Aihe: Apua, Cubase
1 2 3 4 5
Closure
08.09.2003 12:45:10
Nyt taas tulee tyhmiä kysymyksiä!! Mutta minkäs sille voi jos ei tajua.. Elikkä käytän tota cubase sx:ää ja mulla on semmonen ongelma että en saa midi-raitoja kuuluviin millään?? Ja kun käyn nauhoittamaan kitaroita ym. niin kaikki tulee kaikuna..

jos joku kokenut voisi jelppiä..

ja sitten vielä kysyn masteroinnista.. Miten se kannattaa tehdä kun olen kokeillut n-track:illä mutta äänestä tulee hiljainen mediaplayerillä tai sitten kun nauhoitan kovemmalla niin rätisee, ja sitten kun vähennän kitara & bassoraidoista bassoja niin kappaleesta tulee vieläkin munattomamman kuuloset.
Ynkyn soittotaidot on hurjat, ynkyn ego on suuri, mutta ynkky itse on iso kuin mikä.
assassin
08.09.2003 15:21:51
Elikkä käytän tota cubase sx:ää ja mulla on semmonen ongelma että en saa midi-raitoja kuuluviin millään??

Sieltä vasemmalta laitat Out(put)-kohtaan oman äänikorttisi niin johan alkaa midit toistua.
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
Miracle
08.09.2003 23:05:03
mikähän muuten mahtaa olla, kun Cubase ei millään tahdo muistaa noita outputteja vaan ne pitää joka kerta säätää uudelleen. Ja kyllä, olen yrittänyt niitä laittaa aina 1. vaihtoehdoksi deviceistä, mutta ei auta.
kivi
09.09.2003 00:23:07
mikähän muuten mahtaa olla, kun Cubase ei millään tahdo muistaa noita outputteja vaan ne pitää joka kerta säätää uudelleen. Ja kyllä, olen yrittänyt niitä laittaa aina 1. vaihtoehdoksi deviceistä, mutta ei auta.

Hm, jos tuollainen ongelma on, eikö kannata tehdä valmiiksi tyhjä biisipohja (tai useita erilaisia tilanteen mukaan), johon laittelee kaikki näkymät, kanavat, midi- ja audioraidat ja muut just niinkuin yleensä tykkää, ja käyttää sitä sitten pohjana aina uutta biisiä tehdessä.

Saahan niitä sitten muokattua, ja raitoja poistettua tai duplikoitua.

Jo raitojen nimeäminen on musta rasittavaa, varsinkin kun suurin osa niistä on aina samat.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
timobass
09.09.2003 07:33:45

Hm... samaan olen törmännyt minäkin. Tää ongelmahan on kaiketi pelkästään silloin, kun importtaan midiä sisään, vai? Eikö se sitten kuitenkin toimi, jos tekee templaten valmiilla asetuksilla, tai otat Kiven ehdottamalla tavalla jonkin aikaisemman työn pohjaksi?

Onko niin, että se (file) ei osaa asettaa outputteja, kun sitä tietoa ei yksinkertaisesti siinä ole?

Oho, tuli pelkkiä kysymyksiä... =D (ei pysty testaamaan livenä, kun on kotona kone levällään...)
Closure
09.09.2003 12:53:40
Kun käyn nauhoittamaan kitaroita ym. niin kaikki tulee kaikuna.. Mistä johtuu...
Ynkyn soittotaidot on hurjat, ynkyn ego on suuri, mutta ynkky itse on iso kuin mikä.
Vilhelmus
09.09.2003 13:02:46

Kun käyn nauhoittamaan kitaroita ym. niin kaikki tulee kaikuna.. Mistä johtuu...

Siis myöhässä? Äänikortista kai. Sulla on joku SB, vai? Ei paljon toivoa sitten.
Fortune
09.09.2003 19:02:09
Siis myöhässä? Äänikortista kai. Sulla on joku SB, vai? Ei paljon toivoa sitten.

