south_of_heaven 01.04.2006 16:02:03 | |
---|
jees box Indeed. Ei ollu pälkähtäny päähän harjotella trioleilla. Kiitos ilmoitti South_of_Heaven |
Bobana 01.04.2006 23:29:10 | |
---|
Ensinnäkin: Ihmiset ovat yksilöitä niinkuin kaikki tiedämme. Eli: Toiset oppii 2 vuodessa ja toisilla se bassari nykytyksen oppiminen vie vaan sen saakelin 5 vuotta. Tässä topiikissa on ollut monia hienoja vinkkejä enemmän soittaneilta. Tuntuu välillä turhauttavalta että näitä juttuja ei edes lueta läpi ennen kun aletaan kysymään lisää. Joo, välillä itsekkin syyllistyn siihen... Mutta niinkuin on sanottu että oikotietä onneen ei todellakaan ole. Nopeus tulee sieltä HITAUDESTA eli tehdään orjallisesti ne poljennot hitaasti ja keskitytään siihen LIHASKONTROLLIIN. Eli liikkeen tulee olla sulavaa eikä tökkivää. Siitä se lähtee. Keskiverto rummuttelija oppii tiukalla harjoittelulla n. 2 vuodessa jonkin sortin alkeet tukutukussa. Soittotaidosta ruvetaan puhumaan sitten n. 5 vuoden jälkeen... Lahjakkuudet ovat sitten erikseen ja minä en kuulu heihein ja olen sentään soittanut jo yli 15v ja vanhoilla päivillä on täytynyt ruveta sotkemaan niin 2,5 vuoden tiukan treenin jälkeen menee tasaisesti ja varmasti bläästiä 180 temmolla, eli ei ole kehumista.... Jos haluaa hyväksi, täytyy TREENATA. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
south_of_heaven 02.04.2006 00:41:21 | |
---|
Juu-u. Orjallisesti harjoittelu jäi tienposkeen, mutta pitäisi käydä noukkimassa se sieltä ja sopia itsensä kanssa "pakolliset" päivittäiset harjoitukset ja niiden pituudet. Oppis edes sen verran että pystyy tekemään sitä kohtuutemmossa eikä niin että se onnistuu tunnin ajan ja sitte menee taas huonosti. ilmoitti South_of_Heaven |
Bobana 02.04.2006 00:50:36 | |
---|
Juu-u. Orjallisesti harjoittelu jäi tienposkeen, mutta pitäisi käydä noukkimassa se sieltä ja sopia itsensä kanssa "pakolliset" päivittäiset harjoitukset ja niiden pituudet. Oppis edes sen verran että pystyy tekemään sitä kohtuutemmossa eikä niin että se onnistuu tunnin ajan ja sitte menee taas huonosti. Ei sen tarvi olla edes päivittäistä ja jos treenaa kovaa niin välipäivät ovat vaan hyväksi. Sääntö on kuitenkin se että: Mielummin 2h päivittäin kuin 14h kerralla. Tämä pitä paikkansa. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Youni 03.04.2006 12:21:24 | |
---|
Onkos teillä hyviä vinkkejä ihan sinkkupedaalin käytön nopeuttamiseksi ja kontrollin parantamiseksi? Tuppaa menemään iskut hätäisiksi, kun porhaltaa bändin kanssa perusbeattia temmossa 165. Varmaankin heeltoe voisi avittaa. Onko muita vinkkejä? Tämä nyt tuli lähinnä esille, kun huomasin, että tuplien oston jälkeen on jäänyt sinkulla soittelu vähemmälle. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
KoRn88. 03.04.2006 15:05:27 | |
---|
Onkos teillä hyviä vinkkejä ihan sinkkupedaalin käytön nopeuttamiseksi ja kontrollin parantamiseksi? Tuppaa menemään iskut hätäisiksi, kun porhaltaa bändin kanssa perusbeattia temmossa 165. Varmaankin heeltoe voisi avittaa. Onko muita vinkkejä? Tämä nyt tuli lähinnä esille, kun huomasin, että tuplien oston jälkeen on jäänyt sinkulla soittelu vähemmälle. No voihan näitä melkein kaikkia täälläkin mainittuja reenejä soveltaa sinkullekkin. Tuo stone killer nyt ainakin on erittäin tehokas reeni kontrollin parantamiseksi eli ei muuta kun metronomi sellaiseen tempoon, johon on vielä helppo ja rento polkea ja siitä vaan sitten naputtelemaan. Tosiaankin pitää vähän sovellella kun sinkulla soittaa, mutta ota vaikka ne osat taukoa, missä kuuluisi olla vasemman jalan iskut. |
