Aihe: Suositelkaa virveliä
1 2 3 4 5 6
moderndrummer88
01.04.2006 21:24:23
Ohi koko pointin pitkälti. Sitä voidaan spekuloida, liikkuuko rahoja ja kuinka isoja, mutta fakta on, ettei ne Suprat ole maailman ainoita oikeita virveleitä. En kiellä etteikö Supraphonicit olis hyviä, kyllä niillä mainetta on ihan syystäkin, mutta ihan älyttömän yliarvostettuja ne on. Tuollaiset elitistiset mielipiteet ärsyttää mua, että "jos se ei ole Supra, se ei ole mitään"; Vaikken en olekaan hifisti soundien suhteen, erotan kyllä hyvän ja huonon rummun toisistaan - ja Sensitone ei tottavie ole huono rumpu. :)

ei tässä nyt ollu tarkotus mitenkään noita sensitoneja tai pearlin virppoja ylipäätänsä dissailla, se vaan että kyllä siellä jokin muukin kuin pelkkä soundi on taka-ajatuksena tyypeillä jotka noita mainostus-ja endorsementdiilejä saa
powertreblebassvolume
Akahito
01.04.2006 21:34:20

ei tässä nyt ollu tarkotus mitenkään noita sensitoneja tai pearlin virppoja ylipäätänsä dissailla, se vaan että kyllä siellä jokin muukin kuin pelkkä soundi on taka-ajatuksena tyypeillä jotka noita mainostus-ja endorsementdiilejä saa

Tiedän sen, ja ymmärrän miksi takerruit tuohon aiheeseen - toisaalta, jokainen noista mainituista henkilöistä saisi aivan varmasti diilin myös Ludwigilta jos niin haluaisivat. Eivätpä halua - miksi eivät? Vaikka raha ratkaiseekin, jaksan silti uskoa, että jos artisti oikeasti tykkää jostain tuotteesta, viitsii myös mainostaakin sitä.
En syytä sinua henkilökohtaisesti, mutta silti Sensitoneja dissattiin kyllä aika reilusti edellisellä sivulla. En nyt mitenkään yritä väkisin syöttää Sensitoneja kaikille, mutta semmonen fleimaus saisi minun puolestani loppua tällä palstalla. Diggasi tai ei, suoraan huonoksi ei voi leimata. Samoin sille kulttikaman tarpeettomalle glorifioinnille saisi pistää välillä vähän rajaa topiceissa, joissa se ei millään tavoin hyödytä kysyjää.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
moderndrummer88
01.04.2006 21:38:51 (muokattu 01.04.2006 21:39:35)
Tiedän sen, ja ymmärrän miksi takerruit tuohon aiheeseen - toisaalta, jokainen noista mainituista henkilöistä saisi aivan varmasti diilin myös Ludwigilta jos niin haluaisivat. Eivätpä halua - miksi eivät? Vaikka raha ratkaiseekin, jaksan silti uskoa, että jos artisti oikeasti tykkää jostain tuotteesta, viitsii myös mainostaakin sitä.
En syytä sinua henkilökohtaisesti, mutta silti Sensitoneja dissattiin kyllä aika reilusti edellisellä sivulla. En nyt mitenkään yritä väkisin syöttää Sensitoneja kaikille, mutta semmonen fleimaus saisi minun puolestani loppua tällä palstalla. Diggasi tai ei, suoraan huonoksi ei voi leimata. Samoin sille kulttikaman tarpeettomalle glorifioinnille saisi pistää välillä vähän rajaa topiceissa, joissa se ei millään tavoin hyödytä kysyjää.

ludwig ei taida olla kuitenkaan ihan niin ison marginaalin rumpuvalmistaja kuin pearl, eli pearl saa aika näppärästi maahan kuin maahan setin ilman pitkiä roudausmatkoja, varsinkin isoja kiertueita heittävillä rumpaleilla tämä on aika tarpeellista. Muutenkin pearl taitaa panostaa aika paljon enemmän markkinointiin artistien voimalla kuin ludwig, ei tule paljoa mieleen artisteja jotka ihan kokonaan ludareilla vetää, tosin artisteja jotka vetää suprilla tahi acroilla tulee aika paljon mieleen. Kai nekin on niitä tyyppejä jotka glorifioi turhaa vanhaa kulttikamaa.
powertreblebassvolume
Akahito
01.04.2006 21:47:03

