Aihe: Kitaran tilaaminen Yhdysvalloista vol. 1
1 2 3 4 5 6 7 8 922 23 24 25 26
KARVA
20.08.2005 12:48:14 (muokattu 20.08.2005 12:48:53)
Hmm..

"Mikäli lähettäjänä on yritys, on lähetys kaupallinen. Myös siinä tapauksessa, että lähettäjänä on yksityishenkilö, on lähetys kaupallinen, jos lähetyksen taustalla on kauppa."

Eli jos myyjä on yksityishenkilö niin postimaksut sisällytetään tullattavaan summaan. Näin minä sen ymmärrän. Kysyin viimeksi tullista että eihän enää pitäisi postikuluja sisällyttää ja virkailija kertoi että kylläpäs.

Myyjä on yksityishenkilö jos "taustalta" ei löydy mitään kauppaa (esim. hommautuu vaan eroon kamoistaan ebayssa) niin postimaksuja ei sisällytetä summaan. Multa yritettiin ensin viedä mutta huomautettuani tulli korjasi kiltisti asian, tarkistettuaan ensin faktat. Yksityishenkilöltä yksityishenkilölle on eikaupallinen lähetys !
kimmel
29.08.2005 16:14:10
Hommasin juuri Chris' Guitarsista hienon G&L:n jossa oli kaiken maailman modauksia. Käytettynä myytiin, ei naarmuakaan muualla kuin yksi ruuvarin lipsahdus kontrolliluukun kannessa. Kesti 8 arkipäivää, 2 h jonotus Tampereen tullissa, alv 22 % + 3.7 % tulli kokonaissummasta. Hinta tarkistettiin tullin luukulla netistä sähköposteistani.

Aikaisempaa aktiviteettia: Basso Japanista, Boogien combo Piilaaksosta, Strato Hollywoodista, SG Arizonasta. Lukemattomia pedaaleita, räkkicaseja, mikkejä... Ainoa ongelma oli tuo Mesaboogie, siihen oli lopulta vaihdettava Levytukun huollossa Euromuuntaja joka kustansi 400 EUR. Siinä oli kyllä raahaamista Tukholmassa kun piti vaihtaa Finskin terminaaliin matkatavaroiden kanssa (kokonaispaino 55 kg). :-)

-J
meriluoto
30.09.2005 17:37:02
Kävin tänään hakemassa uuden kepukkani tullista. Homma meni näin: Voitin huudon ebayssa amerikkalaiselta dudelta ja sain heti mailia että kepukka 499$ ja toimitus+vakuutus 130$. Oolrait, ei muutakuin nettipankista maksumääräys USAan ja odottelua... Neljän päivän päästä dude ilmoitti että maksu klaarattu hänen pankissaan ja että kepukka lähtee samana päivänä tien päälle. Kahden viikon odotuksen jälkeen tipahti lappu että kepukka noudettavissa tullista. Kylmä hiki otsalla tulliin koska dude ilmoitti laittavansa paketin "käytettynä ja lahjana". Virkailija nouti paketin esille ja kyräili sitä epäluuloisesti... Kysy että "oot tainnu netistä ostaa, onko kuittia?" Minä siitä väittämään että lahjaksi tuli ja kuluja ei oo ollu muutakuin lähetyskulut joita dude oli laittanut pakettikorttiin 199$?. Siitä alvit ja tullit 48€ ja kepukka kainaloon... Kaikkiaan prosessi kesti bout kolme viikkoa.
"G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..."
BlueNote
25.10.2005 15:12:44 (muokattu 12.04.2006 21:16:05)
edit;

ZZZzzz...
Tomtom
25.10.2005 15:23:34
Luulisin vahvasti, että tullissa joudut todistamaan arvon ihan samanlailla käöytetystä, kuin uudestakin. Eli samat säännöt ja kiertämiskönstit pätee sekä uuteen että käytettyyn.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
les.paul
11.12.2005 16:54:31

Niinnpää..
Turve
08.01.2006 05:14:49 (muokattu 08.01.2006 05:32:25)
Tuo aloitusviestissä mainittu toship.com on mystisesti kadonnut jo jonkun aikaa sitten ja ilmeisesti joku pääsi sen kautta eroon rahoistaankin. Trust no-one.

