Rassailija 03.04.2006 16:25:37 | |
---|
Itselläni olen FIRE-15 ja olen erittäin tyytyväinen. särkiöitä ja efektejä tarpeeksi ja mielestäni hyvä hinta-laatu suhde. käyttynä ostin. muita kokemuksia? |
Wahi 03.04.2006 16:29:11 (muokattu 03.04.2006 16:29:27) | |
---|
Sama löytyy itseltänikin. Ihan ok. En kyllä tee kaikilla noilla säröillä mitään. Käytän pelkästään tuota Overdrivea ja pidän aina Boost ja Sustain nappulat päällä (tai lähes aina). Cleanit eivät ole mitkää erityiset. Efektejä en käytä paljoa, mitä nyt delaytä jonkun verran. Enemmän tulee käytettyä kyllä vieressä olevaa putkivahvistinta. Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
Rassailija 03.04.2006 16:32:08 | |
---|
Itse käytän Overi Drivea eniten, cleanilla jotain ja metalliaääntä. efekteistä ite en hirveesti perusta. boosti aina päällä . onko sulla pedalia? |
gasser 03.04.2006 16:39:24 | |
---|
Ihan kivojahan ne. Ensimmäinen kosketukseni efektien maailmaan tapahtui vuonna suo ja kuokka. Vermeenä oli Zoom 1010 multihärpäke. Itseasiassa siinä on yks särömallinnus, mistä vieläkin diggaan kybällä. Pitäis varmaan lainata frendiltä, sillä on tuommoinen vielä. Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
Itse käytän Overi Drivea eniten, cleanilla jotain ja metalliaääntä. efekteistä ite en hirveesti perusta. boosti aina päällä . onko sulla pedalia? En käytä mitään pedaalia tuon kanssa. Jos haluan cleania, käytän U7 vai mikä se nyt olikaan. Ei voi kyllä muistaa oliko tuo patch valmiina vai olenko itse ohjelmoinut. Ne potikalla säädettävät "cleanit" ovat kyllä jotain aivan hirveätä, mitä lie matkivatkin. Mutta pääasiallisesti soitan tällä vain särön takia, on tuohon putkivaffariin haussa nyt säröpedaalia. Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
Skebaristi 03.04.2006 20:11:57 | |
---|
Tuolla hyllyssä pölyttyy Zoomin 707. Ihan paska vehje, pitäs myydä pois. "Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo." |
Jucciz 03.04.2006 20:14:18 | |
---|
Ihan hirveätä paskaa. |
Jonttu 03.04.2006 20:17:54 (muokattu 03.04.2006 20:18:02) | |
---|
Ihan hirveätä paskaa. Samaa mieltä |
pliksu 03.04.2006 20:18:45 | |
---|
Itsellä ollut vain 505. Hajosi alta aikayksikön ja sisälsi infernaalisia soundeja. Sen perusteella ainakin täyttä paskaa. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
LamaAjanElvis 03.04.2006 20:22:09 (muokattu 03.04.2006 20:22:48) | |
---|
Itsellä ollut vain 505. Hajosi alta aikayksikön ja sisälsi infernaalisia soundeja. Sen perusteella ainakin täyttä paskaa. Mulla ei hajonnut vaikka kaatui puoli pulloa keppanaa päälle. Oli siinä se ovela urkusoundi kitaralle. Ei tosin ollut enää niin kovia soundeja kun kokeilin PodXT:n jälkeen. e: niin mulla on tämä 505II versio ;) "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Sormet lähtee soundista. |
Invader 03.04.2006 20:39:44 (muokattu 03.04.2006 20:42:00) | |
---|
