passe 14.03.2006 20:05:23 | |
---|
Entäs nuo rudimenttitreenit virveliin, onko siinä jokin peruste käyttää vahvempia kapuloita? Saatoin tämän aikanaan kysyäkin opettajalta, mutta vastaus on kyllä pyyhkiytynyt muistista... Muutama asia jotka tässä olen itse huomannut: 1.Kunnon koivuhaloilla treenaaminen ikään kuin "pakottaa" soittamaan niitä rudimentteja enemmän oikealla tekniikalla. Otappa kirvesote kunnon halosta ja naputa doublestroke roll:ia... Kärjistetty esimerkki, mutta idea lienee selvä. 2.Saahan siitä vähän papua ranteisiin. 3.Paksu ja pitkä kapula myös ikään kuin luonnostaan kannustaa liioittelemaan kaikkia liikkeitä. Itse olen tätä koulukuntaa, joka uskoo tähän liikkeiden liioitteluun harjoiteltaessa. Tuo ilmaa soittoon ja on se rautalanka-malli ajaa sisään uutta motoriikkaa. 4.Puhtaasti psykologista itsensä narrausta. Kun olet pari viikkoa naputtanut pitkillä 2B:llä realpad:iin ja sitten täräytät riisitikuilla rollia kehiin livenä, niin jumalation kun irtoaa helposti... "Good is in the details..." |
Stereophile 15.03.2006 06:50:55 | |
---|
Taman Oakit on vaan pirun hyviä kapuloita näin kantti-iskuja harrastavalle. Sain yhdet veljeltä joululahjaksi ja oli kyllä pirun hyvät. Tai siis on, tuntuu kestävän aika hyvin. Ei vaan viitsi käydä eri liikkeestä vasiten kapuloita kun se on muuten mulla boikotissa... Pitäisköhän tilata läjä jostain? Kyllä nyt kelpaa... |
Migo 15.03.2006 09:34:04 | |
---|
Sain yhdet veljeltä joululahjaksi ja oli kyllä pirun hyvät. Tai siis on, tuntuu kestävän aika hyvin. Ei vaan viitsi käydä eri liikkeestä vasiten kapuloita kun se on muuten mulla boikotissa... Pitäisköhän tilata läjä jostain? Tilaa tuolta http://www.beatman.fi/products.php?p=7e8fd1 Niinpä.. |
ddrum54 15.03.2006 09:58:35 | |
---|
Kyllä sitä sen verran pitää ruista ranteesta löytyä, että saa 2B:n kepeilläkin soitettua. Volyymiin vaikuttaa enemmänkin tipin koko kuin kapulan paksuus. Miksei näinkin. Mielestäni ruista pitää löytyä sen verran, että voi ohuillakin kapuloilla soittaa. 2`n 4 |
kampela 15.03.2006 10:47:48 | |
---|
Sain yhdet veljeltä joululahjaksi ja oli kyllä pirun hyvät. Tai siis on, tuntuu kestävän aika hyvin. Ei vaan viitsi käydä eri liikkeestä vasiten kapuloita kun se on muuten mulla boikotissa... Pitäisköhän tilata läjä jostain? Ehdottomasti :-) Tirlittan. |
Migo 15.03.2006 13:04:10 | |
---|
Äsken kävin ostamassa parin Taman oak kapuloita (5A). Ovat kuin tehty minulle. Todella mainiot. Niinpä.. |
Spongebob 15.03.2006 13:47:09 | |
---|
Meikäläistä joku neuvoi alkuaikoina aloittamaan 5B-koosta (tais olla regal tipit millä vedin). Siitä sit vaihoin jonkun ajan päästä 5A:han, mutta vieläkään tuskin on ns. "lopullinen" setti löytynyt. Mut kyllä mä suosittelen aluksi käyttämään just jotain välimallin kapulaa tyyliin 5B. |
KoRn88. 15.03.2006 13:49:56 | |
---|
Olen jo pitkään mietiskellyt, että kumpi on parempi, 5A vai 5B. 5A on tuntumaltaan minulle paras kapula, mutta 5B:ssa mielestäni hieman parempi soundi ja kestääkin ehkä vähän pidempään. Muita paksuuksia en olekaan käyttänyt pitkään aikaan. |
Bobana 15.03.2006 14:00:25 | |
---|
Nopeuksien noustua jouduin siirtymään 2B:stä 5B:hen. Saattaa olla että nyt menis jo 2B:kin kun on tullut tekniikka suht kondikseen nopeessa temmossa. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
CustomSeries 15.03.2006 14:50:38 | |
---|
No kai se on toi 5B |
south_of_heaven 15.03.2006 14:54:54 | |
---|
mulla ei rumpukapulat pahemmin katkeile, oon soitellu esim. pro mark 7Alla nyt. ilmoitti South_of_Heaven |
Stereophile 15.03.2006 15:32:08 | |
---|
Kyllä nyt kelpaa... |
Migo 15.03.2006 15:37:02 | |
---|
Muuten vois, mutta ei näyttäny olevan tarjolla kuin 7A. Pitäis saada 5A:ta ja 5B:tä... Hitto, niinpä olikin..en huomannut. Niinpä.. |
gulfstream650 15.03.2006 15:50:49 | |
---|
7A on sopinut käpäliini aina. Vaikka olen "normaalikokoinen" muuten, käteni ovat pienet ja paras tatsi on löytynyt 7A-kokoisilla. Minulle ei ole väliä sillä, millainen kapulan kärki on. Fusionista nailoniin käy. Rumpuina nykyään laiskan miehen sähköiset Rolandit. |
Deino 15.03.2006 15:56:11 | |
---|
Regal Tip 5B, paras joka osa-alueella. Deino vaan. |
Stereophile 15.03.2006 16:01:02 | |
---|
Kyllä nyt kelpaa... |
joravuo 15.03.2006 16:16:03 | |
---|
Tuli muuten mieleen, minkälaisia kokemuksia porukalla on noista Balbexin Hornbeam-tikuista? Ei olis pahan hintaisia... http://www.balbex.fi/phbeam_classic.htm eiks tuo valkopyökki (?) ole aikas kovaa ja kevyttä puuta? pitää kokeilla joskus. Rohkea rotan syö! |
mankkis 15.03.2006 17:06:26 (muokattu 15.03.2006 17:07:18) | |
---|
5B on paras 2B on niin paksu ettei mahu edes käteen ja 7A soittaes tuntuu että ei olis kapuloit edes käessä ku on niin kevyit. Kunpa radiosta tulisi musiikkia. |
Davos 15.03.2006 17:09:31 | |
---|
Tuli muuten mieleen, minkälaisia kokemuksia porukalla on noista Balbexin Hornbeam-tikuista? Ei olis pahan hintaisia... http://www.balbex.fi/phbeam_classic.htm Hyvän tuntuset kapulat. Käyttelen vakkaristi nuita HB 5A kapuloita, ja hyvin pelaavat. Ehkä hitusen liian paksut minun makuuni, mutta paino ja tuntuma on kohdallaan, eikä hintakaan ole paha. |
Vic Firthin 5B. Sitten kun pitää melko "takaa" kapulasta kiinni, ni saa läväytettyä kivasti. Vic Firthin kestävyys ja kärkipainoisuus on ollu pitkän aikaa se "juttu". Muut merkit ei vaan kestä kanttilyöntejä. Luovuin Promarkeista (vaik bruford käyttääkin), kun laittavat myyntiin maanantaikappaleitakin. Ei ole miun velvollisuus tsekata kapulan suoruutta ja painoa. |