Googlailin vähän muita vastaavia palveluita (eli siis pakettien välitystä usalaisen osoitteen kautta muualle) ja tällainen kuin ShopTheStates.com vaikuttaisi ihan pätevältä. Tarjoavat jotain ostopalvelua myös eli jos kauppa ei hyväsky ulkomaalaista luottokorttia niin nämä voivat pienestä lisämaksusta tehdä itse tilauksenkin. Näyttäisi porukoilla olevan googlailun perusteella hyviä kokemuksia tuosta ja hinnatkin tuntuu kohtuullisilta. Jospa noita Ameriikan ihmeitä sitten uskaltautuisi testaamaan...

(E: niin kerrotaan nyt vielä ne hinnat, eli itse palvelumaksu on tuolla kuukausimaksuttomalla versiolla 5$ per lähetys ja se buying service on 6$ ostosta kohden. noihin sit postimaksut päälle eli ilmeisesti ne oikeat kulut paketin lähetyksestä halutulla tavalla tänne.)

(E2: Tällaset löyty kans: http://vmfs.com/ ja http://www.mailnetwork.com/)
C.C. Sunshine
11.01.2006 22:40:59
Pitkään oon ettiny mut en oo vieläkään löytäny sellasta kunnon sivua mistä näkis kitaroiden hintoja jenkkilässä olenko lihava? eli jos joku viisaampi tietää ni ois kiva jos kertoisit.
"Älä syytä hevosta jos et pysy selässä."
jarzel
12.01.2006 22:30:11
Usa:n kitarakauppoja ja yksityisten "kitarajobbareitten" mainiot sivut www.gbase.com.

Sieltä vaan -59 LP hakuun;) ja vähän muutakin usan hintatasoa jos kepit on täällä "hintavia".
www.guitarsandeffects.com taisi olla yhden kauppiaan sivut missä tavara kiertää.
(Pakasta repäisty SRV strato kaikkine papruineen tyyliin 899$)

Nimin.Toinen keppi tulossa,saas nähdä mitä tulee ja missä kunnossa.
AJ
21.01.2006 02:18:29
Olen bassoa hommaamassa jenkeistä ja tällaiset vaihtoehdot kuljetukselle antoi myyjä:

UPS Global Express
4 days includes insurance
$385.72

or

US Postal Service
4-10 days (could be stuck in a cold warehouse)
insurance and shipping will be
$159.00

Hintaero on sanomattakin selvän dramaattinen, mutta kuinka suuri riski on tuo USPS? +220$ on minulle paljon rahaa välistä...
jarzel
21.01.2006 12:46:26
Ups:in kuuden päivän kuljetus on varmaan edullisempi ehkä n.100$(ups expedited).
Hinta varmaan riippuu jonkinverran mistäpäin Usaa paketti on tulossa.

Toinen vaihtoehto on kysyä kuljetusta Bax Globalin kautta,itsellä oli huomattavasti halvempi kuin UPS.Ja tuli silti perille 4 pvssä,jossain välissä Bax muutti paketin FedEx:in kuljetukseen.Lähetyskoodi kannattaa kysyä niin tietää missä paketti seikkailee.
petank
02.03.2006 09:00:48
Pyysin huvikseni tarjousta parista Martinista halvaksi ja luotettavaksi usein mainitulta kanadalaiselta firmalta. (http://www.wichitaband.com/)

"I will need your address in order to calculate shipping charges, but I would estimate that you will pay somewhere in the range of $150-$175.

D-28.
List price is $2,749; our price is $1,710.
Includes hardshell case.

D-16GT.
List price is $1,399; our price is $895.
Includes hardshell case.

D-15.
List price is $1,099; our price is $705.
Includes hardshell case."

