Aihe: controlleri
1
rock777
02.04.2006 15:02:24
Moi. Onko täällä kokemuksia controllerin käytöstä esim. protools ja logic osastolla.

Onko muita varteenotettavia kuin mackien universal ja command8

Etuasteille mulla ei oo käyttöä, mutta talkback olis hyvä olla olemassa.

laitteeni perustuu 002rackille, joten jos ehdoituksia/ideoita sen mukaan.
milcoin
02.04.2006 15:59:18
Moi. Onko täällä kokemuksia controllerin käytöstä esim. protools ja logic osastolla.

Onko muita varteenotettavia kuin mackien universal ja command8

Etuasteille mulla ei oo käyttöä, mutta talkback olis hyvä olla olemassa.

laitteeni perustuu 002rackille, joten jos ehdoituksia/ideoita sen mukaan.

Mä oon sitä mieltä että jossain 8 liukuisessa controllerissa ei oo mitään järkeä. Jos siis ihan jotain miksailee. Konemusahommien filtteröinnit yms. on sit asia erikseen. Jos monitorointiratkaisun haluat, samsonilla on joku sellanen palikka joka on ihan näppärä.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
rock777
02.04.2006 16:21:31
Mä oon sitä mieltä että jossain 8 liukuisessa controllerissa ei oo mitään järkeä. Jos siis ihan jotain miksailee.

Perustele hieman, itse oon ajatellu että saattas nopeuttaa juuri miksaamista, jos jollakin kontrollerilla sais plugaritkin laitettua ja säädettyä. Myös toivon työskentelyn nopeutuvan logicin kans, koska äänityshommat on jotenki takkusia verrattuna protoolssiin.

Pääasiassa ihan rokkijuttuja tulee tehtyä, ei niinkään konehommiin.
milcoin
04.04.2006 13:22:58
Mä ostin joskus behringerin BCF -controllerin juuri tuota käyttöä varten. Kyllähän se toimii, mutta käytännössä mun tulee kuitenkin hiirellä+näppiksellä homma hoidettua. Plugari-ikkunan avaukset, ikkunoiden siirtelyt, materiaalin leikkaukset sun muut on kätevämpiä hiirellä. Lopulta, käytännössä se hieno controlleri on vaan tiellä. Tottumiskysymyksiä, luulisin. Jos saisi noiden näppylöiden toiminnot selkärankaan ja muistaisi ennen eq/plugarisäätöjen tekemistä valikoida oikean kanavan/plugarin aktiiviseksi, tulisi tietenkin virheliikkeitäkin vähemmän :) Aika sokkona siinä kuitenkin pitää pelata.

Samoilla linjoilla. Control 24:ssäkin tulee helposti käytettyä vaan transportia ja fadereita. Joten näppis siinä kuitenkin on suurimmassa roolissa. Ja se bankien scrollaus on musta vaan hankalaa. Layerit on siinä asiassa helpompia. Hirvittää ajatella millaista 8:lla faderilla olis.

Kiinnostais tietää mitä Raimo on mieltä.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Raimo
04.04.2006 14:12:07

Samoilla linjoilla. Control 24:ssäkin tulee helposti käytettyä vaan transportia ja fadereita. Joten näppis siinä kuitenkin on suurimmassa roolissa. Ja se bankien scrollaus on musta vaan hankalaa. Layerit on siinä asiassa helpompia. Hirvittää ajatella millaista 8:lla faderilla olis.

Kiinnostais tietää mitä Raimo on mieltä.

Jaa, no mä ostin 24 faderia D- Commandia. Sitä mä olen mieltä. ;)

(Ei ole vielä tullut, muuten.)

Eli ei mun makuun myöskään tuolla kahdeksalla tee hirveesti, toisaalta jostain perusmokkulasta voi kyllä olla iloa esim. lauluautomaation tekemiseen, eli *yks* faderi on parempi kuin ei ollenkaan... Jos siinä pitää ostaa samalla kahdeksan niin ei voi mitään.

Jopa tuo C24 on tosiaan perusvireeltään melko rajoittunut, mutta jos niitä fadereita asennoituu käyttävänsä ja organisoi raidat mahdollisimman järkevästi niin kyllä niistä iloakin on. Tuon Iconin EQ- napit ja monipuolisemmat kanavapotikat vaan himottivat, lisähinnan verran. Argh.
Blah.
rock777
04.04.2006 17:06:19
hmmm...kiitosta vastauksista. Pistää miettimään. Eli ei varmaan kannata heti investoida muuta kuin testiks vaikka siihen behringeriin.mikä malli se nyt oli. Oliko jollain semmonen käytettynä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)