Aihe: Kitara loppuelämäksi!
1 2 3
JivE
02.04.2006 14:02:44 (muokattu 02.04.2006 14:26:40)

Jep elikkä nyt on tullut näillä vähän halvemmilla kitaroilla soiteltua semmosen 4 vuotta ja seuraavaksi olis hakusessa kitara joka kestää ja on tarpeeksi hyvä niin pitkäksi aikaa, kuin mahdollista.

Kitarasta haen: pitää olla ohut kaula (tele ja strato kaulat ei sovi käteen), soitan bändin kanssa drop c vireessä eli siis alavireiseen soittoon sopiva, ei v-mallinen vaan joku jolla voi soittaa myös hyvin sylissä, sooloja en soita joten hyvä riffittely/komppi kitara, budjetti alle 1500€.

Mikit ei välttämättä tarvitse vakiona olla EMG tai Duncan vaan ne voi tarpeen mukaan vaihtaa.

Tiedän, että näitä kitarakysely topicceja on ollut monia joten siitä anteeksi.

Kiitos!
pliksu
02.04.2006 14:07:33 (muokattu 02.04.2006 14:08:22)
Kuinkahan monesti olen itse miettinyt, että tästä kitarasta en prkl luovu ja 3kk jälkeen pohtii, että pitäisiköhän pistää torille. Se on se GAS. :) EMG:itä kun pistelee, niin voi kysyä itteltään, näkeekö ittensä vetelemässä mättömetallia vielä vuosien päästäkin. En kys. mikrofonien yleispätevyyttä tiedä, mutta uskoisin että mikrofonirintamalta löytyisi sellaisiakin vaihtoehtoja, jotka paremminkin taipuvat moneen menoon.

Dropped-soittelusta en tiedä juuri mitään, että olen vähän huono vastaamaan. Mutta ei kannata hassata rahaa todellakaan sillä perusteella, että tällä veivaan vielä vuosien päästäkin. Telessä ja stratossa on tietysti erilaisia kaulaprofiileja useita, mutta luulen että ne käpit ovat meiningiltäänkin vähän eri luokkaa mitä itse olet hakemassa.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Da Make
02.04.2006 14:13:17
Kiinteätallainen, humbuckereilla ja coil-tapilla. Double cut away muotoilu (mollemmin puoleinen soololovi). Ehkäpä kiinteätallainen versio Ibanez RG:stä? Taikka LTD Deluxe H-1000 Duncaneilla. Myös esim. humppari stratocasterilla soittelee mitä tahansa.

Onhan noita vaikka mitä.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
JivE
02.04.2006 14:26:08

Tähänasti olen tykännyt tuosta Viperin kaulasta, ja eikös SG:ssäkin ole aika ohut kaula?

Sitä piti vielä lisätä, että tallalla ei ole niin väliä onko floikka vai kiinteä.

http://www.gibson.com/Products/Gibs … 0Guitars/SG%20Specials/SG%20Menace/
tällästä olen kattellut, mutta meneeköhän budjetin yli?
-K-
02.04.2006 14:31:27
En mä halua sanoa tähän muutakun että KÄYTETTYÄ ehdottomasti, saa helposti kepin joka on uutena ollut parin tonnin päälle ovh:ltaan.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
Fin_Rocker
02.04.2006 14:34:35
1000 sarjan viper ltd
ruokangas duke
joku laadukas HH strato
pasifican kalliimmat versiot
ibanezin ne onksnenyt artist sarja taijoku...
"80" luvun laadukkaat hewikepit kramerit, ibanezit ym
vanhat gibsonit
teetetyt kitarat, amfisound, ruokangas, flying finn, JAK.....

noilla menee melkein jo kuuhun...
rytilahti
02.04.2006 16:12:30
Tähänasti olen tykännyt tuosta Viperin kaulasta, ja eikös SG:ssäkin ole aika ohut kaula?

Sitä piti vielä lisätä, että tallalla ei ole niin väliä onko floikka vai kiinteä.

Jos meinaat loppuelämäksi ostaa niin sitten suosittelen esim. fenderin tai gibsonin keihäitä. Tai ihan sama minkä merkin mutta kumminkin näitä ajattoman muotoilun omaavia kitaroita. Esim tuo sg on ihan asiallinen. mikkejä vaihtamalla saat vaikka tuon sg:n muokattua moneen musatyyliin. Tai sitten joku strato ois todella hyvä ja muokattavissa oleva yleiskitara ja aina "muodissa", jos noin saa täällä sanoa =)

Siksi suosittelen nuita malleja, koska jos oikeasti meinaat ostaa loppuelämäksi kitaran, niin varlokit ja biistit saatta rueta vituttamaan siinä viidenkympin kohdalla kun tekis mieli jammailla vähän bluussia
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä!
zeme
02.04.2006 16:27:39
Itselläni tulee mieleen ensimäikseksi semmonen ibanezin kiinteetallanen kuin RGA121 (http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177167.html).. Kerran kokeillu tuota kitaraa ja ihan hyvä se käteen oli, kaulahan siinä on tuo ibanezin ohuinta sarjaa eli wizard... Mikit siinä on ibanezin v7 ja v8 mutta ne vaihtaa nopeasti... Muutenkin mielestäni tyylikkään näkönen kitara jolla kyllä sitten myöhemmin kehtaa soittaa muutakin musaa ku pelkästään hevimättöä jos sitä ei lopun elämää jaksa.. Ibanezithan mielestäni yleensäkkin ovat vähän jokapaikan höyliä :D..
Mikeistä en itse osaa sano mitään.. Itse olen joskus ajatellut kokeilla dimarzionin D Sonicia, meinaa kun niiten sivuilla mainittaan, että se on tehty erityisesti alavireitäkin varten... Mutta tiedä sitten... En ota kantaa noihin mikkeihin..
No problem.
MadMatt
02.04.2006 16:33:43

