Aihe: MP3 Soittimet
1 2 3 4 5
south_of_heaven
31.03.2006 20:53:50 (muokattu 31.03.2006 20:54:53)
Elä perkule osta yhdenyhtä soitinta, jossa biisit vaihdetaan kaukosäätimellä. Siis sellaisella, jossa biisin vaihto namikat on piuhassa kiinni. Muuten hieno idea mutta kun se hajoaa ja takuu on ummessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi soitin.
...TTU, että minä olen tyhmä kun tuollaisen ostin...

Onpas surkea suunnittelu. Siinä ei siis ole muualla niitä nappeja?
Mp3-soittimissa otetaan kestävyys todella harvoin huomioon.

Ed_Guy sun kannattaa lukea nettiarvosteluja siitä soittimesta nii ei oo ihan sika säkissä, jotkut niistä hajoo herkästi, jotkut on sukkia muuten vaan, jne.
ilmoitti South_of_Heaven
kitaraontahtoni
02.04.2006 00:23:00 (muokattu 02.04.2006 00:28:28)
mulla on gigantista Logic merkkinen mp3 soitin.

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER … &windowtitle=LOGIK%20LOG3502512

ihan hyvä muuten ,mutta se että kappaleita ei pysty selaamaan kansioittain alkaa **tuttamaan siinä vaiheessa kun on soittimessa 70 kappaletta ja se haluamasi kappale on juuri "siellä jossain"..

örg, menee 9 euroa yli :D

Ei muuten mene, uusimassa lehdessä olin näkevinäni että olisi 39 € (älä suutu jos olen väärässä)

Suosittelisin creativen muvo 256 mt. Itselläni on näytötön malli ja on selvinnyt kolhuista kuin kolhuista. Ääni on mukiinmenevää. Mutta jos haluat välttämättä näytön tulee hintaa liikaa.
Love me fender
Krypto Niitti
02.04.2006 00:41:21
Itsellä jo parisen vuotta ollut Applen iPod Shuffle 1GB, ja olen kyllä todella tyytyväinen. Mahtuu hyvin farkkujen sytkäritaskuun ja nappulat on sijoitettu juuri oikein tuossa.

Toki näyttöä ei tuosta löydy, mutten sitä itse tarvitse. Kätevää pistää aina illalla/aamulla iTunesista uudet arvotut biisit/levyt sisuksiin ja päivän pari soi taas uudet musiikit.

Ja kannattaa tosiaankin kiertää Creative (en tosin ihan uusimmista malleista mene sanomaan) kaukaa. Itselläni oli aikoja sitten Creativen Jukebox3 tai joku tuon suuntainen. Kolme eri laitetta sain antaa seota ennenkuin suostuivat antamaan rahat takaisin. :/

Ja parilla kaverilla myös on hajonnut jotain uudempia creativen laitteita ihan vaan ohjelmistovian takia, ja yhdellä taitaa paraikaa olla oma korjattavana.
"Millään kirjoituksellasi ei ole tarpeeksi plussaa."
ANtTIKRISTUS
03.04.2006 09:02:50
Se, kuinka monta kappaletta sopii johonkin tiettyyn soittimeen on helppo laskea. Eli oletetaan, että rippat MP3set --> 128kb = 1MB/min. Eli tällä bitratella mahtuu 128 min musiikkia 128 megaseen soittimeen, 256 min 256 megaseen jne jne... Ja 128 kilobittinen on jo todella hyvälaatuinen MP3-soittimeen ja mielestäni paras vaihtoehto. 192kb mahtuu taas 1/4 vähemmän, eli 45 min 128 megaseen jne...

En kyllä näe enää mitään järkeä ostaa alle gigaisia soittimia, kun niitäkin saa jo alle yhdeksänkympin. Oulun Serv-ITssä oli Creative Nomad MUVO 1GB (sis. taajuuskorjain, kansio-ohitukset, nauhoitus, LCD-näyttö ym.) vain 89€! Ja tähän mahtuu sitten 1000 min musaa. Jokainen voi Itse laskea, montako kappaletta siihen menee.

Vituttaa, kun piti vain pari vuotta sitten mennä ostamaan 128MB Creativen Nomad MUVO soitin, hintaan 120€!!! Ja nykyään vastaavia saa kahdeksankertaisella muistilla hintaan 89€...
Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä
Mikaelo
03.04.2006 10:08:15

Vituttaa, kun piti vain pari vuotta sitten mennä ostamaan 128MB Creativen Nomad MUVO soitin, hintaan 120€!!! Ja nykyään vastaavia saa kahdeksankertaisella muistilla hintaan 89€...

Niinhän se menee.
Itse maksoin ensimmäisestä kännykästäni nykyrahassa lähes 700 euroa,
eikä sillä pystynyt edes lähettämään tekstiviestejä :)
Parissa vuodessa jälleenmyyntiarvo laski "hieman".
Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41
Jackson Dinky
03.04.2006 11:30:50
Pitäisi hankkia MP3 soitin hinta 50€ maksimissaan. En tiedä näistä oikeastaan mitään. Opastakaa minua..

Saat tohon hintaan creativen 512mb, koko on pieni ja mukana tulevat kuulokkeet on ihan jees. Ostin vuosi sitte sen hintaan 80€ ja oon muistaakseni nähny sen hinnan laskeutuneen.
"Mää en tee millenkkään pämppääjä teineille piisejä!" -SomethingWild
Iso D
03.04.2006 15:23:35
Itellä Creativen 256 mt näytötön muvo. Kerran vaihdettu takuu-aikana. Ei tietokone tunnistanut enää. Muuten toiminut ihan hyvin.

