Aihe: Roland CY-8 triggaa huonosti
1
Peicco
01.04.2006 12:35:19
Tuli tossa lähetys juuri himaan. Uudet CY-8 symbaalit. Säädin Rolandin TD-6K modulin asetukset juuri niin optimaalisiksi kui CY-8 manuaalissa opastetaan.

Nyt kuitenkin huomaan, että Rollet ei triggaakaan jokaista iskua. Hieman turhautunut olo tuli. Mä ymmärsin tän ongelman kun mätkin aikaisemmin Millenium MPS-300 sarjan peltejä, mutta ei vaan pysty hyväksymään, että Rolandin pellit on näin surkeita.

Hartdynamicsin hi-hat pelittää hyvin.

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Neuvoja?
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
LumPus
01.04.2006 12:51:58
tarkistappa että X-talk cancel arvot ei oo liian korkeita. ja millon ja mistä oot ostanu sen aivon? siihen yhessävaiheessa julkastiin softapäivitys juuri muutaman liian korkean arvon takia, ei trigannu kaikkia iskuja kovin herkästi.
south_of_heaven
01.04.2006 14:28:01
on siellä parikin säätöä jotka kannattaa vielä tarkistaa siellä triggeri-asetuksissa, niinkuin kuinka kovan iskun se yleensäkin ottaa vastaan ja se x-talk cancel.
Mulla on ollu semmosta häikkää omieni kanssa että choken jälkeen se ääni vielä jatkuu, aivan kuin se ottaisi käden irroittamisen iskuna. Tämä on siis yhdessä symbaalissa, jonka sijainnin siirsin rideä toimittamaan etucrashin sijasta.
ilmoitti South_of_Heaven
Peicco
01.04.2006 15:01:04
tarkistappa että X-talk cancel arvot ei oo liian korkeita. ja millon ja mistä oot ostanu sen aivon? siihen yhessävaiheessa julkastiin softapäivitys juuri muutaman liian korkean arvon takia, ei trigannu kaikkia iskuja kovin herkästi.

No kun kaikki nämä arvot ovat suositusten mukaiset. Täytyy varmaan keksiä itse paremmat jos auttaisi. Aivo on ostettu lokakuussa -05 Thomannilta.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
LumPus
01.04.2006 16:10:04
No kun kaikki nämä arvot ovat suositusten mukaiset. Täytyy varmaan keksiä itse paremmat jos auttaisi. Aivo on ostettu lokakuussa -05 Thomannilta.

http://www.rolandus.com/products/pr … ection=d_downloads&ObjectId=620
Suomesta ostettuihin laitteisiin saisi myös Suomen Rolandilta tuon päivityksen varmaankin ilmaiseksi. En suoraan muista mitkä arvot siinä oli laskettu, mutta voin tarkistella sen kun joskus palaan töihin.
Koita nyt alkuun laskea ne X-Talk Cancel arvot alemmas, ainakin noin puoleen.
LumPus
02.04.2006 18:04:26
Jostain kumman syystä ongelma todellakin katoaa kun vaihtaa x-talk arvoja alemmas. Eli ei kuten Roland suosittelee...

kuten pari kertaa jo sanoinkin, tohon aivoon on julkaistu softapäivitys jossa tuo onkelma on korjattu. eli ne arvot ovat olleet liian korkeat.
Peicco
03.04.2006 07:18:51
kuten pari kertaa jo sanoinkin, tohon aivoon on julkaistu softapäivitys jossa tuo onkelma on korjattu. eli ne arvot ovat olleet liian korkeat.

Jep. Kiitos taas kerran asiantuntevista neuvoista. Thomannilta tuskin olisi tätä tietoa edes saanut.
Peicco
03.04.2006 12:29:55

Osaatko muuten sanoa mitä siinä sitten menettää kun asettaa nuo arvot tuonne 20 tienoille eli suhteellisen alas? Kärsiikö padi sitten jonkinlaisesta herkkyyden puutteesta? Muutenhan tätä koko xtalk säätövaraa ei tarvittaisi. Oletuksena vaan laitettaisiin arvot nollaan. Mä en meinaan huomannut soittotuntumassa eroa kun arvo oli 20 tai 80. Jälkimmäisessä se ei vaan triggaa joka iskulla. Mä ymmärrän, että isommalla arvolla saadaan eliminoitua räkin kautta tuleva liike-energian aiheuttamat virhtriggaukset, mutta sitten saa jo räkki heilua aikalailla...
LumPus
03.04.2006 12:31:39
Osaatko muuten sanoa mitä siinä sitten menettää kun asettaa nuo arvot tuonne 20 tienoille eli suhteellisen alas? Kärsiikö padi sitten jonkinlaisesta herkkyyden puutteesta? Muutenhan tätä koko xtalk säätövaraa ei tarvittaisi. Oletuksena vaan laitettaisiin arvot nollaan. Mä en meinaan huomannut soittotuntumassa eroa kun arvo oli 20 tai 80. Jälkimmäisessä se ei vaan triggaa joka iskulla. Mä ymmärrän, että isommalla arvolla saadaan eliminoitua räkin kautta tuleva liike-energian aiheuttamat virhtriggaukset, mutta sitten saa jo räkki heilua aikalailla...

no siis nimenomaan kyse on siitä että lyödessäsi viereistä pädiä, saattaa tuo pädi soida, siksi siinä on niitä arvoja ruuvattu ylös. ovat vaan menneet liian ylös.
tomeissa tuo on enemmän onkelma, ei niinkään symbaaleissa.
Peicco
03.04.2006 12:49:09
no siis nimenomaan kyse on siitä että lyödessäsi viereistä pädiä, saattaa tuo pädi soida, siksi siinä on niitä arvoja ruuvattu ylös. ovat vaan menneet liian ylös.
tomeissa tuo on enemmän onkelma, ei niinkään symbaaleissa.

Eli parhaan toiminnallisuuden / soittotatsin saa alimmalla mahdollisella arvolla joka ei kuitenkaan tuota crosstalkia muun setin kautta.
LumPus
03.04.2006 12:56:32
Eli parhaan toiminnallisuuden / soittotatsin saa alimmalla mahdollisella arvolla joka ei kuitenkaan tuota crosstalkia muun setin kautta.

juurikin nimenomaan näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)