Aihe: Kitara särisee/Potikat eivät toimi
1
McNulty
03.04.2006 21:05:59
Itsellä on viime aikoina ollut kepissäni semmoista vikaa että se surisee (semmoista "sähköistä" huminaa). Jos pidän sormia kielien päällä, surina hiljenee.

Maadoituksessa vikaa...

Pitäisikö kitara viedä asiansa osaavalle ammattilaiselle hoitoon vai voiko asiaa korjata kotona?

Jos kitaraelektroniikka on vähänkään tuttua ja kolvi pysyy kädessä, niin kotonakin tuon saa fiksattua. Ammattilaisella se tietysti käy itselle helpoiten.

Jos potikka tai kytkin on särki, niin se kannattaa vaihtaa laadukkaampaan yksilöön välittömästi (jos kitara muuten on mieleinen).
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Murgo
04.04.2006 07:44:55

Kuulostaa kovasti maavialta(maapiuha irti jostain kohtaa,ehkä potikan kuoresta?
Paskakin heavy on parasta :)
crionic
04.04.2006 17:37:22

Mitenkäs tuo kitara sitten maadoitetaan? Googlettaminen ei suomen kielellä tuntunut auttavan, englanniksi en jaksa yrittää. Katselin tuonne konehuoneeseen ja ne piuhat ovat siellä sen verran sekaisin että en saanut selvää mikä johto minnekin menee, mutta pisti silmään tuommoinen joka menee reiän kautta tallan taskuun ja on juotettu tallan takaosaan kiinni. Liittyykö tuo jotenkin maadoitukseen?
WinterMad
04.04.2006 18:38:44
Maadoitushan menee niin, että inputista lähtee maajohto joka sitten kiertää kaikki potikat ja switchit ja sit menee yleensä tallaan kiinni. Joku niistä johdoista on nyt sitten irti jos hurisee.
"menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!!
crionic
04.04.2006 20:33:15

Ei tuolla mikään johto irti näyttäisi olevan, joskin vähän likaisen näköistä tinaa ja rumasti kolvattuja kohtia, mutta kyllä niissä virran luulisi kaikissa kulkevan. Taidanpa viedä tämänkin romun kitaratohtorille tässä kun rahaa saan. Ideoita mistä moisen löytäisin Jyväskylän seudulta?
ReBeat
04.04.2006 21:46:45

Ei tuolla mikään johto irti näyttäisi olevan, joskin vähän likaisen näköistä tinaa ja rumasti kolvattuja kohtia, mutta kyllä niissä virran luulisi kaikissa kulkevan. Taidanpa viedä tämänkin romun kitaratohtorille tässä kun rahaa saan. Ideoita mistä moisen löytäisin Jyväskylän seudulta?

A-P Paasonen (www.jasesoi.fi) tai Varve Oy (Seppälän teollisuusalue)
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
ibanezz
05.04.2006 18:34:37
Joo semmonen ongelmanpoikanen että tonesäätimestä lähtee ääni samalla lailla kun volumee kiertäs kiinni. tietota systä?
WinterMad
05.04.2006 18:42:20
Kytketty väärin?
"menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!!
ibanezz
05.04.2006 19:12:42
Säätimet ennen toiminut kyllä ihan hyvin mutta yhtä äkkiä tämmönen ongelma tulee. ei oo vuottakaan vanha lankku.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)