Aihe: Kaulan lakkapinta ja sen vaikutus
1
Manicci
03.04.2006 13:49:40
Itselläni yhdestä stratosta puuttuu kaulasta lakka tuosta n. 17-21 nauhan matkalta, kaulan sivuilta. Jos kysytte miksi, niin siksi että kaula joutui hieman siitä kohti hiomaan, että mahtui kaulataskuun.

Tietenkin tuo likaantuu, ja lika varsinkin pinttyy tuohon kohtaan helpommin, mutta onko tuolla merkitystä kaulan elämiseen kosteuden mukaan?

Entäpä, jos koko kaulaan haluaisi uuden/paremman lakkapinnan, mikä olisi järkevin tapa suojata nauhat?

Kaula/otelauta vaahteraa.
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
oiva tumpeloinen
03.04.2006 13:52:46
Entäpä, jos koko kaulaan haluaisi uuden/paremman lakkapinnan, mikä olisi järkevin tapa suojata nauhat?

Ihan maalarinteipillä noita näkee suojattavan.
McNulty
03.04.2006 13:55:06
Harkitse jos jätät otelaudan pintaan sen vanhan lakan ja hiot vain kaulan takaosan. Kaulan voi myös käsitellä muilla aineilla kuin lakalla. Esimerkiksi Osmo Colorin öljyt ovat hyviksi havaittuja. Myös vahattuja kauloja on joskus näkynyt.

Jollei se lakka (ja yhden kohdan lakattomuus) häiritse, niin minä antaisin olla ihan sinällään enkä tekisi mitään. Likainen ja kulunut kaula = nättiä! :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
oiva tumpeloinen
03.04.2006 13:59:42
Ihan maalarinteipillä noita näkee suojattavan.

Aah.....mä ajattelin, että otelauta jätettäisin rauhaan tuon lakkauksen ajaksi. Niin mä tekisin vieläkin, jos sen lakkapinnassa ei ole mitään vikaa.

Mutta jos koko paketti pitää lakata, niin tosissaan koko hoito nauhoineen päivineen lakkaan, ja sitten raavitaan lakka nauhoista pois.
Juzzu
03.04.2006 14:38:44
Itse suojaus voikin sitten olla kimurantimpi juttu, maalarinteippiä leikellessä saa olla kovin kovin tarkkana. :)

Minuutin, kahden homma vedellä teipit otelautaan.

Mä lakkaisin ne nauhatkin ja miettisin jälkeenpäin, josko niistä poistelisi lakan.

Mä en lakkais nauhoja, niin ei tarvii jälkeenpäin miettiä miten sen lakan poistaa
Tässä maalarinteipillä suojaamani otelauta. Tänään virittelen uudet teipit wanhojen tilalle.
http://img74.imageshack.us/img74/6180/lakka20035fg.jpg
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
Cujo
03.04.2006 14:40:17
Minuutin, kahden homma vedellä teipit otelautaan.

Mä en lakkais nauhoja, niin ei tarvii jälkeenpäin miettiä miten sen lakan poistaa
Tässä maalarinteipillä suojaamani otelauta. Tänään virittelen uudet teipit wanhojen tilalle.

Ei mutta jos tahtoo siihen otelautaankin lakan? Vaahteraa?
No llores mi querida
Dios nos vigila
Agarrame, mi vida

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Juzzu
03.04.2006 14:41:42

Tjaah.. Eihän ne lakat siitä olleet kuluneet/poistettu?
Kannattaa sitten tutkailla mitä wanha lakka on ollut ja etsiä sen kanssa passeli lakka, ettei poreile kaik lattialle tms.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
Cujo
03.04.2006 14:42:17
Tjaah.. Eihän ne lakat siitä olleet kuluneet/poistettu?

Niin, no se on kyllä totta.
No llores mi querida
Dios nos vigila
Agarrame, mi vida

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
P2
03.04.2006 14:42:24
Vaahteraotelautaiset kitarat yleensä lakataan ilman mitään teippejä, tosin lakkauksen jälkeen vasta hiotaan nauhat, jolloin lakka lähtee nauhoista pois. Noin melkein tekisin, jos alkaisin uudelleenlakkaamaan koko kaulaa.
Manicci
03.04.2006 14:42:30

Otelautaankin haluaisin sen lakan...

Sit ku se kuluis siitä pois käytetyimpien välien kohalta, nii olis tosi vintage :)

Tossa on joku ohut lakka jo, mutta koko idea lähti siitä, kun lakkasin pelkän lavan tuossanoin hetki sitten, ja tuli penteleen komea.
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
Les Fender
03.04.2006 17:26:35
Tänään virittelen uudet teipit wanhojen tilalle.

Hienoa puuta oot taas löytänyt! Toi väri/puun kuviomaailma josta näköjään Pauleissa tykkäät mielyttää meikäläisenkin silmää.
"Living is easy with eyes closed!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)