muokattu 18.02.2006 18:43:26) | |
---|
Mä en oo villatakkia tehnyt ikinä. Voisi kyllä tehdä joskus. Miten se tehdään? en ole villapaitaakaan tehnyt. Jos jokin ohje olisi jossain niin olisi mukava. Tuo raitapaita on sitä maailman helpoin tehdä: aina oikein -neuletta ja suorista kappaleista, joten sellaisen tekeminen ei ole konsti eikä mikään. Ensin otat mitat jostain jo olemassaolevasta vaatteesta tai mittaat itsesi, ne olennaiset luvut ovat vartalon(=rinnan)ympärys, paidan pituus ja hihan pituus. Sitten teet mallitilkun, josta lasket ns tiheyden, eli sen montako silmukkaa ja vastaavasti kerrosta on 10 cm matkalla. Sitten lasket paljonko silmukoita tarvitaan ja alat kutoa... Pääntien pyöristyksessä pitää päätellä silmukoita keskeltä porrastetusti, ja jos haluaa kauluksen niin siihen poimitaan silmukat reunasta. Villatakissa pitää tehdä ne reunakantit, jotka ovat jo vähän työläämmät: niihin joko poimitaan silmukat reunasta tai kudotaan erilliset nauhat jotka ommellaan kiinni reunoihin. Ohjeita on joissain lehdissä, kirjastoista saattaa myös löytyä kirjoja aiheesta ja niissä on yleensä hyvin selkeät ja perusteelliset ohjeet. Mulla oli muuten koulussa 6 käsitöissä... ;D I got stripes ^..^ |
Dutteri 18.02.2006 19:04:53 | |
---|
Tuo raitapaita on sitä maailman helpoin tehdä: aina oikein -neuletta ja suorista kappaleista, joten sellaisen tekeminen ei ole konsti eikä mikään. Ensin otat mitat jostain jo olemassaolevasta vaatteesta tai mittaat itsesi, ne olennaiset luvut ovat vartalon(=rinnan)ympärys, paidan pituus ja hihan pituus. Sitten teet mallitilkun, josta lasket ns tiheyden, eli sen montako silmukkaa ja vastaavasti kerrosta on 10 cm matkalla. Sitten lasket paljonko silmukoita tarvitaan ja alat kutoa... Pääntien pyöristyksessä pitää päätellä silmukoita keskeltä porrastetusti, ja jos haluaa kauluksen niin siihen poimitaan silmukat reunasta. Villatakissa pitää tehdä ne reunakantit, jotka ovat jo vähän työläämmät: niihin joko poimitaan silmukat reunasta tai kudotaan erilliset nauhat jotka ommellaan kiinni reunoihin. Ohjeita on joissain lehdissä, kirjastoista saattaa myös löytyä kirjoja aiheesta ja niissä on yleensä hyvin selkeät ja perusteelliset ohjeet. Mulla oli muuten koulussa 6 käsitöissä... ;D Kiitos! Kyllähän tästä voisi jo soveltaa. Ei sitä tiedä mitä siitä tulisi, mutta aina voi kokeilla. Mä en yhtään muista mikä mulla oli käsityön numero koulussa. Se ei kuitenkaan kertonut yhtään mitään mistään. "Äitit keittää ja määrää, ja isit tekee töitä" -Tuukka 3weeIMIK #13 Pastilli? |
Adonis 19.02.2006 21:52:10 | |
---|
Kaulahuiveja olen tehnyt. Myös parit karvanopat marimekko kankaasta kun kaverit on täyttäny 18. I shave my ass with a battle axe. |
faith 22.03.2006 20:30:21 | |
---|
Tekasin tuossa itelle kivasta kukkakankaasta ostoskassin, ku ne muovikassit on niin rumia ja jää nurkkiin roikkuun ja on muutenki vaivalloisia. No, siinä sitte innostuin ja tein suunnilleen koko suvun naisille jonkunäköset nyssykät =D (Niin siis, ku joskus oon eksyny kangaskaupassa semmoseen tilkkujen poistomyyntiin, josta on saanu tosi halvalla kivoja kankaita. Tyynynpäällisiä mie niistä suunnittelin, mutta.. =D) Niin, ja sitte menestyksestä innostuneena tein pari vuorillista kassia ja sitte semmosia olkalaukkuja muutaman (vain yks, paksuhko hihna). Kivan näkösiä tuli, ja näppäriä. Nyt mulla on niitä "melko" paljon, ajattelin että jos tutut haluais ostaa halvalla... =) "Lopeta tuo honottaminen!" -Isukki kehuu laulutaitoja.. |
CaRRion__ 23.03.2006 08:04:36 | |
---|
Caractère silencieux! |
carlos 23.03.2006 19:19:57 | |
---|
Hoho. Itse huomasin tuossa muutama vuosi sitten, että kaupan pipot ovat ihan törkeän ylihintaisia. Pyysin äitiä tekemään minulle pari suunnittelemaani pipoa. Halusin niitä enemmän ja enemmän, joten päätin opetella itse virkkaamaan. Oon tehny varmaan reilut 200 pipoa. Osa on mennyt myyntiin, osa on hyllyssä käyttöä varten ja suurin osa lojuu jossain kaapin perukoilla, kun en jaksa käyttää. I can't hide but I can run for miles. |
Melina 23.03.2006 20:04:38 | |
---|
Taannoin tuli tehtyä musta hame jonne laitoin tyllin alle..sellanen prinsessahamonen.Onnistu vielä yllättävän hyvin ottaen huomioon et oon normaalisti aika tumpelo. Kohta pitäis ommella keittöön verhot,yms. |
hanuristi 03.04.2006 21:29:19 | |
---|
Rakastan kirjoja |
Hm. No melkeinpä kaikkea on tullut kokeiltua. Ihan alusvaatteista takkeihin. Kaiken oikeastaan teen itse. Vaatekaupoissa juoksentelu kun ei kuulu mun lempi harrastuksiin. On vaan niin helppoa kävellä kangaskauppaan ja ostaa kangas, tekee siitä sitten mitä tarttee. Nytkin on kamalat paineet, kun porukat on käskeneet ostaa uudet kengät. Huh huh. Mistään vaan en löydä sopivia, kaikki keskustan kaupat on jo käyty läpi. Ja samaan hengenvetoon ne käski ostaa vielä farkutkin! Ne tappaa mut vielä joku päivä. |
Mimi 04.04.2006 21:08:53 | |
---|
Mulla olis hirmuinen ompeluinspiraatio päällä, mutta kun ei o konetta ja on vähän muita kiiruita nyt. Mutta ensi viikolla saatan saada koneen tänne, ja sitten toteutukseen lähtee ainakin yksi mekko, kietaisumekko kaverille ja pari paitaa.... Ja kaikkiin ajattelin piirtää itse kaavat, kahotaan mitä tulee. Voi olla että haukkaan vähän turhan ison palan, mutta ei voi mitn. Kaikkea pitää kokeilla... Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari." Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari." |