Basshunter 03.04.2006 21:11:25 | |
---|
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
L.Ruoska 03.04.2006 22:04:31 | |
---|
LOL =D Se 438-445Hz on kitaran A-kielen taajuus, ei liity mitenkää basson kanssa toimimiseen vaan kind of soundin keskipisteen taajuuden muuttamiseen. Kokemuksesta voin sanoa että PT-100 toimii bassolla, niinkuin kaikki muutkin kromaattiset virittimet. Toin jenkeistä meidän kitaristille tuollasen vuosi sitten ja toimii bassolla. Luulisi siis tuonkin toimivan =) KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
Basshunter 03.04.2006 22:34:02 | |
---|
Hyvä! Täytyypä laittaa tilaukseen, kun noi Thomannille ilmestyy.. - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
L_Laiho 03.04.2006 22:59:25 | |
---|
Hyvä! Täytyypä laittaa tilaukseen, kun noi Thomannille ilmestyy.. Joskus synsyllä 05 thomannilla taisi olla tuo listalla, mutta kun maililla kyselin, että saako sitä(pyysivat tilattaessa kääntymään ensin henkilökunnan puoleen) laittoivat takaisin mailia, että ei varmaankaan tule saamaan pitkään aikaa. Itse ostin sitten tuon Baoo TU-2 pedaalin. Hintaa taisi tulla 30 euroa enempi, mitä tuolle Fenkulle olisi tullut. Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle. |
naigou 04.04.2006 06:34:39 | |
---|
Naurettava muovi paska. Osta Boss tu-2 Möllisty. |
Johannes_t 04.04.2006 09:07:18 (muokattu 04.04.2006 09:07:46) | |
---|
Mulla on vähän pehmeämpi linja, en LOLlittele, tai sano mitää muoviseksi paskaksi (en ainakaan soittofiilistä sano muoviseksi, vai miten se meni vuonna viis, Niskis :D), mutta silti suosittelen erittäin lämpimästi bossin tuneria. On se vähän kalliimpi, mutta uskoisin että hintaero selittyy puhtaasti laadulla. Korgilta tais tulla myös joku järkevä tuneri? |
bize 04.04.2006 09:43:31 | |
---|
LOL =D Se 438-445Hz on kitaran A-kielen taajuus Niin siis kitaran a-kielen taajuus on 110Hz. "Singing" mids from the j-pickup |
balzary 04.04.2006 10:06:22 | |
---|
Korgilta tais tulla myös joku järkevä tuneri? Itse olen tykästynyt enemmän tuohon Korgin DT-10:een. Bossissa tuntui olevan pieni viive, ennenkuin vire tulee näkyviin. Toisaalta tuo vie vähän Bossia enemmän tilaa pedaalilaudassa. Molemmat tosi hyviä. |
Basshunter 04.04.2006 10:18:11 | |
---|
Kyllähän toi Boss tietysti aina Boss olis, mutta eipä niitä käytettynä paljon myynnissä näytä olevan ja uudet on aika suolasen hintasia. Oon noita Bossilaisia tässä pari kuukautta kytänny, mut eipä nävy.. Ja kun en mä tarvii mitään kummosta tuneria, joku halpa lattiamalli riittää aivan täysin.. "jos tarvii litran maitoa, miksi ostaa koko lehmä..?" - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
balzary 04.04.2006 10:20:41 | |
---|
Ja kun en mä tarvii mitään kummosta tuneria, joku halpa lattiamalli riittää aivan täysin.. "jos tarvii litran maitoa, miksi ostaa koko lehmä..?" Bosseja ja Korgeja ei ole käytettynä liikkeellä, kun kukaan ei niistä halua luopua. Mutta, miksi ostaa Fender 55e, kun behkun pedaalin saat parilla kympillä? |
Basshunter 04.04.2006 10:31:52 | |
---|
Onko noita behkun virittimiä T-kaupassa, vai meniks se mulla vaan ohi? Kun täs on taustalla sellanenki homma, et oon tossa kevään kynnyksellä tekemässä T-kauppaan muutenki tilausta, niin toi viritin tulis siinä samalla.. - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
balzary 04.04.2006 10:36:12 | |
---|
Onko noita behkun virittimiä T-kaupassa, vai meniks se mulla vaan ohi? Kun täs on taustalla sellanenki homma, et oon tossa kevään kynnyksellä tekemässä T-kauppaan muutenki tilausta, niin toi viritin tulis siinä samalla.. Ootko käpistelly noita Behkun pedaaleita missään kaupassa? Itsellä loppu kiinnostus niihin heti kun niihin pääsi käsiksi. Ehkä en vaan osannut, mutta yhdessä pedaalissa oli hirveät häiriöt, toinen vinku kun pisti päälle ja kolmas oli muuten vaan kovin hajoavan oloinen. Mieluummin pistän 4x pedaalin hinnan johonkin, mistä ainakin tietää että se toimii. |
Basshunter 04.04.2006 12:17:31 | |
---|
No en kyllä oo, ku paikallisen firman viritintarjonta on suunnilleen luokkaa pajupilli.. ja en mäkään noilta behkuilta kyllä silleen paljoa odota, mut sitten toisaalta taas parinkympin investointi ei oo paha, vaikka toi loppupeleissä osottautuis ihan.. öö.. behringeriks.. - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
jarialhanen 04.04.2006 12:56:09 | |
---|
niin, kyllä tää fenkun viritin ihan metallia on. ja vielä pirun hyvä viritin bassolle. tuleepi beekin vireeseen tällä. ja toimii myös keikoilla hiljentimenä. ei muuta. kitarasoolot voisi kieltää jossain asetuksessa. rumpusooloissa voisi olla normi, joka rajoittaisi kuviot sellaisiin ...jotka jytkyttävät persausta.
