Aihe: Koneisto 2003
1 2
Vteich
05.08.2003 22:53:31 (muokattu 05.08.2003 22:59:27)
Koneiston järjestely oli yhtä perseestä kuin viime vuonna. Yöllä ei saanut enää bisseä paljon mistään ja sen kans ei saanut edes liikkua paljon minnekään. Miksi festareilla jossa on 18v ikäraja on rajoitettu juoman kanssa liikkuminen minimiin????

Niin no, itse taas en ymmärrä miksi sinne porukka tulee nähtävästi mieluummin kittaamaan bisseä terassille kuin kuuntelemaan musaa sisälle. Jos haluaa bisseä kitata, istukoot sitten siellä terassilla sitä vetämässä naamaansa. En minä ainakaan halua sinne yleisön ahtauteen ketään bissetuoppi kädessä heilumaan. Niistä helvetin röökinpolttajista oli jo tarpeeksi haittaa, vaikka sekin oli "kielletty".

Myös liikatarjonta oli tänä vuonna sama ongelma kuin viime vuonna. Moni meni päällekkäin eikä jonkun raplh myersin hikisen keikan jälkeen jaksanut millään lähteä hikoilemaan seuraavaan mestaan vaikka olis haluttanut. Paljon on vielä korjattavaa koneistolla.

Siis haluat, että otetaan vähemmän esiintyjiä? Vai että tehdään paremmat aikataulut? Näin se vaan festareilla menee, että kun on paljon esiintyjiä, väkisinkin aikataulut menee päällekäin. Ja vielä Koneistossa, kun 9 lavaa on käytössä koko ajan.

Ei minusta tuossa nyt niin paljoa korjattavaa ole, jos esiintyjiä on liikaa ja bisseä ei saa juoda missä huvittaa. Minusta homma pelasi todella hyvin Kaapelin asettamista rajoituksista huolimatta. Pientä paranneltavaa toki aina löytyy.
flimtrick
06.08.2003 19:32:20
Niin no, itse taas en ymmärrä miksi sinne porukka tulee nähtävästi mieluummin kittaamaan bisseä terassille kuin kuuntelemaan musaa sisälle. Jos haluaa bisseä kitata, istukoot sitten siellä terassilla sitä vetämässä naamaansa. En minä ainakaan halua sinne yleisön ahtauteen ketään bissetuoppi kädessä heilumaan. Niistä helvetin röökinpolttajista oli jo tarpeeksi haittaa, vaikka sekin oli "kielletty".

Niin mä melkein arvasin et tommosta kommenttia tulee. Itsekin menen ensisijaisesti festareille kuuntelemaan bändejä mutta kyllä mä oon sitä mieltä että festareilla pitää myös juoda olutta. Kyllä mä tykkään kattoo bändiä ja samalla maistella olutta tai edes vettä. Koneistossa toi järjestely oli tehty vain mahd. hankalaksi.

Siis haluat, että otetaan vähemmän esiintyjiä? Vai että tehdään paremmat aikataulut? Näin se vaan festareilla menee, että kun on paljon esiintyjiä, väkisinkin aikataulut menee päällekäin. Ja vielä Koneistossa, kun 9 lavaa on käytössä koko ajan.

Vähemmän esiintyjiä ja laadukkaampia. Tänäkin vuonna siellä oli kaikenmaailman turhia dj settejä ja samoja esiinyjiä ihan sikana kuin viime vuonna. Ne olis voinut karsia noita vähän ja asetella noi "oikeat esiintyjät" järkevämmin.
Vteich
10.08.2003 23:14:48
Niin mä melkein arvasin et tommosta kommenttia tulee. Itsekin menen ensisijaisesti festareille kuuntelemaan bändejä mutta kyllä mä oon sitä mieltä että festareilla pitää myös juoda olutta. Kyllä mä tykkään kattoo bändiä ja samalla maistella olutta tai edes vettä. Koneistossa toi järjestely oli tehty vain mahd. hankalaksi.

Täytyy muistaa, että Koneisto ei ole tavanomainen ulkoilmafestari. Olitko ehkä katsomassa Molokoa Red Bull Main Arenalla tai esim. Imatran Voimaa Lapin Kulta Areenalla? Jos olit, ymmärrät varmasti, kuinka kivaa siellä olisi ollut tuopit kädessä heiluvien ihmisten keskellä. Aika isolla osalla Koneiston kävijöistä on myös tapana pistää jalat ja kroppa heilumaan musiikin tahtiin, niin minusta bissetuopit eivät oikein sovi siihen kuvaan. Kerran sain palavasta röökistä osumaa käteeni, kun omistajansa päätti pistää tenhuten, ja se oli ihan tarpeeksi vittumaista. Päällekaatuva humalaisen tanssijan tuoppi vasta kivaa olisikin.

Terassit on varattu tosiaan sitä bisseä varten, ja uskoisin, että suurin osa ihmisistä on tyytyväisiä siihen. Otetaan ne muutkin huomioon jne.? Ja sen verran muuten täytyy vielä sanoa, että saihan niitä tuoppeja sisältäkin. Sitä en tiedä oliko jotain rajoituksia sen suhteen mihin niiden kanssa sai kulkea.

Ja vesipullojen käyttöä ei rajoitettu mitenkään. Itse ostin yhden parin euron pullon, join sen tyhjäksi ja sen jälkeen täyttelin sitä vessojen hanoista ja kannoin mukana koko ajan.

