Aihe: Lindy Fralinit stratoon?
1 2
Imper
03.04.2006 00:54:58 (muokattu 03.04.2006 00:59:48)

Ongelma: nyt stratossa olevat Fenderin 57/62 -mikit ovat liian kirkkaat ja korvia särkevät. Haluisin stratooni vähän pehmeämmän ja pyöremmän soundin joka toimisi myös säröillä hyvin. Nyt sitten heräsi vähän mielenkiinto noihin Lindy Fralineihin. Musiikkityylinä poppirokki Epuista Pink Floydiin, vahvistimena Orange AD-30TC.

Toi Blues Special -setti erityisesti kiinnostaisi, koska siinä on vähän enemmän tehoa, enemmän middleä JA vähemmän yläpäätä. Kokemuksia?

Entäpä toi Vintage Hot -setti? Mahtaakohan olla yhtä helisevä setti kun 57/62?

Tyyriitä ovat perrrkule!

http://www.fralinpickups.com/stratstyleBS.asp
http://www.fralinpickups.com/stratstyleVH.asp

Niin, kertokaa toki kokemuksia, vertailuja ja linkkejä ääninäytteisiin. Haku on kahlattu läpi, muttei ollut juurikaan asiaa noista.
Everyone is a per-son
Joees
03.04.2006 01:33:08
Mä en oikeestaan muuta osaa sanoa kuin että eikös Svilolla ollut jotain klippejä noista Fralinin stratomikeistä? Josko tulis itse ja heittäis linkin tänne. Tai sitten muistan väärin.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
svilo
03.04.2006 07:44:57
Oli mulla jossain niitä fralinin klippejä, mutn nykyiset Suhr:n V60 Low Peakit on hunajata korville, suosittelen varauksetta, eikös customshopissa ollut koko setti käytettynä. Pesi Morgainen VirtualVintaget mennentullen: www.suhrguitars.com/v60.htm
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes. (R.Aiken)
Rämppy
03.04.2006 09:41:58 (muokattu 03.04.2006 10:08:14)
Mulla on 62 reissue-stratossa Fralinin Blues Special, joka on todella hyvä mikkisetti ja varmaan passeli sulle. Kirjoituksesi perusteella suosittelisin sulle kuitenkin Kinmanin AVn-T -settiä, joka on ollut mulla toisessa stratossa ainakin 5 vuotta. Toimii todella hyvin säröillä, mutta kaikki vintagesoundit löytyy ihan oikeasti. Soundi ei ole missään tapauksessa ohut tai piikikäs, vaan hyvällä tavalla pyöreämpi kuin 57/62-mikeissä. Kielten välinen balanssi parasta A-luokkaa, mikä tuo ryhtiä särösoundeihin, mutta ei ole pahitteeksi kliineilläkään. Ja Kinmanit ei hurise.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Tomtom
03.04.2006 10:05:45 (muokattu 03.04.2006 10:37:04)
Morot,

Mulla on omassani Vintage Hot- setti base platella ja blender-kytkennällä. Olen tykännyt omastani kovin paljon. Tuolla tulee soiteltua ihan kaikki humpasta hi-gain juttuihin ja hyvin toimii. Positiivisia puolia ehdottomasti just tietty pyöreys soundissa, toisaalta taas erottelukykyä löytyy myös riittävästi. Tulee käytettyä paljon kaulamikkiä ja keskimikkiä ihan sellaisenaan, joskus vähän tallamikkiä blendaten. Tämä siis tuonne perinneosastolla. Rokkipuolella sitten joko talla- kaulamikki tai "4."- asentoa, eli talla- ja kaulamikkiä yhdessä.

Nuo ei mun kokemuksien mukaan ole kovilla ( siis oikeesti kovilla) volyymeillä aivan hurinattomat, tallamikki erityisesti, mutta perus bändisoitossa toimivat aivan 5/5. Toisaalta tallamikistä irtoaa sopivasti räkää ja räimettä jos on tarvetta.

