![]() 03.04.2006 16:59:51 | |
---|---|
Täältä sen olin lukevinani: http://www.fender.co.uk/fenderfiles … betweenaMexicanStratandaUSStrat.asp En tiedä sitten kuinka paljon tuosta on totta. Itse asiassa koko viesti oli lähinnä krapulaisen väsynyttä huumoria, pohjasi kyllä käsitykseen, jonka olin yhtiön omilta nettisivuilta saanut. No eihän tuo nyt kerro muuta kuin että meksikossa tehtävien kitaroiden rungot on useammista paloista, mistään laaduista ei puhuta mitään eikä varsinkaan siitä, että tehtaasta toiseen rahdattaisiin yhtään mitään. | |
![]() 03.04.2006 17:18:20 (muokattu 03.04.2006 17:24:48) | |
No eihän tuo nyt kerro muuta kuin että meksikossa tehtävien kitaroiden rungot on useammista paloista, mistään laaduista ei puhuta mitään eikä varsinkaan siitä, että tehtaasta toiseen rahdattaisiin yhtään mitään. Standard Series Body Finish: Polyester (finished in Mexico) American Series Body Finish: Polyurethane (finished in USA) ei tässä tosiaan sanota, että puut on raahattu USAsta, mutta erikseen mainitaan pelkästään tuo käsittely, siitä kai olin päätellyt. Lisäys: täältä ( http://www.fender.co.uk/fenderfiles/WhatGoesOnAtFendersU.SFactory.asp ) löytyi tällainen pätkä: We get our maple from Canada, New England, Michigan, and the Appalachian Mountains. Our vendors' forests are not "clear-cut." Fender-approved alder comes from the Northwest U.S. Once a commonplace wood, it is now harder to get. Lightweight swamp ash (or "delta ash") comes from Mississippi and Louisiana where the trees stand in water. This ash is milled in Eugene, Oregon. Lisäksi täältä ( http://www.fender.co.uk/fenderfiles … rsMexicanFactory-TheInsideStory.asp ) löytyi tämä: # Fender® Mexico guitars and amplifiers are made using many U.S. components, again maintaining the highest standards. These products "push the limits" of what customers expect in an instrument. Näitä lukemalla olen kai vetänyt johtopäätöksiä. Voi olla vielä joku muukin lähde, en vain saa sitä mieleeni... Standard Series Neck: 1-piece maple milled in the Corona plant American Series Neck: 1-piece maple milled in the Corona plant Tässä sanotaan että molempien kaulat on valmistettu Coronan tehtailla, Kaliforniassa. Yritin mie sillä hymiö-jutulla ilmoittaa, että kyseessä on enemmän tai vähemmän vitsi, mutta se ei ilmeisesti sitten välittynyt ihan niin kuin tarkoitin... Hänen nimensä on Jürgen Pettersen. Ei, hän on tanskalainen. | |
![]() 03.04.2006 17:29:29 | |
Selvä peli. Ehkä joku muukaan ei vaan ymmärtänyt tätä vitsiä. | |
![]() 03.04.2006 17:57:32 | |
No selitän vielä kerran, kun nyt hetkellisesti tiedän mitä tarkoitin. Enskerralla yritän puhua suomea... Fenderin kotisivujen mukaan Meksikon standardin ja Usan vastaavan kaulat sorvaillaan molemmat Coronan tehtailla. En tiedä miten valinta suoritetaan, mutta uskoisin kaulan laadun vaikuttavan siihen jotenkin. Tämän kirjoitin niin totena, kuin nettiin nyt jotain voi kirjoittaa. Runkopuista en löytänyt yhtä suoraa ilmoitusta, joten niistä en ole ihan niin varma. Huumori yritti tulla siinä vaiheessa mukaan, kun juuri uutena ostettuun kitaraan vaihdetaan rauta. Että kannattaisi ehkä säästää rautaosat ja vaihtaa puut. Niinku. Nyt saa sitten naurahtaa vaivaantuneesti, niinkuin kolmesti selitetylle huonolle vitsille yleensäkin... Hänen nimensä on Jürgen Pettersen. Ei, hän on tanskalainen. | |
![]() 03.04.2006 18:32:41 (muokattu 03.04.2006 18:39:20) | |
Nyt saa sitten naurahtaa vaivaantuneesti, niinkuin kolmesti selitetylle huonolle vitsille yleensäkin... Standard Series Neck: 1-piece maple milled in the Corona plant American Series Neck: 1-piece maple milled in the Corona plant Täysin oikeassa olet... EDIT: Anteeksi jos tyhmä, mutta onko tuo standart ainoa jota Mehikossa valmistetaan? Hail to the King, Baby! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)