GAS vaanii aina nurkan takana. Loppuelämäksi voi kitaran ostaa mutta sen rinnalle on PAKKO jossain vaiheessa saada muitakin keppejä.
Tympee Huttunen
02.04.2006 16:55:45 (muokattu 02.04.2006 17:27:59)
En mä kyllä mitään Gibsonia ottaisi loppuelämäksi. Kerran kaatuu selälleen, niin lapa korjaukseen. En tajua, miksi tuo laparatkaisu on noin surkeasti tehty. Esim. 1250mk maksaneessa Aria Pro2:ssa on sellainen "vahvikekyttyrä" siinä kriittisessä kohtaa. Rätisevätkin nuo Les Paulit.

Joku mahdollisimman ruma ja hyvä kitara. Kukaan ei sitä halua ostaa, mutta käyttöpelinä loistava.

Toisaalta alkoi tuo Gibson nyt vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Ostaa sellainen 2k euroon, hajottaa sen lavan, korjauttaa 500e(?). Tämän jälkeen vehjettä ei raaski myydä siitä tarjottuun hintaan. :P
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
Jucciz
02.04.2006 17:57:00
Kitarasta haen: pitää olla ohut kaula (tele ja strato kaulat ei sovi käteen)

Tietäisitpä, miten monenlaisia kauloja noihinkin kitaroihin on saatavilla. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
LO
02.04.2006 18:01:42
Jos pitää välttämättä vetää drop C-voreestä, niin kyllämä lähtisin siitä, että kitaran pitää olla baritoni. Voi olla aikamoista spagettia kielet jos normaalin skaalan omaavalla kitaralla virittää noin alas.
Werde
02.04.2006 18:18:05
Jos pitää välttämättä vetää drop C-voreestä, niin kyllämä lähtisin siitä, että kitaran pitää olla baritoni. Voi olla aikamoista spagettia kielet jos normaalin skaalan omaavalla kitaralla virittää noin alas.

Tästä olen eri mieltä. Drop-C ei vielä ole kovin matala vire (viiden kielen osalta D) ja sitä soittelee skaalalla kuin skaalalla. Baritoneja käytetään yleisesti Bb:stä alaspäin. Kieltenkään ei tarvitse olla vielä kovin paksut tuohon, esim. GHS:n low-setti (53-11 muistaakseni) on tuohon vireeseen kuin tehty. Itse vetelen B:stä normiskaalaisella, ja saa tulla kokeilemaan kuinka "spagettia" 70-13 setti siinä on.

Ja itse kitarasta.. tsekkaa Schecterit, kuvankauniita ja hyväntuntuisia keppejä.

http://schecterguitars.com/spec.asp?id=25

http://schecterguitars.com/spec.asp?id=131

http://schecterguitars.com/spec.asp?id=18

Ibanezilta juuri kiinteätallainen RG mikinvaihdolla tai neckthru SZ voisi olla passeli.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Spasi
02.04.2006 18:36:26

Heh piti ihan tarkistaa sun nimimerkki kun tämä on ihan kuin itse olisin kirjoittanut! =D
Siis mulla on tällä hetkellä Viperi joka istuu niin prkleen hyvin käteen ja harkitsen SG:n, mahd juuri tuon Menacen, ostamista!
Jos pääset sitä kokeilemaan niin kirjoita miltä tuntui! Ei ainakaan Turusta moista löydy....
Campylobacter
02.04.2006 18:50:59
ei v-mallinen vaan joku jolla voi soittaa myös hyvin sylissä

V:llä on itseasiassa tosi hyvä soittaa istualtaan, ainakin itselleni.
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
mvirta
02.04.2006 19:40:44
Suosittelen SG '61 reissueta. Kaula on ohut ja nopea, ja muutenkin hyvin tehty kitara.
Gibson is good enough
J.RA
02.04.2006 19:48:29
Kaula on ohut ja nopea, ja muutenkin hyvin tehty kitara.

Mimmoinen on nopea kaula?
-Sellasta se vaan on-
jari
02.04.2006 19:49:06
säästä rahaa ja teetä kustom keppi jossain ei niin merkki tekijällä. ei ole jälleenmyynti arvoa ja tulee just sellainen ku haluaa.
kitara on lyömäsoitin
Da Make
02.04.2006 19:51:33
Mimmoinen on nopea kaula?

Sellainen missä on rakettimoottorit ja laserase.

Kaulan nopeus riippuu tietysti henkilökohtaisista mieltymyksistä. Keskipaksulla kaulalla saan nopeampaa jälkeä kuin aivan viivoittimella. Erot ovat häviävän pieniä. Eniten vaikuttaa kuitenkin radius, eli otelaudan kaarevuus. Litteämmällä (suuremmalla radiuksella) venytykset ja jotkut muut jutut tuntuvat helpommilta. Pyöreämpi radius taas on kiva riffittelyssä ja sointujen kanssa toimittaessa.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)