Eli posteineen ja 3,2% + 22% veroineen menisi suht samaan mitä tällä hetkellä täältäkin voi saada.
Welc
21.03.2006 20:58:54
Onkohan kellään kokemusta tuosta Myus.comista tai muista postinvälitysfirmoista?
MusaMasa
22.03.2006 09:54:13
Hyvä aihe johon on pakko lisätä muutama sana!
Sillä itse sain juuri Englannista (coda-music.com) Gibson LP Standardin, jonka hinta tuli yli 1000€ halvemmaksi kun/jos sen olisi ostanut täältä suomesta!!!
Huvittava piirre tässä touhussa tänään on myös se, että esim. Soundin uudessa numerossa, eräs mainos tekee melko epäoikeudenmukaisen hinta/laatu vertailun Gibsonin ja eri kopioiden välillä. Naurattaa! Kuka "käskee" ostamaan yli hintaisia soittimia suomesta! Itse olen säästänyt yli 2340€:a suomen ovh hintoihn verrattuna tilattuani Gibsonit, milloin Thomannilta ja milloin Englannista!! Ja onhan se nyt juma! "hieman" eri asia soittaa kitaralla jossa arvo vain nousee ajan myötä! Kun/jos ostat jonkin kopion, lähtee siitä heti 35-40% arvosta pois kun olet astunut liikkeestä ulos!! Kokemusta on, sillä olen itsekin joskus sortunut ostamaan jonkin kopion. (näissäkin on tietysti poikeuksia)
Myyjät tietysti kertovat sinulle "kauhu juttuja suurista riskeistä" ja siitä kun "eräs" kaveri tilasi ulkomailta ja saikin väärän tuotteen jne jne! Roskaa! Tällaisen logiikan mukaan "ulkomailla" ei mikään toimisi hyvin! Voin vakuuttaa, homma toimii vallan mainiosti! Ja kuvittele minun tapaustani, (Gibson LP Str) n.1050€ edullisempi hinta! (ilman kuluja) Suosittelen lämpimästi kyselyjä e-mailina eri soittimista yms. ao. ulkomaan liikkeistä!

Summa sumaarum, jos aiot hankkia kitaran jolla soitat pitkään ja/tai lopun elämääsi, osta aito merkki jossa on ns. Statusta joka säilyy!! Mutta jos haluat tärvätä rahaasi "kokeilemalla" eri kopio merkkejä tms. niin siitä vaan sitten, mut älä sit motkota kun huomaat, että vaihdossa kopion arvo on haihtunut puoleen tms!! Tosin myydäänhän niitä (halutaan päästä tuskissaan eroon) varsin edullisesti täälläkin Tori palstalla...
Tomtom
24.03.2006 12:16:20
Itse kaikki nykyiset kitarani ulkomailta ostaneena voin yhtyä edelliseen mielipiteeseen. Probleemi on vaan aina se kokeilujuttu. En osta enää yhtään Gibsonia kokeilematta, jonkun työmiehen Fenkun vois ostaakin.Muutamat merkit sitten tosiaan uskaltaa ostaa testaamattakin.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Tisca
15.04.2006 18:20:58
Ymmärsinkö oikein. Jos ostaa niin pitää näyttää kuitti tullille ja jos saa "lahjana" niin pitää vain maksaa verot postikuluista ja tullimihen on vain uskottava että oli lahja.

Mitä jos maksaisi kahdesti, toisella kerralla pienen summan ja toisella loput ja näyttäisi sitten sen pienemmän kuitti-summan tullille. Toimisiko?
ydinaukio
24.04.2006 11:01:14 (muokattu 24.04.2006 11:01:23)
Olen tässä miettinyt kitaran tilaamista jenkeistä. Asiassa on vain se huono puoli, että minusta on jokseenkin typerää ostaa kitara pelkästään ulkonäön perusteella. Kun eihän sitä pääse testaamaan missään. Mutta kun niin halvalla saa... Eipä kai vaikkapa Telet loppujenlopuksi paljoa toisistaan eroa...
Stanley.Climbfall
03.05.2006 14:43:00 (muokattu 03.05.2006 14:48:42)
Kellään kokemuksia tosta music123.com:sta?

Himottais toi Manhattan Midnight http://www.music123.com/Gibson-Les- … -Neck-Electric-Guitar-i130194.music

Mitäköhän toi Open Box meinaa? Ei tuu kovaa koteloo mukana? Mut uskaltaisikohan sitli tilata tota ilman kovaa koteloo ja hinta ei ois paha eli noin 1567€ sis. pk:t
janik
03.05.2006 14:47:44 (muokattu 03.05.2006 14:47:55)
En kyllä uskaltais ilman kunnon koteloa tilata, noista Les pauleistahan katkeaa lapa aika helposti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)