Tri-Metal on aika tautisen hyvä säröpedaali hevanderin soitteluun. Hyvän soundin lisäksi siinä on true bypass, se on älyttömän hiljainen (itselläni se unohtui monesti päälle kun pidin paussia soittelusta; vaikka gainit oli kaakossa, ei kuulunut minkäänlaista hurinaa tai pörinää, kitaran voluumi täysin auki), ja varmaan tukevimmin koteloitu mitä mikään kokeilemani pedaali. Harmi että Zoomin maine on tahrattu noilla muovilootilla, näitä täysmetallisia erillisspeduja (Tri-Metal, Hyper Lead, Power Drive ja pari muuta) ei pitäisi sotkea samaan sakkiin. http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=159Tai sitten ei.. |
Fonisoul_ 03.04.2006 20:47:31 | |
---|
Ensimmäinen kosketukseni efektien maailmaan tapahtui vuonna suo ja kuokka. Vermeenä oli Zoom 1010 multihärpäke. Olipa meikäläisenkin ensimmäinen multiefekti zoom, tosin 2020. Silloin tuntui siltä että ihan jees, mutta onneksi en tarvinnutkaan sen säröjä, koska TF320 ajoi sen asian. Aika hyvin olen onnistunut tuon ajanjakson unohtamaan, chorusta silloin varmaankin pääosin käytin. Ihan kivojahan ne. Tuosta en ole ihan samaa mieltä. =) |
htm 03.04.2006 21:02:40 | |
---|
Mulla on ollu tuommonen 2020 -multiefekti vuodesta yks ja kaks. Eiköhän me olla kaikki noilla joskus soiteltu... Paskahan se _periaatteessa_ on "kunnon" laitteisiin verrattuna, mutta hyvin on kestänyt reilusti yli kymmenen vuotta. Siinä samassa ajassa mulla on polkulaudasta hajonnu Cry-Baby ainakin kolme kertaa ja parikin Iban säröpurkkia. Ihan käyttökelpoisia soundeja siitä on vuosikausia irronnut. Moduloinnit on peruskäyttöön ihan ok, kaiut vähän kämäset, oktaaveri muovinen mutta toimii, eq on ...noh...eq. Ja loppujen lopuksi särötkin ihan jees kunhan laittaa vehkeen hyvän skeban ja vahvistimen väliin. Oon tulla monenmonta keikkaa vetänyt, eikä oo vielä kukaan tullut sanomaan, että "Hei jäbä, onpa sulla paskat soundit, taidat zoomilla vedellä, ootko harleybentton-miehiä, haluutko turpaan...?" En sitten oo tuohon Zoomin uudempaan tuotantoon tutustunut. Ja kun vauhtiin päästään, niin olkoon tämä nyt sitten puolustuspuhe kaikkien "paskojen" kamojen puolesta. Kyllä kaikenmaailman harleybentoneille ja squier affinityille on paikkansa maailmassa. Ei jokaikisen sunnuntaisoittelijan tarvitse pro-kamoilla vedellä. Ja - sitäpaitsi - noista halpiksistakin voi saada ihan kelpo soundeja. Itse soittelen vanerirunkoisella HM-signaturellani ja kirpparilta kolmella kympillä ostetulla lespaulkopiolla (aah, miten rapea rock-murina). Jenkkistratoni on yleensä kaapissa. Keikallahan moneti homma menee vielä niin, että kun se point-to-point -kytketty vox AC-30 on mikitetty ja ajettu PA:n läpi, ei siitä Pre-CBS straton helinästä ole kaikkia taajuuksia enää kuuluvilla eikä se ruusupuuotelaudan oikea resonointi välity ihan kaikille kuulijoille. Ja vielä: otetaan esimerkiksi vaikka venäläisvalmisteinen Big Muff. Sehän on kyhätty ties mistä ja soundihan on ihan hirvittävä. Silti se on yksi suosituimmista säröspeduista, koska soundi on niin _ihanan_ hirvittävä. Noh tulihan turistua, tarkoitus ei ole että kukaan ottaa hernettä nenään, kannattaisi vaan osata erottaa omat tarpeet markkinamiesten puheista. |
käsi 03.04.2006 21:06:33 | |
---|
omistin aikoinaan zoom 505:sen ja se olisi ihan muuten ollut kiva vekotin mutta sekoili aika usein jonka seurauksena kaikki asetukset piti resetoida ja asentaa alusta. keikka käytössä en olisi uskaltanut sitä käyttää ikinä. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