- - - - -
Juu löytyy DFH, kupase sx3, plukareita, kunnon kortti ja liian kalliit kamat... |
No en kyllä oo, ku paikallisen firman viritintarjonta on suunnilleen luokkaa pajupilli.. ja en mäkään noilta behkuilta kyllä silleen paljoa odota, mut sitten toisaalta taas parinkympin investointi ei oo paha, vaikka toi loppupeleissä osottautuis ihan.. öö.. behringeriks.. Ostin kuuleppas itse tollasen parinkympin behkun, sen bassokaiun eli BCH-100. Näyttää hyvältä tuolla sivulla mutta tosiasiassa jotain ihan muuta =D Kaks numiskaa neljästä on niin löysiä että pyörii kun vaan puhaltaa siihen suuntaan ja niiden toiminta on musta vähän vajaavaista. Koko boksi on muovinen ja painaa saman verran kun karkkipussi, patteri vaihdetaan (käytän kyllä ite muuntajaa) repimällä se poljinsysteemi irti. Sen tuntee käsissään miten toi boksi ei vaadi kun yhden kunnon polkasun vähä painavammalta soittajalta ja se rusentuu kun kettu rekan alle. Laatu on siis anuksesta, entäs soundi? No saa sillä kaiun aikaseks mutta tuntuu ettei tolla laitteella ole kun yks soundi, onneksi se riittää mulle kun yhden biisin introa varten sen hommasin. Parikymppiä ei oo paha, mutta toi ei varmasti kestä kovinkaan montaa keikkaa. Fiilis on sama kun pelais Gameboyta jaloilla..kengät jalassa! KEMOSABE
L.Ruoska 04.04.2006 17:40:06 | |
---|
Niin siis kitaran a-kielen taajuus on 110Hz. Nonih nöyryytä vielä..pilasit mun professionalpätemiset ;-) Jokatapauksessa 440hz on A:n "konserttistandardi" tai jotain sinnepäin. Tiesinpähän ainakin jotenki mihin toi liittyy ;-) KEMOSABE
Basshunter 04.04.2006 17:48:50 | |
---|
niin, kyllä tää fenkun viritin ihan metallia on. ja vielä pirun hyvä viritin bassolle. tuleepi beekin vireeseen tällä. ja toimii myös keikoilla hiljentimenä. ei muuta. Fender - one point. Behringer - zero point.. Toi Fender kyllä kiinnostas eniten.. tosin ei sen tunerin keikkakäyttöö tarvis kestää, mut känniääliötä kyllä, joten metallirunko (kuten tos Fenderissä) olis ihan perusteltua.. - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
Värinä 04.04.2006 19:25:55 | |
---|
Jostain muistan lukeneeni (oliskoos jossain tuolla kitarapalstalla ollut), että tuo fenkun viritin laittaa soundin aika piloille (en nyt muista millä tavalla mutta pointti oli se ettei kuulosta hyvältä). Eli ehkä se Bossi kannattaisi kuitenkin enemmin. Tämä ei siis ole omakohtaista kokemusta. Itse viritän yleensä vaan kitaristin avulla. Rock and/or Roll |
pardy 04.04.2006 19:53:04 | |
---|
Jostain muistan lukeneeni (oliskoos jossain tuolla kitarapalstalla ollut), että tuo fenkun viritin laittaa soundin aika piloille (en nyt muista millä tavalla mutta pointti oli se ettei kuulosta hyvältä). Johtunee siitä ettei värkissä ole minkään sortin bufferia tahi true bypassia. Esim. tuossa DT-10:ssä on bufferi. Mainio vehje muutenkin, suosittelen ostamaan sen. Ei se loppujen lopuksi paljoa tunnu jos maksaa muutaman kympin enemmän. "It´s easier to give up than allways tried to go up." |
hollstro 04.04.2006 22:27:54 | |
---|
Jostain muistan lukeneeni (oliskoos jossain tuolla kitarapalstalla ollut), että tuo fenkun viritin laittaa soundin aika piloille (en nyt muista millä tavalla mutta pointti oli se ettei kuulosta hyvältä). Eli ehkä se Bossi kannattaisi kuitenkin enemmin. Tämä ei siis ole omakohtaista kokemusta. Itse viritän yleensä vaan kitaristin avulla. Mulla on asiasta 1. käden tietoa. Meidän bändin kitaristi kantoi tavaran takaisin kauppaan. Vehje pilasi kitarasaundin aika totaalisesti. Bassolla asiasta ei ole kokemusta, mutta tuota viritintä en suosittelisi olemaan signaalitiellä soitettaessa. Jos virittelee off-line niin sitten ei ongelmaa. |