Aihe: Marsusärön puristaminen sooloiluun
1 2
ministeri
03.04.2006 20:37:28

barber direct drive kannattaa kokeilla. Custom shop myy.
re infecta
03.04.2006 20:38:07
barber direct drive kannattaa kokeilla. Custom shop myy.

Mutta riittääkö pelkkä OD tuottamaan pehmeän ja laulavan soolosoundin?
ministeri
03.04.2006 20:45:41

Mutta riittääkö pelkkä OD tuottamaan pehmeän ja laulavan soolosoundin?

vähän maku asia...Mun mielestä pystyy, en ole itse mitään tarvetta kokenut kompuraan. etenkään säröjen kanssa koska ne on jo itsessään aika kompressoituneita.

Mun mielestä toi barber kyllä laulaa aika mukavasti...sun pitäisi kokeilla muutamaa eri OD:ta boostaamaan...gainia sitten siihen lisää vielä maun mukaan.tube screamer...sehän ton direct drivenkin lähtökohta on...kuin myös route 66:n. TS versioita on vaikka kuinka paljon...
zeme
03.04.2006 23:40:33
Tää voi olla kohtuulllisen vaikea ongelma, kun gainin lisääminen ja volumetason nostaminen helpoiten onnistuu eri paikoista. Riippuu tietenkin kompin gainin määrästä. Ehkä joku ts808-tyyppinen buusteri tai sitten eq voisi toimia.

Itse pistin marshall jcm900 nuppini eteen ibanezin aidon ts-808:sini (70-luvulla isä joskus ostanu) ja tuli kyllä hyvät soolo säröt.. Nupista särökanava ja säröt suunillee puolessa välissä, ts-808:sta säröt vasta ekan neljänneksen.. Sai aika hyvän soolosasoundin omaa mieleeni ainakin hyvän.. Sustainia ja kompuraa oli todella maukaasti..
No problem.
Kitarasankari
04.04.2006 08:56:57
Minäpoika olen outo, enkä tykkää SD-1:stä. Munsta siinä on laiha ja kohiseva soundi. Jos hyvän pedaalin saisin tähän soolotarkoitukseen, niin olisin valmis laittamaan 200 €.

en miekään siitä taiwan versiosta tykännyt hirveesti mutta tuo vanha jaappanissa tehty on aivan eri maata..jos vastaan tulee niin kannattaa kokeilla.

tuo barberin direct drive ei ainakaan mielestäni marsun kanssa kauheen hyvin pelannut, pääasiassa korosti sitä sirinää..
Jazz is not dead...it just smells funny...
Terry Pantheras
04.04.2006 11:16:03
Fulltone Fulldrive 2. Viulumaiset boostaukset ja OD toimii ainakin miun Framus Dragonin kanssa loistavasti. Uutena maksaa vitisti, mut käytettynä saa pariin sataan, ehkä allekin. Ja vielä true bypass.
No höpsis!
N33m0
04.04.2006 11:25:28

jekyll & hyde pelas mulla marsun kanssa aikoinaan mainiosti, hyviä soundeja. uskoisin että toi Route 66 vois olla oikee peli tähän.
slow music for slow people
vipu5
04.04.2006 14:19:53

Jos budjetti oli 200€, niin mielestäni aivan ehdoton valinta on HBE power screamer. Musamaailma myy 178€ (muistaakseni). Jos kelpaa Santanalle, niin kelpaa varmasti sullekkin... Ja taatusti saundit laulaa...
Mursuviiksi
04.04.2006 14:37:22
MI Audion Tube Zone kannattaa myös katsastaa. Siinä on muokattavaa aika reilusti ulkoisten ja sisäisten namiskojen ansiosta. Säröä saa aikalailla laidasta laitaan, eli miedosta todella rankkaan. Volume boostia on liiaksikin ja äänen sävyä voi tosiaan muokata myös sisäisillä trimmereillä jos tuntuu, että ulkoisilla säätimillä ei irtoa tarpeeksi säätövaraa. Samalla lafkalla löytyy myös Blues Pro overdrive, mutta se on mielestäni hieman rauhallisempi laite ja säätömahdollisuuksia on paljon vähemmän. Loistavia pelejä molemmat.

Vaikeahan näiden sopivuudesta nyt on sanoa kun ihan eri kamoilla soittelee mutta kannatta ainakin tutustua.
I was walking down the street with my friend and he said "I hear music." As if there's any other way to take it in. - Mitch Hedberg (R.I.P.)
Miikathebest
04.04.2006 16:56:58 (muokattu 04.04.2006 17:00:23)

Akailla on pedaali jossa on yhdistetty särö ja 2 eq:a: ennen ja jälkeen särön.

Sen särö on kuitenkin mielestäni vähän "huono".
Isolla säröllä menee.
En siis tykkää säröytymisen luonteesta, vaikka sävyt saa varmasti kohdalleen kun vaan jaksaa säätää.

Kannattaa tarkistaa jos innostuu lukemattomista nappuloista ja säätämisestä.

http://www.google.fi/search?hl=fi&a … akai+g-drive&btnG=Hae&meta=
Hei sinä!
pekip
04.04.2006 21:35:03
Marsu säröä löytyy ilman putkia Carl Martin Plexitonesta ,melko uskottavaa paitti ilman hurinoita........
you don´t have to be the best one,just be a good´un
re infecta
04.04.2006 21:40:56
Marsu säröä löytyy ilman putkia Carl Martin Plexitonesta ,melko uskottavaa paitti ilman hurinoita........

Eiku siis marsusärö on jo. Nyt sitä pitäisi vaan läskistää.
ministeri
05.04.2006 07:22:40

vaatisikohan se soundin hiominen nyt silti sitten kaksi tai kolme boksia...od,eq ja mahdollisesti a/b boksi näiden päälle kytkemiseen...sinne looppiin vois vielä koittaa sitä kompressoriakin jos ei nekaan riittäis...niiden yhdistelmällä sitten etsiskelisi. itse on pärjännyt jotenkuten säröjen eq:lla vaikka välillä vähän jurppii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)