ludwig ei taida olla kuitenkaan ihan niin ison marginaalin rumpuvalmistaja kuin pearl, eli pearl saa aika näppärästi maahan kuin maahan setin ilman pitkiä roudausmatkoja, varsinkin isoja kiertueita heittävillä rumpaleilla tämä on aika tarpeellista. Muutenkin pearl taitaa panostaa aika paljon enemmän markkinointiin artistien voimalla kuin ludwig, ei tule paljoa mieleen artisteja jotka ihan kokonaan ludareilla vetää, tosin artisteja jotka vetää suprilla tahi acroilla tulee aika paljon mieleen. Kai nekin on niitä tyyppejä jotka glorifioi turhaa vanhaa kulttikamaa.

Erittäin hyviä pointteja, mutta jälleen ohi itse aiheen. Pikemminkin voitaisiin puhua siitä, tuleeko mieleen artisteja, jotka löisi suoraa päätä lyttyyn jonkun muun virvelin siksi, ettei se ole Ludwig. Mieleen nimittäin tulee kyllä myös aika paljon artisteja, jotka EI käytä Acroaa tai Supraa. :) Ei mua ne Acrot ja Suprat ärsytä, eikä se että ne on oikeasti hyviä rumpuja, ainoastaan eräiden henkilöiden asenne mm. tässä threadissa.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Migo
01.04.2006 21:53:52
Tää on aivan hullua. Makuasioista kun ei voi kiistellä.
Niinpä..
Jaska
01.04.2006 21:56:04

Kyllä voi, se on muusikoiden.netin rumpaleiden foorumilla todistettu monen monta kertaa.
Akahito
01.04.2006 21:58:51

Sitähän mä tässä yritän just painottaa, että kattois nyt jengi vähän mitä tänne kirjottelee - täällä haettiin suosituksia ja mielellään ilmeisesti perusteluita myös niille suosituksille että niistä olis jotain hyötyäkin, ei kamojen haukkumista siksi, ettei itse satu tykkäämään. Saatana.
Migo
01.04.2006 22:05:02
Sitähän mä tässä yritän just painottaa, että kattois nyt jengi vähän mitä tänne kirjottelee - täällä haettiin suosituksia ja mielellään ilmeisesti perusteluita myös niille suosituksille että niistä olis jotain hyötyäkin, ei kamojen haukkumista siksi, ettei itse satu tykkäämään. Saatana.

Aivan. Tulen sinun vanavedessä. :)
Niinpä..
Jupi57
01.04.2006 22:13:34
Noh - suosittelen supraa, jos haluaa vaikkapa bonnham-soundia.
Itse pidän vintage Slingerlandin soundista, mutta sehän on minun ongelmani;
siis se, että en osaa suositella tiettyä valmistajaa ; )
Siitä huolimatta: " Ei kipata"
Jaska
01.04.2006 22:14:50
Mä suosittelen mun Thunder-virveliä. Siinä on sellanen tosi lämmin ja kylmä soundi. Oikein tiukka ja avoin. Mä voisin sen ehkä myydä muutamalla satasella.
Youni
01.04.2006 22:20:13 (muokattu 01.04.2006 22:21:55)
http://www.premier-percussion.com/history6.asp
Premierin ilmeisesti 2000-sarjan terässnare. Todellinen allroundpeli. Ilmeisesti tällainen löytyy Riihimäen puhallinorkesterista, jossa soittelin. Kyllä kelpasikin soittaa.

Kuvailen vähän tarkemmin, että onko se 2000:
-Sileä kromattu runko
-Prässätyt vanteet, eivät samanlaiset, kuin linkin kuvissa (voivat olla vaihdetut?)
-Lugit ovat samanlaiset kuin 2000-sarjan snaressa
-Maton nostaja on tällainen (mustavalkokuva snaresta linkissä, tuli kait vasta 80-luvulla. 70-luvulla symmetrinen nostaja. Korjatkaa toki.)
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Akahito
01.04.2006 22:24:19

Mä suosittelen mun Thunder-virveliä. Siinä on sellanen tosi lämmin ja kylmä soundi. Oikein tiukka ja avoin. Mä voisin sen ehkä myydä muutamalla satasella.