slerbis 03.04.2006 21:07:44 | |
---|
Tri-Metal on aika tautisen hyvä säröpedaali hevanderin soitteluun. Hyvän soundin lisäksi siinä on true bypass, se on älyttömän hiljainen (itselläni se unohtui monesti päälle kun pidin paussia soittelusta; vaikka gainit oli kaakossa, ei kuulunut minkäänlaista hurinaa tai pörinää, kitaran voluumi täysin auki), ja varmaan tukevimmin koteloitu mitä mikään kokeilemani pedaali. Harmi että Zoomin maine on tahrattu noilla muovilootilla, näitä täysmetallisia erillisspeduja (Tri-Metal, Hyper Lead, Power Drive ja pari muuta) ei pitäisi sotkea samaan sakkiin. http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=159 Kompsista. Hyper Leadia ei tästä taloudesta kukaan ota pois. Toki olen testannut 505:set & kumppanit ja yhdyn kyllä yleiseen mielipiteeseen niistä. Sinänsä hauskaa, että firma joka suoltaa aikamoista jöötiä, on kehittänyt jotain todella hyvää... ja sitten luonnollisesti lopettanut niiden ainoiden hyvien tuotteiden valmistuksen :D Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33 |
McNulty 03.04.2006 21:07:52 | |
---|
En ole koskaan pitänyt zoomin vermeistä. Johtuen niistä 90-luvulla tulleista Zoom 2020 ja 4040 efektirasioista. Ne oli niin kauheeta scheissea että... ja en edes viitsi aloittaa 505:n setvimistä. Vielä tänäänkin minulla on ZOOM-kammo, enkä tiedä haluanko päästä siitä edes eroon. Uskoisin että olen säästynyt paljolta karttamalla ko. merkin valmisteita. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Country Larry 03.04.2006 21:19:02 | |
---|
Mun faija toi mulle sellaisen Zoomin käteen mahtuvan multiefektin jostain kaukoidästä (mitään hajua mallista) ja sillä soittelin jonkun aikaa korvakuulokkeilla kunnes myin pois ja ostin Marshall JCM 900 combon. Tämä oli siis 90-luvun alkupuolella. Musta se oli hyvä silloin ja siinä oli aika persoonallisia efektejä, joita en ole sen koomin nähnyt enkä kuullut missään. Mulla oli siihen ohjelmoituna Dave Stewart-soundi ja Billy Gibbons-soundi ja John Squier ja ties mitä... Luulempa, että jos jossain nään sellaisen ja halvalla saan, niin ostan pois ihan vaikka nostalgiamielessä. Muistaako kukaan sitä vehjettä? Richie Sambora muistaakseni mainosti sitä. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
fridgebuzz 03.04.2006 22:26:36 | |
---|
Myykääpä mulle Zoomin Ultra Fuzz ("köyhän miehen Fuzz Factory"). POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Soundtankit: Modern Fusion ja 60's Fuzz; vaihto muihin pedaaleihin |
LexaR 03.04.2006 23:47:06 | |
---|
Itsellä ollut vain 505. Hajosi alta aikayksikön ja sisälsi infernaalisia soundeja. Sen perusteella ainakin täyttä paskaa. tajusin ittekki kaks viikkoo siit ku olin alottanu kitaransoiton et täähän on ihan paska vehje, ainoo vaa et se oli hajonnu kaks päivää sitäki ennen You live and you learn. At any rate, you live. |
saastara 04.04.2006 00:12:06 (muokattu 04.04.2006 12:54:01) | |
---|
Itselläni oli tuommoinen 606II aikoinaan. Ei läheskään niin surkea kuin aina sanotaan. Tietenkään paskasta ei saa konvehtia vaikka kuinka ruuvaisi mutta.. Kyllä sillä soitteli, en kadu ostamista sekunttiakaan. E: Paskaksihan tuo tosin meni puolen vuoden jälkeen.. :) Sinun postimerkkisi palavat. |