Ei ole oikein vertailukohtaa mihin suoraan vertaisi, mutta uskoisin että nuo ovat varsin nimensä veroiset mikit, eli suht perinnesoundi, mutta rokkipuoltakin irtoaa sitten kyllä. Nuo extraherkut- "tone-booster", blenderkytkentä ja baseplate ovat mun nähdäkseni extrahinnan arvoiset. Ostin omani netistä Acme Guitarworksin kautta valmiina settinä. Hintaahan siinä pumpsahti vähän lisää, mutta setti oli viikossa himassa ja meni yhden johdon kolvaamisella paikalleen.

http://www.acmeguitarworks.com/

Tuolla näytti muuten olevan klippejä, en ehtinyt niitä kuuntelemaan.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
J.Hollström
03.04.2006 10:56:28
Niin, kertokaa toki kokemuksia, vertailuja ja linkkejä ääninäytteisiin. Haku on kahlattu läpi, muttei ollut juurikaan asiaa noista.

Mulla on SRV-stratossa Lindy Fralinin Vintage hotit. Alla linkki ääninäytteisiin.

http://www.juki.1g.fi/mp3/Top100/

Perinteisiin Fendereihin mielestäni enemmän alapäätä ja ei niin kireä tallamikki kuin yleensä on tapana. Voin suositella.
Imper
03.04.2006 17:00:48

Joo, kiitos vastauksista. Pahensitte vaan tilannetta kun kaikki kehuu omia mikkejään!:)

Eivais, noi Suhrit alkoi kiinnostamaan hintansa puolesta, mutta en tiedä onko toi Custom Shopin setti nyt sitten tavallinen vai Low Peak. Ilmeisesti tavallinen kun Low Peakista mitään mainita. Tavallinen on vähän tehokkaampi ja vähän enempi presenceä. Pitäisi vaan kuulla noistakin ääninäytteitä. Svilolla mitään? Ei noista sun miljoonasta klipistä tiedä mitkä on Haarilla nauhotettuja!:)

Hitto, noita vaan pitäisi testata omassa kitarassa tyyliin ostetaan ja myydään pois jos ei oo mieleiset. Taidan nyt ekana koettaa tota Suhrin settiä kun noi Lindyt on jonkin verran kalliimpia.

Hurinattomia Kinmaneja en taida haluta. Straton pitää hurista.

Tarviiko kukaan Fenderin 57/62 -settiä?:)
Everyone is a per-son
svilo
03.04.2006 20:58:42
Joo, kiitos vastauksista. Pahensitte vaan tilannetta kun kaikki kehuu omia mikkejään!:)

Eivais, noi Suhrit alkoi kiinnostamaan hintansa puolesta, mutta en tiedä onko toi Custom Shopin setti nyt sitten tavallinen vai Low Peak. Ilmeisesti tavallinen kun Low Peakista mitään mainita. Tavallinen on vähän tehokkaampi ja vähän enempi presenceä. Pitäisi vaan kuulla noistakin ääninäytteitä. Svilolla mitään? Ei noista sun miljoonasta klipistä tiedä mitkä on Haarilla nauhotettuja!:)

Hitto, noita vaan pitäisi testata omassa kitarassa tyyliin ostetaan ja myydään pois jos ei oo mieleiset. Taidan nyt ekana koettaa tota Suhrin settiä kun noi Lindyt on jonkin verran kalliimpia.

Tarviiko kukaan Fenderin 57/62 -settiä?:)

Osta äläkä piipitä, usko vanhempaasi :D btw, totta straton pitää hurista......kyllä mä sulle suhri lp:t saan hommattua jos niikseen tulee.

/sv
- tone is everything -
BigPapa
03.04.2006 21:24:23

Mulla on SRV-stratossa Lindy Fralinin Vintage hotit. Alla linkki ääninäytteisiin.

http://www.juki.1g.fi/mp3/Top100/

Perinteisiin Fendereihin mielestäni enemmän alapäätä ja ei niin kireä tallamikki kuin yleensä on tapana. Voin suositella.

