Aihe: Kontraa hankkimassa
1 2 3
Teijo K.
03.04.2006 14:35:36

Onneksi olkoon! Kontra on hieno soitin ja kaipaa paneutumista mutta jos sille antaa aikaa niin se kyllä antaa takaisin. Toivottavasti, ehkä joskus...

Kyllähän kontran soittaminen antaa paljon vaikka sitä ei varsinaisesti "osaisikaan". Kokemuksella puhun. Onnea Johannekselle ja tervetuloa kerhoon.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
hemmo
03.04.2006 14:37:04

Kyllähän kontran soittaminen antaa paljon vaikka sitä ei varsinaisesti "osaisikaan".

Kyllä. Smördän Hyyryläinen on mulla "lainassa", niin ompa mahtavaa pumpsutella sillä vaihtobassoa.
FenderGibsonMarshallMonster
Johannes_t
03.04.2006 14:40:32

Kyllähän kontran soittaminen antaa paljon vaikka sitä ei varsinaisesti "osaisikaan". Kokemuksella puhun. Onnea Johannekselle ja tervetuloa kerhoon.

Kiitos kiitos, juurikin omaksi iloksi, ainakin alkuun, kontran halusin. Nyt on sitten toinenkin harrastus ;) Liverpool FC ja kontra...
Karlsson
03.04.2006 14:41:07
Kyllä. Smördän Hyyryläinen on mulla "lainassa", niin ompa mahtavaa pumpsutella sillä vaihtobassoa.

Sharmikas soitin se.
"I had to. I was drunk." -Vivian
J.Hollström
03.04.2006 14:56:22

Vapailla kielillä ainaskii.
hemmo
03.04.2006 14:57:20

Vapailla kielillä ainaskii.

Nii-in, mutta osasin mie painaa niittä kieliäkin oikeasta kohdasta, kerran tahi pari.
FenderGibsonMarshallMonster
Karlsson
03.04.2006 15:02:28
Kyllä sen ykkösaseman oppii aika äkkiä. Tarpeeks hyvin keikalle ainakin, hehe.

Sillä jo pärjää yllättävän pitkälle.
Teijo K.
03.04.2006 15:03:34

Nimenomaan. Tullut huomattua. :)
And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Johannes_t
03.04.2006 15:05:26

Pistää ton sähköbasson osaamisen/osaamattomuuden aika äkkiä uuten perspektiiviin ;)

Kontralla voi suorittaa myös itsetutkiskelua "soitanko sbassolla ns. liikaa?"
Karlsson
03.04.2006 15:11:45
Pistää ton sähköbasson osaamisen/osaamattomuuden aika äkkiä uuten perspektiiviin ;)

Kontralla voi suorittaa myös itsetutkiskelua "soitanko sbassolla ns. liikaa?"

Joo, eipä tuu tilutettua. Tai no, freejazz-keikoilla kyllä, mutta siinä kovassa vauhdissa "rubatomainen" vire ei nii merkkaa...
basspete
03.04.2006 15:14:34

Noni. Ostin kontran.

Käytiin Hurmalaisen Roopen kanssa soittimia tsekkaamassa ja ilm. kiinalainen ns. oppilaskontra löytyi. Otelauta menee hiontaan, samoten talla, kielet pitää tietty vaihtaa, tulee kuulemma Daddarion hybridit, Hurmalainen väitti että ois hyvät.

Koko hoito, eli trimmattubasso, kielet, jousi, hartsi, teline ja pussi tulee kotiin pe tai la. Sitten lähtee ;)

Paljonko tuli hoidolle hintaa? Taasen joudun etsimään itselleni kontraa kun jouduin palauttamaan lainapelin joka piti olla mulle ikuisuuslainassa. Voehan Spede!
AJAKAA NIITÄ BASSOJA !! Komsii Kosmaa !!
J.Hollström
03.04.2006 15:21:19
Joo, eipä tuu tilutettua.

Joskus olen kuullut Nikolai Andreyevich Rimsky-Korsakovin "Kimalaisen lennon" soitettavan kontralla. Oli aika huikee veto.

http://home.att.net/~richardzipf/fi … kyKorsakov_FlightOfTheBumblebee.mid
Karlsson
03.04.2006 15:23:59
Joskus olen kuullut Nikolai Andreyevich Rimsky-Korsakovin "Kimalaisen lennon" soitettavan kontralla. Oli aika huikee veto.

http://home.att.net/~richardzipf/fi … kyKorsakov_FlightOfTheBumblebee.mid

No, klassiset virtuoosit erikseen. Löytyy tuolta jaskapuoleltakin aikamoista pilitystä kontralla, jos sitä hakee.