No, toivoa voi olla, kun karsit kaikki taustalla pyörivät turhat prosessit pois etkä tosiaankaan pidä nettiyhteyttä auki ja pelaa pasianssia yhtäaikaa.

Minulla SB pelaa ihan hyvin tälläkin nuhapumpulla äänitykseen, ei ole latenssi vaivannut.
Vilhelmus
09.09.2003 20:13:41

Minulla SB pelaa ihan hyvin tälläkin nuhapumpulla äänitykseen, ei ole latenssi vaivannut.

Jaa Cubase SX? Ei varmasti.
Kyllähän SB:llä suurin osa ohjelmista hyvin pelittää.
Fortune
09.09.2003 22:19:00
Jaa Cubase SX? Ei varmasti.

Niinjoo, en tuota ajatellut. Mietityttää, miten kysyjä raaskii ostaa SX:n, mutta äänittää SB:lla.

Vaihtaa ohjelman kevyempään, siinä ratkaisu.
Closure
10.09.2003 12:17:51
juups ei se kyllä mistää sb:stä johdu... kun en omista...
Jabbe
10.09.2003 13:57:40
Ihan vain offtopicina, ihmeen monella tuntuu olevan tuo Cubase SX. Vaan kuinkahan moni on raaskinut laittaa 800 euroa ohjelmaansa? Ihan vaan mietin.. ;)
Fortune
10.09.2003 15:31:34
Ihan vain offtopicina, ihmeen monella tuntuu olevan tuo Cubase SX. Vaan kuinkahan moni on raaskinut laittaa 800 euroa ohjelmaansa? Ihan vaan mietin.. ;)

Älä mieti, tulee vain paha mieli.
Ukko
10.09.2003 16:54:04

Nää kun tietysti tarkoittavat latensittomuudella äänikortin omia midi ääniä.
assassin
10.09.2003 17:26:31

Ottaen huomioon vielä, että eivät viitsi lukea tämän 800 euron ohjelman manuaalia.
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
Jabbe
10.09.2003 19:54:17
Älä mieti, tulee vain paha mieli.

Niin. Voisi myös sanoa: "Älä pistä 800 euroa ohjelmaan jonka saa ilmaiseksikin, tulee vain paha mieli". Eikö?
Fortune
10.09.2003 19:56:12
Niin. Voisi myös sanoa: "Älä pistä 800 euroa ohjelmaan jonka saa ilmaiseksikin, tulee vain paha mieli". Eikö?

Minulle tulee ainakin hyvä mieli, kun saa rahat kasaan johonkin kunnon tavaraan. Varastaminen ei tunnu laisinkaan hyvältä.
Jabbe
10.09.2003 19:59:32 (muokattu 10.09.2003 20:00:22)
Minulle tulee ainakin hyvä mieli, kun saa rahat kasaan johonkin kunnon tavaraan. Varastaminen ei tunnu laisinkaan hyvältä.

Niin. Mutta noiden softien kanssa on vähän niin ja näin.. ehkä ostaa sitten joskus aidon kun on warea käyttänyt tarpeeksi. Varsinkin jos ei ole aitoon varaa, kuten useimmilla meistä. Ja kuitenkin tarvetta esim. Cubase SX:n ominaisuuksille.

Sanottakoon rehellisesti, mulla on laillinen äänikortin kanssa ostettu Cubasis VST, mutta kun oli sen verran kökkö ominaisuuksiltaan niin piti sitten "lainata" kaverilta Cubase VST. Vähällä rahalla kun ei saa tarpeeksi, niin ilmaiseksi näköjään saa. Hullu maailma. :)
Notefix
10.09.2003 20:23:39

Niin. Mutta noiden softien kanssa on vähän niin ja näin..

Eikä ole...varastaminen on varastamista.

ehkä ostaa sitten joskus aidon kun on warea käyttänyt tarpeeksi.

Pitää muistaa sanoa tulevalle työnantajallesi, että maksaa sulle palkkaa, ehkä...jos viitsii...

Varsinkin jos ei ole aitoon varaa

On monia asioita, joihin ei ole varaa...se ei oikeuta varastamiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)