Kuka tykkää mistäkin,kyllä noi lähtee ihan Texas-speciaaleillakin...Mun SRV/EC-stratossa on ne....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
ReBeat
03.04.2006 21:36:31 (muokattu 03.04.2006 21:38:16)

Mulla on Warmothissa (leppärunko, kaulassa vaahteraa/ruusupuuta) Suhr V60-setti eli ne tavalliset. En ole vertaillut LP:ihin mutta kyllä nuokin tuntuvat toimivan. Hyvin tasapainoinen setti ja jokainen mikki on persoonallisesti sen kuuloinen kuin mitä niistä eri asemista haluaisikin. Väliasennot myös erittäin hyvät. Viritin sen kepin pari päivää sitten kokeilun vuoksi H-vireeseen ja äsken naatiskelin treble booster / fuzz / overdrive -pedaalien kera siitä murinasta. Sai aika makean ynkkä-soundinkin.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
J.Hollström
03.04.2006 21:38:53
Kuka tykkää mistäkin,kyllä noi lähtee ihan Texas-speciaaleillakin...Mun SRV/EC-stratossa on ne....

Enpä epäile hirveesti tätäkään. Aika useassa Fenderissä olen vaan törmännyt tohon tallamikin piuku pauku soundiin, joka varsinkin Marshallin kanssa on ollut ongelmallinen. Näissä ko. Lindy Fralineissa tätä ongelmaa ei ole. Minusta näissä on mukavan rouhea soundi yksikelaiseksi mikiksi.
BigPapa
03.04.2006 21:56:38

Enpä epäile hirveesti tätäkään. Aika useassa Fenderissä olen vaan törmännyt tohon tallamikin piuku pauku soundiin, joka varsinkin Marshallin kanssa on ollut ongelmallinen. Näissä ko. Lindy Fralineissa tätä ongelmaa ei ole. Minusta näissä on mukavan rouhea soundi yksikelaiseksi mikiksi.

Ampegin kanssa ei tuota ainakaan huomaa...ja onhan se kielistä ja touchistakin jonkinverran kiinni, mielestäni...peace...; /
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Rämppy
03.04.2006 22:20:21
Näinhän määkin aattelin ennenkuin testasin Kinmaneja. Ja minä olen sentään vintake ukko. Niissä on parasta soundi, hurinattomuus tulee kaupan päälle. Mutta loistavia ovat Lindy Fralinit ja Fender Texas Specialitkin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Imper
04.04.2006 10:52:31

Noi Lindy Fralinin Blues Specialit osoittautuivat kaikissa kuulemissani klipeissä vähän turhan paksuiksi ja "epästratomaisiksi". Nyt on sitten viivalla Vintage Hotit ja Suhrin V60 Low Peakit. Nyt riippuu enää siitä kummat osuvat ekana käytettynä kiikariin!:)
Everyone is a per-son
McNulty
04.04.2006 10:53:20
Nyt riippuu enää siitä kummat osuvat ekana käytettynä kiikariin!:)

Voi olla että saat odotella käytettynä jonkun aikaa. Kannattaa harkita tuolle odotusajalle jotain tekemistä :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Imper
04.04.2006 10:54:35

Voi olla että saat odotella käytettynä jonkun aikaa. Kannattaa harkita tuolle odotusajalle jotain tekemistä :)

Suomen markkinoilta noita ei ehkä bongaa mutta Saksa on asia erikseen!:)
Everyone is a per-son
McNulty
04.04.2006 10:56:34

nose... Suhrin V60LP:t vois löytyä myös yankeelandian iibeistä.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
svilo
04.04.2006 11:01:07

Niin, tai voit ostaa valmiiksi kitaran jossa ne on kiinni ;)

/sv
- tone is everything -
velsa
04.04.2006 19:09:33

Mä en oikeestaan muuta osaa sanoa kuin että eikös Svilolla ollut jotain klippejä noista Fralinin stratomikeistä? Josko tulis itse ja heittäis linkin tänne. Tai sitten muistan väärin.

Soita Nevalaisen Matille ja pyydä ylikäämitty Blues tallamikki ja that´s it........toimii varmasti!
Kauas on pitkä matka........
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)