Vähemmän esiintyjiä ja laadukkaampia. Tänäkin vuonna siellä oli kaikenmaailman turhia dj settejä ja samoja esiinyjiä ihan sikana kuin viime vuonna. Ne olis voinut karsia noita vähän ja asetella noi "oikeat esiintyjät" järkevämmin.

Ei kai niitä dj-settejä ja jo nähtyjä esiintyjiä ole pakko katsoa, jos ei huvita. Ei kai se sinulta ole pois jos jotakuta muuta ne kiinnostavat.

Kyllä ne "oikeat" esiintyjät oli mielestäni ihan hyvin järjestelty mahdollisuuksien mukaan. Isoimmat nimet pääareenalla, joten eivät varmasti menneet päällekäin. Pienemmät nimet sitten ripoteltu sinne tänne. Eiköhän festareilla aina mene aikataulut vähän päällekäin, tuurista riippuen. Ei voi ymmärtää valitusta tuosta. Ihan kuin festarin aikataulut pitäisi suunnitella juuri SINUA varten.
Vteich
23.08.2003 01:41:08 (muokattu 23.08.2003 01:49:10)
filmtrickille noista juomista vielä hiukkasen.
Vika ei siis todellakaan ollut Koneistossa, vaan olosuhteiden pakosta (Kaapeli) ja tiukasta laista. En tiedä oletko ehkä lukenutkin platinum.ac:n Koneisto-ketjua, mutta itse sitä tässä vasta nyt pläräilin ja silmään sattui tällaista:
(pahoittelen pitkää lainausta)

"Nyt toteutuneisiin järjestelyihin pääsemiseksi käytiin puolen vuoden ajan lukuisia keskusteluhetkiä sekä anniskelu- että poliisiviranomaisten kanssa. Pyrkimyksenä oli saada suurin osa festivaalialuetta anniskelualueeksi, jolloin koko alueella olisi saanut liikkua juomien kanssa täysin vapaasti. Poliisin kanta oli kuitenkin se, että sisäpiha kokonaisuudessaan olisi ollut turvallisuuden ja valvonnan kannalta liian suuri yhtenäinen anniskelualue. Samoin jonkun itselleni tuntemattoman pykälän vuoksi rantalavan edessä olevalle nurtsille täytyi olla kulku siten, etteivät ihmiset joudu kulkemaan sinne anniskelualueen läpi ??? Viikkoa ennen festivaalin alkua jouduimme vielä luopumaan sisäpihan kolmannesta terassista, koska hälytysajoneuvoille täytyi taata riittävän leveä kulkuväylä pääsisäänkäynnille asti.
Näistä vaatimuksista johtuen juomien kulkua jouduttiin sitten kontrolloimaan aivan älyttömän monessa typerässä paikassa – anniskelualueelta kun ei saa viedä alkoholipitoisia juomia pois. Vesipullojen ja tyhjien lasien kuljettaminen oli sovittu vapaaksi ja näin oli myös käytännössä, kun viesti tavoitti viimeisenkin järjestysmiehen tietouden viikonlopun aikana =) Alkoholittoman juoman kuljettaminen lasissa on hieman ongelmallisempaa, koska vaikka henkilökunta pystyykin haistamaan / tietämään juoman alkoholittomaksi, paikalle sattuva anniskeluviranomainen ei lähde juomia haistelemaan, vaan tulkitsee näkemänsä perusteella juoman liikkumisen anniskelualueen ulkopuolelle anniskelurikkomukseksi – ah rakas Suomi synnyinmaa! Tapaukset, joissa juomien kulku pysäytettiin anniskelualueen sisällä jollakin ovella, johtuivat informaation takkuiluista anniskelualueiden laajentuessa illan aikana – kaverit seisoivat hetkittäin valvomassa aivan vääriä ovia =)
RedBull Main Arenan kohdalla päädyttiin viranomaisten ja alkoholilain vaatimusten vuoksi varsin erikoisiin ratkaisuihin. Poliisin vaatimus oli, ettei stagen lähellä olevasta anniskelupisteestä saa olla suoraa näkyvyyttä stagelle. Ihmisten pelättiin pakkautuvan aitaa vasten ja näin syntyvän vaaratilanteita ? Alkoholilaki puolestaan edellyttää, että anniskelupaikan tulee olla tyhjä puolituntia anniskelun lopettamisen jälkeen. Tästä johtuen luovuimme Main Arenan perälle suunnitellusta baarista kokonaan ja seinitimme stagen lähellä olevan baarin neljä metriä korkeilla seinillä, jolloin varsinainen Main Arena ei ollut enää anniskelualuetta. Samasta syystä myös sisäänkäynti paikkaan siirrettiin 03.30 – 05.00 väliseksi ajaksi kulkemaan toisen oven kautta. Tällä ratkaisulla bileitä voitiin jatkaa RedBull Arenalla aina kello viiteen asti. Tässä niin kuin monessa muussakin kohtaa käytettiin mielikuvitusta ja pilkunviilausta, että viranomaisvaatimukset, lait ja asetukset tulevat täytetyksi samalla, kun pyrkimykset mahdollisimman vapaasta olemisesta ja liikkumisesta toteutuisivat. Suomessa alkoholilaki on pyhä ja anniskeluviranomaiset tarkkoja eikä valoa pimeydessä ole näkyvissä - päinvastoin." -Pasi Ahokas
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)