Aihe: Apua, Cubase
1 2 3 4 5
Jabbe
10.09.2003 20:26:25
Eikä ole...varastaminen on varastamista.

Niin on. Sama asia kuin levyissäkin.

Pitää muistaa sanoa tulevalle työnantajallesi, että maksaa sulle palkkaa, ehkä...jos viitsii...

Heh. Jos nyt joku mut muutenkaan haluaa joskus palkata. ;)

On monia asioita, joihin ei ole varaa...se ei oikeuta varastamiseen.

No mulla on vähän sama näkemys tähän kuin levyjen ostoonkin. Testaan ensin netin kautta ja ostan sit hyvän. Mulla on tällä hetkellä aika monta softaa ollu testissä, mut ei oikeesti oo varaa ostaa väärää. Aion kyllä ostaa ihan aidonkin softan, heti kun löytyy sopiva ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan. Tää waretus on vaan väliaikaista.

On se kumma mitä seuraa rehellisyydestä, pelkkää dissausta. Mitenkähän ne 10000000 Cubasen laitonta käyttäjää jotka vaan ei tunnusta... no, ihan miten vaan. :)
superfly
10.09.2003 20:30:42
No sinä sentään kehtaat myöntää sen.
Harppu on alaston piano
Jabbe
10.09.2003 20:32:09
No sinä sentään kehtaat myöntää sen.

Niinpä. Kun sen kaikki kuitenkin arvaa/tietää niin miksi ei? Vai lukeeko joku warepoliisi tätä palstaa ja tulee ja vie mut? :)
Fortune
10.09.2003 20:35:02
Testaan ensin netin kautta ja ostan sit hyvän. Mulla on tällä hetkellä aika monta softaa ollu testissä, mut ei oikeesti oo varaa ostaa väärää. Aion kyllä ostaa ihan aidonkin softan, heti kun löytyy sopiva ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan. Tää waretus on vaan väliaikaista.

Sitähän varten ne demoversiot ovat, d'uh! Ja jos jokin ominaisuus jää kalvamaan, niin hyvissä musakaupoissa voi käydä testaamassa niitä.

On se kumma mitä seuraa rehellisyydestä, pelkkää dissausta. Mitenkähän ne 10000000 Cubasen laitonta käyttäjää jotka vaan ei tunnusta... no, ihan miten vaan. :)

Ei moraalittomuuttaan voi perustella sillä, että kun kaikki muutkin. Ole sinä muita heikkotahtoisia ja moraalittomia parempi ja maksa käyttämistäsi tuotteista. Lisäksi jos oikeasti tarvitset jotain, niin kyllä ne rahat kaapii jostakin tai on sitten ilman.
superfly
10.09.2003 20:37:19
Niinpä. Kun sen kaikki kuitenkin arvaa/tietää niin miksi ei? Vai lukeeko joku warepoliisi tätä palstaa ja tulee ja vie mut? :)

Niin miksi ei... Itse tein juuri noin, että kokeilin ensin wareversiota ja tämän jälkeen ostin ihan kaupasta, tosin sain sen oppilaitoshintaan. On sen verran kallis hankinta, että kyllä sitä on testaamaan päästävä ajan kanssa ennen ostoa. Vähän eri asia kun jonkun kitaran kanssa, joka on aika nopeasti todettu onko se hyvä ja onko se sopiva omiin tarpeisiin.
Harppu on alaston piano
superfly
10.09.2003 20:38:47
Noi demoversiot on usein niin karsittuja, että niillä ei pääse edes tallentamaan tai sitten ne toimivat vain 15 min. jne. Eihän sellaisella demolla mitään tee.
Harppu on alaston piano
Jabbe
10.09.2003 20:38:50
Sitähän varten ne demoversiot ovat, d'uh! Ja jos jokin ominaisuus jää kalvamaan, niin hyvissä musakaupoissa voi käydä testaamassa niitä.

Onko sillä muka väliä, lataako netistä demon vai waren jota käyttää demona? Ja kun tuo tutustuminen vie aika paljon aikaa, ei mikään 10min testailu kaupassa riitä.

Ei moraalittomuuttaan voi perustella sillä, että kun kaikki muutkin. Ole sinä muita heikkotahtoisia ja moraalittomia parempi ja maksa käyttämistäsi tuotteista. Lisäksi jos oikeasti tarvitset jotain, niin kyllä ne rahat kaapii jostakin tai on sitten ilman.

Hei, mä aionkin maksaa. Kuten jo sanoin, heti kun löydän sopivan softan. Cubase SX olis hyvä, mut turhan kallis. Pärjäisköhän tuolla SL-versiolla? Toinen vaihtoehto on Sonar, jonka _aito demoversio_ mulla on tällä hetkellä testikäytössä.

Kumpi, Cubase SL vai Sonar 2? Monipuolista audio/midisoftaa haen.
Fortune
10.09.2003 20:42:57
Onko sillä muka väliä, lataako netistä demon vai waren jota käyttää demona?