No voihan näitä melkein kaikkia täälläkin mainittuja reenejä soveltaa sinkullekkin. Tuo stone killer nyt ainakin on erittäin tehokas reeni kontrollin parantamiseksi eli ei muuta kun metronomi sellaiseen tempoon, johon on vielä helppo ja rento polkea ja siitä vaan sitten naputtelemaan. Tosiaankin pitää vähän sovellella kun sinkulla soittaa, mutta ota vaikka ne osat taukoa, missä kuuluisi olla vasemman jalan iskut. Juuh, kiitoksia. Kyllähän noita treenejä löytyy, kun vaan alkaa miettimään. Taitaa motivaation puute olla tällä hetkellä se ongelma. Jospa kesällä jaksaisi. aikaakin on, kun ei kesäduunia irronnut. Sori offi. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
kuukuna 03.04.2006 23:41:01 | |
---|
Olet Aegis kova jätkä^^ Opin uusia asioita aika lailla tästä keskustelusta. En ennen lämmitellyt laisinkaan ja nyt olen huomannut, että se auttaa. Kiitos erittäin paljon:) Reeniä,reeniä ja ryynejä |
Aegis 03.04.2006 23:59:26 | |
---|
Haha, kiitos vaan! Vai kova jätkä... Mutta eihän siinä mitään, hienoa kuulla jos homma toimii. Olen miettinyt että tämä koko FAQ pitäisi kokonaan päivittää kun on tullut jo niin paljon kaikenlaisia vinkkejä ja omasta soitostaankin on hoksannut monenlaisia asioita. Mutta pitäis ja pitäis ja pilluakin pitäis saada, mutta jahkaamisen asteella pysytään vielä pitkään, aivan kuten tuota alkuperäistäkin suunnitellessa. Ehkä sitten jonain päivänä. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
kuukuna 04.04.2006 00:11:26 | |
---|
Aloitin tuplilla soiton joskus vuosi sitten, mutta sellaista tehoreeniä alotin vetäämään joskus kuukausi sitte. Kotona ei oo rumpui, mutta toin sitte tuplan himppeliin ja olen reenannu jalkoi ja käsii. Tällä hetkellä jaloilla menee sellasta 120 tempoo, että matkaa on vielä:) ja pitää muistaa että ei se tupla aina hyvää rumpalii tee(tän on varmaa sanonu joku miljoona ihmistä:P). Reeniä,reeniä ja ryynejä |
south_of_heaven 04.04.2006 00:15:32 | |
---|
moniin bändi-ilmotuksiin ei oo viittiny vastata, ku lukee että PS JA TUPLIA SITTEN OSATAAN POLKEA vitustako mä tiedän mimmonen taito riittää - en oo mikää virtuoosi mut pystyn silti jotai vetää, mutta ei siltä osin niin paljon itsetuntoa olis että tommoseen vastais :P joo sori tämmönen offtopic-tilitys. ilmoitti South_of_Heaven |
Sandwich 04.04.2006 09:02:39 | |
---|
moniin bändi-ilmotuksiin ei oo viittiny vastata, ku lukee että PS JA TUPLIA SITTEN OSATAAN POLKEA vitustako mä tiedän mimmonen taito riittää - en oo mikää virtuoosi mut pystyn silti jotai vetää, mutta ei siltä osin niin paljon itsetuntoa olis että tommoseen vastais :P joo sori tämmönen offtopic-tilitys. oon samaa mieltä i rather die standing than live on my knees |
Bobana 04.04.2006 11:33:55 | |
---|
moniin bändi-ilmotuksiin ei oo viittiny vastata, ku lukee että PS JA TUPLIA SITTEN OSATAAN POLKEA vitustako mä tiedän mimmonen taito riittää - en oo mikää virtuoosi mut pystyn silti jotai vetää, mutta ei siltä osin niin paljon itsetuntoa olis että tommoseen vastais :P joo sori tämmönen offtopic-tilitys. Tuo on totta. Mutta ei siitä kannata masentua. Yhteyttä vaan ja kyllä reenaamalla sitten oppii. On niitä nähty nokka pystyssä meneviä muka-soittajiakin jotka vetele päin helvettiä. Itse vedän myös päin seiniä mutta tiedostan sen. Lisää reeniä vaan. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Youni 04.04.2006 12:46:01 | |
