Aihe: Säröpedaalit
1 2 3 4
sinCCos
31.03.2006 16:00:17
Elikkäs säröpedaalia olisin hakemassa ja aattelin hieman muidenkin mielipiteitä kysellä, säröpedaalin ei tarvitse olla "superüberheavydistortion-pedaali" mutta kuitenkin sellainen että Metallica/Scorpions tyylistä säröä saisi :D Että olisko jotain pedaaleja mitä suosittelisitte?
Antti1
31.03.2006 16:02:22
Minkä vahvistimen kaveriksi sä tätä olet hakemassa? Usko tai älä, se ratkaisee todella paljon.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
sinCCos
31.03.2006 16:03:37
No mulla on Peavey Rage 158 ja Kustom Dual 30RC. :D
Antti1
31.03.2006 16:31:13 (muokattu 31.03.2006 16:32:33)
Noiden kaveriksi siis lähdetään varmaankin hakemaan jotain distortion-tyyppistä poljinta. Haluaisitko sä siis sellasen hiukan rouheamman ja perinteisemmän soinnin, eikä tämmöstä modernia metallityyliä?

EDIT: Mitä se saisi maksaa, vai onko ihan vapaat kädet sen suhteen?
sinCCos
31.03.2006 16:34:20
No sellaisen rouhean ja kunnon metallisaundin väliltä, ja hintaa joku max. 100e
Antti1
31.03.2006 16:37:00 (muokattu 31.03.2006 16:40:02)
Mä ehdottaisin sulle tämmöstä poljinta: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176463.html

Tossa on 7 erilaista särösoundia, jotka kelpaavat moneen eri tyyliin. En ole tota kyseistä poljinta testannut, mutta alkuperäiset soundaavat pääosin varsin mainioilta ja Digitechin tuotteet olen todennut luotettaviksi valinnoiksi lähes kautta linjan. Mahtuu myös tuohon budjettiin.

EDIT: Toinen mainio vaihtoehto on Digitechiltä Hothead ja Bad Monkey. Yhdessä noi muodostaa aikamoisen voimakaksikon, jolla saa monenlaista säröä. Hintaa ei ole tuota Distortion Factorya enempää, mutta kohina saattaa olla hieman suurempaa, jos molempia käyttää samaan aikaan. Miinuksena tietty suurempi paristojen kulutus ja kaksi erillistä poljinta.
mathias
31.03.2006 16:40:57
Yksi vaihtoehto voisi olla Digitechin Metal Master.
http://www.digitech.com/products/metalmaster.htm
http://www.thomann.de/thoiw3_digite … master_verzerrerpedal_prodinfo.html

Tai sitten klassikko, Bossin HM-2. Valmistus on tosin lopetettu, mutta kyllä noita on liikenteessä aina silloin tällöin.
Listen
31.03.2006 16:43:43 (muokattu 31.03.2006 16:51:52)
Mä ehdottaisin sulle tämmöstä poljinta: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176463.html

Tuollaisen ostoa olen itsekin harkinnut. Jonkun kitaralehden mukana tulleella CD:llä
oli demo, jolla jotkut mallinnokset (ainakin RAT) kuulostivat omaan korvaan
paremmilta kuin Digitechin sivujen ääninäytteissä.

e: Distortion Factoryssahan on tosiaan mallinnettu sekä rankempia säröpedaaleja
että rouheita overdrive-pedaaleja.

http://www.digitech.com/products/DF7/DF7.htm

Bad Monkey

Tuon omistan itse, ja on aivan loistava overdrive. Mutta on tosiaan enempi overdrive
kuin distortion.
Esko Piirimäki
31.03.2006 16:58:46
Osta multa metal zone viidellä kympillä... On liian itsetuhoinen soundi minulle ;)
Ira furor brevis est.
simbabben
31.03.2006 22:20:56
osta metal zone :)
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Tee
31.03.2006 22:27:18
Marshall Jackhammer o/ eikä maksa kauheena
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
ministeri
31.03.2006 22:32:53

