Aihe: Ibanez BTB uudeksi bassoksi?
1
srgi
02.04.2006 14:01:41
Oon kolme vuotta soitellu bassoa ja nyt alkaa olla siinä tilanteessa asiat että ois rahaa ostaa uutta bassoa. Tuo jackson js-40(?) alkaa hyppimään silmille. Kaikenlaista musiikkia pitäs tuolla soittaa. Big-Band musiikista metalliin ja oikeestaan ainoot vaatimukset ois että 5 kieltä ja ei mikään ihan paska kuitenkaan. Oon tuossa kattellu tämmöstä http://www.musikland-online.de/onli … -555-MP-NTF-E-Bass-inkl-Gigbag.html Kertokaa pikkasen kokemuksia tuosta kyseisestä bassosta. Oon kerran testannu kaverilla Ibanezin BTB:tä ja se tuntu sillon ihan hyvältä, tosin sillon en vielä tienny mikä oli hyvä ja mikä huono. Haulla kokeilin ettiä tietoa ja ei negatiivisiä asioita tullut oikeen vastaan. Oisko siinä miulle uus basso?
Monologi voi olla joskus myös kahden ihmisen välinen keskustelu. Erityisesti silloin kun kyseessä on mies ja hänen vaimonsa.
L.Ruoska
02.04.2006 15:42:07

Haulla kokeilin ettiä tietoa ja ei negatiivisiä asioita tullut oikeen vastaan. Oisko siinä miulle uus basso?
Testasin itse myös BTB:tä tossa vähän aikaa sitten, eipä huono. Oli vähän semmonen leveämpi kaula siinä ainakin omaan Ibaneziin verrattuna mutta muuten pidin soittimesta. Toi BTB mitä katsoit taitaa olla vähän kalliimpi, ja ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa että toi Varimid 3 EQ on hyvä (mulla on sama EQ omassa ja säätömahdollisuudet ei todellakaan lopu kesken). Monorail-talla on ainakin siistin näköinen, en usko että sillä on juur mitään vaikutusta soundiin, sustainiin tai vireeseen. Puulaadut näyttäis olevan sieltä ei-ihan-edullisimmasta päästä, mutta onhan tuolla hintaakin...saat varmasti käytettynä laadukkaamman pelin tuohon hintaan tai halvemmalla samanlaisen.

Mä näkisin asian näin että kun ostat soittimen uutena, niin saat siitä myydessä puolet siitä mitä maksoit. Jos ostat käytettynä, saat siitä hyvällä tuurilla saman mitä maksoit.
KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Incarnation
02.04.2006 16:25:50
Kerran testasin BTB405-mallia ja pidin todella paljon. Leveä kaula sai ensin aikaa yök-reaktion mutta kun bassoa soitti niin kaula ei tuntunut yhtään normaalia kummallisemmalta. Jos olisi tuolloin ollut 500€ ylimääräistä rahaa takataskussa niin mukaan olisi lähtenyt.
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
srgi
02.04.2006 16:27:55 (muokattu 02.04.2006 16:30:21)
Mä näkisin asian näin että kun ostat soittimen uutena, niin saat siitä myydessä puolet siitä mitä maksoit. Jos ostat käytettynä, saat siitä hyvällä tuurilla saman mitä maksoit.

Noinhan tuo taitaa olla (siis onkin) mut uutena oon aatellu ostaa. Tuossa j&m:llä siinä on kyllä kova laukkukin mukana. Tiedä sit et paljon se sitä hintaa nostaa.

EDIT: Se paksu kaula sattuis miulle varmaan aika hyvin kerta pitkäsorminen oon. Jotain tämän suuntasta sano oma opettajakin.
Monologi voi olla joskus myös kahden ihmisen välinen keskustelu. Erityisesti silloin kun kyseessä on mies ja hänen vaimonsa.
Incarnation
02.04.2006 22:23:41
Noinhan tuo taitaa olla (siis onkin) mut uutena oon aatellu ostaa. Tuossa j&m:llä siinä on kyllä kova laukkukin mukana. Tiedä sit et paljon se sitä hintaa nostaa.

EDIT: Se paksu kaula sattuis miulle varmaan aika hyvin kerta pitkäsorminen oon. Jotain tämän suuntasta sano oma opettajakin.

Ei paksu, mutta leveä.
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
kuollut_ukko
02.04.2006 22:34:15
Minulla on just tuo basso. Se on kyllä kelpo peli. Et mene metsään jos hankit, mutta älä tilaa Saksasta, vaan mene paikalliseen liikkeeseen ja pyydä tarjous. Maahantuojat listahinta taisi olla jotain 580 ekeä pelkälle bassolle, ja se on siis lähtöpiste...
L.Ruoska
03.04.2006 17:02:50 (muokattu 03.04.2006 17:03:09)

Kova kotelo on kiva kun ajattelee jotain kiertue-elämää (in your dreams) mutta honestly hyvän gigbagin saa 30egellä ;-) Itse en ainakaan koskaan jaksa laittaa bassoa koteloon vaan roudaan aina bägissä menin sitten dösällä, junalla tai autolla. Case on kiva mutta kun tuota näemmä saa halvemmalla Suomesta niin osta täältä, ja liikkeessä voit aina tinkiä..netissä ei onnistu. Tai jos et saa hintaa alaspäin niin pyydä että saat vaikkapa kaupan päälle piuhaa, hihnaa, plekuja jne.

Niin olen minäkin mutta itselle ainakin tikkukaulat on mieleen, ei se sormien pituus haittaa mitään..kunhan vaan helpottaa soittoa =)
KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
ubik
19.04.2006 10:40:48
nyt kävi itteäkin polttelemaan tollanen BTB, tosin BTB200 ajattelin mutta jos malttais säästää niin nelisatanen mielummi, tosin BTB400 on niin rumat värit etten siit oikein tiedä (jep, turhamaista) voishan sen sitte tietenki maalata ite..... onko BTB200 ihan liian "perusbasso" vai kannataisko sitä miettiä ihan vakavissaan uudeksi bassoksi?
nykäne
19.04.2006 11:34:56
Putkahti päähän semmonen juttu, kun itellä aikanaan oli sellainen btb406qm, että vaikkakin oli todella mukavan litteä ja leveä kaula, niin se 35" skaala oli tällaiselle risuranteelle vähän turhan jäykkä. Vaikka eipä siinä, saahan niitä ohkasempia kieliä ja matalammat vireet jylisi kyllä kivasti...hmm miksköhän ees myin sen...tais olla vaan liian kiree hihna.
fiber
19.04.2006 15:28:37 (muokattu 19.04.2006 15:30:07)
Justiinsa olin yhteydessä Levytukkuun, eli siis maahantuojaan ellen pahasti erehdy(?) ja siellä listahinta oli päälle 600e (alle 650 taisi olla).
Tarjouksen sain ja se oli 585e, pelkkä keppi siis. Pitää huomenna mennä katsomaan jos saisi vielä sorvattua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)