---|
moniin bändi-ilmotuksiin ei oo viittiny vastata, ku lukee että PS JA TUPLIA SITTEN OSATAAN POLKEA vitustako mä tiedän mimmonen taito riittää - en oo mikää virtuoosi mut pystyn silti jotai vetää, mutta ei siltä osin niin paljon itsetuntoa olis että tommoseen vastais :P joo sori tämmönen offtopic-tilitys. Olen myös huomannut ihan saman homman. Olen alkanut tuota Wantedia selailla, kun jään kesän alussa bändittömäksi, ihan omasta tahdostani kylläkin. Toinen villitys on tällä hetkellä kasarirokki. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Bobana 04.04.2006 13:38:52 | |
---|
Toinen villitys on tällä hetkellä kasarirokki. No eihän siinä mitään pahaa ole... 8-D Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Youni 04.04.2006 14:41:21 | |
---|
No eihän siinä mitään pahaa ole... 8-D Umm...ihan kiva jos tykkää. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Bobana 04.04.2006 14:58:25 | |
---|
Umm...ihan kiva jos tykkää. Niin siis ei semmonen sukkahousuhevi vaan kunnon mättö... ; ) Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Jaren 04.04.2006 22:46:18 (muokattu 04.04.2006 22:47:27) | |
---|
moniin bändi-ilmotuksiin ei oo viittiny vastata, ku lukee että PS JA TUPLIA SITTEN OSATAAN POLKEA vitustako mä tiedän mimmonen taito riittää - en oo mikää virtuoosi mut pystyn silti jotai vetää, mutta ei siltä osin niin paljon itsetuntoa olis että tommoseen vastais :P joo sori tämmönen offtopic-tilitys. Kyllä, tuollaiset ilmoitukset masentavat sillä itsehän soitan vain ja ainoastaan singleä, sillä eihän sillä haikulla muuten pääse kikkailemaan. Joskus tuossa vuosi sitten tuli harkittua tuplapedaalien ostoa, mutta kuunneltuani taas muutaman kerran Deep Purple:a, tulin siihen tuloksenn että jos Ian Paice:kin pystyy tuollaisiin suorituksiin yhdellä jalalla, niin kyllä siihen minäkin enne pitkään pystyn, tarvitaan vain pirusti HARJOITUSTA. Setin ja pedaalin vaihduttua tosin meni koko jalka tekniikka uusille.
Edit: ein gleines färgelchen... "Tämän viestin tarkoitus ei ole Provosoida." -Jaren |
south_of_heaven 04.04.2006 23:39:56 | |
---|
Kyllä, tuollaiset ilmoitukset masentavat sillä itsehän soitan vain ja ainoastaan singleä, sillä eihän sillä haikulla muuten pääse kikkailemaan. Joskus tuossa vuosi sitten tuli harkittua tuplapedaalien ostoa, mutta kuunneltuani taas muutaman kerran Deep Purple:a, tulin siihen tuloksenn että jos Ian Paice:kin pystyy tuollaisiin suorituksiin yhdellä jalalla, niin kyllä siihen minäkin enne pitkään pystyn, tarvitaan vain pirusti HARJOITUSTA. Setin ja pedaalin vaihduttua tosin meni koko jalka tekniikka uusille.
Edit: ein gleines färgelchen... kyllä monet rumpalit soittavat tuplia ja sitten nopeasti vaihtelevat vasemman jalan paikkaa pedaaleilla... Vähän ähräystä mutta HARJOITUSTA vaan ja seki pitäis lähtee ;) ilmoitti South_of_Heaven |
Jaren 05.04.2006 13:10:06 | |
---|
kyllä monet rumpalit soittavat tuplia ja sitten nopeasti vaihtelevat vasemman jalan paikkaa pedaaleilla... Vähän ähräystä mutta HARJOITUSTA vaan ja seki pitäis lähtee ;) Niin, kyllähän se noinkin on mahdollista, mutta tämä on periaatekysymys: Näen pystyväni sanomaan kaiken tarpeellisen yhdellä bassorumpupedaalilla. Sitäpaitsi kaikkialtahan näitä tuplapedalisteja löytyy, haluan olla erillaiennen. "Tämän viestin tarkoitus ei ole Provosoida." -Jaren |