toi digitech hot head ainakin toimii yllättävän hyvin transistorivahvarinkin kanssa.. Eikös toi ole trankku toi rage. Kumma pedaali kun melkein parempi oli trankun kanssa hiljaa kotisoitossa, kuin putkivahvistimen kanssa lujaa kämpällä..kämpällä tosin mahdollistaa mainiot kontrolloidut feedbackit!
sinCCos
04.04.2006 16:50:20
Millainen muuntaja noihin digitechin pedaaleihin käy? (Digitech distortion factory ym.)
sinCCos
04.04.2006 16:55:40
Eli oon nyt päätynyt Digitechin Distortion Factoryyn tai joko sitten Digitech RP80:neen. Kumpaa suosittelette? RP80 on multiefekti mutta sekin olisi varmaan ihan mukava, eikä hintakaan ole paha.
JLM
04.04.2006 16:57:43

Eli oon nyt päätynyt Digitechin Distortion Factoryyn tai joko sitten Digitech RP80:neen. Kumpaa suosittelette? RP80 on multiefekti mutta sekin olisi varmaan ihan mukava, eikä hintakaan ole paha.

Melko varmasti Distortion factorystä irtoaa mukavemmat säröt. Pedaaliin sopii normaali 9v muuntaja.
Quu
04.04.2006 17:01:36 (muokattu 04.04.2006 17:02:59)

Eli oon nyt päätynyt Digitechin Distortion Factoryyn tai joko sitten Digitech RP80:neen. Kumpaa suosittelette?
Distortion Factory, veikkaisin että toimii paremmin vahvistimen kanssa kuin RP80.
Eniten kyl suosittelisin erillispedaaleja, kun laadukkaiden säröjen hinta ei todellakaan ole paha (Bad Monkey & Hot Head).

Pedaaliin sopii normaali 9v muuntaja.
Veikkaan, että siellä pedaalissa tai ohjekirjassa lukee, mitä se pedaali muuntajalta haluaa... Tietääkseni noita 9V muuntajia on aika monta erilaista (arvoiltaan).
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Quu
04.04.2006 17:38:55 (muokattu 04.04.2006 17:39:32)

No saanko esim kaksi pedaalia toimimaan yhdellä muuntajalla?
Epäilen... Ellei löydy jotain sellaista joka syöttää molempiin piuhoihin oikeanlaisen jännitteen ja virran... Joka on aika epätodennäköistä tietääkseni.

E: Mene ja osta se distortion factory, niin saadaan tämäkin ongelma ratkaistua ;)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
tenkainen
04.04.2006 17:58:45 (muokattu 04.04.2006 18:00:34)

Epäilen... Ellei löydy jotain sellaista joka syöttää molempiin piuhoihin oikeanlaisen jännitteen ja virran... Joka on aika epätodennäköistä tietääkseni.

Jaahas. Kyllä nuo tavalliset yksittäispedaalit toimivat 9V tasajännitteellä. Itsellänikin on muutama (mm. Bad Monkey) kiinni samassa muuntajassa tällaisella: http://www.beatman.fi/products.php?p=2f0121

Niin ja nuo Bad Monkey ja Hot head toimivat tavallisella muuntajalla. Reguloitu sen kannattaa olla hurinoiden minimoimiseksi. 1spotin muuntaja on hyvä, hintaakin pari kymppiä.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Twinkle
04.04.2006 18:06:43

Pedaaliin menevä virta muuttuu sen mukaan, miten pedaali potentiaalieroa hyödyntää. Toisin sanoen, ainoa asia mitä pedaalien muuntajissa tarttee katsoa on se, että ostaa oikealla jännitteellä toimivan muuntajan. Yksittäisten pedaalien muuntajaliittimen polariteetit voi vaihtaa sopivalla adapterilla.

Se virtamäärä mitä muuntajassa lukee, on maksimivirta mitä pedaali pystyy tuottamaan, se todellakaan tarkoita sitä että pedaali tunkee sen 1.6 ampeeria virtaa aina ulos.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)