No jos toinen on valmistajan suoma mahdollisuus ja toinen jonkin rikollisen nilkin suoma, niin eiköhän tuo ihan selvä asia ole. Turhaan tuota lähtee edes vatvomaan.

Ja kun tuo tutustuminen vie aika paljon aikaa, ei mikään 10min testailu kaupassa riitä.

Voihan sinne mennä testaamaan vaikka 2 tunniksi, kuka kieltää. Jos kauppias hankaa vastaan, niin vaihda kauppaa (okei, vaikeaa pikkupaikoissa, mutta pk-seudulla onnistuu varmasti). Kyllä fiksu myyjä antaa tuon hintaluokan värkkejä testata kunnolla, tuleehan siitä rahaa sisään ostotapahtuman käydessä.

Hei, mä aionkin maksaa. Kuten jo sanoin, heti kun löydän sopivan softan.

Good for you, mutta waretus on ongelma juuri siksi, että 99,9% niitä hamuavista ei aiokaan ostaa tuotetta. Kunhan varastavat.
superfly
10.09.2003 20:46:08
Kerroppa Fortune, miten ihmeessä testaat kahdessa tunnissa niin laajaa softaa kuin Cubase SX?
Harppu on alaston piano
Jabbe
10.09.2003 20:48:47 (muokattu 10.09.2003 20:49:17)
No jos toinen on valmistajan suoma mahdollisuus ja toinen jonkin rikollisen nilkin suoma, niin eiköhän tuo ihan selvä asia ole. Turhaan tuota lähtee edes vatvomaan.

Eli lataan netistä valmistajan tarjoaman demon ja en pidä siitä, koska kiinnostavat ominaisuudet eivät toimi demossa. Valmistaja ei saa mitään, koska en osta tuotetta. Vaihtoehtoisesti voin hankkia piraatin ja testailla sillä kaikkea mahdollista, ja lopuksi ostaa softan jolloin rahat menevät valmistajalle. Kuka tässä häviää?

Voihan sinne mennä testaamaan vaikka 2 tunniksi, kuka kieltää. Jos kauppias hankaa vastaan, niin vaihda kauppaa (okei, vaikeaa pikkupaikoissa, mutta pk-seudulla onnistuu varmasti). Kyllä fiksu myyjä antaa tuon hintaluokan värkkejä testata kunnolla, tuleehan siitä rahaa sisään ostotapahtuman käydessä.

superfly lukikin jo ajatukseni.

Good for you, mutta waretus on ongelma juuri siksi, että 99,9% niitä hamuavista ei aiokaan ostaa tuotetta. Kunhan varastavat.

Niinpä. No, siinäpähän varastavat. Eivät ne kuitenkaan niitä kalliita softia ostaisi. Ammattilaiset ja muut vakavissaan olevat ovat sitten eri asia, eli niitä oikeita ostajia.
Fortune
10.09.2003 20:50:43
Kerroppa Fortune, miten ihmeessä testaat kahdessa tunnissa niin laajaa softaa kuin Cubase SX?

Tarkoitan sitä, että testaat sillä demoversiolla kotona niin paljon kuin pystyt, kysyt vaikkapa valmistajalta mailitse kalvamaan jääneitä kysymyksiä ja käyt kaupassa testaamassa kokoversiolla niitä ominaisuuksia, joita et demolla pysty.

Demoversioiden hyvyyteen en puutu, tokihan valmistajan oman edun mukaista olisi tehdä mahdollisimman kattava demoversio, jolla tuotteesta saisi tarpeeksi hyvän kuvan?

Pointti on siis se, että vaikka laiton kokeilu on mahdollista, ei sitä normaalilla moraalilla varustettu ihminen tee.

Nykymaailma on vain mennyt muutenkin kohti moraalista vapaata sekopääyhteiskuntaa, minkäpä sille voi. Muutan tundralle kotaan prkl.
Jabbe
10.09.2003 20:56:46
Pointti on siis se, että vaikka laiton kokeilu on mahdollista, ei sitä normaalilla moraalilla varustettu ihminen tee.

Nykymaailma on vain mennyt muutenkin kohti moraalista vapaata sekopääyhteiskuntaa, minkäpä sille voi. Muutan tundralle kotaan prkl.

Määrittele "normaali moraali". Nykyään yleinen moraali tuntuu hyväksyvän piratismin, joten onko enemmistö siis epänormaaleja? Oletko nyt ihan varma, että hyvä omatunto ei ole vain itsensä huijaamista?

Mulle tärkein pointti tuossa aidon softan hankkimisessa (sitten joskus siis) on toimivuus. Kun nuo piraatit kuitenkin toimii vähän miten sattuu ja muutenkin sotkee koko koneen. Moraalilla nyt ei ole niinkään väliä, tekopyhää se kuitenkin olisi kun on lähes kaikki muukin tällä koneella vähemmän laillista.
Rappion Apostoli
10.09.2003 21:01:42
Jännä keskustelu.

Tuollaiset kalliit softat on kuitenkin suunnattu ammattikäyttöön ja niiden lisenssejä jopa valvotaan, sieltä he rahansa saavat.

