Aihe: Tinnityksen taajuus
1 2 3 4
Boltsa
22.03.2006 20:39:27
Hyi hitto.. Tätä lukiessa oikeesti toivoo ettei ite saisi koskaan tinnitusta. Tietokoneen näyttökin vinkuu joskus niin ärsyttävästi että se on pakko laittaa hetkeksi kiinni. Ja jos samanlainen vinkuna olisi jatkuvasti korvassa.. Ihmeellisesti sitä vaan alkaa arvostamaan tulppia bänditouhuissa.
Oman bändin, nimeltään [core], ensidemo pian ulkona, kotisivuni www.boltsa.org kertovat lisää piakkoin.
uruttaja
22.03.2006 20:40:30
Hyi hitto.. Tätä lukiessa oikeesti toivoo ettei ite saisi koskaan tinnitusta. Tietokoneen näyttökin vinkuu joskus niin ärsyttävästi että se on pakko laittaa hetkeksi kiinni. Ja jos samanlainen vinkuna olisi jatkuvasti korvassa.. Ihmeellisesti sitä vaan alkaa arvostamaan tulppia bänditouhuissa.

Kuulonsuojaus auttaa. Jos tinnitus on päällä, sitten sen kans vaan pitää oppia elämään.
Jumina5/6
22.03.2006 21:41:44
Mulla oikea korva soi G:ssä.
Sellainenkin vaiva vielä, että jos G-nuotti soi tarpeeksi lujaa, niin ääni säröytyy korvassa, se ei oo kivaa.

Mulla ei soi, mutta oikeassa korvassa on kyllä overdrive... Pitäisikin kokeilla millä nuotilla sen kuulee eniten.

Offtopiccina: Kokeilin joskus, niin tämän kämpän vessa resonoi F#:ssa, jos oleilee suihkunurkkauksessa.
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
gösplstorm
23.03.2006 09:52:31

ei se oo niin paha juttu. Vain elämää.
"olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!"www.TheZippyWackos.com
NHR
23.03.2006 10:27:25

ei se oo niin paha juttu. Vain elämää.

Juu, ihminen on häjyn sopeutuvainen eläin, tottuu melkein mihin vaan...
"Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu."
hullu_ukko
23.03.2006 14:41:43
Noin 16kHz. Kuulostaa kuvaputkitelkkarilta.

sama täälläkin jo neljättä vuotta ja ikää on vasta 16. olen siis luultavasti täysin kuulovammainen kymmenen vuoden kuluttua. jos tinnitystä ei ole niin kannattaa kyllä tosiaan suojella korviaan. on nimittäin yks vittumaisimmista vaivoista.
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005
JMP71
24.03.2006 01:11:08

Jaaha, tätä se sitten on kun avaan teeveen. V****mainen vinkuna, luulin olevan korkeammalla kun harvemmat sen kuulee.

Vasemmassa korvasta löytyy tinnitus, kuulen sen tosin vain iltaisin sängyssä hiljaisuudessa.. Taajuus vaihtelee jostain syystä kahden eri sävelen välillä, en ole selvittänyt missä äänissä menee.

1 1/2 vuotta ilman tulppia aikoinaan bänditouhuja aloitellessa. Virhe.
Alkoholi lyhentää ihmisen ikää, mutta toisaalta ehtii nähdä kaksin verroin. -K.Palsa-
jjylli
02.04.2006 20:26:58 (muokattu 02.04.2006 20:29:18)
jos ei tinnitusta voida poistaa, niin keksitäänköhän konsti virittää se oikealle taajuudelle. sitten ei tarvitsisi enää viritysmittaria.
funkylord
03.04.2006 12:40:53

Mitenköhän se tinnitus ääni reagoisi jos korvaan tulisi vastaava ääni vastavaiheessa... lienee aika mahdoton toteuttaa, mutta mielenkiintoista olisi.

Poistaa, mutta lähes mahdoton tehdä.
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
gösplstorm
21.05.2007 17:59:36
Poistaa, mutta lähes mahdoton tehdä.

ei poistais varmaan, koska tinnitus on kuvitteellinen ääni, se ei siis ole fyysisiä aaltoja, joten ne ei voi interferoida --> vastavaihe ei auta.
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
KTR
21.05.2007 18:19:19
Joskus korvissa inisi siihen malliin, että pelkäsin tinnituksen tulleen jäädäkseen. iltaisin aina korkea ininä korvissa, jota ei voinut oikeen päästä karkuun. Sittemmin olen hiukan hillinnyt musankuunteluvolyymeja ja käytän tulppia aina keikoilla ja treeneissä, niin tuo ininäkin on kadonnut täysin. Itse taidan pelata ihan varman päälle kuulojuttujen kanssa, että kyllä ne tulpat sinne korviin eksyy aina kun vähänkin siltä tuntuu. Sitä paitsi hiljempiin volyymeihinkin tottuu aika hyvin musaa kuunnellessa, ei sitä aina tarvi lasettaa volat kympillä.
Melkore
21.05.2007 19:28:10
Vasemmassa korvasta löytyy tinnitus, kuulen sen tosin vain iltaisin sängyssä hiljaisuudessa.. Taajuus vaihtelee jostain syystä kahden eri sävelen välillä, en ole selvittänyt missä äänissä menee.