Nyt jos pitäisi soitin ostaa, niin ostaisin varmaan 512 mt:n muvon näytöllä tai sitten 512 mt:n Ipod Shufflen. Molempien hinnat huitelevat halvimmilaan 60 euron tietämissä.
Vedestä nousee kasvi!
Etevä
03.04.2006 16:29:39

No jos noin pieni pitää hinnan olla, niin Creative MuVo -soittimethan ovat ehkäpä yleisimmät mp3-soittimet tällä hetkellä, ja halvin 128mt malli maksanee ehkäpä 30 euroa. Saahan niitä tietysti halvemmallakin, mutta MuVon pitäisi olla luotettava malli. Itselläni on käytössä sony, mutta ne taas maksavat.
- J-Virus
rautakiisu
03.04.2006 16:46:01
MuVo:ssa parasta on se, et se on periaatteessa tavallinen usb-tikku, joten ei tartte mitään piuhoja eikä mitään jos on vaikka kaverilla ja ottaa silt mp3:ii. Sitäpaitsi 512 megaa on jo niin paljon et harvoin on niin paljon levyjä samal hetkel joita jaksais kuunnella, et ei mahtuis.
Hasta la victoria siempre!
Tympee Huttunen
03.04.2006 19:15:27
Ostin joululahjaksi tyttökaverilla Creativen 1Gb mp3-soittimen. Se meni kuukauden jälkeen sellaiseen tilaan, ettei sitä saanut päälle enää. Aiemminkin piti kerran formatoida, kun meni jumiin. Takuusta annettiin suoraan uusi käteen ja se on toiminut hyvin.

Gigan Muvoa saa nyt jo alle sadalla eurolla. Itse maksoin myös tuosta 99e. Siinä ei ole tosin/onneksi näyttöä.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
Niq
03.04.2006 23:10:26

Ja 128 kilobittinen on jo todella hyvälaatuinen MP3-soittimeen ja mielestäni paras vaihtoehto.

Toki jos on esim. paskat kuulokkeet, tämä voi pitää paikkansa. Ei mitenkään muuten. Alle 256kbps ei kannata jos yhtään on korvaa musiikille. Voi sitä kihinän ja flangen määrää, mitä jostain 128kbps mp3:sta saa. *puistatus*
"I have a cunning plan" -Baldrick
Tympee Huttunen
04.04.2006 08:24:36 (muokattu 04.04.2006 08:25:22)
Nyt olisi Mustassa Pörssissä 1Gb Creative Muvo 99€. Ei paha hinta, kannattaa tsekata.

Edit: Oho, olikin jo sanottu. Excuse.

Jos viittaat tekstiini, niin itse en muistanut missä tuotetta myytiin. Gigantista ostin tuon näytöttömän Creativen.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
ANtTIKRISTUS
04.04.2006 11:31:38
Jos viittaat tekstiini, niin itse en muistanut missä tuotetta myytiin. Gigantista ostin tuon näytöttömän Creativen.

Eikö kannattaisi ostaa se giganen ihan näytöllinen MuVo? Niitäkin olen nähnyt tarjouksessa hintaan 89€. Itse en ainakaan ottaisi soitinta jossa ei ole taajuskorjainta, sillä nimittäin parantaa äänenlaatua aika radikaalisti. Lisäksi niissä on esim. ne kansioskippaukset. Ei tarvi aina sieltä parinkymmenen levyn seasta etsiä niitä tiettyjä kappaleita.

p.s. En muuten ole varma, sisältyykö EQ ja skippaus mahdollisuus näytöttömiin soittimiin. Ei taida sisältyä pikaisen selailun tuloksena....
Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä
Deep Shadow
08.04.2006 18:14:32
Tänään ostin Kaisaniemen Anttilasta tuollaisen Creaviven MuVo TX SE:n. 256mb muistia, eli aika vähän, mutta eipä tuo maksanutkaan kuin 39.90€.
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15
Suhteettomat Toverit #2
south_of_heaven
08.04.2006 19:02:18
palautin Creative Micro 5Gbn koska se oli viallinen ja sanoivat että uuden saat mutta rahoja et. Ärsytti, ja ärsyttää vieläkin kun eivät ole saaneet sitä liikkeeseen 3 viikon jälkeenkään.
ilmoitti South_of_Heaven
Flow
08.04.2006 20:00:22
Olisiko jollain muuten tietoa siitä, että saako noihin philipsin 512 go gear soittimiin noita kauko-ohjaimia mistään irtonaisina? Anttila (paikka mistä ostin) väitti, että noita ei saa ostettuna yksittäin mutta onpa mukavaa kun kuitti on hävinnyt ja takuuaika takana...
Mikähän insinööri noita oikeasti suunnittelee, jos noita ei oikeasti saa mistään...
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
Jackson Dinky
08.04.2006 21:29:40
Ja 128 kilobittinen on jo todella hyvälaatuinen MP3-soittimeen ja mielestäni paras vaihtoehto.

Se on kaikkea muuta kuin todella hyvälaatuista :S
"Mää en tee millenkkään pämppääjä teineille piisejä!" -SomethingWild
Johnny99
08.04.2006 21:30:39
Se on kaikkea muuta kuin todella hyvälaatuista :S

No on se nyt ainakin tarpeeksi hyvälaatuista!
Ja PATASYDÄN lyö!!
south_of_heaven
09.04.2006 00:18:40
melkeinpä vois sanoa että Creativen parhaat on niitä näytöttömiä halpiksia. Eipähän hajoa kuin ne todella kalliit yksilöt.
ilmoitti South_of_Heaven
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)