Tämä on mahtava esimerkki seuraamus- ja velvollisuusetiikan nokka pokasta. Pääh, liikaa lukiota.
assassin
10.09.2003 21:40:56
Tästä keskustelusta tulikin mieleeni yksi moraalinen kysymys:

Kaverini osti äänikortin ja sai siinä mukana Cubasis VST:n (v. 2). Hän käytti sitä äänitysjuttuihinsa. Sitten hän päätti päivittää Windowsin versioon XP, koska vanha ME oli epävakaa kuin mikä. No, XP:n asennuksen jälkeen kaverini yritti asentaa Cubasista uudestaan. Asennus herjasi, että Cubasis ei toimi NT-pohjaisissa käyttöjärjestelmissä, eikä Steinbergin sivulta löytynyt päivitystä, millä Cubasiksen saisi toimimaan XP:ssä. Steinbergin foorumissa kaverilleni neuvottiin, että hänen tulisi ostaa väh. Cubasiksen 3. versio, se kun tuki NT-pohjaa.

Tästä suutuksissaan kaverini päätti warettaa itselleen tuon uudemman version Cubasiksesta. Moraalisesti oikein vai väärin?
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
Rappion Apostoli
10.09.2003 22:03:02
Superfly
Sitä se liika opiskelu teettää :) Lopeta se lukio. Cubase Sx on kuitenkin melko monella harrastajalla käytössä. Ei se ole pelkästään ammattikäytttöön.

En mä nyt viimesellä vuodella viitsisi lopettaa. :P

Siis niin tietysti, SX ei kai olekaan niin pro. Tarkotin yleensä kalliimpi ohjelmia, siis kuten 3ds max.

Jabbe
Määrittele "normaali moraali". Nykyään yleinen moraali tuntuu hyväksyvän piratismin, joten onko enemmistö siis epänormaaleja? Oletko nyt ihan varma, että hyvä omatunto ei ole vain itsensä huijaamista?

Tuntuu, että tuo olisi hieman toisin päin.
Jabbe
10.09.2003 22:09:08
Tästä suutuksissaan kaverini päätti warettaa itselleen tuon uudemman version Cubasiksesta. Moraalisesti oikein vai väärin?

Ihan jees mun mielestä. En syyttäis firmaakaan, mut en moiti kaveriasikaan. Paljon pahemminkin vois tehdä.
Fortune
10.09.2003 22:24:43
Ihan jees mun mielestä. En syyttäis firmaakaan, mut en moiti kaveriasikaan. Paljon pahemminkin vois tehdä.

No jos minä ostan uuden kitaran, joka ei pelitä jostain syystä nykyisen vahvistinarsenaalin kanssa, niin en minä käy varastamassa suutuksissani lähimmästä musiikkikaupasta uutta nuppia. Kärjistettynä.

Normaali moraali on sellainen, jonka omaavalla (anteeksi svetisismi) ei ole minkäänlaisia ongelmia noudattaa lakia, kunnioittaa toisten omaisuutta ja ihmisten liiketoimintaa sekä pelata sääntöjen mukaan (sekä kirjoitettujen että kirjoittamattomien). Jos tuote on kaupan hyllyllä, niin se tarkoittaa sitä että se ostetaan sieltä, piste.

Toki nykyään selkärangattomien nahjusten kasvava joukko koettaa vinkuen perätä oikeuksiaan saada kaikki ilmaiseksi ja vaivatta, mutta ei yhteiskunnan moraalinen rappio tarkoita sitä, että kehitys olisi suotavaa tai oikeuttaisi järkevienkin ihmisten siirtymisen harmaalle alueelle.

Luonteenlujuutta!
Notefix
10.09.2003 22:46:41

Toki nykyään selkärangattomien nahjusten kasvava joukko koettaa vinkuen perätä oikeuksiaan saada kaikki ilmaiseksi ja vaivatta, mutta ei yhteiskunnan moraalinen rappio tarkoita sitä, että kehitys olisi suotavaa tai oikeuttaisi järkevienkin ihmisten siirtymisen harmaalle alueelle.

Luonteenlujuutta!

Jes! Juuri noin...

hirveästi löytyy perusteluja siihen miksi pitää saada kaikki, helposti, heti, ilmaiseksi, ilman että mihinkään pitää nähdä vaivaa.

Mä olen sillä tavalla vanhanaikainen että en siedä yhtään sitä, että jengi ei viitsi nähdä vaivaa mihinkään eikä halua ansaita mitään itse.

Tilaisuus tekee näköjään varkaan ja kiinnijäämisen pelko & rangaistus ei pitäisi olla ainoa syy olla varastamatta. Softaa ja musaa imutetaan, koska on PAKKO saada kokeilla ja tehdä musaa. Vittu se mikään pakko on...maailmasssa ei ole montaa pakollista asiaa.
superfly
10.09.2003 23:19:05
Älkää nyt hernostuko hyvät ihmiset.
Harppu on alaston piano
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)