Oikeastaan melkein sama juttu, mutta tinnituksen taajuus vaihtelee minulla hieman enemmän. Joskus on iltoja, jolloin en kuule sitä saatanallista ääntä ollenkaan.
Bow before a war, call it religion.
BobHope
21.05.2007 22:47:53

Tinnittääpi niin harvoin, etten ole muistanut kokeilla mikä taajus tuo mahtaisi olla...
Weg
21.05.2007 23:47:29
Mistä tämä tinnitys nyt loppuenlopuksi oikeasti johtuu? Itsellä jo näin nuorella iällä alkanut hieman välillä toinen korva tinnittämään ja kun puree hampaat yhteen ni se kovenee : D

oikeastaan aina kun puren hampaat kovasti yhteen korvista kuuluu jotain korkea taajuuksista ääntä :O
PLing
22.05.2007 03:03:26
oikeastaan aina kun puren hampaat kovasti yhteen korvista kuuluu jotain korkea taajuuksista ääntä :O
Mulla kuuluu huminaa kun puren kovaa yhteen, ei tosin tinnitä. Korvatulppia käytän bänditreeneissä ja yleensä mahdollisimman hiljaa kuuntelen musakkia, tosin ei täällä kerrostalossa mitään voi huudattaakkaan.
Doh, nakki.
Jesmies
22.05.2007 08:21:37

Jahas, tässä syy miksi välillä öisin luulen että joku katsoo telkkaria..
Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu
Tapani L
22.05.2007 17:55:01
Joskus harvoin soi korvat vähän aikaa, mutta niinpä taitaa kaikilla ihmisillä aina välillä soida. Jos soitetaan vahvistetusti tai vaihtoehtoisesti soitan rumpuja, niin mun on pakko käyttää tulppia koska muuten tuntuu tatsi menevän ihan täysin. Tosi outoa kun en ole kai kuin pari kertaa kokeillut rumpujen soittoa ilman kuuloni suojaamista. Musiikkia tulee välillä kuunneltua melko kovalla, mutta toisaalta minun kovalla ei ehkä tunnu jostain muusta kovalta, sillä normaalisti kuuntleen musiikkini ihan hillityillä voluumeilla, minkä takia pienempikin äänen lisäys tuntuu minusta jo kovalta. Kova kova.
Lord of the strings
22.05.2007 18:30:31
Joskus öisin tulee sellaisi ehkä viiden sekunnin mittaisia piippauksia korvaan. En tiedä mistä tulevat ja tuskin nuo vaarallisia ovat kun niin äkkiä menevät poiskin.

Oman kuuloni suojauksesta sen verran, että tulppia tulee keikoilla käytettyä ja esim. iPodia en kuuntele koskaan volumet yli puolen välin. Bussissa tämä on hankalaa kun siellä on niin kova meteli mutta en silti viitsi kovemmalle pistää. Ei tykkää muutenkaan korvat vissiin noista napeista. Jos on liian kova melu taustalla ni sitten ei kuunnella.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Tuuomas
02.01.2008 13:48:29
Mistä tämä tinnitys nyt loppuenlopuksi oikeasti johtuu?

Lääkäriopiskelijatuttava, jolla tinnittää kertoi, että se johtuu siitä, kun korvan luita liikuttavat lihakset tekee suojautumisrefleksiä kovassa metelissä ja menevät kramppiin. Siitä seuraa yliaktiivinen looppi aivoissa. Jotkut viisaat sanoo, että myöhemmin muuttuu krooniseksi aivoissa. Ei varmaan ollu ihan oikeita termejä, mutta perusidea on toi.

Itsellä soi myös kuvaputkitelevisio. Vihaan kuvaputkitelevisioita.

Armeijassa kuulovaurion saaneet kaverit laitettiin ylipainehappihoitoon ja joillekin auttoikin. Onko kellään kokemuksia tästä? Ilmeisesti ei toimi niin hyvin muusikoiden vaurioille?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)