Joo siis onks tää nyt just NIITÄ Thunder-virveleitä? Niitä joita mm. legendaarisen Veljeni Leijonamieli -yhtyeen rumpali käyttä Baltian ja Puolan kiertueella 70-luvun lopulla? Nehän on ihan törkeen harvinaisia ja arvokkaita, ja soundaa niin helmelle. En uskaltanu suositella kun en uskonu että kellään tavallisella ihmisellä olis niitä - kyllähän niitä noi kovan luokan studiomuusikot mielellään käyttää, ja tietty aina pari tyylitajuista rumpalia täällä pohjoisemmassa kolkassakin.

:D
Jaska
01.04.2006 22:25:25
Joo siis onks tää nyt just NIITÄ Thunder-virveleitä?

Perkele, täytyy nostaa hintaa.
harzza1
02.04.2006 00:05:20 (muokattu 02.04.2006 00:09:22)
Perkele, täytyy nostaa hintaa.

h0h0

faktahan tosiaan on se (kuten akahito jo mainitsi), että ludwigin virpat on hyviä, mutta maailman yliarvostetuimpia samalla. pearlin sensitone / ultracast -virvelit ovat erittäin varteenotettavia mikäli pitää soundista. jotkut hakee juuri ns vanhempaa soundia, joten valintana voi olla esim 60-70-luvun supra. esim minä haen kaikkea muuta kuin vanhempaa soundia. siksi kannatan "modernimpia" virveleitä. mutta missään tapauksessa nämä vintaasit eivät ole mitään huonoja. vain erilaisia. :p
Rummut löytyy, symbaaleja alkaa jo olla pari :d
Master
02.04.2006 00:08:11
Eli siis, suositelkaa hyviä puu- tai metallivirppoja, kunhan soundi ei liian terävä ja hevimäinen. Hinta n. 200-300€. Makuasioitahan ne on mut helpottas vähän valintaa jos jotain suosittelisitte. Haulla en löytäny sopivan hintaluokan virppaa.

New Soundin virveli.
"Monzo"
komppaaja
02.04.2006 00:47:49 (muokattu 02.04.2006 01:07:29)
h0h0

faktahan tosiaan on se (kuten akahito jo mainitsi), että ludwigin virpat on hyviä, mutta maailman yliarvostetuimpia samalla. pearlin sensitone / ultracast -virvelit ovat erittäin varteenotettavia mikäli pitää soundista. jotkut hakee juuri ns vanhempaa soundia, joten valintana voi olla esim 60-70-luvun supra. esim minä haen kaikkea muuta kuin vanhempaa soundia. siksi kannatan "modernimpia" virveleitä. mutta missään tapauksessa nämä vintaasit eivät ole mitään huonoja. vain erilaisia. :p

Millä ihmeen tavalla sensitone on "modernimpi" (=uudistuneempi, ajanmukaisempi)
kuin supra?

Sensitone on selkeä kopio Suprasta....
Modern music is as dangerous as narcotics...
WyW
02.04.2006 00:54:25

Me confused, me no understand.

Siis mäkin tässä yritin ihan vaan hyvää hevivirppaa kysellä, mutta tuo Supra/Acro -mehustus hieman ihmetyttää. Muutenkin pieni puritanismin poikanen asustaa tällä palstalla. Sit tietyn asteinen merkkiuskollisuus on jo revennyt fanipoika-asteelle. Jatkakaa :D
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Niskamies
02.04.2006 01:05:40
Me confused, me no understand.

Siis mäkin tässä yritin ihan vaan hyvää hevivirppaa kysellä, mutta tuo Supra/Acro -mehustus hieman ihmetyttää. Muutenkin pieni puritanismin poikanen asustaa tällä palstalla. Sit tietyn asteinen merkkiuskollisuus on jo revennyt fanipoika-asteelle. Jatkakaa :D

Minkälainen on saundimieltymys? Tykkäätkö tiukasta piccolo/blastsaundista, vai haluatko että virpassa on iso botne ja napakka kanttisaundi, vai mitä halajat?
More is more.
vapauskauppias
02.04.2006 01:15:39 (muokattu 02.04.2006 01:20:39)
h0h0

Äläpäs yhtään yritä syöttää mutua faktana. Kyllähän New Sounditkin ovat varteenotettavia vaihtoehtoja, jos pitää soundista. Niin, ja mikä tämä moderni soundi on?

Otetaan vertailtavaksi kaksi metallivirveliä. Miten vanhempi ja modernimpi soundi eroaa toisistaan?

Ludwig on valmistaa edelleen supria eli eivät kaikki suprat ole vintagea.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)