Itse huomaa kontralla taas löytävän sen olennaisimman jostain kuvioista. Jää ne kuolleet nuotit ja muut vähiin. Pitää panostaa VOIMAAN!
Johannes_t
03.04.2006 15:29:54

Paljonko tuli hoidolle hintaa? Taasen joudun etsimään itselleni kontraa kun jouduin palauttamaan lainapelin joka piti olla mulle ikuisuuslainassa. Voehan Spede!

1100e. Koko hoidon "ovh" on jossain 1800e - 2000e paikkeilla, riippuu paljonko laskee trimmaukselle hintaa. Hurmalainen veteli ns. oikeista naruista, edukkaasti pääsin.
Teijo K.
03.04.2006 15:30:59

No, klassiset virtuoosit erikseen. Löytyy tuolta jaskapuoleltakin aikamoista pilitystä kontralla, jos sitä hakee.

Itse huomaa kontralla taas löytävän sen olennaisimman jostain kuvioista. Jää ne kuolleet nuotit ja muut vähiin. Pitää panostaa VOIMAAN!

Tohon voimapuoleen on tullut minulla eniten muutosta bassokitarapuoleen. se pahin hiplaaminen on vähentynyt.

Etenkin kontrassa tarttee panostaa voimaan jos ei ole varaa laittaa mitään pietsomikkejä, vaan joutuu kikkailemaan mikittämällä basarimikillä tai konkalla. Tai soittamaan akustisesti keikan.

Kyllä nuo onnistuu mutta vähän joutuu hakemaan oikeaa soittopaikkaa ja keskittymään soittaessa siihen että pömpäyttää sitä ääntä tosissaan, eikä vain ohimennen näpäytä sormenpäällä.
Karlsson
03.04.2006 15:33:02
Tohon voimapuoleen on tullut minulla eniten muutosta bassokitarapuoleen. se pahin hiplaaminen on vähentynyt.

Etenkin kontrassa tarttee panostaa voimaan jos ei ole varaa laittaa mitään pietsomikkejä, vaan joutuu kikkailemaan mikittämällä basarimikillä tai konkalla. Tai soittamaan akustisesti keikan.

Kyllä nuo onnistuu mutta vähän joutuu hakemaan oikeaa soittopaikkaa ja keskittymään soittaessa siihen että pömpäyttää sitä ääntä tosissaan, eikä vain ohimennen näpäytä sormenpäällä.

Oikean käden tekniikastakin voisi pitää vaikka parikin luentoa, mutta lyhyesti: Läskiä kielille ja sormen liike lähtee kyynärvarresta.
Teijo K.
03.04.2006 15:35:08

Oikean käden tekniikastakin voisi pitää vaikka parikin luentoa, mutta lyhyesti: Läskiä kielille ja sormen liike lähtee kyynärvarresta.

Jep, tuonhan mie matkinkin siulta heti silloin kun haettiin tuo Isolde Kenyltä.

Kannattaa muuten heti ottaa pari tuntia perusteita jos mahdollista. Etenkin jos aikoo miekkailla, eli jousella sohia.
chief
03.04.2006 15:39:53
Jep, tuonhan mie matkinkin siulta heti silloin kun haettiin tuo Isolde Kenyltä.

Kannattaa muuten heti ottaa pari tuntia perusteita jos mahdollista. Etenkin jos aikoo miekkailla, eli jousella sohia.

Kyyl. Ei sitten Johannes muuta ku soittotunnille!
"It's the ear, not the gear. "
Johannes_t
03.04.2006 15:44:33 (muokattu 03.04.2006 15:44:47)

Kyyl. Ei sitten Johannes muuta ku soittotunnille!

No sillä jo aiemmin mainitulla Hurmalaisella pitäis käydä. Tommonen mies on hän:

http://www.google.fi/search?hl=fi&a … rmalainen%22&btnG=Hae&meta=

tai

http://www.google.fi/search?hl=fi&a … rmalainen%22&btnG=Hae&meta=
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)